HCL.HR

Gas Guzzlers: Combat Carnage – intervju s domaćim timom Gamepires

Marko Čuljak i Igor Belan 04.02.2012.   •   12 komentara


Fićo s bacačem raketa? Da molim! Popričali smo s hrvatskim studiom Gamepires koji je u zadnjim fazama produkcije vrlo obećavajuće combat racing igre Gas Guzzlers: Combat Carnage.

INTERVJU

Serious Sam 3: BFE nedavno je izašao i opet pokazao kako Hrvati mogu napraviti vrlo dobru pucačinu svjetskog dosega. Ponosni smo naravno na naš Croteam i njihove uspjehe, a čini se da bi uskoro mogli biti podjednako ponosni i na jedan drugi, također domaći tim. Zamislite ovo – vozite nabrijanog fiću i s namontiranim bacačem granata uništavate Dodge Vipera! I sve to upakirano u modernu 3D grafiku. Domaća ekipa okupljena pod imenom Gamepires u zadnjim je fazama stvaranja prve im igre – eksplozivnog, nabrijanog i humorom prožetog combat racing naslova Gas Guzzlers: Combat Carnage.

Zainteresirali su nas atraktivnim screenshotima i trailerima, odmah smo se bacili na istraživanje i saznali neke zanimljive informacije o igri; no to nam nije bilo dovoljno. Htjeli smo čuti što Gamepires kaže o Gas Guzzlersu iz prve ruke – i to u detalje. Kontaktirali smo ih za intervju, a dobili smo i više nego što smo tražili. U seriji pitanja i odgovora u nastavku saznati ćete razne pojedinosti o Combat Carnageu, koji jedva čekamo isprobati u travnju ove godine.

Moramo priznati, o Gamepiresu kao studiju ne znamo mnogo, a svakako bi voljeli znati više. Kako ste počeli i s kojim ciljem? Jednostavnije rečeno, približite Gamepires našim čitateljima i recite nam usput je li vam Gas Guzzlers: Combat Carnage prvi projekt?
Andrej Levenski
Andrej Levenski

Andrej: Obojica smo dugo u gamingu, sreli smo se slučajno i odmah kliknuli. Nakon niza godina rada na raznim projektima napokon smo odlučili nešto napraviti samostalno. Dugo nas je lomila misao da odemo raditi vani ali odgovor je bio jednostavan – ovo je takva industrija kod koje je lokacija jedan od najmanje bitnih faktora, a u Hrvatskoj je neusporedivo ljepše živjeti.

Tomislav: Sam studio smo pokrenuli u paketu s još dvoje partnera koji se u firmi bave financijama, prodajom i marketingom. Nas dvojica smo nekoliko mjeseci mozgali i probrali core team ljudi koji su vrhunski u svom poslu, a imaju i neophodne ljudske komponente koje nam garantiraju dugoročnu koheziju tima. Svi ljudi u timu imaju cijeli niz projekata iza sebe i dogovorili smo se da combat racing bude prvi projekt na kojem ćemo raditi. Tako je nastao Gas Guzzlers: Combat Carnage.

Gas Guzzlers: Combat Carnage je, koliko smo vidjeli, arkadna combat-racing igra. Možete li nam reći više o ideji iza igre? Što želite napraviti? Novi Death Rally? Ozbiljniji Mario Kart? Gran Turismo s puškama?
Tomislav Pongrac
Tomislav Pongrac

Tomislav: Kad ste već spomenuli možda je najbliža zvijezda vodilja bio Death Rally. Snimali smo neko vrijeme tržište i shvatili da je prepuno racing simulacija ali i da se od vremena Death Rallya nije pojavilo ništa što bi kombiniralo utrku i borbu.

Ime zvuči zanimljivo, otkud ideja da to bude baš Gas Guzzlers: Combat Carnage?

Andrej: Dosta smo vrtili po glavi kako nazvati igru. Defitnitivno smo tražili prikladno ime koje je lagano zapamtiti, a svidjelo nam se je što u skraćenom izdanju ima G.G. („good game“ u gamerskom žargonu). Također razmišljali smo i o tome da igra mora u imenu sadržavati jasnu odrednicu da je riječ o racing igri koja u sebi sadrži borbu.

Gas Guzzlers: Combat Carnage intervju - ekipa

Čuli smo također da ste za ovu igru sami razvili vlastiti engine? Postoji li specifičan povod za takvu odluku ili neki od komercijalnih/open source enginea jednostavno nisu zadovoljavali vaše potrebe za ovu igru?

Andrej: Ja sam radio na hrpi različitih enginea. Puno sam ih isprobao i par projekata smo završili na tuđim razvojnim alatima. Odlučili smo se za svoj engine iz više razloga. Cijena je svakako jedan – iako su postojeće tehnologije na prvi pogled besplatne, svako ih može downlodati i isprobati, ali se njihovo komercijalno korištenje dobro naplaćuje. Mi ne želimo ovisiti o modelima naplate koji se s vremenom mogu promijeniti, što se je već događalo.

Na kraju krajeva, nisu svi sposobni razviti vlastitu tehnologiju…

Dodatno, sve što naučiš o jednom enginu vezano je uz njega. Kreator promjeni engine i sve što si naučio ti možda više ništa ne vrijedi. A i ako želiš pomaknuti granicu u bilo kojem aspektu to ne možeš na tuđoj tehnologiji ili je potrebno jako puno vremena. Na kraju krajeva, nisu svi sposobni razviti vlastitu tehnologiju. Potrebna je ogromna količina znanja i iskustva kao i svakodnevno praćenje svjetskih tehnoloških trendova. Mi to možemo i zbog toga nas drugačije gledaju izdavači u pregovorima.

Tomislav: Naravno, nije nam problem uzeti i neki drugi engine kasnije. Recimo, ako ćemo konvertirati igru na platformu za koju nam nije isplativo portati naš engine, uzet ćemo neki gotovi. Ali sa svojim imamo veću brzinu izrade, veću fleksibilnost… možda nemamo tako ugodne editore kao gotovi engini, ali bilo što što želimo promijeniti možemo dodati. Drugim riječima, imamo potpunu kontrolu nad onim što radimo, a interne alate ćemo vremenom usavršiti i prilagoditi našim potrebama.

Ne možemo ni opisati koliko nas veseli činjenica da ćemo moći sjesti u popularnog fiću te ostalo mnoštvo starijih automobila koje danas vrlo rijetko susrećemo na ulicama. Možete li nam navesti kakvi nas još modeli automobila očekuju? Također, hoće li se auti kretati arkadno ili više simulacijski?

Tomislav: Sama ideja je bila dati jedan „domaći“ touch priči pa smo tako ubacili automobile iz našeg djetinjstva poput fiće, stojadina, renaulta 4… uz taj retro šlif sami automobili tog tipa već sadrže u sebi i dozu humora kojim igra inače obiluje. Igra će u totalu imati 13 automobila podijeljenih u klase. Bit će tu od početničkih varijacija na fiću, stojadina i sl. I varijacija na prave gas guzzlere poput Dodge Vipera, Mustang Shelbya, Mercedesa SLR i sl. Sama fizika automobila je napravljena na način da što vjernije prikazuje simulaciju vožnje, a prava umjetnost vozača pokazat će se u paralelnom pucanju i vožnji koje nije nimalo lako. Uglavnom… cijela priča sadrži i previše detalja u kojima ćete uživati, koji će vas zapanjiti, a i pošteno nasmijati.


Što se tiče destrukcije automobila, kako je ona izvedena grafički, a kako u smislu utjecaja na ishod same utrke? Drugim riječima, ima li destrukcija trajne ili tek privremene posljedice na automobile?

Andrej: Napravili smo svoju tehnologiju oštećenja savijanja metala uz korištenje nVidia PhysX API-a. Svaki dio auta pod odgovarajućom silom može biti otkinut i savijen u realnom vremenu. Ništa nije predefinirano, a oštećenje realno ovisi o smjeru i jačini udara. Npr. otkinut se mogu vrata, poklopac motora, ispuh, branik, gume. Mogu se razbijati stakla, farovi ovisno o tome koji dio auta je udaren, a moguće je oštetiti i geometriju gume pa joj vrtnja prestaje biti pravilna.Također ako se npr. poklopac motora otvori može ga utpuhati vjetar. Postoje višestruke razine oštećenja pa se auto prlja tokom trošenja i upotrebe, ogrebotine se kreiraju točno na točki udara, a osim ogrebotina tu su i udubljenja na dijelu koji je zahvaćen udarom.

U svakom slučaju svaki auto je moguće razbiti do neprepoznatljivosti…

Stotine komada metala, stakla i boje kod sudara padaju po podu i ulaze u koliziju sa svim drugim objektima u okolišu. Također, sva oštećenja se identično repliciraju i u mrežnoj varijanti igre. U svakom slučaju svaki auto je moguće razbiti do neprepoznatljivosti, a na ishod utrke naravno može utjecati i privremeno i trajno. Dakle, moguće je i trajno onesposobiti automobil tako da ne može završiti utrku. Za slučajeve kada je automobil samo privremeno onesposobljen, tu je uvijek garaža gdje igrač može svoje pogreške i manjak opreza u vožnji kompenzirati popravcima trošeći teško zarađene kredite. Ti krediti su ograničeni i teško se zarađuju tako da igrač mora biti jako mudar i oprezan, a u isto vrijeme i brz i ubojit.

Pričajmo malo o oružjima. Ako smo dobro shvatili, automobili u igri će na rasplolaganju imati mnoštvo raznolikog oružja za savladavanje protivnika na stazi, no o kakvom točno načinu napucavanja se radi? Kakve vrste oružja možemo očekivati?

Tomislav: Postoji preko 10-ak različitih oružja, a svako ima svoje prednosti i mane. Ideja igre je da igrač u početku dobije vozilo iz osnovne grupe, a isto tako i oružje. Svojim probijanjem kroz igru zarađuje kredite s kojima unapređuje vozilo, kočnice, gume, motor i sl. Svaki automobil je dakle opremljen naoružanjem koje koristi kako bi kroz vožnju onesposobio protivnike. Vrste oružja variraju od npr. bacača granata do raketnog lansera te od male puške do sačmarice – tako da će gušta biti za svakoga pomalo.


U smislu mutiplayera, kakve opcije nas očekuju? Možemo li se radovati lokalnom split-screen naganjanju? A što je s podrškom za LAN i online igru?

Andrej: Multiplayer će sadržavati mogućnost paralelne igre šest igrača. A sam multiplayer neće biti u split screenu jer bit igre nije samo utrka već i gađanje – kad vidimo nečiju poziciju u split-screenu jako dobro znamo gdje se nalazi i možemo se lijepo pripremiti i naciljati ga što, priznat ćete, unanjuje draž iznenađenja i „slučajnog susreta“ prepunog metaka, raketa, vatre i dima :). LAN i Online će biti naravno dio igre, a zakupit ćemo i dedicirani server gdje će igrači stvarati samostalne arene i natjecanja u koja će moći ulaziti proizvoljno, što će sigurno pridonijeti širenju zaraze zvane Gas Guzzlers: Combat Carnage i online.

Kakve staze možemo očekivati? Igru ipak radi hrvatski studio, pa nas zanima možemo li se radovati nekim lokalnim krajolicima?

Tomislav: Koncept igre je da se pokuša iskombinirati što više vrsta krajolika i vremenskih uvjeta kako bi se dobila vizualno ali vozačko-pucačko iskustvo što se može vidjeti i u dosadašnjim trailerima koji su izlazili za igru. S druge strane, dat ćemo svakako jedan mali hrvatski touch igri, ali to za sada neka ostane iznenađenje :).


Planirate li izdati igru digitalnim kanalima ili će postojati retail izdanje? Imate li već fiksni datum izlaska, ili barem okvirni?

Tomislav: Kako je digitalni kanal danas sve dominantniji, naravno da će on biti ključni kanal prodaje i Gas Guzzlers: CC. S druge strane želimo naslov dovesti i pred oči hrvatskih i ex-Yu igrača baš zbog fiće, stojadina i sl. Tako da će naslov biti prisutan i u maloprodaji u regiji putem naše izdavačke kuće Kondorcomm. Također ne smijemo zanemariti globalni retail koji je u velikom opadanju, ali definitivno zakonom velikih brojki može donijeti zanimljiv prihod. Sama igra će biti dostupna za kupovinu i download 1. travnja 2012.

I za kraj, planirate li Gas Guzzlers: Combat Carnage portati i na konzole poput PS3 ili X360? Ili možda čak i za popularni iOS?

Andrej: u ovom prvom izdanju izaći ćemo na PC platformi. PC je ionako još uvijek najjača gamerska platforma u svijetu. Naravno, ne smijemo zanemariti Xbox kao najpropulzivniju konzolu današnjice tako da nam je prvi slijedeći korak Xbox verzija igre. Što se tiče PS3, razmišljali smo i o tome, ali za sada nećemo ići u tom smjeru.

Zvuči dobro! Zahvaljujemo se Tomislavu i Andreju što su nas uspjeli uvrstiti u svoj zasigurno pretrpan raspored i odgovoriti na naša pitanja. A i onaj posebni screenshot s HCL fićom nam je na uljepšao dan.

U travnju nam neće nedostajati novih igara, ali ovoj se svakako veselimo na poseban način. Prema svemu sudeći razočarati ne bi smjela – što vi mislite? Nemojte da kometari zjape prazni!

UPDATE: U međuvremenu je ova hrvatska igra izašla, a mi smo objavili našu video recenziju. Pogledajte ju klikom na link ispod.

Komentari (12)

  • NeXT

    04.02.2012 - 18:13

    Super !

  • AIRGUNS FREAK

    04.02.2012 - 18:38

    čim izađe,skoknut ću do svog omiljenog dućana

  • kuzmuz

    04.02.2012 - 19:01

    Pozdrav za braću Hrvate, drago mi je vidjeti da neko i dalje zna šta pojam ''ZABAVNO'' znači,..

  • marlboro

    04.02.2012 - 19:50

    Ovu cu igu igrat samo zbog FICE 😀 jupii (al ovako mi igra neizgleda bas nest) Fico u [3

  • PS3FAN!!!

    05.02.2012 - 10:40

    grafika izgleda odlično,a još fićo i ostale mrcine…

  • floks

    06.02.2012 - 12:37

    Engine izgleda odlično,šta se tiče same igre nemogu još ništa reć ali
    ako je već engine izgleda dobro mogao se i koji zanimljivi fps ili rts napravit
    na njemu jer ova igra neće privuć puno publike.

  • Filter

    07.02.2012 - 11:38

    Battlefield + Need For Speed :) za promjenu da se proba nešto domaće, neće da škodi..

  • Moke

    11.02.2012 - 13:02

    nezz kakvi su auti u igri ali po trailer-u mislim da bilo dobro da budu uz fiću npr. golf mk 1 , bmw e30 (kocka), dodge charger 440 (The General Lee), pa npr. i neki auti nove generacije, mislim iz cijeloga svijeta ne samo europa, amerika ili azija ?

  • Shazaam

    29.02.2012 - 19:16

    nevjerojatna grafika s obzirom na velicinu teama.

  • ksy pes

    29.03.2013 - 14:14

    zakon igra, borba i utrka _________savršenstvo____________!!!!!!!!!!

  • Ementaler

    @Seengeer, 11.02.2012 - 17:23

    Piše ti u intervjuu više o autima, ali da – bit će i onih poput auti novijih generacija 😉

  • DenY007

    @Seengeer, 26.02.2012 - 12:23

    ..ma vidiš.., 'potkrade' se katkad i pokoji komentar 'neopreznog' čitatelja.. ;),
    a da barem ne piše..:))

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!