HCL.HR

Super Meat Boy – malo mese za zameziti

Zoran Žalac 20.10.2020.   •   3 komentara   •   Retro gaming


Na današnji dan, prije točno deset godina, igrao se pakleni Super Meat Boy, jedan od najboljih 2D platformera ikad napravljenih.

Rastom popularnosti nekadašnjih download platformi, poput Xbox Live Arcadea i WiiWarea, pojavio se prostor za manje indie igre. Samim time pojavili su se i vrhunski naslovi koji su modernizirali žanr 2D platformera. Među takvim igrama bili su Braid, Castle Crashers i Super Meat Boy, od kojih ovaj zadnji danas slavi svoj deseti rođendan.

Super Meat Boy zapravo je nastavak nekadašnje flash igre Meat Boy koja je 2008. godine bila toliko popularna da su Microsoft i Nintendo pokazali interes za konzolaškom verzijom. Dvočlani Team Meat, kojega čine Edmund McMillen i Tommy Refenes, odlučili su stoga napraviti punokrvnu igru koja će biti izazovna te će poslužiti kao oda klasičnim 2D platformerima, igrama kao što su Ghosts’n Goblins, Mega Man i druge.

Super Meat Boy bio je platformer u kojemu je naslovni komadić crvenog mesa spašavao svoju curu od zlog doktora Fetusa. Zločesti bi znanstvenik nestao sa Meat Boyjevom curom na kraju svakog levela i ta se potjera protezala kroz tristotinjak levela s paklenim zamkama i preprekama. Svaki dodir s raznoraznim pilama i šiljcima Meat Boyu je značio instantnu smrt popraćenu farbanjem okoline u crveno. “Farba” je bila vidljiva na svakom sljedećem pokušaju prelaska levela, što znači da se level crvenio sve više što je Meat Boy češće umirao.

Svaki dodir s raznoraznim pilama i šiljcima Meat Boyu je značio instantnu smrt popraćenu farbanjem okoline u crveno.

Dvije su stvari išle u prilog Meat Boyu. Leveli su bili relativno kratki – moglo ih se završiti za manje od (pola) minute. Druga stvar, kontrole su bile kirurški precizne i igra je svjesno dizajnirana s time na umu. Super Meat Boy stoga se često spominje kao primjer izazovnog, ali poštenog platformera. Jer koliko god da su kretnje lika osjetljive, toliko su i dobre da se igrač može iščupati iz nevolje milimetrima prije nego postane sjeckano meso.

Brz gameplay pratila je energična glazba Dannyja Baranowskog. Bila je to odlična glazba, ali se u istoj moglo uživati samo u verzijama za PC i X360. Kasnije je Baranowski prekinuo suradnju s Team Meatom te su naknadni portovi Super Meat Boya za druge konzole imale drugačiju glazbenu podlogu.

Nažalost, originalna glazba Super Meat Boya bila je prisutna samo u verzijama za PC i X360, dok su druge verzije dobile drugačiju glazbu.

Super Meat Boy je prvo izašao na Xbox 360 konzoli, a mjesec dana kasnije doskočio je i na PC platformu. Do 2012. godine prodala se u više od milijun primjeraka. Verzije za PlayStation 4 i Vitu uslijedile su znatno kasnije, u jesen 2015., a nakon toga igra je došla na Nintendo WiiU  2016. te Nintendo Switch 2018. godine.

Nakon što je postigao svjetsku slavu, Meat Boy se pojavljivao kao gostujući lik u nizu drugih igara kao što su Spelunky, Retro City Rampage, Dust: An Elysian Tail te Ori and the Blind Forest. Trenutno je u razvoju Super Meat Boy Forever, još jedan pakleni platformer s nasumično generiranim levelima.

Komentari (3)

  • funky0308

    20.10.2020 - 14:49

    Kada cujem ovaj stari intro samo ceka Kresu Miseka da progovori haha… 🙂 Podsjeca me na “Na Rubu Znanosti”, a malo i na Modul 8 🙂 ..

  • funky0308

    20.10.2020 - 14:50

    A glasic mi je prejak..haha 🙂 .. mutiranje je najjaca stvar (jednom kada dodje, ja jos uvijek cekam 😛 )

    • Zoran Žalac

      @funky0308, 20.10.2020 - 17:48

      Što je najgore, već je tada bio punoljetan!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?