HCL.HR

ANKETA: Ide li gaming u dobrom ili u lošem smjeru?

Zoran Žalac 10.10.2022.   •   62 komentara


Svijet videoigara i aktivnost igranja konstantno se mijenja i nastavit će se mijenjati dok god traje. Pitanje je samo: sviđa li vam se smjer kojim te promjene u gamingu idu?

Videoigre u obliku kakvog danas poznajemo postoje već pola stoljeća. Preciznije rečeno, uskoro ćemo brojati 51 godinu od izlaska prve komercijalne igre (Computer Space). U tih pola stoljeća drastično su se mijenjale i videoigre i sama aktivnost igranja igara. I sigurna je jedna stvar: nastavit će se mijenjati i u sljedećih 50 godina, a zatim i u periodu nakon toga.

Možemo reći da videoigre nikad ranije nisu imale eksponiranost i doseg kakav imaju danas, no istovremeno se pitamo koliko je to uopće dobra stvar, tj. koliko pomaže ili odmaže gaming industriji da (p)ostane zdrava. Stanje je svakako polarizirajuće – s jedne strane gameri nikad nisu bili u boljoj poziciji što se tiče ponuda i pogodnosti, a s druge strane igre sve češće nastoje eksploatirati igrače za eksponencijalni rast prihoda. Pitanje je samo kako vi to sve promatrate: je li vam čaša napola puna ili napola prazna? Smatrate li da dobre stvari kod modernog gaminga zasjenjuju one negativne? Ili je pak sasvim suprotno? Vidite li današnje trendove održivima ili mislite da industrija videoigara ide prema drugom velikom krahu?

Kao i obično, u anketi imamo nekoliko ponuđenih odgovora, no svakako nam svoja stajališta izrazite i u komentarima ispod ankete.

Ide li gaming u dobrom ili u lošem smjeru?
Ostavi glas

Komentari (62)

  • Fumer

    10.10.2022 - 17:40

    sve navedeno

  • Racunbroj101

    10.10.2022 - 17:51

    Definitivno u većini slučajeva ide jako na gore. Cijene igara su sve veće. Mikrotransakcija je sve više. Ekskluzivnosti je sve više. Grafika ima solidan napredak. Fizika nema nikakav napredak. AI nema nikakav napredak. Streaming postaje popularniji od igranja. Cheateri su i dalje izraženi. Svi žele imati igre sa nekakvim passom i da se dugo igra online i na žalost sve više i crossplayem (sa PC cheaterima). Igre se izbacuju prije izlaska, sa bugovima i nedovršene, čak i one koje bi trebale biti Mega- hitovi. Tako da u globalu sasvim sigurno ide na gore.

    • Zaratino

      @Racunbroj101, 10.10.2022 - 17:54

      Da na konzolama imas iste mogucnosti za koristenje cheatova, na konzolama bi ima jednaki postotak cheatera ka na PC-u. Nemoj generalizirati.

    • Racunbroj101

      @Zaratino, 10.10.2022 - 17:58

      Ti govoriš hipetetski. Ali u realnosti je stvar jasna. Nije generalizacija, zna se na kojoj platformi se vara i čak je veliki broj tih koji varaju. Dokaz? Svi brisani računi u zadnjim godinama u MP igrama…

    • Zaratino

      @Racunbroj101, 10.10.2022 - 18:35

      Pa normalno da je na PC-u vecina varalica kad imas milijun puta vise mogucnosti za varanje.

    • Racunbroj101

      @Zaratino, 10.10.2022 - 18:41

      Pa da 😅 Upravo to.

    • MeDoNjA

      @Zaratino, 10.10.2022 - 18:04

      Dovaljan je aim assist koji u nekim igricama zna da bude OP , a generalno u većini igrica crossplay moze biti ugasen. Po meni ide ka boljem u fazonu da do igrica mogu da dodjem na 300nacina pre nego se odlučim za pirate verziju iste.

    • marko1106

      @Zaratino, 11.10.2022 - 09:29

      Da ima ali nema. Primjera COD ne igram samo zbog cheatera a ako iskljucim crossplay ping mi je 200 jer vjerojatno je server u Ekvadoru. Hocu pravu opciju da ne igram sa pc igracima bez uvrijede. Takva je trenutno situacija da na pcu ima more varalica, toliko da i ovi streameri su u velikom postotku varalice a ako njih ne mogu uhvatiti kako ce uhvatiti klinca u nekom podrumu.

  • mili1985

    10.10.2022 - 18:00

    Čaša je napola, i to je to. Jest, sve je više generičnih igara i neinovativnosti, mtx i sličnih gluposti koje vode k minusima, ali s vremena na vrijeme doleti neka igra koja ih opali po tamburi i vrati pozitivu u gaming.

    • ihneacho

      @mili1985, 11.10.2022 - 15:30

      Isto kao sa nogometom, sve više je kao gaming ali dodje tu i tamo neki romantik ala joey barton, i natjera te da uzivas kao sto si uzivao nekada, isto kao sa gamingom

    • mili1985

      @ihneacho, 11.10.2022 - 17:06

      Hahah baš si me nasmijao.. natjera te 😆

  • SonOfZeus

    10.10.2022 - 18:18

    Baš sam s kolegom neki dan pricao o igrama i prisjećao se starih odličnih igara. Od monkey islanda, freelancera, prince of persie, medievila do MGS, AoE, Myst, Syberie i Serious Sama. Zaključak je da sigurno nostalgija radi svoje, ali da su i tada igre bile više igre, a manje “be everything at once”. Nikad vise nije bilo open world igara i nikad vise mikrotransakcija. Sigurno da zasićenost tržišta dovodi i do toga da smo mi sami zasićeni – i da nas je teško oduševiti kao prije. Tko se sjeća kad je prvo half life izašao? A drugi? WoW? Takvo oduševljenje i delirij danas vjerojatno niti jedna igra ne može dostaviti – i pritom ne mislim na broj prodanih igara, nego da mi gejmeri kažemo “Wow, ovo je nešto skroz novo, a zabavno.” Naše godine sigurno imaju veze s time, ali i pravac u kojem su mnogi, na sreću ne svi, izdavači otišli jer je primarni cilj zaraditi novac i zadovoljiti investitore. A ne igrače. Čini se da bi jedno i drugo trebalo biti povezano, ali nažalost nije. Bitno je biti politički korektan, imati long shelf life u smislu mikrotransakcija i često nepotrebno ubačenih online karakteristike te konačno dostavljati nastavke sa minimalnim napretkom, doslovno “reskinom”, da bi potakli kupce da je vrijeme za najnoviju verziju iste igre jer je ona od prošle godine već outdated. Rinse & repeat.

    • Zoran Žalac

      @SonOfZeus, 10.10.2022 - 20:09

      Half-Life Alyx je igra za čuđenje – u prvih pola sata ta igra je neka zasebna dimenzija gaminga. Nažalost i najbolja igra koju nitko nije igrao. Doduše, ne zato što ju ljudi ne bi htjeli igrati, nego što se ne isplati investirati u VR samo zbog te igre. Plus hrpa drugih prepreka vezanih za tehnologiju – veći problem hardvera nego same igre, jel.

    • Fumer

      @Zoran Žalac, 10.10.2022 - 21:28

      Zorane, može li nekakav specijal o stanju VR-a (što se tiče HW, a što ponude igara) na kraju 2022. odnosno kakve su najave za 2023. i budućnost? best buyevi i sl.

    • SonOfZeus

      @Zoran Žalac, 11.10.2022 - 22:27

      Alyx mi djeluje kao prva prava VR igra, odnosno pravac u kojem smo svi zamišljali VR da bi trebao voditi. Sve ostalo mi djeluje manje vise ko mini igre ili “igrice”. Ne planiram ulagati ponovno u VR barem deset godina dok ta tehnologija ne napreduje i prosječna grafa ne bude 1060.

    • Saren

      @SonOfZeus, 11.10.2022 - 16:36

      Potpisujem od rijeci do rijeci. Isto se osjecam i ja. Nema mi toga vise “wow” faktora ko nekad kad su se najavljivale igre. Bas kako si rekao kad je izlazio HLF2, pa Portal, pa Freelancer ili kad sam prvi put upalio GTA Vice City il Jedi Academy, pa gledao trailere za KOTOR. Ma milina. A tek odigrati ih ? Oh boze bio sam ko junkie neki tada, a i ruku na srce studiji su tada bili drugaciji te su njihova imena i bila sinonim za kvalitetu. Ne znam, mozda starim ili je zasicenost pa kako kazes – “nist nas vise nemre iznenadit”. Mozda oboje. No cini mi se da je prije bilo bolje, ovo danas nazalost prednjaci po polu-gotovim proizvodima, 505 season passova, 3000 mikrotransakcija te pre-order sa skinom ovim il onim ili u najbolju ruku 30 minuta dodatne side misije. Ovako se vise razveselim nenadano nekom indie naslovu, nego nekim AAA igrama. O politici i igrama bolje da ni ne ulazim u to, postalo je cringe teski. Kako si rekao, pa mogu samo i ja zakljucit na kraj – Rinse and repeat.

    • SonOfZeus

      @Saren, 11.10.2022 - 22:29

      Zasto si me podsjetio na Kotor, odmah mi suze oci. Prva i zadnja igra zbog koje mi se uklještio vrat jer ne bih micao pogled s ekrana satima. 🥲

  • Croatomic

    10.10.2022 - 18:20

    Gaming ide u dobrom smjeru. Gejmeri odoše u k…..

  • Zvonimir Komar

    10.10.2022 - 18:38

    Ono što mogu sa sigurnošću reći je da je u ranijim danima (kasne 80e, rane 90e) bila situacija da je bilo izrazito puno individualizma i kreativnosti u igrama, što je danas gotovo potpuno mrtvo (govorim o popularnim igrama danas, naravno da ima jako širok spektar kreativnih indie igara, ali govorim o onome što ima kulturni utjecaj, a male indie igre to baš i nisu). U ta rana vremena je bilo puno uspješno napravljenih igara (ne govorim o prodaji), puno tako-tako igara sa zanimljivim elementima, ali ukupno ne do kraja realiziranih, i puno promašaja ali koji su opet bili vrlo individualni i zanimljivi promašaji. Uz to, pogotovo iz današenjeg pogleda, vidljive su blagodati toga da tada nije bilo “gaming industrije” – stvarno prostor čiste kreativnosti i slobode.

    Danas su igre vrhunski kapitalistički proizvodi za mase. Neke su vrhunski odrađene i unatoč tome imaju “ono nešto”, većina je puki plastični proizvod koji želim dotaknuti jednako kao i sintetsku hranu. Prema onome što vidim, igre danas najviše ubija kultura “IP-eva”, sa pripadnim copy/paste dizajnima i “najniži zajednički nazivnik” pristupom. Vrlo neodrživim mi se čini i to što izrada igara postaje sve skuplja i sve dulja. Kada je razvoj toliko skup, onda će se tražiti i ogroman povrat love. Budući da cijena ne može ići beskonačno u visinu, ide se na to da se igra svima svidi – i tada na kraju imaš ništa. Zbog ovih stvari se doista divim firmama kao što su From software, koja iako nije mega-velika, ipak radi popularne igre, koje imaju snažan identitet, ne podilaze masama, a postižu da ih mase vole i da budu kulturno relevantne.

    Teško pitanje, jako puno faktora i jako kompleksni odnosi.

    • mazeo10

      @Zvonimir Komar, 11.10.2022 - 00:06

      kad nisu igre bile kapitalistički proizvod il što god. Sve što napravljeno u svrhu profita je prizovod za zaradu, ništa drugo

    • Zvonimir Komar

      @mazeo10, 11.10.2022 - 00:19

      Kao sto sam napisao – druga polovica 80ih, a bilo je toga jos i pocetkom 90ih. One man bandovi od progranera, geekovi koji su za svoj gust radili stvari i svakakvim gerila distribucijama dolazili do ljudi. Kao sto rekoh – vrijeme prije “gaming industrije”. Tako je sigurno bilo i prije perioda kohi navodim, ali pisem o onome sto poznam.

    • moordrak

      @Zvonimir Komar, 11.10.2022 - 02:03

      Oprosti, a da skineš malo te ružičaste naočale? Ne slažem se, a gotovo sa ničim što si napisao. Uspoređivati igre iz osamdesetih i devedesetih sa ovim što imamo sada je, oprosti mi, potpuni nonsens. Tada je bilo tada, sada je sada. Igre su danas jednako kreativne, jedinstvene i zabavne kao što su bile prije 20-30-40 godina. Reci mi, koja je razlika između Tetrisa i recimo Fortnajta po nekakvoj složenosti, zaraznosti, masovnosti igranja? Baš nikakva. Da li je moguće usporediti Rally-X sa današnjom Forzom? Samo po žanru i ničem više. I onda mi se diviš Form softwareu, tvrtci koja radi igre na istu shemu već dva desetljeća. Ok, tebe su oduševili. Mogu prihvatiti. Ja njihove igre štapom ne bih dotaknuo. Idemo dalje. Kažeš, izrada igara postaje sve dulja i skuplja. Treba li nam nova Galaga? To vrijeme je prošlo. Softver je evoluirao. Hardver također. Želim kompleksnu igru, grafički raskošnu, sa odličnom glazbenom podlogom, voice actingom, trajnosti najmanje trideset sati. Želim složene mehanike, želim uvjerljivu fiziku , želim gotovo savršene animacije. Priču sa dubinom i širinom. Sve ovo očekujem od vrhunske igre trostruke A produkcije. I želim je platiti. Koliko god koštala. Misliš li da je takvo što moguće napraviti preko noći, u garaži in one-man-band produkciji? Ja ne mislim. Imamo grafičke kartice cijenom u rangu automobila. Zar stvarno želiš na tako čemu igrati piksel art game? Evo divim ti se kako si brzo popljuvao 30 godina razvoja videoigara preskočivši desetke ako ne i stotine fenomenalnih igara nazvavši ih , kako ono, vrhunskim kapitalističkim proizvodom za mase.
      Svaka čast. Igraš li ti više uopće što?
      Lijep ti pozdrav želim.

    • Zvonimir Komar

      @moordrak, 11.10.2022 - 07:45

      Nema potrebe za konfrontacijskim tonom ili nadmudrivanjem. Ovo je prostor za diskusiju i razmjenu ideja. U vezi ovoga što govoriš:

      – U pogledu “ružičastih naočala” – gdje si vidio da kažem da su te rane igre dominantno dobre? Komentirao sam originalnost pokušaja, pristup. Da, iako je velik broj naslova udarao glavom u zid zbog još nerazvijenih pristupa u dizajnu i različitih tehničkih ograničenja, svježe ideje i često čak čudne ideje, hrabre ideje, vrlo nekomercijalan pristup – sve to je bilo “dobar dan”. To ne znači da su te igre bile “dobre”. Naprotiv, većina je bila loša. Ali to nije tema, niti sam o tome govorio. Usporedba igara iz druge polovice 80ih i ranih 90ih je u mnogo pogleda nonsens, da. Ali ne u pogledu u kojem sam to radio. Ono s čime završavaš – da sam “popljuvao” – ne znam gdje to vidiš. To da su “velike” igre kapitalistički proizvod za mase je činjenica. I ne nužno loša u 100% svojeg opsega. Uoči i da govorim na generalizirani način (kako je jedino i moguće u ovakvim temama) – dakle ne govorim o svim igrama, ne govorim o apsolutnom pravilu, govorim o dominantnim tendencijama koje primjećujem.

      – Kažeš da su igre danas jednako kreativne. Možemo sad natezati mak na konac s pronalaženjem specifičnih naslova, međutim imamo dvije činjenice – prvo, igrama danas dominira kultura IP-eva, što u praksi nažalost uvijek znači pred-formatirana forma, gameplay, prezentacija i sve ostalo i onda relativno male iteracije u pojedinim nastavcima. To je čista antiteza pristupu koji radi na novoj ideji. Druga stvar koja je izrazito dominantna danas jesu razni rebootovi, remasteri, remakeovi – koji su isto vrlo često zapravo iteracije na original, ne neki baš doista novi dizajn. Razlozi za dominaciju ovog pristupa su poprilično jasni i fenomen su koji je vezan za relativno noviji gaming.

      – U pogledu From softwarea – opet čitaš malo izvan konteksta. Jasno je da From radi jednu igru konstantno. No, ciljao sam na to da (koliko god to bila jedna igra) se radi o pristupu koji je toliko protiv struje danas i protiv svega za što industrija igara danas odgaja igrače, a opet uspijeva biti vrlo popularno i utjecajno, čak i riskantno jer u razvoju troši puno novaca i ne može si priuštiti komercijani neuspjeh, da se tome divim.

      – ovo što pričaš – kompleksna igra, složena mehanika, priča – super, i ja to želim. Šteta što toga gotovo da i nema. Samo kokice umočene u tri sloja maslaca i čokolade i pržene u ulju. Ovo ostalo sve što dalje govoriš je irelevantno za temu – tvoj ukus.

    • moordrak

      @Zvonimir Komar, 11.10.2022 - 09:59

      Nije mi intencija biti neugodan nego si me lagano iziritirao stavovima koje smatram krivima. Samim detaljnim odgovorom na moj post pobijaš sam sebe barem dvaput. Mislim da to ne primjećuješ. Počnimo sa ukusom. Ukus je upravo ono što nas definira, što određuje tržište, što stimulira prodaju. Ne živimo više u doba goluba pismonoše. Oduševi li nas nešto istinski, dijelimo svoja mišljenja sa milijunima ljudi tako reći instantno, na globalnoj razini. Kultura “što drugi misle o tome” strahovito je uzela maha. Zašto? Previše ponude. Svi nešto prodaju. Sve nam je dostupno na klik miša. Jednostavnim swipe potezom dolazimo do svih potrebnih informacija. O svemu. Radi li se o poznatom ili nepoznatom IP-u, nebitno, jer realno, svaka kreacija je IP, prihvaćanje ili odbijanje tržišta čini razliku između uspješnog i neuspješnog proizvoda.
      IP-ovi su negativna posljedica konzumerizma. Radije ćemo kupiti proizvod poznatog sastava nego bućkuriš upitne kvalitete. Statistika tako kaže. Kaže se također da je znatiželja ubila mačku. Zato volimo probavati različite stvari. Uvijek će postojati iznimke bile to male, indie igre ili veliki AAA naslovi.
      Većina ljudi voli kontinuitet. Volimo ono: “A što je bilo dalje”. Kulturu IP-ova niti ja ne kujem u zvijezde. Mlaćenje jedne te iste premise kreativnost svodi na vrlo niske grane. Govorimo li o nekakvim novim idejama, ima ih cijela hrpa. Pun ih je PlayStore ili Steam što više voliš. Većina ih nije komercijalno uspješna. Vrlo mali broj igara dosegne viralni status iako je sa njima sve uredu. Ukusi proizvođača i igrača se nisu poklopili. Međutim,
      računi se neće sami platiti. Opremu treba kupiti. Moramo jesti, piti, živjeti. Želimo li ponovno stvoriti neko kreativno čudo, priznati ćeš, moramo zadovoljiti barem osnovne životne potrebe. Ovime počinje i završava svaka diskusija.

    • croBilly394

      @moordrak, 11.10.2022 - 11:13

      Gameing industrija je postala velikim dijelom biznis bez duše i kreativne slobode. Mišljenja sam da je čovjek apsolutno u pravu, moderne igre su velikom većinom reciklirani, plitki i nemaštoviti proizvodi namijenjeni širokoj masi. Jednostavno znam kako se osjećam, nije mi isti gušt iščekivati i zaigrati neku novu ogru sada, i prije 15 godina, toga osjećaja nema već odavno, i sada ćeš povući argument da sam zreliji, stariji, i djelomično ćeš biti u pravu, ali ima i toga da igre nisu što su bile.

    • moordrak

      @croBilly394, 11.10.2022 - 13:02

      Ma ne, neću osporavati tvoje mišljenje. I sam sam u vrlo sličnoj poziciji. Teško mi je pronaći nešto što mi može raširiti zjenice, ubrzati dah i ostaviti bez teksta na duže staze. Uglavnom prevladava onaj meh osjećaj. Onako, može proći, ali ništa specijalno. Tu i tamo naletim na zraku svjetlosti (recimo Stray) u tom silnom mraku prosječnosti. Uvjerim se svako malo da ipak nije sve tako crno izađem li iz samo postavljenih klišeja prihvatljivosti.

    • SonOfZeus

      @moordrak, 11.10.2022 - 22:37

      Mislim da si malo fulao poantu. Naravno da svi žele profit, ali uspoređuješ doslovno dronove koji imaju jako malo kreativnog utjecaja i apsolutno su poravnati business djelu industrije odnosno ljudima koji nisu gejmeri ali su vlasnici kompanije od nekoliko tisuća zaposlenika i najmanje ih boli briga za dostaviti iskustvo, nego sa maksimalnim mogućim iznosom izvučenim iz svakog pojedinca – to uspoređuješ sa ljudima koji rade u jako malim timovima, maksimalno su fokusirani na ideju igre i svu svoju kreativnost i maštu pokušavaju kroz kod dostaviti nama. Zato ima iznimno popularnih igara dan danas koje su nastale od jako malih timova ili čak pojedinca. Imaš toga i u većim kompanijama, pogledaj Konami prije i poslije Kojime primjerice. Voljeli ga ili ne, čovjek je iznimno kreativan te nam je dostavio jedan od najboljih serijala u povijesti gaminga. Da su mu ruke bile vezane sa “precudna ti priča” ili “nema tornjeva za pentrati se” – ništa od toga ne bi bilo ostvareno.

    • moordrak

      @SonOfZeus, 11.10.2022 - 23:06

      Dobrih igara je uvijek bilo malo. Ništa se tu nije promijenilo zadnjih 50 godina. Danas smo zasićeni ponudom. Priznati ćeš, vrlo je teško pronaći iglu u plastu sijena. Da, mali timovi odrade odličan posao, uvjerili smo se puno puta no takvi kreativci prije ili poslije završe u raljama korporacija. Zahvaljujući svojem entuzijazmu i odličnom odrađenom poslu, oni se sami prodaju najboljem ponuđaču osiguravajući na taj način svoju vlastitu egzistenciju i kontinuitet u onome što vole raditi. Nisu ni korporativci tako blesavi bez brige. Ne miješaju se oni previše u kreativni proces. Njima su važni rokovi jer svaki nedovršeni projekt ne donosi zaradu, a generira trošak. Novac nije beskonačan resurs. Kratki spoj nastaje uslijed nedostatka komunikacije po vertikali. Čisti primjer je ono što se dogodilo CDPR-u. Imaš more takvih slučajeva. Bioware sa Anthemom. Bethesda sa zadnjim Falloutom i da ne nabrajam dalje.

    • SonOfZeus

      @moordrak, 12.10.2022 - 10:25

      Mislim da BioWare ima veći problem sto vise nije bioware, već skup diversity hirea dok je od orginalnog tima (ME2) ostalo možda 30% ljudi – ako i toliko. Još se sjećam one nove facial animatorice zaposlena prije Andromede, a na svom portfolio imala animacije u rangu igranja u blenderu u osnovnoj školi.

  • Vujo777

    10.10.2022 - 18:58

    Bato gameplay treba da bude bolji, meni osobno grafika ni nije toliko bitna nego da bude kvalitetno odrađen gameplay i sama single player kampanja, od main questova do side questova…sve to treba bit lijepo odrađeno a ne ko danas

  • Maymun420

    10.10.2022 - 19:17

    u jaaako losem jer se bazira na klince (kaj je u jednu ruku i shvatljivo, jbg, klinci najvise igraju i tu je najveca zarada) i na to da se neka tratincica nebi osjecala izostavljeno..u fortniteu bezbroj gay skinova, cak ima skinova sa Vitiligom (ono kad na pojedinim mjestima ljudi imaju drugaciju pigmentaciju bla bla)… u COD-u se pocinje desavat ista stvar, terminatori, ramboi, laserske puske, dolazi ova ekipa kaj se lopta na travi (messi, neymar itd). Znaci svuda sad MORAJU bit gayevi, MORAJU bit crnci, MORAJU bit kinezi, MORAJU zenski likovi bit u prvom planu..i tak nije samo u gaming industriji…filmovi, serije, knjige…sve

    • Soldier24

      @Maymun420, 10.10.2022 - 19:56

      Ovo za geyeve si dobro zamijetio. Meni homići ne smetaju u igrama tipa fortnajta i tloua jer i ne pomišljam zaigrati takvo što.
      Ali šarene puškice, šareni skinovi i zastave duginih boja u CoD ?! Smeta me jer u cilju profita radi se svašta što šteti igri koja je primarno za muskarčine a ne za tetkice.
      Tu leži i dio odgovora na anketu kojim putem ide gaming industrija.
      Podilazi se svemu i svačemu.
      Očekujem provokacije nekih članova hcl. Poručujem im da se ne bojim babljih juriša pa odgovora neče biti

    • Darac83

      @Soldier24, 10.10.2022 - 22:16

      CoD je za muškarčine?! 😂😂😂

  • Soldier24

    10.10.2022 - 19:22

    Nije moguće jednostrano odgovoriti na to pitanje. Bar ne u anketi. Velike izdavačke kuče i jaki developeri uglavnom ne prate napredak tehnike. Lijeni su napraviti novi engine jer im prodaja neke popularne igre dobro ide i na starom engineu. Tu je prisutna i nemastovitost scenarista pa su sve češci razni remejkovi i remasteri starih igri. Čak po večoj cijeni od originala. Dakle, živi se na staroj slavi. Dok ide ide…

  • Benjamin Scrool

    10.10.2022 - 19:28

    Mislim da smo mi gameri najviše krivi za odlazak industrije u takvom smjeru. Npr. stalno se žalimo da igre izlaze nedovršene ali će mnogi od nas zato stalno prednaručit igru.

  • Tatta

    10.10.2022 - 19:46

    Glasao sam za : ” I u dobrom i u lošem smjeru ”
    Jako cijenim neke Indie igre tipa Tunic , Hollow Knight , Little Nightmares …. i slicne .
    Onda pojedine velike igre poput Crash Bandicoot , Ratchet & Clank …
    To su igre koje ne prodavaju svoje nedovresene igre ( demo ) , ne poticu pay-to-win i koji se trude objaviti zavrsni proizvod svojim korisnicima/igracima .

    A onda imamo proizvodjackih kuca tipa RockStar , koji iskoristavaju svoju povjest , popularnost i zainteresiranost … da nam prodaje jedan te isti proizvod vec preko 10 GODINA .

    Zamislite da smo onda , nakon Mario 64 , cekali 10 godina na novu igru Super Maria …

  • Hadvar

    10.10.2022 - 20:10

    Ima dobrih stvari, a ima i puno losih stvari. Nazalost, sve sto postane mainstream, postane kreativno losije zbog brze zarade. Naravno, ima puno dobrih igri danas (ponajvise indie igre), ali veliki igraci izbacuju poludovrsene igre s laznim trailerima i laznim obecanjima, bez imalo inovacija i kreativnosti. To je jako zalosno. Pocele su se gurati i razno razne politicke poruke i gluposti u igre kao i u filmove sto ce jos vise narusiti gaming industriju. Tu su jos i rast cijena igri i hardwarea, okrutnije mikrotransakcije, kupovanje konkurencije itd. Ne znam… Ja nisam zadovoljan sto se tice industrije. Mozda sam samo star, pa mi nisu igre vise toliko primamljive, ali ociti pad u kvaliteti igri se vidi.

  • Danilo Boljevic

    10.10.2022 - 20:33

    Msm da se sa gaming inudstrijom desilo isto sto i sa filmskom/televizijskom industrijom. Cim krenu velike pare da se vrte tu je kreativnost i mastovitost prvo sto ide kroz prozor. Meni su vecina igara i dalje zanimljive i stvarno skoro svakom tipu igre dam sansu, ne smetaju mi te politicke poruke koje se guraju(sto vidim da vecini ljudi ovdje smeta). Mozda je zato sto sam i dalje mlad(16g) pa ono jos nisam usao u taj mid life crisis🤣 ili sam samo navikao na te stvari.

    • moordrak

      @Danilo Boljevic, 11.10.2022 - 01:02

      Pa gle, ako te netko dovoljno dugo uvjerava da si idiot, samo je pitanje vremena kada ćeš to prihvatiti. Vidiš, kad ostariš, što bi rekli, prođeš formativne godine, onda te taj isti može uvjeravati do sudnjeg dana. Ti ćeš se smješkati, klimati glavom i znati da je ON idiot. To ti je ta sitna razlika između 16 i 46 ….

  • Artyom

    10.10.2022 - 20:33

    PRIMJER, evo samo vijesti od DANAS: “Glumcima koji glume u seriji po igri preporučeno da igru ni ne igraju”, “Messi, Naymar i drugi nogometaši u Call of Dutyju”, “Za igranje CoD-a morate upisat važeći broj mobitela”… ponavljam, ovo je samo od danas, gdje je ostao čovječe! gaming DEFINITIVNO ide u LOŠEM smjeru!

  • Dukie

    10.10.2022 - 21:04

    Manjim dijelom ide na bolje, vecinskim dijelom ide na gore.

  • Smike

    10.10.2022 - 21:06

    Ja imam osjećaj ,naravno govorim u svoje ime,nostalgija igra veliku ulogu u tome kako percepiram igre. Kad se sjetim prvih street fighter igara i moje srce,danasnje igre jednostavno ne mogu u meni pobuditi taj osjećaj,ali postavim sebi pitanje da je dovesti mene iz toga perioda da igra MK11 sa onim DLC likovima mislim da nebi bio niko sretniji od mene. Drugi primjer je da sam uvijek mastao da igram GTA sa jaranima i da svi imamo svog lika i radimo pljačke i to,sto imamo u GTA online i postoji milion primjera koje idu u korist modernom gamingu. Naravno negativne stvari su vec pomenuti u ostalim komentarima, nedovršene igre,cijene od 80 eura i slicno. Mislim da retro igre gledamo kroz roze naočale

  • slismis

    10.10.2022 - 21:08

    Mislim da je gaming industrija barem što se tiče gameplaya svoj vrhunac imala sredinom 2000ih sa San Andreasom , Cod 4 i 5, Heavy Rain dok je kasnije jedino Witcher 3 i Gow vrijedan spomena. Naravno važan je i kontekst. Pola ljudi 2000ih nije niti imalo internet tako da su developeri morali napraviti igru sa jako malo bugova jer patcheva realno nije niti bilo. Ovo što se dogodilo sa CyberBugom je nažalost početak trash gaming industrije u kojo se igra krpa poput problematičnog Android mobitela.

  • GogicM99

    10.10.2022 - 21:10

    Ima prilicno kvalitetnih naslova ali u moru smeca gdje je u prvom planu agresivno forsiranje mikrotransakcija,battle pass i beskonacni grind.

  • djosic85

    10.10.2022 - 21:14

    Jao što ne volim ove filozofske teme. Mislim da je prednost u odnosu na prošla vremena velika ponuda. Svi ovi što kukaju da nema novih igara, mikrotransakcije bla bla, mogu malo indie ponudu pogledat, da se nać za svakog nešto. Ja ne volim isto battle royale i multi coop i te fore ali očito ljudi to igraju kad se forsira

    • mazeo10

      @djosic85, 11.10.2022 - 00:09

      doslovno, tak je i sa filmovima i sa glazbom

  • Bijesna_Svinja

    10.10.2022 - 21:53

    Iskreno ovo je katastrofa kako je krenulo igrice postaju sve gore i gore a sve više igrica ima koje baš traže ljude da plate tj. Budu pay to win tako da što se toga tiće ja igram samo single player igre a od multiplayer-a ovo što igramo ja i frendovi ostalo je sr*nje i igrice traže specifikacije svemirskog broda a uopće nije to opravdano što traže toliko od mene.

    • Slavke125

      @Bijesna_Svinja, 12.10.2022 - 00:06

      U pravu si to da IGRICE postaju sve gore i gore, jer ako ćemo realno one nemaju šta više raditi u današnjem gaming svijetu, njihovo je prošlo. Poslijednja IGRICA za koju ja znam je bila ona zmijica sa Nokie 3310, ali to je bilo jako davno. Zato danas postoje VIDEO IGRE koje su jako dobar naslijednik tih IGRICA i jako su se dobro razvile do danas. Ovde na HCL-u očigledno velika većina očekuje čuda od igara i otprilike 95% igara ništa ne valja, ali više ni sam Bog ne čini čuda tako da je teško od igara to tražiti. To što igre traže te specififikacije sad je i to problem, jer eto problem je. Moje iskreno mišljenje da su sami gameri jedan veliki problem a ostalo je manje više. Postali smo previše razmaženi, što je sama posljedica toga da su igre toliko dobre da se nema kud više, ali nama to nije dovoljno. Kada sam tek dobio komp, sjećam se koliko sam bio oduševljen sa svakom koju sam odigrao. Sada je to malo manje intenzivno, ali neću sad da pljujem po njima i govorim kako su katastrofa. Ako mene pitate ne znam kako ova remek djela nisu uvrštena kao deseta umjetnost (ako ih ima 9, nisam siguran).

  • ileeba7

    10.10.2022 - 21:59

    Triple A gaming je pošao u lošem smjeru da je teško da će izići na bolje u skorije vrijeme. Mikrotransakcije, nedovršeni proizvodi, DLC-ovi koji su trebali biti sastavni dio glavnog dijela igre, remasteri i remakeovi, iste igre samo s većim brojem u naslovu itd itd. Sve to loše utječe na općenito stanje gaminga. Ali dok ima ljudi koji će plaćati takošto neće se ništa promijeniti.

    S druge strane sve se više barem ja okrećem Indie igrama. Koje me iznenađuju iz godine u godinu. Tu je barem za sada slobodno kreativno izražavanje i osjećaj da se ima ljubavi prema gamingu i zajednici. U trenutnim Indie igrama se osjeća onaj žar iz ere PS2 gdje je skoro pa svaki naslov bio nešto novo i svježe. I velika većina velikih i poznath naslova je baš zaživlo i još uvijek živi zahvaljujući riskiranju i slobodi u kreativnosti iz tog razdoblja

  • vlatko2003

    10.10.2022 - 22:10

    ima hrpa starih igri koje nisam ni probao a imam tak da nek ide sve u pm, sam daj jos soul reaver i ok

  • vlatko2003

    10.10.2022 - 22:11

    ih

  • Bojko

    10.10.2022 - 22:18

    Nekada dok smo haklali za vrijeme faksa, znao je pasti pokoji airball. U tim trenutcima smo posprdno znali povikati — imala je pravac! Tako nekako bih okarakterizirao i današnji gaming.

  • Bizon

    10.10.2022 - 22:43

    O čemu mi pričamo, kad si bio na internetu nije ti doma radio telefon a danas moš rokat online dooma na frižideru

  • ukek

    11.10.2022 - 00:35

    Procitam vijest “Priča se da će Messi, Neymar i drugi nogometaši biti operativci u Modern Warfare 2. Onda dodjem ovdje gdje u tekstu pita za misljenje o smjeru kojim gaming danas ide. Hmmmm let me think … 😂

  • moordrak

    11.10.2022 - 00:44

    Da bih odgovorio na ovo pitanje, prvo je potrebno postaviti nekoliko permisa. Što je to gejming? Gejming je svjesno gubljenje vremena ispred zaslona ekrana u nekakvim izmišljenim svjetovima, sa izmišljenim likovima, njihovim izmišljenim životima u izmišljenim događajima. Gejming je ,u osnovi, obična varka. Svejedno, pričamo o mediju sposobnom pobuditi ono najbolje i najgore u nama.
    Igramo se jer kroz igru učimo, usavršavamo svoje sposobnosti, izoštravamo svoja čula. Mi malo stariji, igramo se jer uprežemo svoj mozak u nešto, možda trivijalno no vrlo intrigantno, ne dajući mu da ostari.
    Starenje. Ta prokleta riječ. Uzrok okoštavanja naše fleksibilnosti prema novim stvarima. Vrlo često čitam riječi već viđeno, dosadno, loše . Trebamo se zapitati nije li stvar u nama ne u gejmingu? Toliko toga smo već zaigrali, toliko toga smo isprobali, zamrzili, zavoljeli. Od šume ne vidimo drvo.
    U ovih mojih skoro pola stoljeća vidio sam gotovo sve što se igara tiče. Moram priznati, sada me je vrlo teško zadovoljiti. Čak ću prije njurgati ne jednu sitnu grešku nego što ću pohvaliti trud developera za 1000 drugih stvari. Uvijek ću pronaći neku falingu, a igara ne fali. Ima ih više nego ikada prije i uglavnom su, u odnosu na ono što su igre bile prije 40 godina, audio-vizualna perfekcija. Svaka dekada stvorila je svoju generaciju igrača, ne u potpunosti kompatibilnu sa onom starom. I to je uredu. Ne mogu zamisliti takav svijet, svijet bez različitosti. Bilo bi to jako, jako dosadno mjesto.
    Kada bi gejming išao u lošem smjeru, ne bi se pretvorio u ovo što imamo danas: visoko profitabilnu industriju zabave. Svatko se može pronaći u nečemu. Ponuda je monstruozno velika. Vrijeme je problem, ne nedostatak dobrih igara. Ostario sam. Ne mogu više gutati sve što se pred mene baci entuzijazmom djeteta. Kritičan sam, zahtjevan i imam velika očekivanja pa kom opanci, kom obojci.

  • vragec25cro

    11.10.2022 - 06:17

    I u dobrom i u losem smjeru.U losem smjeru jer je sve vise remake/remastera,grafika i priča se stavljaju u prvi plan naspram gameplaya.U dobrom smjeru zbog raznoraznih humblea i pretplata s kolekcijama igra tako da gejming nikad jeftiniji

  • SanKa

    11.10.2022 - 09:47

    pohlepna govna od firmi žele za 10+ godina stare igru e kojima je osvježena samo grafika naplatiti 80 €. to je sve što treba znati o gamingu danas.

  • JCD-Bionicman

    11.10.2022 - 10:42

    A to da trpaju igre raznim LGBTQWERTY sranjima?

  • Bizon

    11.10.2022 - 10:42

    Gaming, kao i brojne druge stvari, je odraz društva u određenom vremenu. Tako da smo mi svi skupa zaslužni za stanje kakvo je, a ako nam se ne sviđa na sreću još uvijek imamo izbor.

  • PicardMT

    11.10.2022 - 12:09

    Prevladavajući elementi i trendovi u gamingu po mom sudu izuzetno su pozitivni. Pandemija odgoda novih igara negativan je trend no vjerojatno nas većina ima toliko igara koje planiramo odigrati i nismo dovršili da se preko toga može lako prijeći. “Negativan” trend remakea i remastera to za mene suštinski i nije, za manji dio naslova jedva dočekam čuti da će doživjeti modernu verziju a one koji me ne zanimaju preskočim. Najpozitivniji elementi su mi veliki izbor raznovrsnih igara za svačiji ukus i njihova lakša dostupnost, neupitan napredak audiovizualnih aspekta igara te nešto manji ali primjetan napredak gameplay mehanika, kao i činjenica da su igre sve inkluzivnije i progresivnije. Predivno je da sve više ženskih osoba igra igre jer to onda ima pozitivne posljedice i za samu industriju ali i za međusobne muško-ženske odnose u vezi/braku/prijateljstvima. Gamere se time sve manje percipira kao infantilne gubitnike i propalice, probisvjete i windfakere koji trate život na piz*arije. Preduvjet za to sigurno je i sve veća zastupljenost smislenih, sposobnih i glavnih ženskih likova u igrama, a kojima jedini razlog postojanja u igri nije izgled i besramno hiperseksualiziranje. Još veći pozitivan trend je što je gaming ispravio infantilne pogreške sa svojih početaka ( iste je imala i filmska i tv industrija) te je sada zaista otvoren za sve ljude, odnosno uključiv za sve pripadnike manjina naše zapadne civilizacije koji se sada lakše mogu uživiti u igru imajući opciju da kreiraju lika sebi sličnoga ili u igrama prate radnju čiji su protagonisti ljudi u kojima vide sebi slične – one koje je povijesno ista ta civilizacija progonila, ponižavala, ubijala, diskiminirala i isključivala. Vjerujem da je taj princip trebao biti zastupljeniji od početaka gaminga, on je trebao vjernije dočaravati društvo i svijet u kojem živimo u svoj svojoj ljepoti i različitosti. Da su igre 80-ih, 90-ih i malo kasnije većinski bile progresivne i inkluzivne kao danas, zasigurno bi odvratnih ispada rasizma, homofobije, mizoginije i sličnih ispada primitivizma i zadrtosti u gaming zajednicama bilo manje. Sada toj šačici otužnih mrzitelja preostaje samo frustrirano cmizdenje i kukanje nad praktički svakom novom igrom, filmom ili serijom skrivajući svoj prijezir ponajviše prema ženama, crncima i lgbt populaciji izmišljenim pomodnih nazivima tobožnje antiprogresivne legitimne ultrakonzervativne agende. Ta izumiruća manjina prisutnija u nazadnijim društvima ( npr. balkanskim) srećom je potpuno nebitna za gaming industriju i studije koji prozvode igre, to je širi društveni tumor koji je metastazirao i u gaming ali industrija ima uspješan lijek – sve bolje i kompleksnije igre, likove i priče u njima. Strahovi, fobije i osjećaji manje vrijednosti/ iskompleksiranosti toksičnih kvazimuškaraca koji imaju problema sa svijetom i društvom oko sebe nebitni su i nestajat će poput njihovih usamljeničkih suza na jesenskoj kiši…..

  • Chimichangas

    11.10.2022 - 12:55

    SVAKA frima je fokusirana na što veću zaradu i profitabilnost. Samim time i svaka gaming firma. Sve će napravit da sa što manje uloga dobiju što veći povrat.. Boli njih uvo za nove inovativne stvari, bitna je zarada i amen.

  • Fenner

    11.10.2022 - 13:52

    Pa ja bi u ovoj anketi sve poklikal… Da, sve više propagande u igrama, puno koštaju a za tu cijenu dobijemo k…, sve neki remakeovi na remakeove i tak!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?