HCL.HR

Mass Effect 2 je precijenjen

Marko Babić 27.02.2011.   •   63 komentara


Mass Effect 2 je toliko precijenjen da imam osjećaj da je Steve Jobs bio nekako uključen u promociju igre.

Toliko toga u ovoj igri mi naprosto nema nikakvog smisla, toliko je toga zatupljeno i toliko mi toga vrijeđa inteligenciju da želim žlicom prerezati žile kad čujem izraze kao „vrhunska priča“, „dinamičan gameplay“ i „zanimljivi NPC-i“ od strane nekog tko očigledno nikad nije igrao dobru igru. Najviše od svega vrijeđa me kategoriziranje igre pod žanr RPG-a. Ne bi me nimalo čudilo kada bi igru proglašavali naslovom godine, pa i desetljeća da je jedina tipka koja se koristi space. Zlo mi je od ovog; krenimo redom.

Ova „vrhunska“ priča pati od problema srednjeg djeteta jerbo nema glavu ni rep. Još je veći problem što Mass Effect očito nije bio zamišljen kao trilogija, već se dvica nekako zakrpala ovdje nakon uspjeha originala. Postali ste Spectre, spriječili invaziju premoćnih stvorenja i spasili galaksiju. Na stranu što je priča kompletno potkradanje knjige Revelation Space 2000, izgleda da su promijenili imena rasa i planeta dovoljno da izbjegnu tužbu.

Uz to, jesam li jedini kojem Sarenovi motivi nisu imali nikakvog smisla? Da nas spasi od potpunog uništenja, odlučio je pomoći Sovereignu kontaktirati svoju ekipu, što Sovereign pak ne može učiniti bez njega. Rupa u logici? Tolika da bi i goatse bio zavidan. Reći ćete da je Sarenu mozak bio ispran, ali znamo da samo pokušavate pokrpati priču.

Kad smo već kod Sarena, zašto njemu nisu Collectorsi pomogli? Mislim, njima je u interesu da Reaperi siluju svijet, no nisu išli pomoći Sarenu? Očito za vrijeme izrade originala nisu još postojali kao rasa, što je još jedan pokazatelj kako su original i nastavak odsječeni te kako je nastavak tu zbog dodatne zarade.

U redu, vratimo se na „duju“. Da je cijela priča napisana preko k**** očituje se po samim misijama. Skupi sve ljude, dobij njihovo poštovanje i završi zadnju misiju za pola sata (računajući animacije) nakon borbe s ogromnim fetusom. Zamislite profit na matičnim stanicama.

Znači ustanovili smo da je priča plagijat, odnosno „omaž“ neke knjige za koju vjerojatno niste čuli. Ipak, još je sramotnije kad studio plagira sam sebe. Da pojasnim: Prije mnogo godina, u galaksiji daleko odavdje, BioWare je lansirao Star Wars: Knights of The Old Republic. Prilično dobra igra, odličnog zapleta, zabavne mehanike i nekoliko nezaboravnih likova. Srećom, BioWare se dodatno potrudio da ne zaboravimo likove tako što ih je reciklirao u svakoj igri nakon toga.

Mass Effect 2 je precijenjen - kolumna

Dale bi se povući još neke paralele između KOTOR-a i drugih naslova koje je BioWare lansirao (Jade Empire i Dragon Age: Origins), no ovo nije članak o njima. Moćno i premoćno zlo koje dolazi u naizgled beskonačnim brojkama, a naši junaci imaju malo do nimalo šanse za pobjedu? Check. Glavni lik je pripadnik jedinstvenih zaštitara svemira? Check. Ima romanse kako žene ne bi morale otvarati blogove da pišu fanfiction (iako to svejedno rade)? Check. S tim da u Mass Effectu ima i scena seksa za dvanaestogodišnjake kojima su starci podesili browser da ne mogu gledat pornjavu.

Odabiri ne postoje. „Ali hej, Babiću, možeš biti zao ili dobar!“. Dobro, roditelji vas nisu poučili razlici između dobra i zla te ste odrasli u krasne sociopate kojih bi se Charles Manson ponosio. Ovo ipak nije o vama, stoga pratite što govorim. Kratica RPG znači Role Playing Game. Kao, igrate ulogu. Dok se danas svakakve igre trpaju u taj žanr da bi se činile dubljima, zbilja je teško sortirati kroz sva ta sranja.

Mass Effect serijal služi se dobrim starim BioWare trikovima oko izbora koji se zove „Nadamo se da neće igrati dvaput i skužit da ona tri izbora daju identičan ishod.“. Elaborirat ću: Znate onu misiju kad Thane traži svog sina voljenog pa ispitujete nekoga? Imate paragon opciju da ga fino nagovorite i renegade opciju da izvučete informaciju iz njega silom. S druge strane, ako ništa ne poduzmete, na kraju će netko spomenuti da ste član Spectrea, frajer će smočit hlače i priznati sve što zna.

Svi su odabiri na tu foru napravljeni. Dobijete iluziju izbora koja nema nikakav značaj niti dalekosežne posljedice, samo ćete dobiti paragon / renegade bodove i eventualno prikladan ožiljak na licu. Ne znam zašto to rade kad mi samo vrijeđaju inteligenciju, no očito sam jedini kad svi shvaćaju igru kao duboku i spominju odabire kao snagu igre.

Svidjela mi se finta s učivanjem sejva iz originala; mislio sam da će nešto značiti. Oh, kako sam bio u krivu. Ovo su bile velike promjene kojih se sjećam: Ono vijeće je bio živo, kad sam išao kroz neku tvornicu javila mi se neka ženska kako sam joj spasio život u prošloj igri u identičnoj ustanovi, javila mi se neka ženska da mi kaže kako su mi oni kukci neki zahvalni što ih nisam sve poklao, nešto s Ashley i Wrex je bio živ. Da, to je sve potpuno promijenilo moje igraće iskustvo i svijet oko mene.

To je taj veliki gameplay element i nagrada za sve u prijašnjoj igri – obična referenca. Naprosto odlično. Ipak, kruna odlazi samom početku igre gdje smo zaklani kako bi pisac mogao gurnuti ruku duboko u dupe te izvući najgluplju moguću izliku za izbivanje protagonista, gubitak posade, redizajn broda i davanje opcije biranja izgleda i klase; sve u jednom – to je efikasnost. Da, baš dobro što sam kreirao lika u originalu da ga sad mogu mijenjat svejedno. Već sam se bojao da ću morat igrat sve ponovno jer mi se izgled nije svidio.

Jedini odabir koji se usuđujem pohvaliti onaj je na kraju kad o vama ovisi koliko će vas preživjeti završnu misiju jer konačno postoji neka opasnost, no nažalost put do toga je i više nego naporan; skupljanje proljevaniuma za sve nadogradnje bilo je izrazito naporno, a likovi su bili tako nekarizmatični, bezdušni i šuplji da definitivno nije vrijedilo truda.

Mass Effect 2 je precijenjen - kolumna

Sustav morala u ovoj je igri potreban kao i još jedan snajperist. U redu je imati izbor, na stranu što ga ovdje nema, no skale u igrama su glupe. Ako pričamo o imerzivnosti, ne želimo brojke koje nam sve govore. Naravno, radi glupe skale, nećete se ponašati prirodno, već ćete gledati samo kako imate čim više koristi. U prosjeku ćete igrati igru isključivo kao svetac ili gnjida.

Zašto? Jer se samo ekstremi nagrađuju. Od svih dobrih stvari koje igra pokušava preuzeti iz KOTORA neuspješno, tako i ovdje loše emulira svog spiritualnog prethodnika. U redu, smatram da je i KOTORU bila nepotrebna skala, no temelj Star Wars settinga je oduvijek bajka u svemiru; borba dobra i zla; pustolovina. Na koncu, nije bilo sve samo u skali; vaši su suborci komentirali promjenu u vašem držanju, o auri koja zrači iz vas, a i izgled vam se mijenjao zavisno o vašim postupcima. Bila je to vrlo zgodna stvar koja nas je još više uvukla u taj fiktivan svijet, iako smatram da nisu trebali nagrađivati isključivo ekstreme jer se tu istodobno ubijala imerzivnost kad često ne biste učinili što želite, već ono što će vam na kraju dati +5 stamine ili što već; razmišljate logikom i matematikom umjesto požudom i maštom.

U Mass Effectu, to je sve sasvim nepotrebno jer taj setting drži svoje noge znatno čvršće na tlu realizma. Bilo bi u redu da su dali sve te dijaloške opcije, ali maknuli kompletno skale te da nam posada govori o (ne)zadovoljstvu našim ponašanjem; moral na brodu i bojištu i te gluposti. Da ne spomenem one ožiljke kilave. U stožeru BioWarea su se očito sjetili da su fanovi voljeli mijenjanje izgleda u KOTOR i Fable serijalima, zavisno o vašim postupcima. Dobili smo tako neuvjerljivo rješenje da nisam mogao igrati renegade. Da, znam za ono zacjeljivanje ožiljaka gdje otkupi magičnu kremu od Darkmana. Znači, kad je Shepard seronja (ne spušta dasku na wc-u, pokvarenjak), dobiva ožiljke po licu iz kojih se sjaji kao da je iznutra napravljen od lave. Isuse. Kriste. Ja. Ne. Mogu. Vjerovati. Da. Se. Ljudima. Sviđa. Ovakva. Mehanika.

Jedina igra za koju bih mogao reći da nema grijeha po ovom pitanju je Planescape Torment. Gotovo svaka akcija koju napravite i svaka linija dijaloga koju birate ima direktan utjecaj na vaše opredjeljenje, no igra vas ne zamara tim raznim „+ asshole“ popupovima, već vas ostavlja da na miru igrate kako želite i trpite posljedice.

Dijalozi su još jedna slaba karika igre. Mnogi su se žalili kako ih je previše, a to su vjerojatno bili ljudi koji smatraju da igre ne trebaju imati priču. Ako se mene pita, dijaloga je bilo premalo, a i ono što je bilo ponuđeno nije bilo zanimljivo koliko je trebalo biti. Najveća je mana što mi dijalozi vrijeđaju inteligenciju. Ne smeta mi toliko što su sve dijaloške opcije iste (paragon, renegade, neutralno aka nemam dosta paragon / renegade bodova), ali me smeta što paragon / renegade opcije imaju svoju posebno naznačenu boju jer sam očito preretardiran za shvaćanje konteksta.

Zamislite da ste u svakom razgovoru sa suborcima u Dragon Ageu imali „+13 bff“ u zagradi iza dijaloške opcije. Ili boje, da vam je bilo ilustrirano bojom. Zamislite da ste u KOTOR-u imali dobre dijaloške grane obojene u plavo, a zle u crveno. Bilo bi retardirano, no ne shvaćam zašto je to svima u redu u Mass Effectu.

Carth – Garrus, Mission Vao – Tali, HK-47 – Wrex, itd. Da, reciklirani arhetipovi likova iz prijašnjih igara. Naravno, nije to ograničeno isključivo na Mass Effect serijal, ista stvar vidljiva je u svim igrama ovog proizvođača, no fokusirajmo se na Mass Effect 2.

Karakterizacija samih likova je otprilike polovična. Imaju nešto duše, no ne dovoljno jer razgovori s njima traju vrlo kratko i tek nakon nekoliko misija i za vrijeme „loyalty“ misije dobijete nešto više riječi od njih. Kad siđete s broda, tu i tamo će prokomentirati nešto, no nikad neće utjecati ni na kakvu situaciju ili otkriti nešto, izuzev loyalty misija, što je još jednom korak unatrag u odnosu na KOTOR koji je slično funkcionirao, ali je ipak bio bogatiji sadržajem po tom pitanju.

Glavni problem s likovima imam što u borbi nisu nimalo unikatni, već čisto generični. Uzet ću za primjer Thanea. Lik mi se prilično svidio. Gledati ga kako nestaje u animacijama i potiho ubija bilo je kul, no kad je došlo do stvarne in-game borbe, postao je još jedan vojnik s puškom u ruci. Zašto nije mogao imati neke ninja skillove kojima bi nestajao i rezao grkljane sleđa dok vi privlačite pozornost? Takvo što bilo bi logično nakon što smo ga vidjeli u akciji u animacijama.

Takve stvari užasno narušavaju sklad gameplaya i naracije. Savršen primjer, još jednom, imamo u Planescape: Tormentu. Primjer: Morte je lebdeća lubanja koja psuje užasno mnogo. U borbi se može koristiti psovkama da smete koncentraciju čarobnjacima. Eto, spoj naracije i gameplaya. Nije teško; za početak, nemojte u animacijama nabrijati likove izvan proporcija.

Užasno me smeta što likovi nemaju ni trunke osobnosti izvan broda. U KOTOR-u i Dragon Ageu se ekipa stalno znala porječkati s vama i s drugim party likovima, a vi ste smirivali tenzije / dodali benzina na vatru. Da, starije igre. Ovdje su vam suborci obični roboti.

Mass Effect 2 je precijenjen - kolumna

Spomenuli smo loyalty misije, nismo li? Sad, kakvog točno utjecaja imaju one? Sjećate se onog „Nadajmo se da neće igrat dva puta.“ BioWare mentaliteta? Točno tako funkcionira i ovo. Znači, ako vam likovi nisu lojalni, krepat će božanstvenom intervencijom. Ne radi nelojalnosti, zabijanju noža u leđa, dezertiranju i sličnog, već će se karma pobrinuti da budete kažnjeni zato što niste izvršili jednu arbitrarnu misiju.

Primjer, kao i uvijek, imamo: Odroni se kamen na Mirandu. Ako vam je lojalna, magično se digne na noge nakon toga, no ako vam nije lojalna, umrijet će na licu mjesta. Odlično implementiranje odabira i nelinearnosti. Svaka čast, svaka čast. Ironično je kako su to dobro riješili u igri koju su izdali godinu dana ranije: Dragon Age: Origins. Niste dobri sa Zevranom? Ma evo vam nož u leđa. Zapravo, kad bolje razmislim, više bi smisla imalo da prežive ako vam NISU lojalni. Nelojalni ljudi neće ostati s vama kad vam se bliži kraj, dezertirat će vas prije nego li su u životnoj opasnosti i neće popiti metak za vas.

U originalu, sporedne su misije bile izrazito dosadne, a preporuka je bila zaobilazit ih u najširem mogućem luku jer velika većina nije imala nikakve veze s pričom ili ičim, već su bili ubačeni reda radi. Naravno, BioWare je marljivo učio na greškama i učinio ono najlogičnije – drastično smanjio broj sporednih misija. Naravno, to ne znači da su izbacili samo loše misije jer one i dalje prevladavaju. Skeniraj planet, nađi anomaliju, ubij nešto i otiđi. I tako kroz gomilu identičnih nivoa. Ostale sporedne misije bile su one gdje se igrate nečijeg osobnog kurira.

Nemojte me krivo shvatiti, svaka igra smije sadržavati neki glupu misiju da bacite mozak na pašu za malo jeftinog iskustva, no nije dobar znak kad je to velika većina sporednih misija. One bi vam trebale dati malo oduška od glavne priče i produbiti setting. KOTOR i Planescape Torment puni su takvih misija; imaju i oni dosadne fetch misije, no u pamćenju su vam vjerojatnije ostale neke druge misije. Konkretno kod primjera KOTOR-a, imamo one Genorhadan misije, pazaak, otkrivanje lijeka za neku bolest na Tarisu i slično, a za Planescape: Torment neću ni spominjati jer bih mogao raditi kolumnu samo o njegovim sporednim misijama.

Nije mi jasno zašto su izbačene granate, zašto je ono skeniranje resursa tako retardirano izvedeno te zašto su izbacili vozila i inventory kad su ih mogli jednostavno napraviti korisnima. Malo redizajna i problema ne bi bilo, no bolje je izbaciti sve to. Dizajn je tupav, s mnogim identičnim hodnicima i kutijama postavljenim na nelogičnim mjestima kako biste imali zaklon.

Umjetna inteligencija… Pa ne znam što reći o njoj jer je teško govoriti o nekoj inteligenciji kad se igrate „whack-a-mole“. No ajde, mogao bih pohvaliti inteligenciju suboraca. Ne u smislu da su velebajni, već da se neće zalijepiti za vas zajedno s neprijateljem i načiniti opći kaos kao u originalu, što znači da može proći. S druge strane, jednoličnost borbi i dizajna neće dobiti nikakve bodove od mene. O gle hodnik; o gle neprijatelji; skrij se iza ove kutije / pregrade koja je tu postavljena za svrhu igre; pucaj.

Mass Effect 2 sasvim je solidna i zabavna igra koja povremeno dosadi, no s nekim ozbiljnim manama i nekim manje zamjetnim. Igrao sam je, završio i zabavio se, no neće biti nešto što ću pamtiti do kraja života i staviti u Hall of Fame. Nikako ne zaslužuje prosjek ocjena od 90+ i razne titule najbolje igre unatrag xy godina te ne zaslužuje naziv RPG-a, eventualno pucačine s elementima RPG-a. Deus Ex je mnogo više RPG nego će Mass Effect 2 ikada biti, no nitko ga ne klasificira kao takvog.

Igra ne donosi ništa novo, a ono što izvodi učinjeno je već prije bolje i, što je najgore, u igrama iste firme godinu i nekoliko godina ranije.

Urednikov dodatak – Babićeve frustracije samo su dio ove subjektivne priče o Mass Effectu 2. Naša recenzija već vam je rekla što u globalu HCL objektivno misli o ovoj igri, no kako je naš Marko kasnije iznio neke negativne komentare o njoj, koji barem u neku ruku imaju smisla, odlučili smo ga uposliti da od toga napravi ovu kolumnu. Iako smo sigurni da se neki od vas neće složiti sa ovdje rečenim (barem ne sa svime), slobodno iznesite svoje komentare o ovome tekstu, ali i o Mass Effectu 2 općenito.

Mi ćemo za kraj samo najaviti da sljedeću nedjelju možete očekivati jednu protukolumnu drugog kolege, koja će pak subjektivno pokazati Mass Effect 2 u nešto svjetlijem izdanju.

U međuvremnu objavili smo i tu protukolumnu, koja ujedno i objašnjava par stvari o ukusima, srcu, razumu, ali i tome koliko je Mass Effect izvrstan serijal. Napisao ju je naš Robert Tauzer, a pročitati ju možete putem linka ispod.

KOLUMNA: Srce, razum i Mass Effect

Komentari (63)

  • SubZeroD

    27.02.2011 - 16:07

    neda mi se citati…. vec naslov je pogresan! 😛

  • MaliMicek

    27.02.2011 - 16:08

    O isuse kriste babić kolko si se nasro.
    Ne da mi se to čitat sve sad.
    Al svaka čast na kolumni zanimljivi su takvi tekstovi uvijek, pa ću shodno tome i pročitati ovo kad uhvatim vremena i volje 😀
    Slažem se da je ME2 precijenjen, ali malo ne toliko da ti cendraš pet stranica XD
    Ima rupa u priči, al sveukupno gledajući to je jako dobra igra.
    I prodaja to govori.
    I šta znaš možda Bioware sprema neku tajnu za trojku. Ne priče, nego možda mp.
    To bi bilo super. Iako teško
    😛

  • KingNothing

    27.02.2011 - 16:09

    nisam citao sve, al’ po naslovu mogu zakljuciti da nisam jedini koji tako misli. 😀

  • DeS3InY

    27.02.2011 - 16:10

    znači danas je bio Renegade članak, idući tjedan će biti Paragon, a sve u svemu bi dobili isti ishod čitajući ili ne čitajući ove članke xD

  • WEAPONX

    27.02.2011 - 16:32

    Previše pi*diš o nevažnim detaljima. To je samo igra, i zabavna je. Kako god je nešto napravljeno, uvijek može bolje.

  • tM4k3r

    27.02.2011 - 16:52

    slažem se sa apsolutno svime, relativno zabavna pucačina koja više nego povremeno dosadi

  • UltimateXioni

    27.02.2011 - 17:04

    :O Stvarno mi se neda citati, jer je dugo, a i naslov je bezveze.

  • D3lta

    27.02.2011 - 17:12

    Mass Effect je napravljen za ljude kojima više paše pejzaž, šetanje i razbibriga, a manje pričanje, odabir najpametnijeg odgovora itd. Više vuče na nekakvu igru tipa AC nego nešto tipa DA. A što to danas nije prepričano, ukradeno i ispolirano… sve je već viđeno, osim možda tvog komentara za koji mislim da je upravo zato i nastao? ME je zabavan, zanimljiv, jednostavan, a u krajnjoj liniji, znaš da su u gornjem dijelu kruga paragon odgovori, a dolje renegade (ne mora se ni čitati). Mislim da je dobro da ima i takvih igara.

  • picipolivadi

    27.02.2011 - 17:14

    Pa sad gledajući tebe za sve ostale igre bi mogao napisati 10 str negativnosti.
    Igra je izašla početkom 2010 a mi smo već u 2011 , pa zar ti je toliko trebalo.
    Ne kažem ja da je igra savršena ali da je boja od 95% igara u ovom desetljeću to je .

    Jedino od svega čim je igra bila nominirana za rpg godine se nisam složio .
    Sve ostalo igra je savršena :).

    Ista stvar sa Avatarom…..

  • Wunderbar

    27.02.2011 - 17:27

    to je taj rad babiću!

  • bobi0411

    27.02.2011 - 17:31

    aj ne pizdi tu….ako nevolis ovakve igre uvik imas one djecje

  • Maximum

    27.02.2011 - 17:46

    Pa sad koja prica iz igre ima smisla ? ona iz MW2 kad rusi napadnu ameriku jer su nasli mrtvog amera u aerodromu ? Ali to tokom igre se ne razmislja jer je igra puna akcija i obrta.To je bitno.Bitno je kako je prica ispricana a ne sama prica.Po meni Assassin Creed 1 ima fenomenalnu pricu tj prica kako o Dezmondu tako o Altairu.

  • crazyhclfan

    27.02.2011 - 17:49

    a gdje je kolumna “call of duty je precijenjen”?

  • [proGABBEing] Gero

    27.02.2011 - 17:56

    žalosno

  • Syzygy

    27.02.2011 - 18:06

    Kada sam šesti put pročitao rečenicu “vrijeđa moju inteligenciju” sam prestao čitat. Ima smisla, ME mi se nije svidio, al ono, imao si i boljih :(

  • Shimmy

    27.02.2011 - 18:26

    Zanimljiva kolumna, i iako se sa glavnom tezom nikako ne slažem, ima nekoliko točaka koje su istinite, neke koje nisam primjetio uopće, a sada kada sam pročitao, zapitao sam se, ali svejedno, to su sitnice, gledano generalno, i Mass Effect nije savršen, ali nitko to ni ne traži od njega, jer takvo što i ne postoji. A evo par konkretnih komentara, vezanih za spomenute stavke u tekstu. Onaj dio sa skalama – ne bih se složio. Možda je samo do mene, ali ja uvijek igram onako kako bih i sam napravio, tj, ne gledam skale, hoću li biti dobar, loš ili zao radi neke odluke, nego kako bih se ja ponio u tom trenutku. Uživim s eu priču i instinktivno odgovaram. Da mi smetaju boje paragon i renegade opcija, to je istina, i tu se slažem da je moglo, a možda i moralo bez toga, jer ubija imerzivnost, pa čak i skale možda ali da je taj sistem loš, ne bih rekao. Ako ništa, zanimljivo mi je pogledat tu i tamo kako sam se to “ponašao”. Iliti u prijevodu, ne gledma na skale u smislu punjenja jedne i pokušaja održavanja druge praznom, nego igram kako igram, i onda povremeno pogledam kako sam to igrao, kakva sam “osoba”. Također se ne bih nikako složio s aonime da su likovi nekarizmatični, ili akko ej već bilo rečeno. Ja osobno sam u malo igara vidio postavu sa kojom sam se toliko povezao (ili ih zamrzio) poput likova u Mass Effectu. Da ne pričam sad o jedinici, jer je kolumna ionako o nastavku, ali evo, u nastavaku, da ne nabrajam sada, samo jedan jedini lik za primjer – Kasumi. Ta žena je meni tako genijalno napravljena, od glasa koji je savršeno odabran, preko njenih dobacivanja i komentiranja na sitnic eu njenoj sobi, pa samog karaktera, lik je koji sma zavolio ravno 20 minuta nakon što sam stupio sa njom u kontakt, i zapamtio ju odmah kao jedan od najkarizmatičnijih likova u igrama uopće. A ovo tvrdim sa jakim argumentom, odn, sogu stati iza toga što govorim jer sam vjerojatno jedan od najiskusnijih gamera na forumu, a usudio bih se reći i puno, puno šire (bilo po igraćem stažu, bilo po količini odigranih igara, vremenu utrpšenom an igre, posjedovnaim konzolama, kako god).
    A evo, nakon ovoga d ai kažem u čemu se slažem – borba, točnije, sustav sa liječenjem i granate. Ni meni nije jasan taj potez. Pa čak i oni thermal clipovi. Iskrneo, više mi se svidjelo pregrijavanje oružja, i što god tvrdio Bioware, meni je tada borba bila baš napetija i zanimljivija. A da ne pričam originalnija ipak od ovoga. Isto i sa Makom i inventorxem. Survexanje meni nije čak loše, ali Mako mi je ipak bio draži, barem provozati se po površini planeta, ako zbog ničeg drugog, a ne ga samo gledati “iz svemira”.

    No dobro, da ne duljim dalje, jer mogao bih svašta napisati s jedne strane, ali s druge, ja evo igru još nisam odigrao. Naprotiv, sa Mass Effectom sam se (na žalost), jako kasno susreo, tj, tek sma prije kojih mjesec i pol zaigrao jedinicu, završio ju, i sada sam na dvojci. Te zbog toga isto nisam govorio o igri u globalu, ali osvrnuo sam se na ovdje napisano, i sve o čemu mogu komentirati. Pa eto, zaključak – (za sada), slažem se sa nekim zamjerkama (nisam možda ni spomenuo sve), ali isto tako sa drugim i generalnim mišljenjem ne. Možda se to generalno mišljenje o igri promjeni do njenog kraja, ali iskrneo, kako ide, islim da će samo an bolje, kako mi je bilo i sa prvim djelom. Počelo je kao sasvim prosjećna igra, da bi na kraju išle suze i urezala mi se u sjećanje kao jedna od najboljih igara što sma odigrao u zadnjih… pa ikad!

    Jedva čekam protukolumnu, do tada možda i završim igru, pa ću moći biti i puno konkretniji.
    Ispričavam se na greškama u pisanju (tipfelerima, jel), no pišem poprilično na brzinu iz ovih i onih razloga.

    Živjeli!

  • Pajko

    27.02.2011 - 18:34

    na**o dosta, al opet, većina igara nije logična ;(

  • Domco19

    27.02.2011 - 18:57

    meni se u ovoj igri sve al bas totalno sve svida,preso sam je 2 puta al nisam neki fanboy igra mi je zakon i to je to,ovo je samo tvoje misljenje,a meni je iskreno vaznije moje misljenje od icijeg drugog,igra rastura i mislim da je zasluzila titulu igre godine…

  • Charlie64

    27.02.2011 - 19:01

    Igra nije nešto posebno. Priča je prosječna, mogla je bit bolja.

  • Aska

    27.02.2011 - 19:05

    Koja ekipa, ni ne pročitaju tekst i onda komentiraju…
    Slažem se sa svime. ME je bio bolji u nekim konceptima gameplaya, ME2 ima nešto bolju akciju, no očito je da su propusti ogromni. Puno igara se svrstava u zadnje vrijeme pod žanr RPG-a a to nisu. Čak i Dragon Age ne bi stavio tamo. KOTOR možda, ali jedna od malo pravih RPG igara je EVE online jer tamo fakat odabereš svoju ulogu, profesiju i kako ćeš igrati. Praćenje jednog zacrtanog puta uz izbor klase kojom igramo nije RPG.

  • ScaR

    27.02.2011 - 19:10

    u svemu se slazem…

  • Prince-Artas

    27.02.2011 - 19:11

    Bravo Babiću, uvik mi se sviđa tvoj način razmišljanja.

  • Mahjongg

    27.02.2011 - 19:32

    Babiću ako ti je igra tolko loša da ti se očito bljuje zbog nje zašto si je prolazio više puta? Ili nisi pa pljuješ po igri zato što si čuo tako od nekog drugog! Ok, igra nije čisti RPG ali očito po kritikama stručnjaka a i samih igrača, čije je mišljenje ipak najbitnije, a i po prodaji same igre, ona je hit! Priznam da baš niti priča ne drži vodu i da su neke stvari mogle biti bolje rješene, da nečega fali i da nečega ima previše ali nešto kao savršena igra kao ni savršena žena ne postoje! Igra je dobro zamišljena baš radi toga što nije klasični RPG te je samim time pucala na raznovrsnije igrače. Ne vole svi RPG i ako ima manje blesavih dijaloga a više akcije to bolje. Tebi smeta što je igra svrstana pod RPG, a da je svrstana pod TPS opet bi nekome smetalo. Igra ima svega pomalo i zato je napravila takav uspjeh kod igrača i to je najbitnije, nek se djeca vesele! Btw cendranje od cca 180 redaka je ipak malo previše!

  • Ad4pt3r

    27.02.2011 - 19:36

    Nisam neki Mass Effect veteran, niti sveukupni RPG znalac ali imam podvojeno mišljenje oko ove kolumne. Naime, Mass Effect 2 je previše pojednostavljena igra, to je istina, i nije mi sjela dobro kao prvi nastavak jer su neke stvari bile na granici krajnje neozbiljnosti u RPG igrama. Kao što je i gore spomenuto, bojama naznačene dobre i loše govorničke opcije i neki elementi razgovora koji nemaju većeg učinka na dalju fabulu već je to odviše prividno.
    S druge strane Mass Effect 2 funkcionira kao igra, što i je. Zabavna je i traži od igrača dozu privrženosti i strpljenja. Neki likovi su doista dobro okarakterizirani, ali većina ih ima mlaku podlogu.
    Stoga, Mass Effect 2 nije los, ali nije ni pravi RPG u punom smislu tog žanra.

  • Night Knight

    27.02.2011 - 20:10

    Dobro. Nije da nije istina, ali imamo još jednu, mnogo precijenjeniju igru od ME2, to bi bio Call of Duty Black Ops, od kojeg je Mass Effect 2 bolji nemjerljivo.

  • patafix

    27.02.2011 - 20:58

    Potpuno se slažem, igru san proša 4-5 puta, i nema razlike, kraj je isti, svi prežive (ili umru :D) i to je to.
    Reka bi da je dobar TPS sa elementima RPG-a (vrijeđam rpg jebi ga), al se onda sitin drughih tps-ova i ovo mi nekako izgleda, bljutavo i jednolično.
    Prvi prolaz mi je bia zakon, to priznajem, i igra ima dosta dobrih trenutaka, al definitivno nije najbolji rpg 2010.

  • rejn?er

    27.02.2011 - 21:28

    lol kako su ljudi u kurcu.

    glavni argument ovdje je da ME2 nije zaslužio tolike pohvale, nagrade, dobre kritike, aweanje and stuff; to što je babić argumentiro zašto igra ne samo da ne zaslužuje sve to, već zašto je i obično smeće je samo njegovo objektivno mišljenje. ne nisam se sjebo.

    jedva čekam da izađe DA2 i swtor zbog kojeg su WAR sjebali da bude još materijala za pljuvanje

  • Shimmy

    27.02.2011 - 21:52

    hvala xul na zadnjoj rečenici, malo smijeha nakon ovih tu prepucavanja :)

  • Facaa

    27.02.2011 - 22:01

    Steve jobs? :( Al, ae, GG tekst.

  • Syzygy

    27.02.2011 - 22:06

    ANARHIJA, DOLJE S BABITJEM!

  • Black_Pirate

    27.02.2011 - 23:19

    Nisam igrao Mass Effect… tj igrao sam ga 5 min i pobjegao od monotone pucacine treceg nam lica, katastrofano dizajnirane, kako sam je na prvu loptu prepoznao. No, moj utisak je kratak i subjektivan, pa tako i nema neku tezinu, ali mi je drago da primjetim kako ima jos ljudi koji su ostali zbunjeni nakon ovolikog uspjeha ME2.

    Nego, moram ovim… inteligentnim ljudima sto pisu iznad da napomenem kako publika, oduvijek voli ono cime joj farbaju zijenice i mozdane celije, a to uglavnom ne znaci da se zaista radi o kvalitetnom izboru i ukusu. Iz tog razloga cesto i nemam povjerenja u tako visoko-ocijenjene igre i filmove, pa tako ni u inteligenciju onih koji velicaju svoju, prilikom objasnjavanja zasto im se dopala ta i ta igra ili film. Smrdi tu nesto… Ukoliko se moja malenkost i zatupljenost pita, ukus masovne publike je bio i ostao retardiran, ali tako funkcionise trziste. Kolumnista je u svom tekstu vise puta spomenuo da mu je inteligencija uvrijedjena, a ja kazem da je moja oguglana na takve uvrijede, sto iz svijeta igara, sto iz svijeta filma, zabave, tv.. ali i van sarenih ekrana. Prema tome, mora da sam pretjerano glup, a da toga nazalost nisam svjestan.

  • fxp1990

    28.02.2011 - 00:36

    pa kao prvo mislim da u prvom dijelu nije bilo collectora jer se prvi dio odvija u citadel spaceu, znaci di vladaju nekakvi zakoni i di bi odma bili razvaljeni cim bi prismrdili. drugi dio je u terminus sistemima, tamo nema zakona..

    ali inace da, igra ima svojih mana ali isto tako i vrlina. vise je TPS nego RPG, ako se mene pita kotor i DA:O su pravi rpg-i. kotor sam preso toliko puta da ga znam napamet i najveca zelja sta se tica igara mi je da za 10 godina kotora naprave remake sa boljom grafikom, ali samo time, da sve ostalo ostave. cisto bolji graficki ugodaj. i nema sretnije covjeka od mene. sada izlazi the old republic, MMO sa pricom, iako neznam kak ce to bit, za sta kazu da ima pricu dugu za 5 kotora, pa cemo vidjet kak ce to bit (iako su rekli da je to mmo pa rade slabiu grafiku radi pristupacnosti bilo bi dobro da stave neki hi texture pack za nas s jacim strojevima).

    i ja isto tako uvjek koji god rpg igram prvo gledam kakav je u odnosu na kotor, a po novome na DA:O. ali dragon age II donosi neke novosti. npr cim tvoj lik izvede akciju cak i ako neprijatelj nije u dometu tj pobjegao je, prima stetu. tamo toga vise nema, te se steta primjenjuje ne na samo onog koga si lockao, vec i na druge u dometu oruzju kojim mases, jel. znaci ima bjezanja po bojistu te time nijedna borba nece biti nemoguca tj da ovisi cisto o brojkama (statistici tvoga lika) ali puno bolji koristi ono sta ima. u jedinici su ljudi najvise igrali warriora npr i neznam ali po sebi nisam opce koristio one skillove osim tu i tamo steal, potion making, trap making (!?) i herbalism, za koga je to bilo? nisam previse potione koristio. plus stit i mac – cista laz. uzmes si dual handed i imas prakticki isti defense ko i sa stitom, samo sa dual wepons mase brze, a s momentumom mase duplo brze. a DA2 napokon ima koristi od svih talenta, svi atributi su dobili svoju korist u obliku statistike, onako kako treba biti u rpgu, a ne da mi oni napisu kaj kaj znaci pa si ti sad misli sta je cunning (trebalo mi je pun k da skuzim da je to zapravo za roguea sa odredenim talentom damage modifier kasnije te odreduje uz one talente kvalitetu lockpickanja te ima veze sa backstabanjem i povisivsanjem damagea tijekom borbe kod roguea)

    kaj sam htio reci sa ovim neprimjereno dugim odgovorom koji gotovo pa nema veze s temom je da uce na pogreskama. mass effect 1 je bio odlican bas kao rpg, ali je imao premalo razgovora, imao si codex gdje si znao sve o proslosti i kak je doslo do tu di je, ali si malo saznavao o sadasnjosti. od likova doslovno pamtim jedino garrusa, on ima nekakav personality kroz obje igre. a u dvojci ima duplo vise razgovora, ali opet malo, iako vecinu igre radimo na regrutanju likova i stjecanju povjerenja istih, za razliku od dragon agea. tamo cu uvjek pamtit ocjecajnu lelianu, drsku zlobnu morrigan, tihog stena, seljacinu alistaira koji se ne zeli drzati odgovornosti (ali sam ga ipak natjerao na kraju i bilo mu je drago da bude kralj), pijanca zenskara oghrena, pedercinu zevrana, mudru baku wynne. u mass effectu mi najvise u pamcenju ostaje garrus, a i u dvojci mirandu jer su ju napravili guzatu i sisatu.

  • Zeus_CM

    28.02.2011 - 13:05

    svaka čast na kolumni, slažem se s nekim stvarima. ali jedno je sigurno, bez obzira koliko je sve zapravo šuplje, prezentacije igre je bila odlična, i bezobzira na sve igra je bila super zabavna, a na kraju to je sve što me zanima – gameplay i zabava.

  • Corbel

    28.02.2011 - 17:24

    Mislio sam da je ovo donekle ozbiljan portal , ali sa ovakvim tekstovima ste smiješni . Ne želim ni komentirati zapravo :/

  • Shimmy

    15.03.2011 - 11:16

    Evo, odigrao sma igru, i iako i dalje stojim kod onoga što sam rekao, malo ću se ipak posrati i reći da do kraja igre sam se više složio sa Babićem nego dok sam počeo. Što me je konkretno razočaralo? Dvije, tri stvari. Prva – pojednostavljenje RPG elemenata, odn, gotovo pa izbacivanje njih. Razvoj lika je poprilično jadan, svega 5, 6 opcija možemo birati i to većina je odabir municije. Drugo – surveyanje planeta mi je puno lošije od vozikanje Makom iz prvog djela. Opet, pojednostavljenje. Ma zapravo, igra je pojednostavljena na puno mjesta, ali neću sada sve nabrajati, no ono što me najviše od svega zastmetalo jest priča. Prvi dio mi je difinitivno među TOP 10 najboljih igara ikada, bez bzira na žanr i išta, i to prvenstveno zbog priče, doživljaja igranja i sl. Dvojka… hmmm, evo, sada kada sma ju završio, morma reći da kao i autor kolumne, pola toga nisma shvatio i nije mi imalo smisla. Pogotovo onaj ***** reaper na kraju – WTF?!
    Iako sma igru igrao dosta dugo – 72 sata do kraja (prvi dio ravno 50), imam dojam kao da je smaa igra puno kraća, tj, od tih 70 i kusur sati, valjda je 20 sati bila glavna priča, ostalo moja RPG upornost u istraživnaju zadnjeg detalja igre + DLC-ovi. I onda se na krjau cijela priča svodi na sakupljanje tima i jednu jedinu misiju, akko je rekao Babić. Zaista sma mislio da će na kraju biti nešto grandiozno, jednako kako me je prvi dio oduševio u zandjih 5, 6 sati igre, ali ovdje je taj “kraj” dug možda pola sata, i nema nikakvih bitnih otkrivenja. Tj, možda ima, ali ja zaista nisam shvatio neku širu sliku sa onim već spomenutim *spoiler* reaperom. Eto, da sada ne pišem u nedogled, moram reći da i dalje mislm da je riječ o vrlo dobroj igri, i što sma rekao prije, i dalje mislim tako, ali simplifikacije u mehanici igre i upitna priča – tu se ipak priklanjam Babićevom viđenju.

  • Shimmy

    15.03.2011 - 11:19

    P.S. Žalosno je da su mi daleko najbolji dio igre, tj, jeidno valjda što će mi se baš urezati u pamćenje, pored predstavljanja novog Normandya, bili DLC-ovi, konkretno Shadow broker i Overlord. Te dvije dodatne misije su mi blje nego išta što je osnovna igra ponudila. Overlord ima jedan od najemotivnijih završetaka ne smao neke misije, nego i neke igre ikad, dok Lair of the Shadow broker mi je od smaog početka do kraja bio nešto stvarno vrhunski odrađeno. Blade Runner+5. element u mass Effect svemiru. Zakon!

  • Gamer101

    01.03.2013 - 18:07

    Babiću, daj molim te, ne seri. Pročitaj sve knjige, cijelu povijest, sve stripove, raspitaj se o ratovima koji su se događali u ME svijetu, odigraj sva tri dijela sa svim DLCovima i onda mi možeš, meni kao okorjelom ME Gameru, reći da je ova igra sranje. A što ti voliš? Battlefield? Evo, Battlefield u par riječi: [REPEAT Xputa] Idi, ubij, prođi level, update oružje. ili možda COD: [REPEAT BF] -.-" Tko ti je kriv što si ti jedan pretenciozni čovjek, koji svoje ciljeve usmjerava prema uništavanju drugih igara. Pa vidiš i sam po ovim komentarima da ti je "recenzija / kolumna" čisto sranje. Ovo ti govorim jer mi je krivo, nemoj shvatiti ništa osobno. Recenzije su ti super, imaš dobre postove, ali ovo si zasro. Sorry, ali ja samo moram reći da me se ni jedna igra nije dojmila više nego ME. Naravno, igrao sam i DA 1 i 2, Witchera 1 i 2, Prototype 1 i 2 i sve ostalo što ljudi smatraju "hitovima". Pa te tvoje "rupe" u priči su sve pokrpane u stripovima i pričama. Eto, toliko od mene, pozdrav!

  • maxim.x

    01.03.2013 - 18:35

    Ovo sam vidio zahvaljujuci komentaru od Gamer101 koji mi se pojavio na naslovnici. Moram odmah reci da je ovo najveca hrpa gluposti koju sam ikada vidio. Ovi argumenti mozda mogu proci nekome tko nije upoznat sa ME svemirom no ne i kod mene. Mogu pobiti sve tvoje argumente i "rupe u scenariju" ali bi to bio jedan jako dugacak komentar.

  • Gamer101

    01.03.2013 - 18:49

    To care! :)

  • Gervasius

    04.06.2013 - 07:12

    Uživao sam u ME serijalu ali sam uživao i čitajući ovu kolumnu, svaka čast.

  • Gamer101

    12.07.2013 - 23:16
  • Gamer101

    12.07.2013 - 23:17

    Mass Effect je napravljen za ljude kojima više paše pejzaž, šetanje i razbibriga, a manje pričanje, odabir najpametnijeg odgovora itd.

    Ok, ubij se. Priča je u Mass Effectu 2, osim replay valuea, nešto najvrjednije što se može dobiti od neke igre.

  • Gamer101

    12.07.2013 - 23:18

    (y) = Like, Agree, Rep +. Care!

  • Zael

    13.07.2013 - 00:04

    velika vecina recenog je argumentirana i stoji.

  • maxim.x

    13.07.2013 - 07:43

    Nije. Krenit cu sa samim pocetkom. Autor clanka navodi kako se vidi da Mass Effect nije bio zamisljen kao trilogija. Nije tocno, BioWare je na samoj najavi igre rekao da ce biti trilogija. Drugo, kaze da Sarenovi motivi nemaju smisla i da ako kazemo da mu je mozak bio ispran samo krpamo rupu u prici. Opet nije istina, Saren je bio indoctrinated a da autor malo vise zna o cemu pise znao bi o cemu se ovdje radi i nebi niti napisao takvu glupost. Eto dvije stvari iz samog pocetka teksta koje su odmah krive. Velika vecina je argumentirana i stoji? Nebi rekao.

  • Zael

    13.07.2013 - 09:30

    da, velika vecina. ti si spomenuo 2 nebitne stvari i tu stao jer ocito nemas protuargumenata za ostale nabrojane, vaznije probleme. a ono sto je vazno je losa prica (sve i da nema nijedan plothole, losa je), taj jadan paragon/renegade sustav (oziljak smh), jadni sidequestovi (kojih skoro ni nema), smijesno crpljenje resursa, jos smijesniji dijalozi, osrednja (at best) borba itd itd. ono sto mass effect ima je taj universe, planeti, rase, likovi i tu lezi najjaci adut serijala i zato ima toliki fan base i zato i jest, uz bezvezne igre, iznjedrio i novele i stripove itd itd. meni mass effect serijal upravo zbog svog universa stoji uz bok star treku (ili bi mogao za koju godinu kad dosegne kultni(ji) status) i zato ga postujem ali igre su bezvezne i svaku sam uninstalira nakon 10 sati sto mi je bilo dovoljno da je predjem.

  • Me666

    13.07.2013 - 09:46

    Ako si svaku igrao 10 sati jednostavno nisi igrao Mass Effect. I tu svaka rasprava staje.

  • IaMarmageddoN

    13.07.2013 - 09:57

    Baš jadna averzija prema dobroj igri. Nemam drugog komentara.

  • IaMarmageddoN

    13.07.2013 - 09:58

    Stvarno misliš da će stati?

  • Me666

    13.07.2013 - 10:01

    Naravno da ne, ljudska glupost me još nikada nije iznevjerila :)) , ali ako pričamo sa stajališta valjanih argumenata od strane onih koji su jedva pipnuli igru – rasprava je gotova

  • IaMarmageddoN

    13.07.2013 - 10:06

    hhh

  • maxim.x

    13.07.2013 - 18:20

    Ja sam prvi dio, najkraci u serijalu prelazio nesto ispod 20-ak sati ako se ne varam. Ti si sva tri presao u 10…Nadalje, ti kao negativne stvari u jednom Mass Effectu navodis losu pricu i dijaloge? Mislim da nakon ovoga vise nema rasprave.

  • Zael

    13.07.2013 - 20:57

    me666 za jednog admina na stranici (ili sto vec, editora, recenzenta) poprilicno se glupasto ponasas, znas to? s takvim pametnjakovicima ne bi se u liftu vozio a ne raspravljao o necemu, tako da mozes bit miran.

  • Zael

    13.07.2013 - 20:58

    maxim cisto informacije radi, ne u svrhu rasprave, prelazio sam SVAKI 10-13 sati. isprike ako sam se krivo izrazio

  • Noxion

    13.07.2013 - 22:31

    Slucajno sam nabasao na ovo i neda mi se uopće čitati ovo sve, ali samo ću jedno reći za mass effect 1,2 i 3 i ostale slične igre koje možda nisu perfektne i imaju dosta mana ali zato imaju ono što mnoge igre nemaju, a to je vrhunska priča koja te natera da se povežeš sa likovima. Iako je po meni mass effect imao ok gameplay, odličnu grafiku i ne toliko dosadne dialoge, priča je vrhunska i prešao sam 3 puta sva 3 nastavka sa DLCovima samo da doživim priču iz drugog kuta!

  • Me666

    14.07.2013 - 03:20

    Glupo je ukazat na gluposti koje govoris nakon glupe satnoce od 10 sati za igre uz koje se za svaku treba izdvojit minimalno 35 sati? Da, onda sam zbilja glup. To sto sam suradnol ne znaci da mi manjka zdravog razuma da sam odjednom oglupio pa ne znam kakve gluposti pricas.

  • Zael

    14.07.2013 - 10:15

    ti si puno gore od -glup- ti bi volija da si glup.

  • IaMarmageddoN

    14.07.2013 - 10:27

    Pusti si mira, vidi da ovaj samo provocira i nema svoje mišljenje nego komentira tuđa.

  • HistorixCRO

    22.07.2013 - 00:36

    jesam pročitao i mislim da si ti falio igru s obzirom očekivanja

  • IaMarmageddoN

    @Mayhem, 13.07.2013 - 09:58

    OK, moram dodati. Mene bi bilo sram napisati toliko gluposti u tako dugom tekstu. Neke stvari je bolje zadržati za sebe.

  • Adam Jensen

    @Mayhem, 13.07.2013 - 10:09

    Slažem se (znao sam da ćemo se ja i ti jednom složit :) samo ako nije u pitanju FIFAvs PES). Pored svih loših i razvikanih AAA igara koje zaslužuju pljuvanje neko je odabrao Mass Effect, igru koja je podigla gaming na jednu novu razinu (pogotovo u polju storytellinga). Igrao sam ME1 i ME2 (tricu planiram uskoro) i ME2 mi je jedna od najboljih igara koje sam ikad igrao i ni u jednoj igri nisam osjećao toliku imerzivnost, imao sam osjećaj kao da se nalazim u tom svijetu. Kompletirao sam je 100% sa svim DLC-ovima i opet mi je bilo malo. Nadam se da će neki veliki Hollywoodski studio snimiti visokobužetnu filmsku trilogiju na temu bogatog ME svijeta

  • IaMarmageddoN

    @Mayhem, 13.07.2013 - 10:26

    Stari moj, ja nikad protiv niti jedne igre nebi napisao ovakvu hrpu sranja. Ali mi barem znamo argumentirati. Istina, ne slažemo se oko definicije simulacije 😛 ali ne pišemo članke koji su puni mržnje i ovako ogromne subjektivne gluposti. Ajde ovako: Fifa i PES su na istoj razini sa različitim vrlinama i manama, može? Hebeš ovakve likove koji gube vrijeme na igre koje ne vole da bi pisali o igrama koje ne vole i argumentirali protiv tih istih igara koje igraju ali ne vole jer su oni napravili mnogo igara koje ljudi vole i koje ljudi igraju i koje su logične sa odličnim pričama i AI inteligencijom koja se ne lijepi za igrača i još je inteligentna dovoljno da razmišlja sama o sebi i protivnicima i to igraju samo pametni ljudi dok mi glupi ne znamo što je dobra igra i kupujemo prazne priče gdje svi putevi ne vode u Rim nego u smrti na ovaj ili onaj način…

  • IaMarmageddoN

    @Mayhem, 13.07.2013 - 22:25

    A što se tiče filma- i ja bi to htio! I to ne samo film nego seriju. Već duge nema neke dobre SF svemirske serije. Sve što je snimljeno snimljeno je odavno a isto tako je sve pregledano odavno.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!