NBA 2K17

ČISTA TRICA

Tomislav Petrinec

NBA 2K franšiza već je godinama sama sebi najveći i zapravo jedini konkurent. Taj manjak prave konkurencije traje gotovo devet godina pa zaista iznenađuje kako svake godine dobivamo sve bolju i inovativniju igru od one predhodne. 2K košarku igram točno toliko godina, otkad je 2K prešišao po svim segmentima NBA Live, tadašnjeg neprikosnovenog vladara košarkaških simulacija iz radionice EA Sportsa. Svake godine, pa tako i ove jedino pitanje koje se postavlja jest – je li ovogodišnja igra bolja od one prošlogodišnje?

Kao veliki ljubitelj i poznavatelj NBA 2K serijala moram reći da i dalje ova igra uspijeva iz godine u godinu evoluirati te ponuditi mnogo novina u raznim segmentima, da svaku novu igru možemo proglasiti boljom od predhodnika. Developeri iz 2K Sportsa trude se uvući vas u atmosferu NBA ludila već toliko godina da samo čekamo naslov koji će zbog iznimne vizualne prezentacije prestati biti jednostavno igra te će te uspjeti čak nekoga i prevariti da se radi o NBA prijenostu stvarne utakmice.

Briga za detalje je svakom novom godinom, svakim novim izdanjem izvan svake pameti. Novi potezi, novi driblinzi, nove prezentacije, novi vizuali i statistike – ma izvan svake pameti je i ovo najbrajanje. Ono što je bitno kad pričamo o tim novitetima jest to da imate osjećaj da igrate potpuno novu igru, što nije mala stvar kada spomenem da sam u prošla dva naslova ugurao više od 600 sati.

NBA-2k17-8

Iako je ovaj naslov evoluirao od predhodnika i u mnogim se elementima podigao na još višu razinu, igra nije bez određenih problema i propusta. Najveći propust u PC verziji jest stuttering ili povremeno zastajkivanje igre. Takav problem bio je prisutan i u prošlogodišnjoj verziji, a popravili su ga zakrpama nakon nekakvih tri tjedna od izlaska igre. Istu situaciju i ovdje predviđam. Ja sam taj problem riješio editingom ini fajlova pa mi se igra izvodi poprilično zadovoljavajuće.

Sljedeći problematični element je izgled nekih vrlo popularnih igrača. Naime, izgled svih poznatijih igrača je naravno redefiniran – tako da izgledaju bolje nego ikad. No tu su neke zvijezde poput Kevina Duranta ostale uskraćene za pomalo neproporcionalan izgled u odnosu na stvarnost. Tako ruke Kevina i nekoliko njemu sličnih igrača izgledaju previše tanko, što zna izgledati i pomalo smiješno. Dodavanja su još jedan element koji me pomalo razočarao i frustrirao. Developer je odlučio da će faktor ljudske pogreške tijekom igranja biti uvećan kod nekih situacija pa će biti trenutaka kada ćete jedan napad napravit neko dodavanje koje će rezultirati sjajnom akcijom, dok ćete u drugom napadu istu stvar ponoviti gotovo identično, ali vaš igrač će loptu dodati tamo nekom John Doeu u sedmom redu tribine.

NBA-2k17-7

Bilo je takvih situacija i u prijašnjim igrama, ali sada je to nekako nepotrebno naglašeno. Posljednja stvar koja me zasmetala tiče se inače izvrsne vizualne prezentacije – konkretno, izgled studija, grafikona i veselih komentatora izgleda jeftino. Kao da su cijelu stvar složili od virtualnih kartona i plastike, što vidno odskače od ostatka inače izvrsne grafike u ovoj igri.

Srećom pa one dobre i pozitivne promjene su kudikamo važnije i sretnije. Čim sam započeo utakmicu i proveo pet minuta igrajući, primjetio sam potpuno redefiniranu gameplay mehaniku. Bolji protok lopte, takozvani flow (fluidnost akcija i pokreta), novu paletu animacija (kojih ima zaista pregršt) te mnogo bolju obrambenu inteligenciju koja od sada igra bolju i pametniju obranu. Igrači bez lopte se sada bolje otvaraju, bolje pokrivaju ili otkrivaju prostor i nekako pametnije sudjeluju u igri, što NBA 2K17 gura još više prema realnosti.

Najveća promjena u jezgri gameplaya je dribling koji je sada više mehanički. Prije ste krenuli u dribling tiltom po gljivi i pokrenuli automatski ulazak u realizaciju tog driblinga, čime zapravo i niste više bili potpuno u kontroli te akcije, osim što ste taj šut, to polaganje ili zakucavanje mogli prekinuti s iznenadnim dodavanjem. Ovaj mehanički, kako ga ja zovem, dribling, sada je u potpunosti vaša akcija. Takozvani ankle breaker (lomitelj zglobova) jest termin koji se koristi kada igrača pošaljete cimanjem u jednu stranu, a vi krenete driblingom u drugu stranu i na taj način napravite pomutnju u napadu otvarajući i sebi i drugima prostor za postizanje koša. On funkcionira tako da igrača važete driblingom i potrebno je u pravom trenutku promjeniti smjer driblinga i cimanja da bi ste uspijeli scimat protivnika.

NBA-2k17-5

Ono što jest realno i nekako u skladu sa stvarnosti je to da ako jednom uspijete nešto takvo to ne znači da ćete u sljedećem napadu istu stvar moći ponoviti. Tako vam igra pruža puno više satisfakcije jer znate da je vaš skill u pitanju, a ne unaprijed proračunata i mapirana animacija. Šut je isto malo izmijenjen na bolje. Više se ne može dogoditi da izvedete savršen šut, a da lopta ne uđe u obruč, što je prije bio nerijedak slučaj. Na taj način sada imate puno bolju kontrolu nad igračem i njegovim mogućnostima.

Ono što mene ponajviše veseli je potpuno nanovo napisan scenarij komentiranja koji je fascinantno detaljan i kvalitetno realiziran te diže teatralnost prikaza ove virtualne košarke na potpuno novu razinu. Komentari i razgovori između glavnih komentatora te voditelja emisije uoči utakmice, za vrijeme poluvremena i nakon utakmice Ernie Johnsona, Shaquille O’Neala i Kenny Smitha, te čak pet glavnih komentatora utakmice Chris Webber, Clark Kellogg, Doris Burke, Brent Barry i Steve Smith, oduševiti će vas svojim stručnim komentarima, anegdotama pa čak i zaista smiješnim šalama. Tu je i novi komentator s parketa David Aldridge koji zamjenjuje Doris Burke koja je posao intervjuiranja igrača odrađivala mnogo godina do sada. U svakom slučaju neće vam biti nikad dosadno, jer gotovo za svaku utakmicu spreman je i novi scenarij razgovora.

NBA-2k17-3

NBA 2K17 kao i prethodnici iz serijala nudi legendarne timove od davnih vremena kada su NBA parketima vladala imena poput Abdul Jabbar, Wilt Chamberlain, Bill Russell, Magic Johnson, Jordan, Bird i mnogi drugi. S tim timovima možete odigrati jednostavnu NBA utakmicu, ali od sada mogu se ubaciti i u My GM mod, koji od sada ima i dodatnu dubinu. Postoji dodatno proširenje za novih šest momčadi pa možete napraviti osobno prilagođenu ligu sa 36 momčadi ili izbaciti neke postojeće.

Isto tako, My GM mod sada nudi potpunu reorganizaciju kluba pa možete zapošljavati nove članove uprave i menadžmenta, relocirati klub u drugi grad, promjeniti grb i boje kluba, dresove pa čak i dizajnirati Arenu u kojoj igra vaš najdraži klub. My GM i My Carrer modovi nude nevjerovatnu dubinu, gdje u oba moda možete provesti neograničen broj sati ili sezona. Doslovno možete cijelu NBA karijeru (koja traje 20 godina) rekreairati u tim modovima. My Carrer mod rekreaira vašu NBA karijeru od samog početka gdje se vaš lik probija na razini države sa svojim koledžom pa do NBA drafta, a kada stupite u NBA ligu, doslovce možete završiti igru za 20 virtualnih godina i ući u Hall of Fame iliti NBA kuću slavnih.

NBA-2k17-1

My Carrer mod ima i priču i to vrlo zanimljivu, gdje je sve začinjeno razgovorima s kolegama košarkašima, NBA presicama, razgovorima s novinarima, prezentacijom normalnog života jednog košarkaša, random zagrijavanju na treninzima ili u parku. Doslovce cijeli jedan put kroz koji prolazi stvaran NBA igrač ovdje je rekreiran po scenariju Visual Conceptsa. Svojem igraču kojeg ste napravili i kojeg možete napraviti na svoju sliku i priliku skeniranjem svoje glave, možete nadjenuti ime koje god želite, tetovaže po tijelu, odjeću za sve uvjete koji vas očekuju u karijeri, kao i vaše skillove te perkove koje želite imati kako biste odabrali točno onakav put kakav ste si zamislili kroz cijelu NBA karijeru.

MyPark mod i dalje nosi probleme prošlogodišnje verzije, jer jednostavno nema dobar sustav s kojim bi odmah mogli krenut u igranje s drugim igračima. Primjerice, znao sam provesti po pola sata čekajući jedan meč da završi kako bi mogao uletjeti umjesto nekog igrača ili jednostavno ušetati se kao zamjena za poraženu ekipu koja ispada s terena. Samo Online igranje funkcionira dobro. Sve utakmice koje sam započeo s random ljudima sam uspio i završiti bez pucanja veze i bilo kakvih problema s konekcijom. Isto tako, takve utakmice po izvođenju nisu se nimalo razlikovale s onima u karijeri gdje igram s AI protivnicima – dakle, palac gore za 2K po pitanju online matchmakinga.

NBA 2K17 je postavio nove standarde u kvaliteti i koliko god da sam dosadan s tom izjavom, radi se ponovo o najboljoj košarci u serijalu i sigurno ulazi u izbor za najbolju igru godine, bez obzira na neke propuste. Noviteti u ovogodišnjoj verziji bili su dovoljno dobri da damo zeleno svijetlo za kupnju, makar imali prošlogodišnji naslov. A neki propusti će ionako gotovo sigurno biti ispravljani s zakrpom koju očekujemo svaki čas.

Označeno sa:

NBA 2K17 postavio je nove standarde u kvaliteti - radi se ponovo o najboljoj košarci u serijalu i sigurno ulazi u izbor za najbolju igru godine, bez obzira na manje propuste.

• dinamičniji i unaprijeđeni gameplay i flow igre