HCL.HR

RETRO DOZA #249: Penguin Adventure – prva igra Hidea Kojime

Gregor Stojev 10.12.2017.   •   15 komentara


U ovotjednoj Retro Dozi izdvajamo jedan skromni naslov koji je vrhunskom dizajneru videoigara poslužio kao odskočna daska u industriji.

pengu

Poznat po svojem Metal Gear serijalu, striček Kojima još nas uvijek zafrkava trailerima nadolazećeg Death Strandinga bez da nam ikako pokaže o čemu se tu zapravo radi. Zbog činjenice kako nam je on još jednom u mislima, za ovu dozu odlučio sam izdvojiti jedan od njegovih naslova na kojemu je svojedobno radio, prije nego li je tu još stekao slavu.

Inače, tip ima i dosta ostalog poznatog materijala poput Zone of The Enders, a među zbilja retro naslovima tu su mu i Policenauts i Snatcher. Međutim, njih ćemo ovaj put zaobići jer sam ovom prilikom nabasao na nešto što je cijelo ovo vrijeme izgleda ostalo zaključano u nečijem mračnom ormaru. Naslov koji je zapravo nastavak na Konamijev Antarctic Adventure – Penguin Adventure ispada kao prva igra na kojoj je Hideo Kojima ne samo radio, već ju i dizajnirao.

Radi se o igri iz 1986. godine za osobno računalo MSX. Taj MSX je svojedobno bio Microsoftov pokušaj da određene komponente hardvera spoji u standardiziranu cjelinu, nešto što se Japancima tada veoma dopadalo. Prije nego što se na tržištu pojavio Nintendov Famicom (ostatku svijeta poznat kao NES), većina japanskih igara razvijale su se za taj MSX, a neke od navodno najboljih akcijskih avantura za njega bili su upravo ti Konamijevi pingvini.

Radi se o kvazi 3D “runneru” s RPG elementima i boss bitkama. U ulozi pingvina zvanog Penta, igrač je ovdje u potrazi za zlatnom jabukom koja ima moć izliječiti princezu Penguette, također pingvin ako nije očito. Putovanje za jabukom se odvijalo kroz nekoliko lokacija poput šuma, ledenjaka, podzemnih prečaca pa čak i letom kroz svemir dok pritom izbjegavate rupe i hvatate ribe koje iz krtičnjaka nasrću na pingvina. Ne znam baš kakvog smisla to ima, jer očito nema, no lude ideje izgleda nisu ni tu prestale. Padom u rupu tako imate priliku naletjeti na trgovce koje će vam u zamjenu za ribu prodati razne predmete poput pištolja, a tu negdje se kriju i casino slot mašine iz kojih se mogu izvući još ribica.

Možda najzanimljivija stvar u Penguin Adventures je činjenica kako ima više krajeva. Jedan od njih je onaj u kojemu princeza pogine, a tu se zapravo radi o istome konceptu kojega će Hideo Kojima kasnije zadržati u voljenom Metal Gear Solidu. U Japanu se ovaj naslov očito smatrao klasikom kako je 2006. godine ponovo izdan za mobitele, 2009. za Wii Virtualnu konzolu, a 2014. čak i za Wii U i PC dok je kod nas u Europi izdan samo jednom i to davne 1987. Pogledajte zato sada u videu ispod s čime je počela karijera čovjeka koji je između ostaloga izmislio i onaj glupi naziv “transfarring”, ali nije kao da sam vas i na to sada morao podsjetiti.

Označeno sa: , ,

Komentari (15)

  • funky0308

    10.12.2017 - 14:18

    Hehe…igrao sam to, pojma vise nemam na cemu ali sjecam se igre. Iako, u to vrijeme sam rijetke igre igrao kao danas. Imali smo ih hrpe, pogotovo na C64 i samo smo letili po kasetama i igrali sve ali po malo i rijetko se vracali igrama da ih zavrsimo. Zanimkjivo ogranicenje na tri znamenke (score riba). Dobije cca 1300kom ali pise mu se samo 999 🙂 . Lijepa vremena ali danasnja su ipak, barem sto se tice gejminga , bolja. Nista bol je igre meni nisu bile 80ih i 90ih., danas stvarno uzivamo u prelijepim i odlicnim igrama.

    • Goran1234

      @funky0308, 10.12.2017 - 15:15

      S tom se izjavom i neslažem,oni u to vrijeme nisu imali bolje,čak je to i glupo reci da nisu imali bolje ?.Kao ni mi sada ili neki gamer za 30g.Kojima,Miyamoto i par još imena su zapravo i zaslužni ponajviše za gaming danas.

    • funky0308

      @Goran1234, 10.12.2017 - 16:17

      Nista te nisam shvatio. Ono sto sam rekao je da su danas igre bolje, sto je cinjenica jer developeri vise nisu ograniceni CB TVima i memorije koja se brojala u kb-ima. Igre su vece, price raskosnije i jednostavnije za ispricati, mehanike nevjerojatno detaljne i zanimljive, zvuk – ne bolji, nego postoji….sve je bolje. Reci da je jedna tekstualna avantura s pocetka osamdesetih bolja od Divinitya ili Diabla je jednostavno pogresno. Da smo se i u to vrijeme zabavili – to svakako ali danasnji izbor, dostupnost, grafika, zvuk, prica i imerzivnost su daleko daleko bolji nego prije 30ak godina i to je logicno. Nemoj zaboraviti ni da smo te igre igrali kao klinci i dozivivljavali ih na potpuno drugaciji nacin. Ali OK, ti razmisljas na ovaj nacin. Ja jednostavno ne mogu. Kada danas upalim AC Origins ja sam stvarno tamo. Prica dobra, zvuk i grafa odlicni, iako sam imao i i dalje imam super bujnu mastu, igre koje su se vrtile na 2×86 ili na C64 jednostavno nisam ni u masti mogao ovako izgraditi. Meni je ipak draze ovo vrijeme sto se tice igara. Sto se tice filmova, tu bih se slozio da su mi 80e/90e draze. Odrastao sam na filmovima kao sto su Gooniesi, ET, SW, Djeca kukuruza i Freddyu (strava u ulici brijestova) . Ima danas odlicnih filmova ali po meni, CGI i specijakni efekti napravili su (nekim filmovima) vise stete nego koristi. Onaj feeling kojega sam imao kada sam neki dan krenio gledati Stranger Things. I bas zato i kazem da mogu razumjeti da je za tebe ipak taj period gejmanja bio bolji.

    • Goran1234

      @funky0308, 10.12.2017 - 20:18

      Uspoređuješ HZD s igrom starom preko 30g,to ti isto kao da HZD usporedis s nekom igrom koja će biti hit za 30g,hoću reći da to nema smisla. ?

    • crolink07

      @Goran1234, 10.12.2017 - 17:17

      Funky ti je kao i babamargedon,nešto mu napišeš a onda on pola sata razglaba i baljezga. Da toliko vremena potroši na HZD valjda bi već završio igru.Evo opet on o AC Origins,vjerojatno je još u prvom selu,tamo će vjerojatno i ostati dok ga ne oduševi neka druga igra pa će AC ostaviti sa strane.

    • crolink07

      @funky0308, 10.12.2017 - 17:08

      Uživaš u igrama toliko da nisi u stanju završiti remek djelo HZD? Što sad igraš?Jel još pokušavaš završiti Crasha,prvi nivo,ili ti je to toliko genijalna igra da si je stavio sa strane,kasnije ćeš pokušati doskočiti s jedne kutije na drugu?

    • vragec25cro

      @crolink07, 10.12.2017 - 18:14

      Pa recimo ja probao hrpu igara i malo koju završio full do kraja..I šta tu ima loše?

    • funky0308

      @vragec25cro, 10.12.2017 - 18:25

      Ma ignoriraj ga, vidis da je nabrijan na smijesne price. Neki od nas imaju klince, zivot, poslove i obveze i uz sve te obaveze volontiranje vikendima (stvar koju ne isticem ali kada provocira, reci ceno i to)…valjda to ne moze svatko shvatiti… Igre su zadnje na popisu kada dodjem kuci, sin mi je sve na svijetu i nema te igre radi koje cu njega zanemariti.

    • crolink07

      @funky0308, 10.12.2017 - 18:44

      bravo volonteru,ne provociram,svaka čast,isto i ja i ne volim isticati to kao ni ti ali evo neka se zna

    • funky0308

      @crolink07, 11.12.2017 - 17:05

      Ne zelim sudjelovati u ovakvim razgovorima pa se micem. Takav stav kod ljudi ne volim i ne smatram ga kolegijalnim. Pozdrav

    • crolink07

      @funky0308, 11.12.2017 - 17:15

      Kolege nismo a nisam ti ni u ekipi,pozdrav

    • crolink07

      @vragec25cro, 10.12.2017 - 18:33

      Ništa tu nema loše,bio bi dobar recenzent igara,većina je takva

  • Lino

    10.12.2017 - 15:12

    Eh tada su se sati i sati provodili uz igre i s jedne diskete na drugu :D.
    Sta ja znam nije do neke nostalgije sad (u tolikoj mjeri :D), ali jednostavno imalo je taj neki šmek.

  • Darcoolio

    10.12.2017 - 15:14

    Maksimalno jednostavno, a sećam se da sam dane i dane gubio na Pingvinu 🙂

  • JADRO

    10.12.2017 - 17:06

    Šteta što nisam igrao ovo…

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?