HCL.HR

Bravely Default II – prvi dojmovi

Ivan Brekalo 12.02.2021.   •   4 komentara


Dobili smo priliku zaigrati nadolazeću Switch ekskluzivu Bravely Default II, a prije konačnog suda u recenziji doznajte naše prve dojmove o igri.

Ovaj mjesec nam je na rasporedu recenzija dugo očekivane ekskluzive za Nintendo Switch konzolu, Bravely Default II. Kako smo već dobili igru, želimo s JRPG-ljubiteljima među vama podijeliti naše prve dojmove.

Ako na Nintendo 3DS-u nikada niste zaigrali prva dva dijela, Bravely Default i Bravely Second: End Layer, ne morate se uopće brinuti jer ovaj Switch nastavak donosi potpuno nove protagoniste i svježu priču. Bravely serijal započeo je kao svojevrsni spiritualni nastavak Nintendo DS igre Final Fantasy: The 4 Heroes of Light, a producent Tomoya Asano radio je i na odličnom Octopath Traveleru koji smo na HCL-u recenzirali čim se igra pojavila na PC platformi.

Ova bajkovita pustolovina odvija se na kontinentu Excillant, sačinjenom od pet kraljevstava, te počinje tako da glavni protagonist doživi brodolom. Nasukanog junaka defaultnog imena Seth (moguće ga je preimenovati) pronalazi misteriozni starac Sloan koji se predstavlja kao pratitelj mlade dame imena Gloria. Nakon malo istraživanja, prikupljanja informacija i par nasumičnih borbi, Seth upoznaje još dvoje avanturista – učenjaka Elvisa i plaćenicu Adelle.

Ova bajkovita pustolovina odvija se na Excillantu – kontinentu sačinjenom od pet kraljevstava.

Ono po čemu se Bravely Default II ističe jest nešto drugačiji sustav borbe koji karakteriziraju „Brave“ i „Default“ komande. Kad bilo koji od likova tijekom svog reda za napad odabere Default komandu, on dobiva Brave Point (skraćeno: BP) i ujedno zauzima defenzivni stav tijekom kojeg trpi manju štetu prilikom protivničke ofenzive. Kad ponovno dođe na red, isti lik odabirom „Brave“ komande može koristiti BP i njime si povećati broj drugih akcija (napad/korištenje predmeta, uporaba moći karakterističnih za klasu).

Moguće je iskoristiti i do tri BP-a odjednom za sveukupna četiri napada, te se likovi čak mogu zadužiti i otići u minus s BP-ovima što uvelike povećava slojevitost osmišljanja taktike u svakoj bitci. Zaduživanje BP-a može biti riskantno jer se u tom slučaju likovi odriču prava na akciju onoliki broj redova koliko BP-ova su “posudili”. Sve skupa ovo je zanimljiv sistem koji je navodno poboljšan u odnosu na ranije dijelove, a posebno mi se sviđa to što može bitno ubrzati borbe u kojima su naši junaci znatno većeg levela nego protivnik.

Zaduživanje BP-a može biti riskantno jer se u tom slučaju likovi odriču prava na akciju onoliki broj redova koliko BP-ova su “posudili”.

Dodatnu dubinu pružaju i spomenute klase, koje bi u doslovnom prijevodu zapravo bile „poslovi“ i koje je moguće mijenjati po želji. Igra potiče na eksperimentiranje i kombiniranje poslova s obzirom da je svakom liku moguće dodijeliti i sekundarni posao koji onda otvara veći izbor pasivnih sposobnosti te otključava cijeli jedan arsenal akcija karakterističnih za taj posao.

Iako igra lukavo puca na nostalgiju i pri tome podsjeća na eru JRPG igara s primjerice PS1 platforme, određene situacije ipak su modernizirane kako bi gameplay bio što ugodniji. Tako su primjerice izostali posve slučajni i nepredvidivi sukobi s neprijateljima. Svakog neprijatelja moguće je vidjeti tijekom sekvenci slobodnog istraživanja, te igra tu uspijeva dodati još jedan zanimljiv element koji utječe na taktiziranje čak i prije početka sukoba – protivnicima je moguće prići s leđa ili pak zadati prvi udarac. S druge strane, prilikom neuspjelog bijega pred divljim zvijerima i čudovištima, družina može započeti s određenim deficitima koji se tiču redoslijeda napadanja i BP-a.

Iako igra lukavo puca na nostalgiju i podsjeća na PS1 eru, određene situacije ipak su modernizirane.

Nakon desetak odigranih sati priča je tečna i korektna. Ništa što bi pomicalo granice unutar ovog žanra, ali svakako moramo spomenuti da je za sada zanimljivija i sadržajnija nego iznenađujuće plitka priča koju smo doživjeli u inače sjajnom Octopath Traveleru. U ovoj igri likovi su međusobno povezaniji, njihov karakter i međusobni odnosi dolaze do jačeg izražaja i cijela stvar ima veseli i vrckasti ton koji se uspješno prenosi na ostatak igre.

Do pune recenzije koju ćemo objaviti do izlaska igre, eksperimentirat ćemo s novootključanim poslovima, provjeriti kako igra radi u handheld modu Switch konzole i donijeti konačan sud o igri. Za sada Bravely Default II djeluje obećavajuće i nekako baš fino odgovara tijekom ovih, još uvijek vrlo hladnih zimskih dana.

Komentari (4)

  • razer1234559

    12.02.2021 - 13:57

    Prekrasno izgleda. Zbog JRPG igara kupujem konzole i naravno da ovu igru neću propustiti. Jedva čekam da zaigram.

    • PppPP

      @razer1234559, 13.02.2021 - 01:16

      tebi je vjv i srednje ime rpg

    • razer1234559

      @PppPP, 13.02.2021 - 01:49

      😂😂😂

  • crolink07

    12.02.2021 - 18:00

    I ja.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?