HCL.HR

Recenzija

Moss

MIŠJA GROZNICA

Zoran Žalac

PlayStation VR ne preporučuje se dati na korištenje djeci mlađoj od 12 godina. To je ujedno i razlog zašto na toj platformi do sada nismo vidjeli vesele likove poput Crasha, Ratcheta i Clanka ili pak Slyja Raccoona. No, jedan se razvojni tim ipak odvažio lansirati igru sa simpatičnom životinjicom u glavnoj ulozi i moramo priznati da je time napravio pun pogodak za PS VR platformu.

O kakvoj se igri ovdje radi?

Moss je igra o mišici zvanoj Quill koja pomoću misterioznog orba otključa vezu s čitačem, odnosno velikim bićem nalik onome iz filma „Spirited Away“. Vi kao čitač pratite Quill u njezinoj potrazi za nestalim ujakom te joj pomažete da preživi izazove koji su namijenjeni za daleko hrabrije miševe od nje. Priča je to koja ne otkriva više nego je to potrebno, površno oslikava svoj svijet i ne nudi nešto više od same intrige. Ipak, spašava ju to što je Quill iznimno draga junakinja. Čim vidite koliko je ta mišica sitna, automatski imate nagon da ju zaštitite. Iako na prvu djeluje hrabro, svojim animacijama pokazuje da ovisi o vama te da bez igrača ne bi ni bila na toj avanturi.

Moss je najlakše usporediti s platformerskim serijalom Trine, s kojim dijeli i sličan fantazijski ugođaj. Dok je Trine kooperativna igra, u Mossu igrač surađuje sa svojom mišicom. Nju kontrolira pri kretanju, skakanju i borbi s neprijateljima, a sam je zadužen za rješavanje zagonetki povlačenjem kojekakvih poluga i različitim manipuliranjem nad okolišem. Iz te kombinacije proizlazi mehanika koja se vrlo brzo nauči i savlada, a u kasnijim stadijima stavlja fokus na koordinaciju između više radnji istovremeno. Npr. kontrolama pokretom morate onesposobiti jednog neprijatelja dok klasičnim upravljanjem tamanite drugoga.

Moss je zapravo kooperativna igra, ali za jednog igrača koji upravlja i glavnim i sporednim likom.

Ako igru sudite prema ovom opisu, Moss na prvu nije ništa neviđeno ni originalno. Međutim, virtualna stvarnost ovdje pravi razliku i to je ovakvim tekstom malo teško objasniti. Ukratko, gledanje ove igre na TV-u i promatranje iste u VR-u su dvije sasvim zasebne stvari. Kad na glavu nabijete VR naočale, u Mossu dobivate daleko bolji osjećaj prostora – vidite nove puteve, lakše skačete po platformama i jasnije vam je koliko je vaš lik malena pojava u tom svijetu.

Ponekad se morate „zavući“ pogledom iza nekih objekata, a nekad iz drugog položaja dobivate bolji pregled situacije. Igra vas ne tjera da plešete po prostoru, ali pametno koristi puno 3D okruženje tako da se morate malo osvrnuti oko sebe da biste analizirali okoliš u kojemu se nalazite.

Jedini problem s ovim je taj što igra ima nekakav bug da joj se kamera iz nekog razloga povuče skroz na lijevu stranu. Centriranje slike za PS VR ne registrira taj problem i jedini način da ga riješite ako vam se dogodi jest taj da ponovno pokrenete igru. U jednom trenutku nisam bio siguran je li u pitanju bug, ali kad sam primijetio da me vrat boli od držanja glave okrenute u lijevo, onda sam shvatio da nešto nije kako treba biti.

Igra ima svega sedam poglavlja i za 30 eura nudi tri sata igranja.

Druga zamjerka koju imam na Moss jest njezina kratkotrajnost. Igra ima svega sedam poglavlja i po cijeni od 30 eura nudi tri sata igranja uvrh glave. Koliko god VR bio zanimljiv, jednostavno je nepojmljivo da se ono malo korisnika PS VR-a visokom cijenom igara „kažnjava“ što su ga uopće kupili, pogotovo jer igre ne traju ni jedno popodne. Ne uzimam to kao neoprostivi minus jer će se Moss kad-tad naći na sniženju, ali je šteta prvenstveno zato što se ovdje radi o dobroj igri kojoj ne bi škodilo malo više sadržaja u ovom cjenovnom rangu.

Quillina avantura završava taman čim postane napeta i kad u završnom dijelu vidite što su developeri sve mogli ostvariti s ovim konceptom. Postoje naznake da će se pustolovina jednog dana nastaviti – možda kroz ekspanziju ili nastavak, no znate da su šanse za besplatna proširenja iznimno male. Za sada možemo reći samo – što je tu je. A tu je definitivno igra koja pametno koristi VR komponentu i pritom ne izgleda kao zadnji šrot. Moss je odličan primjer da VR ima velikog potencijala i u naslovima s izometrijskom kamerom, a kao takav i definitivna preporuka vlasnicima PlayStation VR-a.

Kako je strukturirana ocjena ove igre?

Recenzija je rađena na primjerku igre za PS4 konzolu. Primjerak igre za recenziju ustupio je njezin izdavač.

Moss je definitivno igra koja opravdava nabavku PlayStation VR-a. Odlično je koncipirana i fantastičnog je ugođaja. Šteta samo što za predviđenu cijenu ne donosi malo više sadržaja.

80 Naša ocjena
  • pametno korištenje VR-a za gameplay i ugođaj
  • odlično koncipirane zagonetke i jednostavna borba
  • izgleda dosta lijepo za VR igru
  • glavna junakinja je izrazito simpatična
  • traje samo tri sata i završi taman kad postane zanimljivo
  • ima problem s pomicanjem slike u lijevo

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (4)

  • Artyom

    13.03.2018 - 17:50

    Miš mi je polje popaseeeel, popaseeeeel….

  • JohnSence

    13.03.2018 - 21:16

    jos cekam kad ce tjedni podcasti od hcl-a. davno obecani

  • 312AE

    13.03.2018 - 22:15

    Pa okey je ocjena, a igra izgleda simpatično, gledala sam videje. Cjene je … 30 je isto puno, ali misli da je ovo tipičan kandidat za PS +!

  • Lazy

    20.03.2018 - 20:36

    Hvala HCL, za ovo nisam imao pojma, lagani shoping za vikend pada!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!