HCL.HR

R.U.S.E. [PC, X360, PS3]

Stjepan Fikter 11.05.2010.   •   1 komentara


Ako ste ljubitelj strategija onda ste zasigurno čuli za R.U.S.E. Dotična igra pokušat će nam prezentirati novo iskustvo u RTS žanru. Hoće li joj to uspjeti, pročitajte u ovoj najavi.

Iako je otvorena beta završila prije mjesec dana tek smo se sada odlučili za ovu najavu. Ako redovito pratite naš portal onda ste mogli pročitati vijest kako je igra odgođena do jeseni, što u jednu ruku pozdravljamo jer smo prilikom testiranja bete uočili nekoliko problema. Tu prije svega mislimo na balansiranost jedinica, no o tome nešto kasnije. R.U.S.E. na prvi pogled izgleda kao klasična strategija – imamo ekonomiju, izgradnju baze i naravno proizvodnju jedinica, dok se istraživanje svodi na jednu građevinu gdje možemo istražiti skoro pa najjače jedinice koje frakcija nudi. Po ovome se vidi da je istraživanje sekundarno jer za pobjedu nisu potrebne najjače jedinice. Naravno, nećete se odmah moći baciti u proizvodnju teških tenkova jer i njih morate istražiti, no većina toga vam je dostupna odmah na početku. I tu sada se miješa klasično sa novim idejama. Kada meč krene vi se možete odmah baciti na proizvodnju artiljerije i aviona ako želite – sve vrste jedinica su vam dostupne, jedino što će vas sprječavati u izgradnji svega jesu financije. Druga stvar koja razlikuje ovu igru od klasičnih strategija su tzv. R.U.S.E. mogućnosti, koje su važni elementi za taktiku. Iz svega ovoga možemo konstatirati da je igra zanimljiva kombinacija klasičnih stvari i novih ideja.

Glavna stvar u ovoj igri je zavaravanje neprijatelja uz pomoć R.U.S.E. opcija. Ako se pitate što je to, R.U.S.E. su taktičke opcije koje trebaju zbuniti neprijatelja ili ga navesti da promjeni svoju taktiku. Igra sadržava deset takvih mogućnosti, a to su: dekripcija koja pokazuje što je neprijatelj naredio svojoj vojsci, špijuniranje koje otkriva neprijateljske jedinice, radio tišina koja sakriva vaše jedinice, lažne zgrade, lažne jedinice, kamufliranje građevina, blitz koji ubrzava kretanje, teror koji spušta moral neprijatelja, fanatizam koji tjera vaše jedinice da se bore do smrti i obrnute informacije koji služi da lake tenkove pokazuje kao teške i obrnuto.


Ovih deset mogućnosti treba pametno iskorištavati jer mogu uvelike pomoći za ostvarivanje pobjede. Naravno, treba prepoznati i situaciju kada vas neprijatelj pokušava zavarati, jer ako padnete u njegovu zamku loše vam se piše. Jedan od primjera je slanje lažnih aviona koje uništava vaša protuzračna obrana dok pravi avioni prolaze u vašu bazu i bacaju padobrance. Ova taktika na početku runde može biti vrlo pogubna ako ne reagirate pravilno. Tijekom igranja nećete imati neograničeni broj R.U.S.E. mogućnosti nego kada iskoristite jednu morate čekati određeno vrijeme koje mora proći da dobijte novu. Naravno vi ih možete i skupljati pa ih iskoristiti više njih odjednom.

Uz R.U.S.E. opcije koje pridonose različitim taktikama, imamo i različite jedinice koje se dijele na pješaštvo, tenkove, artiljeriju, avijaciju i protutenkovske jedinice. Svaki tip jedinice ima teren koji njima odgovara i to treba iskorištavati. Primjerice, pješaštvo je na otvorenome polju beskorisno dok su u šumama ubojiti za tenkove jer su im nevidljivi (dok ih se ne otkrije pomoću izviđačkih jedinica). Nažalost, i ova igra pati od problema gomilanja jedinica. Ako neprijatelj skupi dovoljno artiljerije, protuzračne obrane i tenkova uz pratnju izviđačkih jedinica možete zaboraviti na pobjedu. Tada vam neće pomoći ni R.U.S.E. mogućnosti, pa se nadamo da će balansiranjem jedinica ovaj problem biti donekle ispravljen.


Igra vam osim kombinacije jedinica i zavaravanja neprijatelja neće ostaviti mnogo taktičkih mogućnosti jer ne postoje mikro opcije kod jedinica kao niti mogućnosti iskorištavanja terena. Skrivanje u šumama i gradovima postoji, ali korištenje terena kao taktičke prednosti nema. No nemojte ovo shvatiti kao nedostatak jer ovo nikako neće utjecati na dinamiku igre, pošto jedan pravi potez uvelike može promijeniti tok igre. Uvijek možete probati iznenaditi neprijatelja zasjedama i sličnim taktikama, no ako je protivnik iskusan igrač brzo će shvatiti što pokušavate napraviti. Napad nije uvijek potreban da bi ste pobijedili jer s gerilskom taktikom uništavanja neprijateljske ekonomije možete dobiti rundu.

Igru pokreće IRISZOOM engine kojemu je najveća kvaliteta prikazivanje ogromnih mapa i zumiranje iz ptičjeg do mravljeg pogleda u sekundi. Moramo reći kako to funkcionira odlično, kada ste totalno odzumirani vidite cijelo bojno polje, dok su vam jedinice označene krugovima, a kada si približite mapu možete uživati u lijepoj grafici i dizajnu. Iako je najavljivano da je igra rađena za quad core procesore, dual core također mogu pokretati ovaj naslov bez ikakvih problema. Stoga možemo reći igra kako je dobro optimizirana, te se nadati da će smrzavanje koje se znalo događati u beti, u finalnoj verziji biti riješeno.


Ako ste željni strategije koja pokušava uvesti novitete u žanr isprobajte igru kada dođe na tržite. U beti smo imali prilike vidjeti da multiplayer funkcionira odlično bilo da se igra 1vs1 ili 3vs3 koliko je bilo limit dok smo mi igrali. Uz multiplayer opciju gdje smo imali šest frakcija, igra će također ponuditi i singleplayer kampanju, no glavni fokus je kompetitivna igra. Svaka frakcija nudit će vam različit gameplay, pa dok se ne odlučite za jednu koja vam najviše odgovara, provest ćete dosta vremena u igri, što znači puno isprobavanja i taktiziranja. Moramo spomenuti još da prilikom kreiranja multiplayer igre možete podesiti uvijete za pobjedu kao i razdoblje u kojem se odvija igra jer 1939. i 1945. godine nećete imati iste jedinice. Nakon svega viđenoga možemo reći da bi svaki ljubitelj strategija trebao probati igru.

Jeste li probali betu, igrali R.U.S.E.? Svoje dojmove možete podijeliti s nama putem ocjene i komentara, koje nam ostavite ako ste registrirani korisnik HCL foruma. Ako još niste, što čekate?

Komentari (1)

  • AntraX

    11.05.2010 - 18:09

    igra je extra

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!