HCL.HR

The Witcher 2: Assassins of Kings [PC]

Zoran Žalac 08.09.2010.   •   5 komentara


Nastavak najboljeg RPG-a 2007. ujedno je i jedna od najočekivanijih PC igara sljedeće godine. The Witcher 2: Assassins of Kings nastavlja epsku priču kroz mračni fantazijski svijet.

VIDEO RECENZIJA: The Witcher 2

Ukoliko ste prije tri godine svjedočili odličnom debitantskom RPG-u zvanom The Witcher, vjerojatno već znate odakle on vuče korijene. No za sve one koji su propustili iskustvo igranja ove igre reći ćemo da se ona bazira na romanima Andrzeja Sapkowskog, točnije rečeno magičnom svijetu u kojemu je netrpeljivost među rasama najčešće glavni razlog sukoba.

Glavni junak je Geralt od Rivije, svojevrsni mutant koji kroz razne avanture traži svoje mjesto u tom napaćenom svijetu. Originalni Witcher suprotstavio nas je s kriminalnom organizacijom koja je prijetila kraljevstvu Temerie, no ubrzo nakon suzbijanja iste saznali smo za novu opasnost. I upravo je ona pokretač radnje u nastavku.

Političke intrige Sjevernih Kraljevstava legendarnom witcheru Geraltu nikako ne daju prilike za umirovljenje. Nakon što se suoči s misterioznim klanom ubojica, naš junak (od milja zvan Bijeli Vuk) upušta se u istraživanje situacije. Na njegovom putu prema pograničnom području između tri kraljevstva prate ga čarobnica Triss Merigold te novi lik Vernon Roche, a u gradu zvanom Flotsam pojavljuju se i poznata lica pjesnika Dandeliona te patuljka Zoltana.

Obzirom da nevolja uvijek pronađe svoj put do Geralta, on ubrzo upoznaje dva negativno nastrojena uma koji su očito povezani s atentatima na kraljeve. Misteriozni div koji se predstavlja kao Kingslayer ima skriveni motiv iza svojih namjera i dekapitacija, a da bi ih ostvario udružuje se s ništa manje misterioznim vilenjakom Ioverthom. Kakvu urotu smišljaju ta dvojica i kako će ih Geralt zaustaviti, saznat ćemo dakle u samoj igri.


The Witcher 2 osim ovog zapleta imat će još dvije nezavisne priče, a određeni faktori u njima vodit će do 16 različitih završetaka igre. Priča bi stoga trebala biti razgranatija i raznovrsnija, pa ćemo tako između ostaloga slijediti kralja Foltesta pri njegovom osvajanju pobunjeničke utvrde La Valette, zajedno s Geraltom tražiti njegov pravi identitet, a postoji izgledna mogućnost da ćemo loviti i ogromnog zmaja. Koji frca vatru i sve.

U svakom slučaju, očekuje nas vraški zanimljiva avantura upakirana u još ljepše i bogatije okružje. Spominje se tu i mogućnost uvoza save fajlova iz originala, nakon čega bi igra u određenim trenutcima trebala imati reference na prijašnja događanja, ali ta opcija nije detaljnije pojašnjena zbog tajnovitosti same priče.

Iako je dobar dio gameplay noviteta još uvijek skriven od očiju javnosti, uz dostupne informacije možemo zaključiti kako igra odbacuje tradicionalni (da ne kažemo zastarjeli) pristup, kako na polju dijaloga, tako i u elementu borbe. Naime, dijalozi sada imaju vremenska ograničenja, a igrač ne vidi što će Geralt točno izbrbljati već mu je to predstavljeno kroz kratke i sugestivne linije. Ukoliko se unutar kraćeg vremena ne odlučite za neki drugi odgovor, igra bira onaj defaultni, ali vas u isto vrijeme potiče na razmišljanje jer s takvim “ravnodušnim” stavom nećete uvijek izvući pozitivan dojam.

Igra odbacuje tradicionalni pristup na polju dijaloga i borbe.

Nadalje, vjerojatno najveću promjenu doživio je sustav borbe. Pravodobno klikanje odlazi u povijest, a borba postaje slobodnija i dinamičnija. Moglo bi se reći i arkadnija, no eto obzirom da nismo čuli detaljnije novosti o alkemiji i utjecaju iste na borbu, nećemo komentirati prije vremena. Znamo samo da će nas povremeno dočekati i quick-time sekvence, ali i to da će nas u borbi najčešće pratiti još dva lika. Njih nećemo moći kontrolirati, no dispozicija prema njima otvarat će nove mogućnosti i opcije, kako u borbi, tako i u razvoju priče.

Mehanika koja s borbom nema direktnu poveznicu zasad broji manje izmjene i unaprijeđenja – kretanje okolišem više nije tako restriktivno jer Geralt može preskakati pojedine prepreke ili se penjati po njima, a meditacija sada nije ograničena na predefinirana mjesta već se može obavljati bilo gdje, uz uvjet da prvo počistimo neprijateljsku gamad.


Zadaci koje ćemo obavljati navodno neće biti bazirani po principu dostavljanja informacija od točke A do točke B, već će svaki quest biti jedinstven, te će imati više mogućih ishoda. Kada se sjetimo drugog poglavlja u prvom Witcheru to uopće ne zvuči tako nemoguće, a dodatnu dozu raznovrsnosti zasigurno će donijeti i zanimljive boss borbe s ogromnim beštijama poput one koju možemo vidjeti u dostupnom traileru.

A kad se obračunamo s krvoločnom i proždrljivom gamadi, Geraltu ćemo po običaju moći priuštiti nekoliko minuta relaksacije u ženskom društvu. Kartaški pristup “moraš skupit sve” u Witcheru 2 zamijenjen je škakljivim i golišavim animacijama (potencijalno mini igrama) zbog kojih će igra vrlo vjerojatno dobiti 18+ rejting.

Razvojni tim CD Projekt iznenadio je mnoge kada je iz naoko slabašnog pokretača za Newervinter Nights 2 izvukao pravi maksimum. Ako je suditi po prvim materijalima iz igre, trebali bi nas iznenaditi i s novim engineom, koji je ovog puta pravljen specifično za njihovu igru. Osim što izgleda kudikamo detaljnije i bolje, The Witcher 2 diči se i činjenicom da više ne sadrži dosadno loadiranje pri izmjeni lokacija (isprva najozbiljniji minus originala), što nas svakako veseli. Pored toga, CD Projekt ističe da je engine rađen s fleksibilnošću na umu, tako da ćemo jednoga dana uz PC verziju vjerojatno dočekati i one za X360/PS3.


The Witcher 2: Assassins of Kings trenutno slovi za potencijalno najbolji RPG iduće godine. Dakako, o tome je još uvijek rano govoriti, obzirom da će u prvoj polovici godine (kada bi trebao izaći) imati opaku konkurenciju. Međutim, razvojni tim iza Witchera nije išao u drastične i ekstreme promjene jer su bili itekako zadovoljni uspjehom prvog dijela. Suprotno tome, odlučili su nadograditi kvalitetu originala i tako nagraditi brojne fanove istoga. Sudeći prema viđenome, svom su poslu prišli ozbiljno i profesionalno, stoga je teško očekivati nešto manje od odlične igre. Hoćemo li to i dobiti, pokazat će 2011. godina.

Vjerujemo kako među našim posjetiteljima zasigurno ima onih koji preferiraju RPG žanr. Kao i obično, od vas želimo čuti što mislite o ovoj igri – kroz svoje ocjene i komentare recite nam može li Witcher 2 nadmašiti visoke standarde koje je postavio original?

Komentari (5)

  • Lazy

    08.09.2010 - 19:38

    …to ćemo još vidjeti, jerbo je 1ca bila prehebena a i tu su su očekivanja dobrote koje u najmanju ruku trebaju ponovit ako ne i nadmašit (u što čisto sumnjam)…al živi bili pa vidili.Samo ne kužim što svi imaju protiv tog čekaj i klikni sustava borbe, meni je baš bio fora s tim osječajem comboa!

  • albed0

    04.11.2010 - 17:22

    Slažem se sa Lazy – teško će biti nadmašiti prvi dio. Iskreno, mene zanima nastavak priče, pa čak i da ništa ne minjaju. Ako promjene one djelove koju si bili najproblematičniji a to je malo duži loading times – super. Što se tiče dodataka, i za to sam .. nekakve izmjene ok samo nisam za baš za toliko drastičnu promjenu combat systema s obzirom da je meni prvi dio bia super. The Witcher je ipak dugo očekivani RPG za populaciju RPGaša odraslije dobi; odraslijom temom i malo kompliciranijim RPG sustavom. Nadam se da 2. dio neće pojednostavnit i naravno .. ciljat PG-13!!!!

  • BioShock 4 Life

    12.12.2010 - 16:49

    Nisam igrao jedinicu al stvarno bih volio jer ja lichno najvishe volim fantasy igre,neshto u stilu Witchera i Dragon Age.Tako da zeljno ishchekujem ovaj dio.

  • LLman

    16.12.2011 - 17:39

    ovo imam vec preko 6 mjeseci :DDDDDD PRE DOBRA igra al je teska a posto imam 100 igra na kompu malo mi bloka al prepreprepredobrooo!!!!!!!

  • Ementaler

    16.12.2011 - 18:00

    Ovo je stara najava igre, objavili smo i video recenziju u međuvremenu 😉 –
    http://www.hcl.hr/recenzije-the-witcher-2-assassins-of-kings-pc-568-18.html

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!