Angry Birds Go!

Dominik Bošnjak

Nakon svjetske popularnosti stečene originalnim Angry Birdsom 2009. godine i više od pola tuceta nastavaka, Rovio je u posljednje vrijeme dosta eksperimentirao sa svojim najpoznatijim serijalom. Osim čudnog spin-offa sa zelenom prasadi u glavnoj ulozi, finski nam je developer predstavio i dva spoja sa Star Wars univerzumom koji su oscilirali po kvaliteti. Pa, gdje onda smjestiti Angry Birds Go, karting verziju ovog pernatog fenomena koju potpisuje britanski Exient?

Nažalost, odgovor je – na samo dno. Nakon što je Angry Birds Star Wars II pobrao mnoštvo kritika zbog neinspiriranih nivoa i lopovskih mikrotransakcija, čovjek bi pomislio da će Rovio na načinjenim greškama nešto naučiti. No, Angry Birds Go! je po gotovo svim kriterijima kvalitete definitivno dno ove franšize, unatoč velikom žanrovskom odmaku od svojih prethodnika i činjenici da je čak i privremeno promijenio developera.

Sve ovo pišem nakon deset dana i gotovo 15 sati provedenih u igri. 15 sati tijekom kojih sam se svim silama trudio zabaviti ili barem vidjeti smisao u jednominutnim utrkama po šačici sličnih staza. Na kraju sam došao do zaključka da Angry Birds Go! definitivno nije rađen za mene, no iskreno se pitam za koga jest? Naime, neovisno o vašim igraćim preferencijama, teško mi je zamisliti osobu koja će biti zadovoljna konstantnim ponavljanjem jedno te istih utrka na neobjašnjivo malom broju ponuđenih staza s ciljem proživljavanja toga svega u drugom vozilu.

Da, sada će mnogi naglasiti kako je to u stvari i bit trkaćih igara, no problem Angry Birds Goa nije u njegovoj ideja, već u groznoj izvedbi, tehničkim problemima, neobjašnjivom disbalansu sadržaja i apsurdnim mikrotransakcijama. Pa, krenimo redom.

Vožnja kao sastavni element ove igre nije nimalo loša te su developeri u biti s dosta uspjeha i bez previše kompromisa prenijeli kontrole iz kart racera poput Mario Karta na ekrane osjetljive na dodir. Iako virtualne tipke i akcelerometar nisu jednako precizni kao pravi kontroler, dizajn staza u niti jednom trenutku od vas neće zahtijevati hrvanje s vašim mobilnim uređajem. Također, valja pohvaliti i vrlo kvalitetnu grafiku i pripadajući soundtrack koji udišu dušu u Angry Birds Go! i odvajaju ga od konkurencije… barem dok ne krenu problemi s frame rateom i povremenim trzanjem koji su u umjerenim dozama prisutni i na najmoćnijim mobilnim uređajima današnjice. Iako ne ogromni, ti tehnički problemi su itekako stvarni i gotovo nesumnjivo uzrokovani nedostatkom optimizacije zbog požurenog izlaska igre.

Nažalost, intuitivne kontrole i lijepa grafika neće zadržati vaš fokus dulje od desetak minuta jer jednom kada shvatite da ste vidjeli sve staze i isprobali sve gameplay modove za vrijeme kraće vožnje tramvajem, jedino što vam preostaje jest repetitivno ponavljanje istog unedogled. Naravno, osim ako ne otvorite novčanik.

U dobu kada se u igraćim krugovima vodi žestoka polemika oko “ispravnosti” besplatnog poslovnog modela u videoigrama, Angry Birds Go! je jedan veliki argument za protivnike mikrotransakcija. Bez imalo pretjerivanja, ovaj naslov sadrži sve najprljavije i najomraženije tehnike mužnje novaca iz igrača, neke od kojih čak graniče s direktnom prijevarom.

Za početak, tu je već klasično kupovanje valute igre koja se može koristiti za nadogradnju vozila vaših ljutih ptičica. Ponuđenih paketa je mnogo, a prosječan će vam za nekih tridesetak kuna uštedjeti otprilike sat vremena igranja. Drugim riječima, tzv. gemovi su bezobrazno skupi. Nadalje, nadogradnje i nove karting trkalice se mogu kupovati i direktno, kada cijene postaju potpuno sulude, a određena bolja vozila u nekim slučajevima stoje i preko 300 kuna!

Mislite da je to sve? Nikako: developeri nisu zaboravili ubaciti ni zloglasne tajmere koji će vas često sprječavati u igranju neovisno o tome koliko ste novaca do sada potrošili na vozila i nadogradnje jer su se vaši vozači “umorili” od utrkivanja. Na svu sreću, šarena perad je dovoljno personificirana da zaboravi na sve fizičke napore ako joj date dovoljno keša. Također, sukladno najavama, dobar dio sadržaja je zaključan iza figurativnog zida sastavljenog od Jenga Telepoda.

Za neupućene, radi se o Hasbrovoj liniji jeftinih i preskupih plastičnih figurica koje možete skenirati kako biste otključali posebna vozila, dodatnu stazu, pa čak i skriveni gameplay mod koji je praktički kopija klasičnih Angry Birds mozgalica. Da ne budete tužni, znajte da je Rovio bio dovoljno velikodušan pa nam ponudio i mogućnost kupnje tog (Jenga) moda igre kroz mikrotransakcije po cijeni svojih starijih igara. Da, izgleda da je došlo i do toga da nam developeri prodaju igru kroz igru.

No, virtualni reket nije bio dovoljan, tako da je Angry Birds Go! nakrcan raznoraznim reklamama koje će iritirati čak i najnezahtjevnije igrače, a umjesto da svoju kreativnost demonstriraju inovativnom igrom, Rovio je odlučio pokazati marketinšku ingenioznost prodajom reklamnog prostora u obliku sponzorskih power-upova i vozila. Ah, to barem znači da igra nema klasičnih reklamnih bannera, jel’ tako? Mda… ne baš. Ako ništa drugo, od zadnje verzije barem nisam primjetio da isti iskaču tijekom samih utrka, iako to još nije sigurno. U svakom slučaju, za naslov toliko očajan za vašim novcem, količina oglašavanja u ovoj Angry Birds trkalici je sve samo ne prihvatljiva.

Na kraju, ono što me najviše zasmetalo u cijeloj ovoj priči jest zlonamjeran dizajn menija i cijele procedure oko kupovanja raznoraznih stvarčica pravim novcem. Da pojasnim, zlonamjeran u smislu da je očito osmišljen s ciljem navlačenja djece na nesvjesno trošenje roditeljskog novca te vam od svega srca savjetujem da ne dajete svojim klincima svoje iTunes šifre, kao ni druge zaporke pomoću kojih se mogu peglati kartice na Android, Windows Phone i BlackBerry uređajima.

Naime, većina poboljšanja koja su dostupna za kupnju isključivo pravim novcem nisu posebno naznačena u menijima, a dobar dio onih za koje vam je od prve jasno da ne mogu biti “zarađena” ima skrivenu cijenu koja će vam se na trenutak pokazati tek prilikom završne faze kupnje. Naravno da odrasla osoba može lako prozrijeti kroz ove jeftine trikove, no ponavljam – jeftini trikovi su ovdje da navuku limače na kupnju ne tako jeftinih gluposti. Iznenađujuće je kako je Apple uopće dozvolio ovakvo nešto na App Storeu, s obzirom da ovaj način prezentacije mikrotransakcija opasno graniči s prijevarom.

Kao da svi gore navedeni problemi ne daju dovoljno municije protiv ovog kriminalno lošeg naslova, pokvareni šlag na pernatoj torti od očaja jest potpuni nedostatak multiplayera. Iako su developeri isti obećali uključiti u jednom od nadolazećih proljetnih updateova, potpuno je neshvatljivo kako se uopće moglo dozvoliti da se ovaj uradak izbaci bez barem nekakvog oblika mrežne igre. Karting žanr je nesumnjivo definiran svojom multiplayer komponentom, a njen nedostatak iz prve verzije Angry Birds Goa je samo još jedan indikator kako se ovdje radi o jeftinom i požurenom pokušaju mužnje još pokojeg novčića iz džepova vjernih fanova od kojih se očekuje da masno plate utrkivanje protiv priglupe umjetne inteligencije.

Nakon gotovo pola desetljeća, izgleda da će ljute ptice uskoro početi stvarati ljute igrače jer kako je krenulo, ovo ne može završiti dobro. Angry Birds Go! bih preporučio samo najzagriženijim fanovima serijala, onima s najdubljim džepovima i najnižim očekivanjima. Sve i da ispunjavate sva tri kriterija, šanse da se nakon desetak minuta igranja počnete dosađivati su velike, tako da je možda najbolje da ovaj naslov kolektivno zaobiđemo u širokom luku i uštedimo pokoji megabajt na svojoj mobilnoj tarifi. Tko zna, možda Rovio još i izbaci nešto vrijedno igranja?

Iako je tehnički besplatan, pitamo se je li ovaj spoj Mario Karta i ljutih ptičica vrijedan prostora u memoriji vašeg mobilnog uređaja.

37 Naša ocjena
  • oku ugodna grafika