HCL.HR

Starfield i Elder Scrolls 6 vjerojatno neće mijenjati pokretač – i dalje očekujte metle u guzicama

Pero Mlinar 13.11.2018.   •   14 komentara


Bethesda još od Morrowinda nije radikalno izmijenila svoju tehnološku osovinu, a kako stvari stoje to se neće promijeniti barem do izlaska Starfielda i novog The Elder Scrollsa.

Još otkako je Morrowinda, Bethesda se u izradi svojih RPG naslova drži istoga pokretača. Iako je pojavom Skyrima Gamebryo Engine tehnički zamijenjen pokretačem Creation Engine, i dalje se fundamentalno radilo o istoj tehnološkoj osovini, samo ponešto bolje podmazanoj.

Ima nečeg vrlo prepoznatljivog u Bethesdinim inače vrlo dobrim RPG naslovima, neovisno o tome radi li se o likovima koji šetaju s Wabbajackom u stražnjicama, gradovima s maksimalno petnaestak stanovnika ili redovitom učitavanju prilikom ulaženja u interijere, što vrlo jasno sugerira da se radi upravo o naslovima koji dolaze iz njihove radionice. Veliki dio tehničkih poteškoća može se povezati upravo s korištenim pokretačem.

Iako je The Elder Scrolls: Oblivion, primjerice, 2006. godine u velikom dijelu predstavljao grafičku i tehnološku revoluciju, ne može se reći da već tada ljudi nisu primijetili njegove nesavršenosti. Svakim idućim Bethesdinim naslovom problemi su postajali sve očitijima – danas, kad su mnogi ljudi već naučeni na igranje u 456K rezolucijama pri 366 FPS-ova (minimalno), nije nimalo čudno što je probna verzija Fallouta 76 proglašena tehnički zastarjelom. Osim prije spomenutih problema, Fallout 76 je zbog pokretača vezao broj sličica u sekundi uz fizikalni model pa ga se ne može igrati u više od 60 fps-a bez da se pretvori u scenu iz Chaplinovih filmova, a osim brojnih bugova niti performanse mu nisu baš skakutave.

Mi možda s tehničkom stranom Fallouta 76 u njegovoj probnoj verziji nismo bili zadovoljni, no Bethesdin imperator, Todd Howard ne bi se s nama posebno složio. U posljednjem intervjuu za Forbes istaknuo je tako da je Fallout 76, iako se koristi istim pokretačem kao prošli naslovi, sa sobom doveo novu metodu renderiranja, novi sustav osvjetljenja i generiranja okoliša. Stoga, kaže, nema potrebe mijenjati pokretač u Starfieldu i nadolazećem The Elder Scrolls naslovu jer Creation Engine ima još puno toga za ponuditi. Osim toga, promjena pokretača navodno bi zasmetala igračima koji su već savršeno uvježbali kako raditi vlastite modifikacije – a činjenica je da bez vlakića Tomice Bethesdine naslove ne vrijedi igrati.

Iako postoji šansa da nas Howard i ekipa iznenade pa im idući naslovi predstave veliki tehnološki skok, ne toliko velike promjene u tom pogledu što se tiče njihovih recentnih naslova ipak sugeriraju da ćete se u Starfieldu i novom The Elder Scrollsu vjerojatno trebati zabaviti na neki drugi način. Možda sudjelovanjem u građanskom rat između rakova koji nose monokl i šešir ili još bolje, interplanetarnoj invaziji vanzemaljaca nalik minijaturnom Sanaderu. No, to je, naravno, jedna priča za neko sasvim drugo vrijeme.

Komentari (14)

  • crolink07

    13.11.2018 - 14:32

    Haha,super članak?

  • VashTheStampede

    13.11.2018 - 14:48

    haha točno to. Ne znam da li je ograničenje engena i to što su razgovori ukočeni i neprirodni. U witcheru koji je postavio novu ljestvicu openworld RPG-a više ljudi sudjeluje, ljudi sjednu. Lupu šakom od stol. Rade svakakve stvari. Niakd mi to u TES-u nije sjelo. Borbe su, mada u Skyrimu poboljšane dosta, smijurija. Bugovi, pad FPS-a, loadinzi svugdi i za sve… Engine je koma i gotovo.

  • i_love_all_games

    13.11.2018 - 14:55

    Da, pročitao sam to negdje danas i mogu reći da mi se to nimalo ne sviđa. Nikako mi se ne sviđa.

  • nikola65478

    13.11.2018 - 14:56

    Moraju napravit skok pogotovo ako se the elder scrolls misli usporedivat sa igrama kao sto je red dead redemption 2

    • i_love_all_games

      @nikola65478, 13.11.2018 - 16:29

      Tehnički se malo igara može usporediti sa rdr2. Ona magla, rasvjeta, blato i snijeg su razina sami za sebe a takve teksture ima valjda 5% igara od najboljih igara. Ne vjerujem da će TES6 biti grafički i tehnički na toj razini jer bilo bi podosta nemoguće igru takvih razmjera napraviti na toj razini. Svaka čast RDR2 ali TES 6 bi trebao ponuditi nekoliko puta više mogućnosti ako bude kao Skyrim i ne vjerujem da bi ova generacija konzola to mogla podnijeti. A već je RDR2 jako zahtjevna igra. Nema šanse. A i osobno bi radije da naprave igru Skyrim kvalitete sa solidnom grafikom nego lošiju igru od nje sa odličnom grafikom. RDR2 je od rijetkih igara koje imaju skoro sve ali to ipak treba napraviti.

    • vlatko2003

      @i_love_all_games, 13.11.2018 - 17:24

      svaka cast na komentaru

    • vragec25cro

      @nikola65478, 13.11.2018 - 19:25

      Meni se naprimjer ne sviđa niti skyrim niti witche r:)

  • Zeus_CM

    13.11.2018 - 15:58

    Preloše

  • MoGaming

    13.11.2018 - 15:59

    Nije lako napravit engine za igru ovakvih razmjera ali imali su dovoljno vremena za to. Ja osobno sam i dalje zadovoljan sa enginom dok god je igra zanimljiva sadržajem. Dobro bi bilo da porade malo na close combat jer je to meni najgori dio ES-a uvijek bio.

  • Black op

    13.11.2018 - 18:54

    O kakvim metlama to pričate?

    • hrga007

      @Black op, 14.11.2018 - 02:09

      metlama u guzici, aka ukočenosti likova

  • Lucija

    13.11.2018 - 19:56

    Mark my words: ostaju na starom enginu zbog modova, istina, ali samo je pitanje koliko ce forsirati svoju paid mods politiku…

  • robertino1985

    13.11.2018 - 22:36

    Modovi se mogu praviti i u drugom enginu kao unreal, ….

  • Rorik

    14.11.2018 - 12:45

    Budu li likovi ukočeni kao u skyrimu, konji lebdili dok ih se jaše a gradovi bili zaseoci, ništa od nove Elder Scrolls avanture za mene.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?