HCL.HR

NFT kompanija obećava da će napraviti svoj Minecraft zato što službeni Minecraft ne podržava NFT-ove

Zoran Žalac 23.07.2022.   •   76 komentara   •   Industrija videoigara


Vlasnici neslužbene NFT platforme za Minecraft odlučili su kreirati kopiju Minecrafta u sklopu koje će imati slobodu uzimati novac od ljudi za virtualne placeve.

Tvorci Minecrafta ovih su se dana oglasili sa svojim stavom o NFT-ovima i blockchainu, poručivši da su te stvari suprotnost onome što Minecraft predstavlja. Samim time, NFT-ovi nisu dozvoljeni u Minecraftu, a to je pogodilo one koji su ih u Minecraftu prodavali neslužbenim putem. Tvrtka NFT Worlds je jedna od takvih, koja je igračima Minecrafta za kriptovalute prodavala mjesta na svojim custom serverima.

Kako će takva praksa u budućnosti postajati sve teže izvediva, NFT Worlds je otkrio kako će kreirati svoju igru koja će biti konkurencija Minecraftu. Kažu kako će igra imati gameplay i izgled Minecrafta, ali će igračima dopustiti da imaju puno vlasništvo nad stvarima u igri, te da od toga zarađuju. Pristup njihovoj Minecraft alternativi bit će besplatan, ali za sada nije jasno koliko će igranja zapravo omogućiti bez da morate kupiti kriptovalute i onda ih uložiti u neko virtualno zemljište i sl.

U NFT Worldsu su očito ogorčeni Microsoftovom odlukom pa su pale i optužbe da su NFT-ove zabranili jer im je više stalo do vlastite zarade nego do samih igrača.

“Microsoft je dokazao da će oni uvijek donositi odluke u korist svojih dioničara i svoje bilance, na štetu inovacija, iskustva igranja i kreatora sadržaja. Mi vjerujemo da će otvorena, besplatna i naprednija verzija našeg Minecrafta omogućiti bolju budućnost za kreatore, developere i same igrače.” – stoji u njihovom priopćenju.

Trenutno na Minecraftu radi više od 600 zaposlenika Mojang Studiosa. Nije poznato koliko zaposlenika broji NFT Worlds, ali je lako pretpostaviti da broj nije ni blizu radnoj snazi iza Minecrafta.

Komentari (76)

  • Moonlight22

    23.07.2022 - 11:23

    Nadam se da će im Microsoft ili Mojang lupit jednu dobru staru tužbu.

    • Mamba_

      @Moonlight22, 23.07.2022 - 12:41

      Da ih oće bankrotirati u nedogled pa nek onda nek pričaju o NFT-u kad ne budi imali ne centa.

    • TypicalHog

      @Mamba_, 24.07.2022 - 02:05

      Centi (dolari, euri, whatever…) će ionako za nekoliko godina/desetljeća biti manje biše bezvrijedni po današnjem standardu zbog inflacije/printanja novca.

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 23.07.2022 - 16:36

      Sta su sad sve voxel sandbox igre patentirane, lol?

    • Moonlight22

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 20:45

      Ako naprave nešto tipa prosječni MC knockoff i počnu zarađivati masne pare od toga, postoji šansa da će MS lupit tužbu na njih.

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 23.07.2022 - 21:11

      Mislim da im je najbolje da rade od nule i fokusiraju se na engine i puste da community radi plugin-ove, modove etc. Ono, general base game bez specifičnih Minecraft stvari tipa Nether portal, diamond pickaxe etc. IMO trebali bi ići još više generic nego Minetest (on je dosta sličan Minecraft-u tbh). To bih ja napravio na njihovom mjestu.

  • mtgamer

    23.07.2022 - 11:35

    Koji retaradi, pa ako naprave svoju igru poput Minecrafta Microsoft ih može odmah tužit. Maloumnici iz NFT Worlds-a trebaju shvatiti da NFT-u NIJE MJESTO U IGRAMA!

    • TypicalHog

      @mtgamer, 23.07.2022 - 16:39

      NFT-jevima je mjesto ne samo u igrama, nego manje vise svugdje. NFT nisu nista drugo nego decentralizirana, otvorena, interoperabilna, standardizirana froma Steam itema, Valorant skinova etc. To sta je sad ovih par godina bio veliki hype i scams i money grabs, to je druga prica.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 16:45

      NFT je glupost i NIJE mu mjesto u igrama. Igre trebaju ostati igre, a ne da postanu neki jebeni market.

    • TypicalHog

      @mtgamer, 23.07.2022 - 17:22

      Pa ako tebi ne paše monetarna komponenta u igrama, nemoj igrati te igre, igraj Minecraft i nitko te ne tjera da igraš ovaj NFT Worlds ili kako se već zove. Ja osobno sam igrao CSGO dobar dio vremena samo zbog trgovanja skinovima… Ako ti ne pašu skinovi, ne moraš ih kupit, nije P2W.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 18:00

      Ne igram uopće takve igre. Igrao sam i ja prije CSGO i ta igra po meni nije nikakav problem.Npr. otvaranje onih kutija za dobivanje skinova.Prodavanje skinova na Steamu za novac je meni sasvim ok, ali ako se taj skin prodaje kao token e to je već sranje žešće. Pravi problem je NFT, nevidim nikakvu korist od toga. Ne tjeraju oni nas da igramo takve igre. Ali čim netko kaže nešto protiv NFT-a onda smo mi loši ljudi jer neprihvaćamo njihove propale i retardirane pokušaje da zarade novac. I sad kad naprave svoju igru misliš da će je netko igrat? Biti će uklonjena čim im Microsoft opali tužbu i novčanu kaznu za kopiranje njihove(Mojangove) igre.I stvarno nemogu da vjerujem da postoje ljudi koji podržavaju NFT.

    • TypicalHog

      @mtgamer, 23.07.2022 - 19:19

      Jesi pogledao/procitao Ready Player One?

    • TypicalHog

      @mtgamer, 23.07.2022 - 19:20

      Isto me zanima da li uopće znaš što su NFT-jevi?

    • Moonlight22

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 20:43

      A šta su to nft-ovi? Kako ja mogu zaraditi na njima? Kako mogu dat i procijeniti novčanu vrijednost nečega čega ima svugdje, tipa neka random slika na internetu, npr. tvoj wallpaper? Ako dobro shvaćam, ako ja kupim tvoju profilnu kao nft, ti ćeš i dalje moći nju koristiti, objavljivati, screenati, spremiti u mob itd. a ja kao “vlasnica” tog nfta sam dobila račun od X € i tjt.

      Zato se meni ovo čini potpuno bezvrijedno.

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 23.07.2022 - 21:15

      Čekam da mi @mtgamer da svoju definiciju. Zanima me.

    • Moonlight22

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 22:11

      I? Di je odgovor?

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 23.07.2022 - 23:18

      Znam da je sve ovo nabacano, ali to je jednostavno kako moj mozak funkcionira, nadam se da će ovo bar nekome pomoći.
      Btw, ako ikoga nešto zanima, samo nek pita, ja sam VELIKI fan crypto/blockchain stvari i kroz godine sam jako puno toga naučio, na tisuće sati…
      Naravno, i ja mogu pogriješiti. Ako neku stvar ponovim 7 puta to je onda zato jer sam zbunjola ili zato jer nešto želim POSEBNO naglasiti ili bolje objasniti it nekog drugog aspekta.

      Let’s go… (no tl; dr, deal with it)

      “A šta su to nft-ovi?”

      Ljudi većinom misle da su NFT-jevi slike životinja itd. Da, to su PFP NFT-jevi. (Profile picture NFTs)
      Ali to je samo jedna podvrsta, koja je nažalost ATM vrlo popularna cause hype and ponzimomics.
      Analogija. Ako je web stranica NFT, onda je blog s slikama PFP NFT (znači NFT nije samo PFP NFT (ono za što 90% ljudi misli da je NFT), isto tako kako web stranica nije samo blog s slikama tako NFT nije samo PFP NFT).

      NFT (Non-Fungible Token), na najnižem nivou, to je komad podataka u bazi podataka (na Blockchain-u) koji ima vlasnika.
      NFT-jevi su omotač (wrapper), odnosno digitalna reprezentacija koja služi kao certifikat vlasništva, dokaz autentičnosti.
      Moglo bi se reći da su Steam item-ovi u principu NFT-jevi. (Zato jer reprezentiraju npr. skinove u CSGO-u u standardiziranom obliku koji je kompatibilan s Steam market-om, može se transferirati itd.)
      Papiri od auta su efektivno NFT, zemljišni papiri, ulaznice u kino, samo što te stvari još uvijek nisu digitalizirane na neki standardizirani način.
      NFT-jevi mogu reprezentirati bilo što, od mača u igri, skin-a za pušku u igri, rodni list, diplome, knjigu… Zato jer su to samo digitalni omotači.
      E, sad je druga priča hoće li netko priznati NFT kao nešto validno ili ne, kao nešto što ti daje prava nad nečim ili ne.
      Neka država bi npr. mogla prenjeti zemljišne knjige na blockchain, ali neka druga država to možda neće priznati kao validni dokaz o vlasništvu nad određenom nekretninom etc.
      Naravno, blockchain-i u ovom trenutku još nisu u potpunosti spremni podržati neki ovako veliki use-case, generalno zbog toga što mogu obraditi samo mali broj transakcija po sekundi,
      ali za oko god, dvije to će biti riješeno. (Znamo kako, samo treba napisat kod, napravit software)
      NFT-jevi imaju neke određene kvalitete nad drugim, primitivnijim ne-digitalnim ili digitalnim (Steam items, Valorant items…) formama slične svrhe.
      NFT-jevi su iznimno fleksibilni; entitet koji ih izdaje može ih učiniti netransferabilnima, može ih napraviti ograničenima ili neograničenima…
      Sad je druga priča što je generalni pogled ljudi u industriji da bi trebali biti apsolutno otvoreni, da ih možeš slati kud hoćeš, kamo hoćeš, kada hoćeš, da su umjetno rijetki itd.
      NFT-jevi (s pretpostavkom da se nalaze na decentraliziranom blockchain-u) imaju svojstvo da bilo tko može provjeriti da li je NFT legitiman, nitko ne može nikome zabraniti da NFT pošalje
      na drugu adresu, bilo svoju, bilo tuđu, da ga proda etc. (Naravno, ako onaj tko ih izdaje želi, on može takve limite postaviti, NFT-jevi su generični/agnostični za usecase-ve, pravila i ograničenja koja izdavaš postavi, izdavač je onaj
      koji stvara NFT, kao npr. Valve koji stvara CSGO items-ove).
      NFT po default-u nije moguće duplicirati, npr. ako izdavač odredi da će svaki skin koji se drop-a bit jedinstven, jednom kad se pravila zaključaju, ni on sam ih ne može duplicirati, sjetite se kako je Valve npr. prije duplicirao skinove
      koji su bili ukradeni. Ili ako
      Isto tako trivijalno je odrediti da je je izdavač pravi ili je NFT kopija, AKA nema sranja kao krađa certifikata irl, itd, naravno u potpunosti je nemoguće da netko duplicira NFT (pod uvjetom da osoba ne posjeduje većinu glasačke snage u blockchain-u).
      AKA gl trying to dupe passports.
      O, sad mi je palo napamet, NFT-jevi omogućavaju da svatko posjeduje svoj identitet, osobnu, putovnicu itd. I umjesto da to sve stoji u nekoj centraliziranoj bazi podataka, svatko ima potpunu (ako je tako implementirano) kontrolu nad svojim podatcima, a ne kao
      u kini npr. di su hakeri ukrali ~1 MILIJARDU (gotovo svi kinezi) osobnih podataka, imena, adrese, brojevi, datumi rođenja, kriminalni dosjei itd.
      Kako je ovo moguće? Postoji jedna vrlo cool nova tehnologija (zero knowledge cryptography) koja omogućava npr. da korisnik bira s kime će i kada dijeliti koje podatke, odnosno da npr. dokaže da je on vlasnik nečeg ili npr. da je punoljetan bez da otkriva
      samo podatke 3. strani. Podatci su i dalje na blockchain-u ali enkriptirani na način da ih samo onaj koji ima privatni ključ može dekriptirati. Uh, malo me je ADHD skrenuo s teme, lol.
      Ugl, NFT-jevi (jedinstvani tokeni, kao npr. CSGO skin-ovi koji imaju jedinstveni float i stoga nisu zamjenjivi), FT-jevi (ovi su pak tokeni nejedinstveni, npr. kao dionice, svaka dionica je ista, ili novčanice 10kn = 10kn (ignorirajući činjenicu da novčanice imaju unikatni identifikator i zapravo su više kao NFT-jevi… hmm lol)),
      sve to već postoji ali pati od mnoštva problema, nije sveobuhvatno… Crypto/blockchain/NFT/FT whatever imaju superiorno svojstvo da korisnik može bili siguran i nikomke ne mora vjerovati tazo jer sve može sam provjeriti, ne mora vjerovati Valve-u da neće neku skin kolekciju
      ponovno početi drop-ati nakon što su rekli da neće. Na developeru je da li će implementirati takav tech koji jednom kad neko pravilo postavi, više se ne može mijenjati.

      “Kako ja mogu zaraditi na njima?”

      LOL. To je jedan od razloga zašto ljudi imaju iskrivljenu sliku NFT-jeva i brkaju NFT kao tehnologiju i NFT kao slikice od kojih se mogu obogatiti.
      Ljudi samo gledaju novce, to je ljudska priroda. Kao što sam dolje napisao, slično je bilo i s internetom.
      Zaraditi (u ovom trenutku) možeš tako tako da kupiš NFT od nekoj projekta koji obećava brda i doline i nadaš se da će tvoj NFT rasti u cijeni ili zato jer će ljudi više platiti za njega u budućnosti, zato jer ćeš dobiti određene korisne ili beskorisne, lol benefite
      zato jer imaš NFT aka udio u projektu… Naravno ima puno NFT projekata koji samo naštampaju brdo sličica, za svaku traže brdo bara i ona pobjegnu i napuste projekt, slično kao Kickstarter scams.
      Isto tako možeš zaraditi tako da mint-aš (tako se zove proces stvaranja NFT-ja) po nekoj početnoj cijeni i onda prodaš na otvoren tržišto ljudima koji želi piece of the pie, a nisu ušli kad je bio mint. AKA low-key nemoralno IMO.
      Postoje i free mintovi, di netko napravi projekt, art, i besplatno možeš dobiti NFT i kasnije ga prodaš na otvorenom tržištu ljudima koji su spremni platiti (često sulude pare) za njega. Zašto? Zato jer im posjedovanje NFT-ja daje “potencijalne” benefite.
      Npr. https://www.jpg.store/collection/CatsonChain (sad se ove mačkice prodaju po 30ak USD min, a bile su besplatne za mint-at (samo trebaš platit transakciju, nezz, kunu, dvije, blockchain ako koristis moras platit, isto kao sto placas ako koristis npr. AWS, ili neki API…))
      I da, te naknade će uskoro, za god, dvije biti praktički ništa, kad se blockchain bude mogao skalirati (tj. procesuirati brdo transakcija po sec).
      Npr. netko odluči da ako imaš neki NFT da dobivaš discount kad npr. kupuješ zemljište u njigovoj igri, ili ti daju manje naknade kad koristiš DEX (decentraliziranu mjenjačnicu, bolje kamate u decentraliziranim protokolima za posudbu novca, aka decentralizirane banke), zbilja
      može se napravit svašta, sad ću izmislit nešto npr. možeš napravit da ako u jednoj igri imaš nekog ljubimca (koji je NFT), u drugoj igri odmah besplatno dobivaš neki cool šešir ili nešto. Doslovno što developerima padne na pamet, vjerojatno je moguće izvest.
      Na zajednici je da se protive lošim praksama, NFT-jevi samo po sebi su samo tech koji devs mogu koristit na milijun načina. Kao što sam rekao, mogu ih dropat besplatno ljudima koji igraju igru kao reward za achievemtns ili mogu tražiti da ima platiš
      kao npr. Valorant di moraš kupit skin. Jedino šta kad im daš pare – gg, više ih ne možeš dobit natrag, a kad bi embrace-ali NFT-jevi mogli bi cijelu ekonomiju stvorit ili skinova (as long as it’s not P2W, eww) i privući brdo kapitala i novih ljudi koji vole takve stvari.
      Kad ti igra dosadi samo prodaš svoj skin nekome drugome. (Novi skinovi bi i dalje bili dodavani u igru i ljudi bi ih morali prvo kupiti u in-game store-u, ali se rotiraju i nakon X vremena više nisu dostupni, osim na otvorenom tržištu, ili ih pak ima neograničeno, whatever the dev decides, ali svakako ne vidim downside
      u tome da ih možeš prodat nekome drugom ako ti trebaju pare ili ti se više ne igra ta igra)

      “Kako mogu dat i procijeniti novčanu vrijednost nečega čega ima svugdje, tipa neka random slika na internetu, npr. tvoj wallpaper?”

      Mislim da sam na ovo odgovorio negdje gore, ali sve ovisi o tome koliko je netko spreman za NFT platiti i za koliko ga je netko spreman prodati. Ponuda i potražnja, ez.
      NFT community ima i razne kompleksve modele kojima procijenjuju vrijednost nekog NFT-a to učestalosti, to tome koliko se prodaju ostali slični NFT-jevi itd. You can’t blame them for trying.
      Da se vratim na pitanje. Sve ovisi što ti taj NFT koji pokazuje na wallpaper daje. Da li dobivar prava na sliku koja su prepoznata i prihvaćena u pravnom sustavu, da li dobivaš neki benefit/perk slično kao Patreon ako imaš taj NFT…
      Ili pak ništa. VIP članstvo u nekoj discord wallpaper NFT zajednici, lmao. You get the point.

      “Ako dobro shvaćam, ako ja kupim tvoju profilnu kao nft, ti ćeš i dalje moći nju koristiti, objavljivati, screenati, spremiti u mob itd. a ja kao “vlasnica” tog nfta sam dobila račun od X € i tjt.”

      Yup. Ti si samo stvorila u blockchain bazi podataka upis koji pokazuje na moju profilnu. To samo po sebi ništa ne znači ako ne postoji netko tko to enfore-a i priznaje kao stvar koja vrijedi u zakonu.
      Kao da ti isprintala papir na kojem piše da si ti vlasnica moje profilne, jedina je razlika što pošto je to NFT, svi mogu s sigurnošću provjeriti da li si to zbilja ti isprintrala, i mogu bili sigurni npr. da nisi napravili miliju duplikata itd.
      To je zapravo možda dobar način za objasniti NFT-jeve. Digitalni A4 papir (koji ne možeš duplicirat, krivotvorit, uništit (možeš ga samo ti uništit ako baš želiš, ali svatko će moći sve transakcije vidjet i dalje će se moći naći što je bilo na papiru), nitko ti ga ne može uze, osim ako ti ne dođe s pajserom, ali i od toga se možeš osigurat na razne načine, multi-sig, shadow acc, timelock itd.) (xD) na kojem pišu neki podatci, da li je to link do slike majmuna s cigarom, link do teksture i 3D modela puške iz neke igre, ili neki random tekst, nebitno.

      “Zato se meni ovo čini potpuno bezvrijedno.”

      Zato jer u ovom trenutku još uvijek vlada hype koji je često baziran SAMO na potencijalnom bogaćenju na brzinu.
      Također zato jer ljudi misle da su NFT-jevi samo ono o čemu pročitaju na Internetu ili vide u videima na YT ili TikTok-u (ewww).
      A to su manje više samo debelo precijenjene slike majmuna…
      Isto kao otprilike kad su ljudi 90-ih/DotCom bubble mislili da su internetske stranice samo scam tvrtke koje su kupile domenu npr. “pets.com” i to je to, i imali milijunske valuacije samo zbog hype-a.
      Ali ispada da web stranice nisu samo scams i insecure web trgovine. Iz tog balona smo dobili Amazon, Google…

    • Moonlight22

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 23:52

      “Yup. Ti si samo stvorila u blockchain bazi podataka upis koji pokazuje na moju profilnu. To samo po sebi ništa ne znači ako ne postoji netko tko to enfore-a i priznaje kao stvar koja vrijedi u zakonu.
      Kao da ti isprintala papir na kojem piše da si ti vlasnica moje profilne, jedina je razlika što pošto je to NFT, svi mogu s sigurnošću provjeriti da li si to zbilja ti isprintrala, i mogu bili sigurni npr. da nisi napravili miliju duplikata itd. ”

      Evo ovo me potpuno odbija zasada od NFT-ova. Ja zapravo po tome ništa ne posjedujem. Mislim da to odbija većinu ljudi, kao i nedostatak regulacije. Kad nema regulacije, onda je kaos – ne možeš vjerovati ljudima da se samoreguliraju.

      Svejedno hvala na konkretnom odgovoru.

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 24.07.2022 - 00:56

      “Evo ovo me potpuno odbija zasada od NFT-ova. Ja zapravo po tome ništa ne posjedujem.”

      Ali to nije problem NFT-jeva. Ako ti imaš papir na kojem piše da posjeduješ neki auto, a nemaš fizički auto, ista stvar. To je problem doslovno bilo kojeg vlasničkog lista.

    • SPGamerAzrael

      @TypicalHog, 25.07.2022 - 02:58

      “Ali to nije problem NFT-jeva. Ako ti imaš papir na kojem piše da posjeduješ neki auto, a nemaš fizički auto, ista stvar. To je problem doslovno bilo kojeg vlasničkog lista.” Opet nije isto…..volim ovo kad netko hoce biti pametan i cool…😉

    • TypicalHog

      @SPGamerAzrael, 26.07.2022 - 20:07

      I’m just too woke for yall, that’s all!

    • TypicalHog

      @TypicalHog, 26.07.2022 - 22:16

      xD

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 24.07.2022 - 01:09

      Btw, zašto bi uopće išla kupit moju profilnu kao NFT? Koja je svrha?
      To je doslovno ekvivalentno sljedećem:

      Entitet X na papir napiše link to moje profilne i ti mu daš pare za to. Self-scammed.

      Ako ja napravim igru, stavim je na Steam i napravim in-game iteme koji reprezentiraju stvari na koje nemam prava, npr. Mona Lisa. I ti kupiš taj item na Steam Market-u. To ne znači da posjeduješ Mona Lisu. Jel to mana Steam item-a ili developera.
      Isto tako je s NFT-jevima.

    • Moonlight22

      @TypicalHog, 24.07.2022 - 01:19

      To sam navela kao primjer 🙂

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 24.07.2022 - 01:52

      U redu, samo sam htio još malo razjasniti tvoj primjer. 🙂
      Definitivno je wild west atm, i skroz je razumljivo ako još ne želiš imati ništa s time.

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 24.07.2022 - 01:16

      Da, zato je bolje kad ogromne multi-billion dollar korporacije lobiraju, kroje zakone i određuju regulative. xD

      Mislim da vrijedi pokušati nove stvari. Crypto je moglo bi se reći kao globalna država koja postoji u digitalnom svijetu, kojom upravljaju sudionici/korisnici. Ako to fail-a, oh well, we tried. Najgore je bit ciničan. Also, ako ti to ne odgovara, ne moraš sudjelovat. Isto kako ako ti ne odgovara živjet u nekoj državi, imaš mogućnost da se preseliš. (Osim ako si u sjevernoj koreji i sl.)

    • TypicalHog

      @TypicalHog, 24.07.2022 - 05:23

      Sviđa mi se kako nemam niti jedan like, premda vjerojatno ne možete naći niti jednu stvar koja nije točna. xD

    • djosic85

      @TypicalHog, 24.07.2022 - 06:41

      Jao pretjerao si… pa ko će to sve čitati. Kakav god elaborat da napišeš ne možeš nas preodgojiti 😁

    • TypicalHog

      @djosic85, 26.07.2022 - 19:59

      Sami će te se preodgojiti s vremenom. Tako su me isto svi hejtali kad sam branio No Man’s Sky/Hello Games, pa je na kraju ispalo da sam ipak bio u pravu.

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 23.07.2022 - 23:20

      Evo linka do cijelog teksta koji je ljepše formatiran.
      https://pastebin.com/2iDLgaVP

      Ali nažalost jednako random i jumbled up zato jer vjerojatno imam ADHD.

    • TypicalHog

      @Moonlight22, 23.07.2022 - 23:42

      Btw, Ima manjih grešaka, ali da se skuziti na sto sam mislio.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 20:44

      Znam i to vrlo dobro

    • TypicalHog

      @mtgamer, 23.07.2022 - 21:13

      Ako misliš da su NFT-jevi samo scammy slike precijenjenih majmuna i sl. U krivu si.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 21:34

      Ne mislim to uopće.

    • SPGamerAzrael

      @TypicalHog, 25.07.2022 - 03:02

      “Ako misliš da su NFT-jevi samo scammy slike precijenjenih majmuna i sl. U krivu si.” Citam i tvoje i njegove komentare, ne vidim gdje on to tvrdi i tako misli. Druga stvar navodis da imas ADHD vjerovatno zelis pokazati da si ti samo poseban 😂

    • TypicalHog

      @SPGamerAzrael, 26.07.2022 - 20:04

      Hiperbolizirao sam. Ok, kako da drugačije objasnim zašto su moji tekstovi tako nabacani i all over the place? Na online testovima za ADHD uvijek dobijem “Possible severe ADHD”, etc. Isto moguće da sam na autističnom spektru.

    • TypicalHog

      @mtgamer, 23.07.2022 - 19:36

      Također, zanimljivo kako Microsoft nije već tužio Minetest https://www.minetest.net/

      Oh wait… možda zato jer ne možeš patentirat žanr…

    • mtgamer

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 20:54

      Nisu tužili Minetest jer služi samo za modove i igranje različitih igara. Zašto bi ih Microsoft tužio? Oh wait… Možda zato što su licencirani i imaju prava na to.

    • TypicalHog

      @mtgamer, 23.07.2022 - 21:15

      Minecraft i Minetest su otprilike kao. PUBG i Call of Duty Warzone. Ili kao CSGO i Valorant, imo.

    • TypicalHog

      @mtgamer, 24.07.2022 - 07:01

      Zaboravio sam te pitat. Zašto ti je prodavanje skinova ok, ali ne ako su NFT? Igrac koji ne bi zelio imat posla s blockchainom bi jednostavno mogao nastavit igrat csgo i prodavat svoje skinove kao i do sada, u principu ne bi ni trebao znati koji format skinovi koriste, bilo to NFT ili Steam item.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 24.07.2022 - 09:57

      Zato što je Steam to odobrio(prodaju skinova).Jel ti stvarno toliko braniš NFT? I da te pitam nešto. Dali tebe gaming uopće zanima ili si došao ovdje(na gaming portal) samo da se raspravljaš s ljudima oko ovakvih stvari. Ti si definitivno jedna od osoba koja nemože podnijet tuđe mišljenje pa nije ni čudo što si ovoliko komentara napisao. Ja sam svoje rekao. NE PODRŽAVAM NFT NITI ĆU GA IKAD PODRŽAVAT. Ako ti moje mišljenje smeta slobodno odjebi.

    • mtgamer

      @mtgamer, 24.07.2022 - 10:00

      Neda mi se više dopisivati s tobom. Govori što hoćeš ne zanima me.

    • TypicalHog

      @mtgamer, 24.07.2022 - 11:04

      <3

    • TypicalHog

      @mtgamer, 24.07.2022 - 11:06

      Tko će ih branit ako ne ja? Ja volim gaming, ali još više volim budući metaverse.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 24.07.2022 - 11:50

      Brani koliko hoćeš i ja ću branit gaming.

    • SPGamerAzrael

      @TypicalHog, 25.07.2022 - 03:08

      “Tko će ih branit ako ne ja? Ja volim gaming, ali još više volim budući metaverse.” Vidis ima nas koji ne vole metaverse, ostat cemo van njega i bilo kakve online gluposti, ima nas jos krkana kojima nije zivot samo online.

    • TypicalHog

      @SPGamerAzrael, 25.07.2022 - 11:41

      Fair

    • TypicalHog

      @mtgamer, 24.07.2022 - 11:12

      Mogu podnijeti tuđe mišljenje ukoliko osoba ima dobre argumente.

      Evo još samo ovo i neću te više smetat.

      “Zato što je Steam to odobrio(prodaju skinova).”

      Iz ovog gore odgovora da se zaključiti da da bi ti prodavanje skinova koji su NFT-jevi bilo ok kada bi ih Steam odobrio.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 24.07.2022 - 11:48

      Pa da ih Steam odobri(a neće) NFT bi mi opet bio sranje kakvo i jest.

    • mtgamer

      @mtgamer, 24.07.2022 - 12:05

      Preko Steama bih uvijek kupovao i prodavao skinove(samo da nisu NFT). Na Steamu mogu prodat skin legalno i sigurno. Ajde ako si toliki stručnjak u NFT onda mi samo odgovori na ovo pitanje. Ako ja naprimjer kupim skin kao NFT, kako ću ja znat njegovu vrijednost i tko mi garantira da to uopće išta vrijedi. Ne kažem ja da se nemože zaradit od NFT-a(može sigurno) ali ja nebih ulagao u nešto u što sam nesiguran. Zato ja nevolim NFT. Zbog nesigurnosti i zbog promoviranja u igrama.

    • TypicalHog

      @mtgamer, 24.07.2022 - 12:25

      “Ako ja naprimjer kupim skin kao NFT, kako ću ja znat njegovu vrijednost i tko mi garantira da to uopće išta vrijedi.”

      Pa isto kako i sad gledaš cijene skinova u Steam marketu.

    • TypicalHog

      @TypicalHog, 24.07.2022 - 12:29

      Tko ti garantira da sadašnji skinovi u CSGO nešto vrijede?
      Odeš na market is pogledaš po koliko se skin prodaje.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 24.07.2022 - 13:09

      Tko mi garantira? Pa Steam, CSGO skinovi uvijek nešto vrijede. Npr skin može bit vrijednosti 50 eura ili 250 ili još više. Njihova cijena može past kroz neki vremenski period,a onda će sigurno opet porasti, ali sam 100% siguran da cijena nekog vrijednog skina neće past na nulu. Uvijek imaju neku vrijednost.

    • TypicalHog

      @mtgamer, 24.07.2022 - 15:07

      Zašto bi bilo drugačije s NFT skinovima? Gle, end game za igre na blockchain-u je da korisnici ne moraju uopce mariti o tome da li su itemi NFT ili klasični centralizirani itemi i sve ide kao i da nisu NFT ako ih ne zanima trgovanje istima izvan Steam-a.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 24.07.2022 - 15:37

      Ok ali ja ih i dalje ne podržavam.

    • Iron666

      @TypicalHog, 26.07.2022 - 10:42

      Zamisli podržavati MetaVerse, gdje je poenta živjeti u virtualnom svijetu, virtualnim kućama, virtualnim poslovima i igrama, i još k tome forsirati i praviti se kao da je normalno da išta od toga ima i treba imati pravu novčanu vrijednost. Momak, prvo, poradi na jeziku, toliko si ubacio anglizma u svaku i jednu rečenicu da zvučiš kao debil. Kao drugo, osvijesti se oko sebe i svijeta u kojemu živiš i shvati da nije sve što je novo, tehnološki napredno i zanimljivo i dobro za nas ljude. Cyberpunk je super i fora koncept, ali nitko zdrave pameti i normalnog razuma ne želi živjeti u svijetu gdje ću raditi i kupovati stvari koje ne postoje, živjeti u svijetu koji ne postoji i slično tome. NFT-ovi su samo početak svega toga, i ne možeš ih direktno uspoređivati sa Steam itemima, jer oni imaju direktnu vezu sa određenom igrom, možeš ih manje više prodati samo na Steamu i iskoristit za kupovanje na istoj platformi (iako znam da ima nekih stranica koje dopuštaju prodaju van Steama). Kao treće, koliko god to sve bilo cool i zanimljivo, napravilo bi totalni dizbalans svega oko nas, sve bi gubilo na vrijednosti itd. itd. Novac mora postojati, vlasništvo mora postojati, jer da toga nema, bio bi opći kao u svijetu, ali odlaziti u krajnosti kao metaverse i nft-ovi i imaginarne valute koje sako remete već ionako razjeban sustav, govori koliko si ćorav na to sve…

    • TypicalHog

      @Iron666, 26.07.2022 - 22:14

      “Zamisli podržavati MetaVerse, gdje je poenta živjeti u virtualnom svijetu, virtualnim kućama,
      virtualnim poslovima i igrama, i još k tome forsirati i praviti se kao da je normalno da išta od toga ima i treba imati pravu novčanu vrijednost.”

      Nezz u čemu je problem, sadašnje igre isto nisu stvarne pa svejedno ljudima daju zabavu.
      Doslovno ne vidim razlog zašto je problem ako digitalne stvari koje ljudima imaju i daju vrijednost ne bi
      smjele biti i tretirane tako. A i ako nam civilizacija ne nestane u sljedećih par desetljeća, robotizacija će zamijeniti dosta poslova
      i dio ljudi će se jednostavno morati okrenuti prema nekim humanističkim, kreativnim i nekonvencionalnim poslovima kao npr. netko tko izrađuje
      virtualne svjetove i iskustva za one koji ih žele konzumirati. (Pod pretpostavkom da će ih ljudi htjeti konzumirati)
      Ali da, isto tako se slažem se da je možda i najveći problem Metaverse-a ako se ljudi počnu manje družiti IRL, ali i to je po meni bolje
      nego da ljudi nemaju tako neki izlaz od potencijalno surove stvarnosti gdje se mogu opustiti. Pogotovo ako se u budućnosti još više (nažalost) poveća
      razlika između bogatih i siromašnih. Ovako će siromašni bar imati vrlo imerzivne videoigre koje imaju potencijal da sintetički popune rupu bar na nekom nivou, npr. ako nemaš
      novca za putovanja, izlaske, vile itd. Bar možeš dio toga iskusiti u igrama.
      Još jedna stvar. Želim napomenuti da mi se uopće ne sviđa smjer u kojem ide Meta s njihovom vizijom Metaverzuma, tako da se ograđujem od toga, mislim da su iznimno cringe i low-key dystopian.

      “Momak, prvo, poradi na jeziku, toliko si ubacio anglizma u svaku i jednu rečenicu da zvučiš kao debil.”

      To se dogodi kad provodiš puno vremena na internetu, jednostavno su mi misli fluidnije kada koristim hibridni jezik nego kada bi svaku stranu riječ
      pokušavao prevesti na hrvatski, nije da se pravim važan što kao znam engleski ako ti dajem tu vibru, nego mi je jednostavnije napisati stranu riječ nego trošiti vrijeme i brain power
      na prijevod.
      Često čak i sanjam na engleskom, sue me.
      Isto tako, engleski je bolji od hrvatskog IMO zato jer je značajno lakši i daleko korišteniji u svijetu, korisniji je.
      Također, npr. lakše mi je reći “IMO” nego npr. “po mojem mišljenju”.
      Da ne spominjem koliko mi je lakše koristiti riječi kao “blockchain” umjesto “lanac blokova”, “random” umjesto “nasumično”…
      Also, možda i jesam debil. Debili nisu krivi što su rođeni glupi.

      “Kao drugo, osvijesti se oko sebe i svijeta u kojemu živiš i shvati da nije sve što je novo, tehnološki napredno i zanimljivo i dobro za nas ljude.”

      Slažem se. Ali se jednostavno ne mogu oduprijeti ideji video igara na steroidima. (Metaverse)

      “Cyberpunk je super i fora koncept, ali nitko zdrave pameti i normalnog razuma ne želi živjeti u svijetu gdje ću raditi i kupovati stvari koje ne postoje, živjeti u svijetu koji ne postoji i slično tome.”

      Ljudi doslovno i danas kupuju videoigre. Isto tako, zašto je problem ako ima nešto za te koji nisu zdrave pameti i normalnog razuma? Jel bolje da se nemaju s čime zanimati pa da rade probleme IRL?
      I mislim da nije važno da li nešto postoji u fizičkom obliku ili ne dok god nekome donosi vrijednost. Jel smatraš da su filmovi isto nešto što ljudi ne bi trebalo kupovati/plaćati za njih npr.?
      Hipotetski, ako tvom mozgu nema razlike između pravog i sintetičkog iskustva i ako ti donose jednaku vrijednost, ne vidim zašto bi trebalo eliminirati sintetičke stvari.
      Možda još nismo vidjeli napredne vanzemaljce baš zato jer svaka dovoljno napradna civilizacija u jednom trenutku odluči da su im sintetička iskustva bolja od pravih i fokusiraju se na život u simulaciji.
      Ovo su samo moja nagađanja koja su vjerovatno skroz netočna, ali ako ikad za nezz 100 god budemo imali shit koji je nemoguće razaznati od stvarnosti, stvarno ne vidim koji je problem.
      Tvoj mozak ionako sam sebi stvara reprezentaciju pravog svijeta i nije mu bitno da li je ono što percipira stvarno ili ne, sve što dobiva su ionako samo električni impulsi, i od njih stvara neku svoju simulaciju/doživljaj stvarnosti.
      Vrijeme će reći da li je zbilja važno da ono što percipiramo mora bili stvarno ili ne. Moja je teorija da ako je znaci neko iskustvo dovoljno dobro, ljude neće biti previše briga da li je stvarno ili ne.
      Isto tako kako se većina ljudi ne nervira na to što su filmovi fake.

      “NFT-ovi su samo početak svega toga, i ne možeš ih direktno uspoređivati sa Steam itemima, jer oni imaju direktnu vezu sa određenom igrom,
      možeš ih manje više prodati samo na Steamu i iskoristit za kupovanje na istoj platformi (iako znam da ima nekih stranica koje dopuštaju prodaju van Steama).”

      NFT-jevi su ništa drugo nego jedan od digitalnih formata za reprezentaciju stvari, isto kao i Steam item format.
      Oboje su digitalni objekti, samo što je jedan format otvoren, decentraliziran i sveobuhvatan, a drugi je generalno zatvoren, centraliziran i obuhvaća/omotava samo digitalne iteme u igrama na Steam-u.
      https://pastebin.com/DTxDTuJH
      Moglo bi se reći da je sve stvar osobne preferencije. Ja sam definitivno za prvo format (NFT).

      “Kao treće, koliko god to sve bilo cool i zanimljivo, napravilo bi totalni dizbalans svega oko nas, sve bi gubilo na vrijednosti itd. itd. Novac mora postojati,
      vlasništvo mora postojati, jer da toga nema, bio bi opći kao u svijetu, ali odlaziti u krajnosti kao metaverse i nft-ovi i imaginarne valute koje sako remete već ionako razjeban sustav,
      govori koliko si ćorav na to sve…”

      Mislim da si ti onaj koji je ćorav, sorry. Ja osobno vjerujem da su blockchain/kriptovalute/NFT-jevi/DAOs superiorni u odnosu na ono što trenutno imamo.
      Doslovno ne vidim zašto bi sve gubilo na vrijednosti, ako bi trenutni sustav zamijenili s decentraliziranim alternativama. Zapravo, vjerujem da bi nam bilo puno bolje.
      I ako je nešto imaginarno, to je definitivno ideja da je FIAT dobra vrsta novca.
      “sve bi gubilo na vrijednosti” – ova ti je dobra. Tebi je jasno da “sve” dobiva na vrijednosti zato jer ono u čemu mjeriš tu vrijednost gubi na vrijednosti?
      https://i.imgur.com/ol7Px49.png
      Ako misliš da su proizvodi, dionice… rasli nakon korona pada zato jer je ekonomoja cvala, mislim da si u krivu. 😛
      Sve je raslo manje više zato jer se je naprintalo i naposuđivalo brdo novca iz ničega.
      Kako se financiraju ratovi, pa jednim dobrim dijelom printanjem novca, odnosno krađom vrijednosti od svih trenutnih holdera novca.
      Kriptovalute (bar one koje poštujem) većinom imaju limitirano koliko ih se printa i koliko će ih max biti.
      USD, EUR… su ponzi, u kojem oni koji ih printaju “kradu” vrijednost od holdera putem inflacije i umanjuju vrijednost svojih i tuđih dugova.
      Za par desetljeća će vjerojatno ono što sad košta $1000 koštat puno, puno više zato jer će US morat svoj dug razrijedit printanjem novog novca, realno ne vidim drugog rješenja.
      Tko vlada svijetom? Korporacije i milijarderi, i to mi se ne sviđa, i zato sam se počeo selit u alternativni sustav. Tko misli da je crypto samo metaverse, taj je ćorav. Sure, jako je volatilan i ima iznimno puno scamova i ponzi-ja, ali to je zato jer
      je još uvijek iznimno mali, i nema nikakve regulacije, ni centralizirane ni samoregulacije. Crypto je vrijedan oko 1000 milijardi dolara, dok je npr. sav novac na svijetu preko 100 TISUĆA milijardi dolara (znaci sav novac, i EUR i YEN… kad bi ga pretvorili u dolare).
      Globalno bogatstvo je 360 TISUĆA milijardi dolara bilo 2020. Jako dobra vizualizacija dolje btw, imaju i druge cool vizualizacije.
      https://www.visualcapitalist.com/all-of-the-worlds-money-and-markets-in-one-visualization-2020/
      E da, i amerika je dužna preko 30 TISUĆA milijardi i ne usporava. https://www.usdebtclock.org/ (Ovo je prije korone bilo 21 ako se ne varam, znam pošto sam radio prezentaciju za školu). Zato vjerujem da će morat svoj dug odprintat u oblivion.
      Ili će izmajmunirat nešto prelaskom na CBDC.
      Dolari u cirkulaciji: https://fred.stlouisfed.org/series/M2SL (ovaj bump od korone je razlog zašto su dionice i crypto tako narasli 2020./2021. btw, taj novac se slio u njih i puno drugih stvari)
      I ovo je jako dobar video: https://www.youtube.com/watch?v=xguam0TKMw8
      I film (dokumentarac): Inside Job (2010) – Preporučam svakome, ali stvarno

    • TypicalHog

      @Iron666, 26.07.2022 - 22:15

      Uvijek zaboravim da se ovdje sve pretvori u jedan veliki nečitljiv komad teksta, lol. Evo pastebin: https://pastebin.com/NrRh8rxW

    • TypicalHog

      @mtgamer, 26.07.2022 - 20:10

      Zašto misliš da neće? Za 10-20 god možda baš blockchain bude standard baza podataka za most shit.

  • Lionhazard504

    23.07.2022 - 11:54

    Oni koji podržavaju NFT-eve, dabogda u paklu izgorjeli, najveći kancer u gamingu pored mikrotransakcija, svakom od tih prljavaca treba u facu pljunit

  • TypicalHog

    23.07.2022 - 16:35

    Odlično, to je doslovno ono što sam predložio kad sam čuo za Minecraft blockchain ban.

  • TypicalHog

    23.07.2022 - 23:27

    Ne znam da li se netko sjeća kad sam bio branio No Man’s Sky/Hello Games kad je igra bila izašla u groznom stanju, pa su svi govorili da je scam. To je bila mala beba u odnosu na moju obranu blockchain-a. Kad smatram da sam u vezi nečeg u pravu, dat ću sve od sebe da što bliže objasnim svoje stajalište.

    • TypicalHog

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 23:29

      Naravno ako netko ima dobre argumente/pokaže mi gdje sam u krivu, promijeniti ću svoje mišljenje.

    • TypicalHog

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 23:32

      I ne, Hello Games me nije plaćao da ih branim, kako su neki mislili, xD.
      I da, posjedujem crypto. Mislim da je to lako zaključiti. 😛

      Btw, kad bi imali edit button, ne bih morao pisat novi komentar svaki put kad se nečeg sjetim, but ok.

    • mtgamer

      @TypicalHog, 23.07.2022 - 23:52

      Brani se ti koliko te volja. Ja i dalje mislim da NFT-u nije mjesto u igrama.

    • TypicalHog

      @mtgamer, 24.07.2022 - 00:49

      Svatko ima pravo na svoje mišljenje. A ja mislim da je definitivno bolje da monetarni sustav videoigara bude na blockchainu-u umjesto na centraliziranim serveraima velikih korporacija.

  • Saren

    23.07.2022 - 23:44

    LOL sretno im bilo, ne treba mi ovoga jos u gamingu pokraj svega ostaloga sta se danas radi. Tko voli, nek izvoli, za mene hard pass.

  • Stitrek

    25.07.2022 - 02:27

    NFT ce u dosta igara doci, volili mi to ili ne…zakon ponude i potraznje😉

    • SPGamerAzrael

      @Stitrek, 25.07.2022 - 03:19

      Samo zaobidzem takve igre, ne pada mi napamet se borit za neki jebeni skin sa nekim Kinezom iz podruma koji igra tu igru 24h i ne radi nista drugo i ta mu je igra zivot xD

    • Stitrek

      @SPGamerAzrael, 25.07.2022 - 07:48

      Ako je nekakava grind pay to win igra tada nema nikakvog smisla, mikrotransakcije opcenito zaobilazim tako da u dosta single player igara i ne utjecu na prelazak same igre, dosta online igara ima dobro izbalansirane mikrotransakcije koje ne utjecu bas na igrivost.

  • Fenner

    25.07.2022 - 11:58

    NFT je sprdnja. Jedino čemu služi je da zgrnu što više para za glupost. Zaboli me ona stvar za virtualne predmete i ostala sranja. Želim odigrat normalnu igru, te kada završim idem dalje na sljedeću itd…

    • TypicalHog

      @Fenner, 26.07.2022 - 20:12

      NFT je tech. Trenutni najrašireniji usecase za NFT-jeve možda jest sprdnja, ali NFT je ništa drugo nego komad podataka u decentraliziranoj bazi (blockchain) koji ima vlasnika. That’s it.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?