HCL.HR

Wasteland 2

Dominik Bošnjak 20.02.2014.   •   10 komentara


Koliko je Wasteland 2, jedan od najuspješnijih Kickstarter projekata ikada, igriv u svojoj beta verziji i isplati li ga se nabaviti? Provjerite u našem ranom pogledu na igru.

Kao enormni ljubitelj originalnih Fallout igara, svevremenskih klasika u koje sam do današnjeg dana zasigurno ulupao preko tisuću sati, malo je reći da sam bio izuzetno uzbuđen kada sam dobio priliku zaigrati Wasteland 2. Ovaj inXileov Kickstarter fenomen je u razvoju već preko dvije godine, a iako je trenutačna beta verzija samo kratak pogled na završni proizvod, već sada daje dobru predodžbu o tome što očekivati od ovog postapokaliptičnog RPG-a. Pa, krenimo od početka.

Wasteland 2 nije Fallout; inXile je to otvoreno tvrdio još od početka svoje Kickstarter kampanje koju je Brian Fargo predstavio blago se sprdajući s igrama svojeg bivšeg Black Isle studija. Nimalo neočekivano, te su se najave i ispunile, barem ako je suditi prema još nedovršenom proizvodu. Naravno da neke sličnosti postoje jer na kraju krajeva, radi se o nastavku igre koja je ujedno otac, majka i kum tog kultnog serijala. Ipak, razvojni studio nije podlegao pritiscima fanova potonjeg i napravio spiritualni nastavak Fallouta.


Ne, Wasteland 2 itekako nastavlja svoju vlastitu viziju postapokaliptične Amerike koja se osjetno razlikuje od one viđene u Falloutu. Tako da, koliko god su ove dvije kreacije slične po pitanju borbe, osnovnih RPG mehanika i ciničnog prizvuka, utoliko se razlikuju u kontekstu prezentacije priče, raznovrsnosti gameplaya i mnogih drugih elemenata. Drugim riječima, imaju slične premise, no radikalno drugačije razrade istih.

Ono po čemu me Wasteland 2 impresionirao već u manje od 10 minuta igranja jest snažna i opojna atmosfera. Nuklearnim ratom razorena Amerika je u najmanju ruku jednako turobna kao i ona prezentirana u ranijim Fallout igrama, usprkos činjenici da društvo kao takvo u ovom naslovu nije pogođeno totalnom dekadencijom: ljudi više-manje ne hodaju u dronjcima i masovno umiru od posljedica devastirajućih ratnih sukoba. Ne, prosječan žitelj ostataka SAD-a viđenih u Wastelandu 2 u biti ima solidne šanse za preživljavanje zahvaljujući angažmanu i žrtvi nekoliko različitih grupacija. Ipak, osjećaj rezignacije, tjeskobe i depresije prožima gotovo svaki kutak igre kroz razne potresne prizore, razgovore i dnevnike upotpunjene fantastičnom glazbenom podlogom.


O priči neću otkrivati ništa konkreto jer rana beta koju sam dobio na uvid sadrži samo manji dio igre te se zaista ne bih htio upuštati u razne spekulacije i interpretacije kada je preda mnom samo omanji fragment cjelokupne igre. Ipak, ako je suditi po ovom uzorku, Wasteland 2 je ostao dosljedan svojem prethodniku po pitanju složenosti radnje, velikog naglaska na karakternom razvoju likova i podužim dijalozima. Ako bi radije razbijali lubanje i širili kaos po postapokaliptičnoj Americi nego čitali raznorazne tekstove i sudjelovali u dijalozima, Wasteland 2 bi vas na prvu loptu mogao malčice razočarati. Naime, obje su radnje više-manje podjednako zastupljene u igri.

No, u tome i jest čar ovog naslova: nije bitno želite li u maniri pravog pustinjskog rendžera rješavati konflikte vatrenim oružjem ili pak prakticirati diplomaciju, proći kroz zaključana vrata hakiranjem obližnje konzole, obijanjem brave, eksplozivom, pa čak i ramenom ili nekom drugom metodom. Wasteland 2 će se prilagoditi vašim afinitetima i uvijek ponuditi nekolicinu rješenja svakog problema, ovisno o karakteristikama i vještinama vaših likova. Istina, neke oružane sukobe nije moguće izbjeći, no generalno gledajući, ovaj naslov nudi puno više varijacije prilikom rješavanja questova negoli ionako raznovrsne i nelinearne Fallout igre. Unatoč tome, primjetio sam da klasične zagonetke, koje su bile dosta često sredstvo promjene tempa priče u originalnoj igri, nisu toliko zastupljene u njenom nastavku. Naravno, moguće je da će finalni proizvod sadržavati više istih.


Iako relativno kratka, ova nedovršena verzija Wastelanda 2 ipak daje dosta kredibiliteta izjavi Matta Findleyja iz 2013. godine, kada je dotični rekao da većina igrača pola sadržaja igre neće nikada vidjeti. Uistinu, ovisno o načinu i redoslijedu rješavanja i odbijanja questova, kao i njihovog zaobilaženja te (ne)regrutiranja određenih NPC-ova, dinamičan svijet ovog RPG-a se značajno mijenja. Očekivano, to rezultira radikalno drugačijim iskustvom prilikom svakog novog prelaska.

Ako ste uživali u donošenju moralno sivih odluka u Falloutu, Witcheru, Dragon Ageu i sličnim igrama, i ovaj naslov će vam ponuditi pregršt istih. Kada u tu jednadžbu još ubacite iznimno kompleksan sustav kreacije i levelanja likova s nekoliko stotina tisuća mogućih kombinacija vještina, atributa i inih karakteristika, s velikom se sigurnošću može zaključiti da će fanovi istinskog role-play žanra Wasteland 2 igrati još godinama. Također, ohrabruje i vijest da inXile u daljoj budućnosti planira izbaciti i moderske alate za igru.


Wasteland 2 je značajno promijenio sustav borbe u odnosu na original time što se odrekao tzv. simultane fazne borbe koju je najlakše opisati kao RPG verziju Frozen Synapsea. Ta je mehanika zamijenjena klasičnim ratovanjem na poteze baziranom na akcijskim poenima. Sukobi u igri su također dobili na dubini dodavanjem zaklona i preciznijeg pozicioniranja te, očekivano, povećanog broja oklopa, opreme i oružja s nekoliko modova pucanja. Nažalost, stavovi tijela s kojima sam se obožavao igrati u Fallout Tacticsu još uvijek nisu ubačeni u igru, a AI na većim razinama težine i dalje ne odaje dojam sposobnog, već umjetno “buffanog” protivnika. Ipak, ohrabruje činjenica da se inXile obećao pozabaviti s tim stvarima već u nadolazećem updateu koji se očekuje do početka proljeća.

Nažalost, borba nije jedini aspekt igre koji još treba doraditi prije službnog izlaska. Usprkos hvaljenoj stabilnosti Unity Enginea, Wasteland 2 naprosto vrišti za dodatnom optimizacijom. Konkretno, nasumična rušenja igre i neobjašnjivi padovi frameratea su česta pojava prilikom istraživanja postapokaliptične Amerike, a sama grafička prezentacija bi se trebala značajno unaprijediti jer Wasteland 2 trenutačno ne izgleda kao igra koja treba izaći u 2014. godini. Osim toga, mapama predodređenim za tzv. random encountere fali varijacije i vremena učitavanja su neopravdano dugačka.


Nadalje, iako ima potencijala za postati zanimljivom gameplay mehanikom, vođenje računa o rezervama vode je trenutačno prelagano i predstavlja potpuni gubitak vremena. Također, neke posebno zgusnute dijelove korisničkog sučelja bi trebalo redizajnirati, a tu je i mnoštvo sitnijih glitcheva i bugova koje još treba ispeglati, tako da ekipa iz inXilea još ima pune ruke posla. No, s obzirom na njihovo iskustvo i prijašnje igre, uopće ne sumnjam da je ovaj proizvod u pravim rukama.

Pa, bih li u ovom trenutku preporučio nabavku Wastelanda 2? Iznenađenje: ne bih. Da, beta verzija zaista obećava i čini se da će završen proizvod biti fantastičan, kompleksan i podugačak RPG kojim će se igraća zajednica baviti još godinama, pogotovo kada dobije pristup moderskim alatima. Usprkos tome, čak i uzimajući u obzir nelinearnost igre i činjenicu da se betu isplati odigrati barem četiri, pet puta, i dalje se ne radi o naslovu za kojeg bi bio spreman iskeširati 45 eura koliko trenutačno košta na Steamu. No, nakon što inXile ušminka grafiku, produbi mehaniku borbe, optimizira igru, ispravi sve sitne bugove i ubaci sav planirni sadržaj, Wasteland 2 će vjerojatno biti jedan od najboljih PC naslova 2014. godine. Dakle, držim fige da sve prođe u najboljem redu i s velikom nadom čekam nadolazeće nadogradnje.

Komentari (10)

  • superdeda2000

    20.02.2014 - 19:57

    Jao, ovo čekam još od fallouta tacticsa. Razumijem da to nisu iste igre, ali cijeli taj koncept sam obožavao. Čekaju se daljnje vijesti o ovoj igri… ne zaboravite nas držati informiranima 😉

  • lordvader

    20.02.2014 - 21:23

    ovo cekam jos od fallouta 2 bolje receno,tactics je zanimljiv jako bio i zabavan,al fallout 2 je top,nadam se da ce i ovo bar u pol biti dobro;) hvala na recenziji hcl 😉

  • Apocalypse4987

    21.02.2014 - 05:45

    nek je šta više ovakvih igar

  • goldfinger

    21.02.2014 - 13:36

    Nije loše…

  • Lovac

    21.02.2014 - 21:38

    Igrao i sam. So far so good. Veoma dobar tekst, ali mi dio "PROBLEMI I NEDOSTACI" nema smisla budući da je ova beta work in progress i sami su rekli da konačan proizvod možda neće biti niti sličan. Sve te boljke su sasvim normalne obzirom na stadij u kojem je igra.

    • aspirant

      @Lovac, 26.02.2014 - 06:56

      Kao što je i rečeno, taj odlomak je tu da podsjeti ljude da igra još nije gotova (ovaj update od neki dan je čak i ispeglao dosta toga), a ne da pljucka po završenom proizvodu koji još nitko nije vidio.

  • Igi

    15.06.2015 - 09:48

    izasao je vec wasteland 2 ,jedino ak nije neka beta to

  • wyzard

    15.06.2015 - 09:52

    Gdje si ti zalutao i kome to govoriš da je izašao?

  • Igi

    15.06.2015 - 13:02

    sta nije izasao,onda ja imam na pc neki dr wasteland 2

  • Ementaler

    15.06.2015 - 13:06

    Čitaj datume stari, komentiraš tekst star više od godinu dana. Naravno da je izašao i objavili smo i recenziju.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!