HCL.HR

Tales of Monkey Island: Chapter 5 – Rise of the Pirate God

Ivan Čičak 26.12.2009.   •   1 komentara


Tales of Monkey Island Chapter 5 – Rise of the Pirate God, završno poglavlje serijala stiglo nam je u ruke, a ako vas njegov prelazak muči evo riješenja – HCL Prohod!

Nikada nismo razmišljali o tome da ćemo vidjeti Guybrushev kraj, a isto tako nismo razmišljali o tome da ćemo vidjeti i njegov život poslije tog kraja. Sad nam je prilika da vidimo oboje.

Guybrush ne bi nikada dopustio smrti da ga porazi, a kao i uvijek ništa mu neće polaziti za rukom. Nakon što ispuže iz svog groba, Guybrush će se naći u zemlji mrtvih. To je jako čudno mjesto budući da se ovdje nalazi stroj za grog i nečiji pas. Razgovarajte sa lađarom o svemu i pritišćite ga, jer će imati odgovore za vas. Da li je Guybrush mrtav? Da li je Guybrush stvarno mrtav?! Ispitujte tako i saznat ćete da u Guybrushu još uvijek postoji komadić života. Ono što Guybrush nema su dva zlatnika da plati lađaru da ga preveze. Kao i uvijek, neće biti lako našem junaku, te će se morati potruditi. Primjetite kako lađar ima staklenku za napojnice, te kako mu je čamac jako čist. Uzmite malo zemlje i uprljajte mu stranicu čamca. Lađar će odmah reagirati i krenuti čistiti svoj čamac, te će vam tako dati priliku da pogledate što se nalazi u staklenci. Pronaći ćete novčanice, ali to nije ono što treba našem lađaru. Ako pogledate stroj za grog, primjetit ćete da uz sjajna pića ima i aparat za mijenjanje novčanica. Ubacite novčanicu, uzmite sitniš i platite lađaru koji nekako ništa neće shvatiti. Ili ga možda nije briga.

Guybrush odmah upoznaje Galeba koji mu nudi memorijalnu fotografiju, te mu krajnje bezobrazno pretraži džepove. Razgovarajući sa njime saznat ćete što su točno Crossroads, što on ovdje radi i da li je moguće vratiti se u zemlju živih. Čini se kako bi u tome mogla pomoći čarolija, ali nažalost Guybrush ne zna kako bi došao do nje. Središte Crossroadsa je mjesto gdje se gusari okupljaju, pa odaberite svoju sudbinu, vrate se na brod i kreću prema području Treasure Huntinga. Na vašu sreću postoji vodič koji će vam pokazati kako se iskopava blago. On ne zna ništa o tome da LeChuck skriva nešto ovdje dolje, ali ga možete uvjeriti tako da vam demonstrira iskopavanje ‘X’-eva, čime će Guybrush slobodno moći ukrasti sidro. Sada možete sami pokušati iskopati ‘X’-eve, ali nećete biti uspješni kao drugi gusari koji će iskopati zlato. Guybrush će dobiti pirit, što nije nimalo sjajno poput zlata, ali svejedno može biti korisno.

Pogledajte znak na kojem su male papige, te ga ‘napadnite’. Budući da Guybrush nije toliko uspješan u iskopavanju blaga, trebat će mu pomoć iskusnog kopača. Zauzvrat nemate što ponuditi, pa se vratite do vrata mrtvih i posjetite onog malog zgodnog psa. On je očito veliki kopač, pa ga počastite sa kosti i uzmite sa sobom. Primjetit ćete da je staklenka sa napojnicama nečuvana, pa i nju ukradite. Da bi malo pronjuškali uokolo, zaputite se u Thieves Den sa svojim psićem. Tamo ćete upoznati još jednog kolegu kleptomana, pa pogledajte što se nudi. Čarapa krajnje desno izgleda zanimljivo i možda bi mogla poslužiti da vaš psić nešto nanjuši. Vratite se sada do Treasure Hunting područja i dajte psu da pomiriši malo čarapu, te ga uputite na ‘X’. Slijedite svog malog tragača do središta Crossroadsa i pratite kamo je otišao.

Franklin se nalazi pred Galebom koji je očito lažljivac, te se više ne isplati razgovarati sa njime. Vrijeme je da se okrenete zastrašivanju, pa mu nabijte smrdljivu, staru čarapu u lice. Franklin će iskopati blago ispod Galebovih nogu koje je nažalost zaključano. Ovdje vam može pomoći vaš prijatelj ‘kleptić’ iz Thieves Dena. Posjetite ga i pokažite mu zaključanu škrinju koju će on lakoćom otvoriti, ali će i sakriti njezin sadržaj. Zamolite lopova da se okrene i nahuškajte svog psića na hrpu svitaka. Nastavite sa odvlačenjem pažnje tako da ukradete nešto, nakon čega će vas lopov ispratiti. Franklin će i dalje imati svitak, ali će ga negdje sakriti. Zaputite se prema Treasure Hunting području, gdje je Franklin sakrio čaroliju negdje među ‘X’-eve. Ponovno mu stavite čarapu pod nos i pustite ga da vam pronađe svitak. Guybrush će iz tog svitka saznati da mu još treba vodič, sidro, hrabrost i žrtva.

U džepu već možete pronaći sidro, pas se može protumačiti kao vodič, a grog bi mogao biti ‘tekuća hrabrost’. Krenite brodom do središta Crossroadsa i postavite sidro, grog i psa u središte. Žrtvu ćete već malo teže pronaći, pa krenite brodom dalje i zauzdajte živce. Umjesto pronalaska borbe, pronaći ćete Morgan koja je prilično potištena. Pokušajte je razvedriti, ali nažalost nećete uspjeti jer je mrtva poput vas. Otiđite do Swordman’s heada i izvucite mač, te izazovite Morgan. U tom trenutku će doći novi izazivač, pa ćete istovremeno morati vrijeđati borca i komplimentirati Morgan.

Ovdje vrijede slijedeći odgovori za borbu:

– Dog is smart / Trained under swordfighter: Taught you everything you know
– Barely lift sword / Foul smell: In some ways, you’re better than me
– Called the greatest pirate hunter / Make me want to puke: People say that about you
– Marathon Runner / Nobody draws blood: You run that fast?

Sa nekoliko pravih komplimenata Morgan će ponovno biti živahna i pristati će vam pomoći sa čarolijom. Mala je prilično lukava, pa je pitajte o žrtvi nekoliko puta dok ne dobije ideju. Natrag na središtu Crossroadsa Morgan daje Guybrushu zadnji sastojak čarolije, njezinu reputaciju. Budući da je još ne može povesti sa sobom Guybrush će morati dalje sam u zemlju živih.

Kao i uvijek Guybrushu ništa ne ide za rukom, pa tako u trenutku kada Guybrush pokušava napustiti Crossroadse LeChuck napada, te po tko zna koji put njih dvojica se moraju sukobiti. Guybrush je prisiljen gledati kako Elaine postaje LeChuckova demonska nevjesta. Pokušajte izvući mač iz jarbola (što naravno ne možete jer ste u bestjelesnom stanju) i vratit ćete se na Crossroadse.

Morgan sada uvjerava Guybrusha kako je dobar gusar i vodi ga k tome da mu se vrati tijelo. Morat ćete pronaći medaljon Voodoo Lady, a informacijama će vam pomoći Morgan. Krenite u područje mačevanja i vidjet ćete da vas čeka iznenađenje. Voodoo Lady vas upozorava da morate nabaviti duhovnu žvakaću (spirit gum) koju je žvakala u zatvoru u Flotsamu. Ako se vratite na Crossroads vidjet ćete da su se stvorili mali procjepi, pa bi bilo dobro da otkrijete kamo vas vode. Vratite se do ulaza brodom i popričajte sa Galebom, te kupite sliku svog duha da ga upotrijebite sa medaljonom (ako ga ikad pronađete). Krenite kroz procjep da vidite gdje će vas odvesti.
Neobjašnjivo, na podučju parenja morskih krava nalazi se splav sa Winslowom i hipnotiziranim majmunom. Zadnji put Guybrush je vidio taj medaljon na brodu De Cave i malo kupanje u oceanu će to potvrditi.

Budući da ga Guybrush ne može pokupiti (bestjelesno stanje), krenite u špilji i tamo ćete pronaći Anemonu. Ona je prestrašena na smrt i ne želi izaći, ali ona i Wonslow imaju posebnu vezu. Zaputite se k njemu i pitajte ga da zatraži od nje znak nježnosti, te skočite natrag u more da joj ga predate. Anemona će se na tren pojaviti izvan špilje i okrenut će struju na drugu stranu čime će se morska trava početi gibati naprijed i natrag. Krenite sada porazgovarati sa školjkom koja i nije baš pričljiva, ali će njezini mjehurići podići medaljon do splavi gdje će ga Winslow pokupiti. Budući da imate sliku stavite je u medaljon i zamolite Winslowa da pritisne gumb.
U slijedećoj sceni ćete imati prijateljski susret sa Bugeyeom, ali bi bilo pametno da se predate. Zbog čega nije jasno, ali Grindstump će vas odvući u zatvor.

Ćelija je puno ljepša nego zadnji put, a možete vidjeti i jednu labavu ciglu iza koje se nalazi Bugeyeov dnevnik koji sadrži neke sočne tajne. Ćelija pored vaše sadrži postere, šalicu i neku sumnjivu žvakaću gumu, ali je pitanje kako doći tamo. Kako ne možete nikamo iz te ćelije, Guybrush će na tren izgubiti tijelo i vratiti se do Crossroadsa. Otiđite do podrčja mačevanja i prođite kroz procjep do kluba 41. Najbolji način da dođete u drugu ćeliju je taj da Bugeyea također strpate u zatvor. Dnevnik koji ste pronašli će vam u tome pomoći, pa pitajte Bugeyea kako je došao u Flotsam, te se nemojte susprezati. Naposljetku će Bugeye završiti u zatvoru, pa krenite do ulaza u Crossroads i vratite se procjepom do Winslowa, te ga zamolite da ponovno pritisne gumb.

Ponovno ćete imati tijelo, te se ponovno predajte kada vam Grindstump zaprijeti. On će vas odvesti u ćeliju, pa pritom uzmite šalicu i pregledajte uokolo. Vrijeme će brzo istjeći i naći ćete se na Crossroadsima. Krenite kroz područje mačevanja i kroz procjep i vidjet ćete kako vaše tijelo drži šalicu. Razgovarajte sa Grindstumpom (preplašite ga, jer ste ipak duh) i šalica će vam biti ispunjena . Izađite kroz procjep te ponovno se zaputite do splavi i zaposjednite svoje tijelo. Predajte se Grindstumpu, te u ćeliji iskoristite pivo na prozorskoj dasci da pronađete duhovnu žvakaću. Pregledajte poster lijepe gusarice i otkrit ćete rupu za bijeg.

Upravo počinje opsada, a na sreću Guybrush na svojoj strani ima prijatelje. Na nesreću LeChuck nasilno baci Guybrusha kroz procjep, ali naš junak uvijek ima plan. Ovaj plan uključuje smanjivanje spužve, a za tu čaroliju vam može pomoći Galeb. Pomalo neočekivano, Galeb će se pokazati korisnim i dobit ćete traženu čaroliju, ali trebat ćete je dešifrirati. Krenite kroz procjep prema Winslowovoj splavi da potražite nešto korisno za to. Uzmite dezodorans koji će vam biti sastojak u čaroliji, te skočite u more i ukradite mrežu koja će vam trebati za hvatanje jednog sastojka.
Također posjetite klub 41 i tamo uzmite povez sa zida. Za okus ‘bez okusa’ bi bila savršena prožvakana žvaka. Razgovarajte sa Grindstumpom i naći ćete se u ćeliji. Sa plafona uzmite žvakaću gumu i pokušajte ne povratiti. Vrijeme je da sada pobjegnete i otiđete do područja za traženje blaga, gdje iskopajte jedan ‘X’. Male papige bi bile dobar sastojak za ‘mali zvuk’, pa upotrijebite mrežu i uhvatite ih na znaku. Pazite da vam ne pobjegnu, te upotrijebite i malu staklenku na njima. Prođite kroz procjep i ugledat ćete ružno iznenađenje. Voodoo Lady ima puno odgovora na Guybrusheva pitanja, ali su oko nje zaposjednute životinje. Uzmite perje kod galebovih nogu, što Guybrushu daje ideju za lagani dodir spužve. Upotrijebite kuku i otvorite škrinju sa desne strane. Voodoo Lady će reći Guybrushu o njenim tajnama, što daje skoro sve sastojke za dijetu.

Šesto čulo ćete pronaći u Thieves Denu u tajnoj kutijici. Lopov vam tamo neće predati tajnu, pa odjenite voodoo remen i za tren će promijeniti mišljenje. Dobit ćete svoju škrinjicu, ali će vam zauzvrat ukrasti kopču sa remena. Vrijeme je da smanjite spužvu, pa krenite prema središtu Crossroadsa.

Po redu primjenite povez, staklenku sa papigama, pero, tajnu kutijicu, dezodorans i žvakaću gumu. Spužva će se smanjivati i pritom će povući Guybrusha kroz procjep usred napada na LeChuckov brod. Nasuprot voodoo snage Guybrush nema puno izgleda jer će biti razbacan po cijelom brodu. Kada odletite gore do promatračnice upotrijebite kuku na jedru i spustite se ponovno dolje. Naredite Elaine da napadnete LeChucka zajedno, te ćete naposljetku biti oštro kažnjeni (LeChuck voli mučiti ljude). Dok ste pod vodom ukradite ključeve sa kostura, pa ćete ponovno biti razbacani po cijelom brodu. Završit ćete pred zaključanim spremištem broda punim bačvama vina. Otključajte spremište i ponovno ćete pobrati udarac. U slučaju da završite opet gore na promatračnici, znati ćete se spustiti po užetu. Uzmite strgana vrata kabine i postavite ih na bačvu. Brzo zamolite Elaine da zapali top i stanite na klackalicu prije nego LeChuck skoči dolje. Jedva živi naći ćete se na Crossroadsima, a LeChuck će biti zaglavljen u procjepu.

Vrijeme je da uvidite kako je LeChuck presnažan i da se predate. Jedini način da zatvorite portal i pobjegnete je da upotrijebite zadnju nit života na pukotini. Sve oko vas će biti prazno, a Guybrushevi džepovi su puni. U njima možete pronaći mrežu, kuku i prsten. upotrijebite prsten na središtu Crossroadsa i vidjet ćete što će se dogoditi. Iako još uvijek ima puno neodgovorenih pitanja, Guybrush je zasada pronašao svoj mir.

Čestitke! Uz malo pomoći, prošli ste posljednji chapter Tales of Monkey Island serijala. Ovaj zadnji chapter je ujedno po mnogima proglašen i najboljim, a mi svakako znamo da smo uživali kako u njemu, tako i u cijelome serijalu Tales of Monkey Islanda koji nas je vratio u dobro staro doba kada je Lucas Arts svojim avanturama na PC-u žario i palio te odredio neke smjernice daljnjeg razvoja point n click avanturama.

POVEZANO: Prohod – The Trial and Execution of Guybrush Threepwood (Chapter 4)
POVEZANO: Prohod – Tales of Monkey Island: Lair of the Leviathan (Chapter 3)
POVEZANO: Prohod – Tales of Monkey Island: The Siege of Spinner Cay (Chapter 2)
POVEZANO: Prohod – Tales of Monkey Island: Launch of the Screaming Narwhal (Chapter 1)
POVEZANO: Recenzija – Tales of Monkey Island: Launch of the Screaming Narwhal

Komentari (1)

  • Blaster32

    03.01.2010 - 13:05

    svaka čast na trudu 😉

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!