HCL.HR

Crysis

Marko Babić 03.01.2007.   •   0 komentara


Novi projekt jakih njemačkih developera, tvrtke Crytek, samo što nije ugledao svjetlo dana. Očekujemo igru kakve naše oči još nisu vidjele. Ovaj put, lede se otoci, a i nama krv od uzbuđenja.

Da, znam da zvuči kao citat iz nekog lošeg udžbenika povijesti koji je svoj status istog dobio preko veze, ali svejedno vrijedi utvrditi gradivo ( čitaj: popuniti prostor ). Sve je počelo prije nekoliko godina kad su Crytek, Nijemci turska porijekla, izradili benchmark sa nekakvim dinosaurima i tropskim otocima. To je zamjetio Ubisoft te je za par godina izdao njihov megahit Far Cry. Isti je pomeo tadašnju konkurenciju u kojoj i nije bilo pravih hitova ( do Doom-a 3 i HL2 ). Znam da će me sad salijetati dušebriznici i tko sve ne, ali opet, da me briga, ne bih pisao. Naime, Far Cry je imao dobru grafiku, štoviše najbolju tada, zvuk na razini, a i AI također zavidan. Ukratko, s tehničke strane savršen, ali je igra, meni barem, postala dosadna, jednolična i monotona nakon nekoliko sati ponajprije zbog stalno istog settinga, a ni priča nije bila neki kandidat za Pulitzera ( čitaj: priča ne valja ), no sve u svemu jako dobar debitantski naslov za Crytek te se očekivao Far Cry 2. Umjesto novog Far Crya dobivamo Crysis, koji je ipak na neki način Far Cry 2, no otom potom. Oh, i ako netko zna zašto sve, ali baš SVE Crytek-ovo ima „cry“ u imenu, neka mi pošalje e-mail. Hvala.

Dakle, imamo nastavak hita pred sobom koji se odmah u startu diči još boljom grafikom, tj. DirectX 10 i Shader modelom 4.0 koje omogućuje novi, moćni CryEngine 2.0, no o tome malo kasnije. Prvo da se bacimo na priču. Nalazite se na prelijepom tropskom otoku, kao da ste umrli i u raju ste, no najednom dolazi zraka koja zaledi sav taj tropski raj i što sad? Vi kao pripadnik specijalne postrojbe krećete u istragu i naiđete na trupe Sjeverne Koreje koji su vam ujedno i prvi neprijatelji te morate doznati što rade tamo. Saznajete da je ono zaleđenje bilo djelo vanzemaljaca koji mogu opstati samo u tim uvjetima, pa da i vi ne odapnete u tim ekstremnim uvjetima, dodijeljeno vam je neko ultra-new-super-tech odijelo koje vam omogućuje opstanak u takvim uvjetima. Da, priča je ( opet ) remekdjelo vrijedno ismijavanja, no eto, niste valjda očekivali kandidata za Pulitzera?

Da se vratim na toliko spominjanu i veličanu grafiku. Prije nego li pitate je li vam dosta Geforce 2 i celler 1300, trebat će vam grafičke kartice nove generacije koje podržavaju gore spomenuti Directx 10 i Shader model 4.0 tako da vam oko 4000 kn manje u džepu na gine ako ćete htjeti ovo pokrenuti kako spada. Naravno igra će podržavati i grafičke dx9 generacije no onda gubite na jednom od glavnih atributa ove igre, njezinoj grafici. Da, znam da ste svi oduševljeni jer će većina gamera u lijepoj nam Hrvatskoj pričekat koji mjesec/godinu dok im hardver ne postane financijski dostupan. No, sve u svemu, traileri i screenshot-i izgledaju grafički jako impresivno, posebno se dobro vidi razlika dana/noći i tropskog raja te kad se isti zamrzne. Znači, setting će biti manje više isti, tj. puno džungli, vojničkih kampova te isto to zamrznuto. Jako obećavajuća stvar koja uzima sve više maha u svim igrama, naročito FPS-ovima, jest interakcija za koju tvrde autori igre da će biti potpuna, tj. moći ćete koristiti, slomiti ili što već svaki predmet koji vidite što je ( sjećate se HL2? ) taktički jako dobra stvar, npr. srušite stablo na nekoga ili odgurnete brdo bačvi da ga pretrgne napola, itd.

Neprijatelji će vam biti, kao što je već rečeno, najprije trupe Sjeverne Koreje pa nakon njih kojekakvi alieni i štošta. Sjećate se Far Cry-evog AI-a? � to reći nego da je bio zavidno dobar i često je trebalo restartati dio igre radi krepavanja. Onda je AI bio neviđen, a sad autori tvrde da će biti još bolji. O čem je sve riječ, ne znam točno, no sigurno će koristiti podle trikove poput rušenja stabla, zasjeda, napada sleđa, grupnih napada. Ukratko, osjećat ćete se glupim pokraj njih i restartat ćete ćešće nego prije. Oružja? Pa bit će manje-više ista kao prije ( što im je falilo, pobogu? ), ali vjerojatno će biti i nekih novih, možda koje aliensko, a sigurno će biti neko oružje za zaleđivanje neprijatelja kojeg potom možete smrskati u komadiće sladoleda. Naravno, ono što je novo s oružjima je to da će biti nadogradiva, i to sva oružja ćete moći nadograditi, a sad čime i koliko je pametno što nadograditi, ostaje na Cryteku da zna, a na nama da saznamo u svoje vrijeme. Te nadogradnje, zajedno s još nekim stvarima, čine RPG elemente ovog FPS-a. Naime, Crytek čini korak dalje od običnog FPS-a pa bi stvari mogle biti zanimljivije jer ovdje imate i skill-ove ( koje? još ne znamo ). A ono ultra-new-super-tech odijelo koje sam spomenuo gore također ima neke svoje RPG karakteristike, tj. ima svoju neku energiju koja je usmjerena na stvari kao reguliranje unutarnje temperature, snagu, brzinu. Te postavke oklopa ćete moći regulirati po potrebi. Recimo, smanjit ćete snagu ako hoćete brzo otrčati ili pobjeći negdje i sl.

Malo je neobično to što Crytek mijenja izdavača. Tako je, no more Ubisoft, sad je izdavač veliki Electronic Arts. Jako iznenađujuće, ali to i donosi strah jer je isti poznat po mnogim naslovima koji su bili obećavajući pod njihovim okriljem, no ispali su sve samo ne nadprosječni. Ostaje nam vidjeti kakva će igra ispasti najranije u trećem kvartalu ove godine, ako do onda nabavimo potrebni hardver.

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!