HCL.HR

Warhammer Online: Age of Reckoning [PC]

Ivan Čičak 18.08.2008.   •   1 komentara


Za kojih par tjedana trebao bi nam izaći novi MMORPG u svijetu Warhammera koji bi se mogao uspoređivati sa legendarnim World of Warcraftom. Pročitajte sve što ste željeli znati o Warhammeru Online.

Tko, kada, kako i zašto…

Warhammer Online je započela tvrtka Climax Online, ali su službeno ukinuli rad sredinom 2004. godine zbog visokih troškova izdavanja. Ipak rad na igri je konačno prestao tek krajem 2004. godine, zbog problema sa ostvarivanjem izdavačkog ugovora. Naš junak, Mythic Entertainment, sredinom 2005. godine kreće iznova sa projektom Warhammer Online. Mythic je uspio izbaciti nekoliko uspješnih MMO-a, od kojih je vjerjoatno najpoznatiji Dark Age of Camelot. Uz Mythic tu je i Games Workshop koji rade sa njima i koji su zaduženi da igra ne odstupa od svoje prvobitne ideje, Warhammer Fantasy tematike. Budući da je World of Warcraft najpopularnija MMORPG igra, neizbježne su neke usporedbe sa njom.

Warhammer Online ( u daljnjem tekstu WAR ) će se bazirati kao igra Realm vs Realm (RvR — kraljevstvo protiv kraljevstva — u WoWu su Realm-ovi bili serveri na kojima su igrači igrali ), što bi značilo da se možete boriti protiv sa svojom rasom protiv protivničke rase ( npr. Empire vs Chaos). U igri će postojati kao i u WoWu dvije strane, Order (red) i Destruction (uništenje, kaos), a svaka strana će imati 3 rase. Svaka rasa će imati još nekoliko klasa, od kojih će neke biti dostupne samo toj rasi.

Order

Dwarfs (patuljci — oni bradati sa sjekirama, a ne Mini-Me iz Austin Powersa ) koji kao i u svakom fantasy svijetu su poznati kao radnici, izumitelji i graditelji. U svijetu Warhammera njihova vojska je poznata kao Oathbearers (jer su dali zakletvu kralju ), a dužnost im je pronaći potrebne materijale i resurse, što samo najsposobniji patuljci mogu. Trenutni kralj im je Thorim Grudgebearer koji živi u glavnom gradu patuljaka Karaz-a-Karaku, ili ljudima poznatom kao Everpeaku. Odani su tradiciji i srčani su ratnici, a kao i snage Imperija su prihvatili barut i uporabu pušaka i topova. Njima su dostupne sljedeće klase: Ironbraker (tank – oklopljeni ratnik koji može primiti jako puno štete, ali i boriti se sa više protivnika odjednom), Engineer (ranged – za razliku od tanka, on napada iz udaljenosti i daje veliku štetu bez obzira da li je lik baziran na čarolijama (spell) ili lukovima i strijelama), Runepriest (support – oni pojačavaju saveznike i mogu ih liječiti, ali isto tako daju negativne statuse i štetu protivnicima ).


Empire (imperij – ljudi) kao i u bilo kojoj međurasnoj fantasy igri, mora postojati i kraljevstvo ljudi, a u ovom slučaju radi se o Imperiju. Carstvo je ujedinio car Magnus, a trenutni car je Karl Franz koji živi u glavnom gradu Imperija, Altdorfu. Ljudi nisu poznati kao patuljci po svojoj vještini građenja, niti kao vilenjaci po magiji, nego su kao i uvijek zlatna sredina. Order of the Griffon (red grifona — svi znaju što je grifon) je vojska Imperija koju je osnovao car Karl Franz uz blagoslov Crkve Sigmara ( službena religija u Imperiju ), a sastoji se od ratnika, Sigmarovih svećenika i čarobnjaka koji su dužni braniti kraljevstvo, a odgovaraju samo caru. Witch Hunter ( melee — ima puno manje zaštite i mogućnosti od tanka, ali zato može nanijeti puno više štete u puno manjem vremenskom razdoblju ), a to je klasa koje patuljci nemaju, ali zato ljudi nemaju klasičnog tanka. No dobro, idemo dalje… Bright Wizard (ranged — bazirati će se na čarolijama); Warrior Priest (support). Kao što se vidi, Imperij je baziran na srednjevjekovnoj Njemačkoj zbog potrebe da se Imperij napravi po vjerski vođenoj državi.

High Elves (vilenjaci, a da li su visoki, vidjet ćemo kada igra izađe) kao jedna od najstarijih rasa u svijetu Warhammera, njihova vještina u magiji uvelike će pomoći Imperiju. Oni žive na velikom kontinentu Ulthuanu i tvorci su umjetnosti, glazbe i oružja, gdje im mogu samo patuljci parirati. Iako žive tisućama godina, nerado se bore rame uz rame patuljaka protiv većeg zla. Mislim da je stvarno nepotrebno spominjati da se patuljci i vilenjaci ne podnose… Vilenjaci su dio vojske poznate pod imenom Shining Guard kojima zapovijeda legendarni princ Tyrion. Zadaća im je braniti Ulthean dok se kralj i njegova vojska bore uz bok Imperija. Na strani reda (Order) oni jedini imaju 4 klase. Swordmaster (tank); White Lion (melee); Shadow Warrior (ranged) i Archmage (support).

Destruction

Greenskins (orci i goblini) su jedini u WAR-u koji se sastoje od dvije rase. Orci su mnogo veći od svojih kolega, slični su ljudima, uvijek spremni za bitku, borbu ili samo tučnjavu. Orci žive u plemenima, a najjači ork vodi pleme. Goblini su značajno manji od Orkova i često ih zastrašivaju ili gnjave oni veći ( kao u osnovnjaku ). Zbog toga su se goblini razvili u podla i inteligentena stvorenja da bi se mogli braniti. Ponekad će izrazito moćni vođa okupiti plemena u WAAAGH!!! ( hrpu napaljenih nezaustavljivih zelenih gadova koji su u stanju haračiti do sudnjeg dana ). Orkove predvodi Grumlok, dok gobline predvodi šaman Gazbag. Njihov rat sa starim im neprijateljima patuljcima režirao je Malekith ( kralj Dark Elfova ) u nadi da će Ulthuan ostati nebranjen i da će preuzeti prijestolje. Black Orc (tank); Goblin Squig Herder (ranged) i Goblin Shaman čine klase dostupne zelenokošcima.


Chaos ( pretežiti sljedbenici su ljudi ) sile kaosa žele iskvariti i uništiti sve pred sobom. U svijetu Warhammera sljedbenici kaosa mogu štovati sljedeće bogove: Tzeentsch (vjera se temelji na promjeni, manipulaciji i nadi); Khorne ( ukob i bijes); Nurgle (raspadanje, bolest i očaj); Slaanesh (prekomjernost, užitak i hedonizam). Bogovi su međusobno sukobljeni i ne rade zajedno, ali postoje i neki sljedbenici koji štuju kaos kao cjelinu, a poznati su pod imenom Undivided. Svi igrači kaosa će se automatski okrenuti vjeri Tzeentscha. Ljudski sljedbenici kaosa žive u sjevernim krajevima svijeta gdje su energije magije i kaosa najsnažnije i uzrokuju da teren i naseljenici mutiraju. Klase kaosa su: Chosen (tank, samo muškarac); Marauder (melee, samo muškarac); Magus (ranged) i Zealot (support).


Dark Elves (vilenjaci…mračni, protuteža High Elfovima) su nekoć bili High Elfovi, ali nakon što Malekith (sin Aenariona, kralja Phoenixa) nije dobio pravo na prijestolje krenuo je u pobunu u kojoj su mu se pridružili mnogi High Elfovi, i što je rezultiralo građanskim ratom. Umjesto da štuju sve vilenjačke bogove, Dark Elfovi štuju samo Khainea, vilenjačkog boga rata, i idu tako daleko da mu prinose žrtve, ponekad i ljudske… Dark Elfovi žive u Naggorothu, koji se nalazi u sjevero-zapadnom dijelu Ulthuana (igrači WARa neće moći posjetiti ovo mjesto), gdje su prognani nakon Sunderinga (građanski rat). Klase Dark elfova su: Witch Elf (melee, samo žena); Sorcerer/Sorceress (ranged); Disciple of Khaine (support).

Novosti

Ono što bi činilo Warhammer Online jedinstvenim, jest mogućnost da patuljcima raste brada, ili da Orkovi rastu kako napreduju, ali ta mogućnost će možda biti naknadno ubačena, jer neće biti dostupna u vrijeme izlaska igre. Igrači će moći stavljati na sebe trofeje, npr. kao što su lubanje protivnika. Prije svake bitke igrač će moći odabrati jednu od taktika, koja će mu dati određene prednosti, a isto tako i utjecaj morala, koji će biti dostupni što igrač više sudjeluje u bitkama. Oklop igrača će se moći podešavati tako da će uistinu svaki igrač moći biti jedinstven. Jedna od novina bi bio i takozvani ‘collision detection’ (detekcija sudara) koji bi dopuštao da prolazite kroz prijateljske igrače i NPCove, ali ne bi mogli prolaziti kroz neprijatelje. Tako si zamislite da tank drži jedan ulaz u klanac, i protivnik ne bi mogao prići kroz njega, već samo ga lagano gurati, što bi olakšalo držanje nekih važnijih točaka, a usput bi bilo lakše vašim ranged i support likovima da se brane iza vašeg tanka.


The Game

Kao što sma rekao u početku, Warhammer Online se bazira na Realm vs Realm borbi. To znači da ako odaberte patuljka, vaša glavna borba biti će ona protiv zelenokožaca, ali isto tako moći ćete pomagati vašim saveznicima u njihovoj borbi. Rase su uparene na sljedeći način; Dwarfs – Greenskins; Empire – Chaos; High Elves – Dark Elves. Postoje četiri glavna tipa RvR bitki; Skirmishes (nasumična PvP borba), Battlefields (bitke sa određenim ciljem u posebno određenim RvR dijelovima), Scenarios (ponavljajuće određene bitke protiv druge rase potpomognute sa NPCovima — instance), i Campaigns (invazije na protivničku zemlju i zauzimanje gradova). Svi događaji u WARu pridonose kampanji, što je i glavni cilj igre. Sve navedene bitke donose ‘Victory Pointove’ (VP) koji su mjerni pokazatelj napredovanja pri zauzimanju određenog područja. Glavni cilj igre je zarobiti protivnički grad, a kako uspijevate zarobiti područja tako suprotstavljena strana kontrolira sve manje područja, dok im se ne nađete pred gradom. Naravno, ako jedna strana izgubi područje, ona ga može i vratiti, te tako nastaje i neizvjesnost i natezanje oko područja. Ako jedna strana uspije doći do grada i kako će ga napadati (vjerojatno uspješno), tako će poraženi igrači biti pasivno sve jači i jači dok ih ne izbace iz grada i zatvore vrata. Isto tako VP-ove donose i osvajanja dvoraca. Čak i ako nijedna strana ne kontrolira dvorac, NPCovim će biti razmješteni po dvorcu da bi se dobila neka realnost u težini osvajanja. Ako uspijete osvojiti dvorac, izgled dvorca će se promijeniti u taj rase koja ga je osvojila, ali će struktura dvorca ostati netaknuta. Oprema (čitaj oružje) za opsadu će se nalaziti kraj svakog dvorca, a branitelji dvorca će ga moći uništiti kako bi otežali osvajanje. Postoje 4 tipa opsadnog oružja: ovan za probijanje bedema; baliste za protivničke igrače ili opsadno oružje; topovi, katapulti, katapulti za AoE (area of effect) štetu; te kipuće ulje koje se može bacati sa zidina.


Za kraj

Kao što sam ranije naveo, usporedbe sa World of Warcraftom su neizbježne, i moje je mišljenje da iako možda neće doegnuti tu slavu koju je postigao WoW, Warhammer Online donijeti će puno novina u svijet MMO-a i vjerujem da će se isplatiti svakome tko ga kupi. Potrošio sam nekoliko mjeseci na WoW i nije mi žao, ali nije lako kada početak igre možeš i sam rješavati questove, a kasnije se moraš dogovarati sa ljudima da ti pomognu. To i nije tako loše, ali je teško ako si naviknut sam igrati, a WAR će se otpočetka temeljiti na zajedništvu.U vrijeme pisanja ovoga teksta još je ostalo tek par tjedna do izlaska, i iskreno jedva čekam da izađe i da je zaigram.

Za sam kraj, po dobrom starom običaju HCL-a donosimo vam nekoliko najzanimljivijih trailera iz ove igre. Zavalite se, kliknite na play i odgledajte ih svih. I naravno ne zaboravite baciti koji komentar ispod, a ako ste za nešto dublje diskusije o ovoj igri, njenoj kvaliteti u odnosu na WoW ili nešto sasvim treće, dođite i na naš forum pa i tamo recite svoje mišljenje.

Za još više informacija o ovoj igri pročitajte i naš naknadno objavljeni Weekend Preview tekst u kojm iznosimo naše doživljaje iz beta faze ove igre koju smo probali. Klik ovdje za čitanje tog teksta.

Komentari (1)

  • demo

    18.08.2008 - 16:42

    Jedva čekam da izađe, najvjerojatnije kupujem
    Dobra najava :cheers:

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!