HCL.HR

World of Tanks – Intervju

Igor Belan 04.02.2011.   •   6 komentara


U novom ekskluzivnom razgovoru sa developerom Wargaming.net, ekipom zaslužnom za sve popularniji MMO World of Tanks, saznali smo mnoge detalje o budućnosti njihove masivne igre.

Kao što možda i znate, već smo intervjuirali Wargaming.net u vezi njihova zanimljiva MMO-a World of Tanks. No davno je to bilo, a u ovom ludom svijetu video igara, mnogo toga se može promijeniti u godinu dana. Stoga ovaj intervju, koji je originalno trebao biti objavljen na našem MMO Base portalu, dolazi kao naručen.

Za neupućene, MMO Base nedavno je zatvoren, ali prije nego što su se odlučili zatvoriti ga, uredništvo bivšeg MMO Basea odlučilo je pokrenuti mini-nagradnu igru vezanu uz ovaj intervju. Forumaši MMO Basea, mahom igrači tadašnje bete World of Tanksa, dobili su priliku postaviti pitanje Wargamingu, a najbolje pitanje trebalo je osvojiti World of Tanks majicu. Pitanja forumaša nažalost nije bilo mnogo, a poneka su bila besmislena pa nisu ni završila u konačnoj verziji intervjua. Na kraju je uredništvo MMO Basea izabralo par najboljih pitanja forumaša, nadopunilo ih vlastitim pitanjima i poslalo u smjeru Wargaming-a.

Ali Wargamingov odgovor stigao je prekasno. MMO Base već je bio zatvoren, pa kako intervju ne bi propao developer je kontaktirao nas sa svojim odgovorima. Mi smo se drage volje prihvatili posla i danas vam donosimo ovaj krasan intervju u kojemu je sudjelovalo toliko znatiželjnih ljudi sa bivšeg MMO Basea.

Da ne duljimo više, kreću pitanja i odgovori koji otkrivaju neke dosad nepoznate sitnice o budućnosti World of Tanksa, a kroz intervju ćete primjetiti i neke nove službene screenshote iz igre.

MMO BASE: Možemo li u konačnoj verziji igre očekivati neke nove modove igre, poput primjerice povijesnih bitki u kojima bi igrači mogli zaigrati sa posebnim tenkovima identičnima onima koji su sudjelovali u Drugom svjetskom ratu? Zamišljamo to na način da bi igrači mogli izabrati svoju stranu i onda krenuti u borbu, a ishod bitki bi naravno mogao biti različit od onoga zapisanog u povijesti. Primjerice, bitka kod Kurska, gdje su sudjelovali Tigeri i Stugovi, zajedno sa T-34 tenkovima sa ruske strane.

WARGAMING.NET: Naravno, dodavati ćemo nove modove kako se igra bude razvijala, a povijesne bitke su neke od glavnih stvari na našoj “to-do” listi. Podariti ćemo igračima priliku da sudjeluju u nekim istaknutim bitkama Drugog svjetskog rata sa fokusom na povijesni realizam, što znači da će samo određeni modeli vozila biti dostupni u pojedinim bitkama. Iako je moguće da ćemo napraviti neke iznimke glede toga kako bi se održao igrin balans.

Također ćemo napraviti nekoliko “pseudo” povijesnih misija te mini-kampanje, poput Stogodišnjeg rata gdje će pojedini tipovi britanskih i francuskih tenkova obavljati uloge poput strijelaca ili kopljara u borbi. I to bi trebalo biti vrlo zabavno.


MMO BASE: Još jedan mod igre koji nas interesira je na neki način povezan sa gornjim pitanjem, ali također i sa trenutnim Capture the Flag i Deathmatch modovima. Mislimo da bi se igračima svidjelo kada bi postojao mod realizma, gdje bi cijela igra bila nešto realističnija nego li je sada. Primjerice, nišan bi bio limitiran na sam turret sa gledišta zapovjednika, čime bi se poboljšao sistem balistike. U jednom takvome modu, voljeli bi vidjeti i različite vremenske uvjete, poput kiše i snijega koji bi utjecali na putanju projektila, vidljivost i tome slično. Mogu li igrači očekivati ovakvo što u budućnosti?

WARGAMING.NET: Dobro pitanje! Super-realistični mod zvuči kao odlična ideja te će svakako naći svoje fanove u hardcore dijelu našeg communitya. Već smo interno raspravljali o toj opciji. Planiramo ugasiti mini-map u ovome modu, kako zaraćene strane ne bi mogle vidjeti neprijateljske jedinice i koordinirati shodno tome svoje akcije s timskim kolegama, stvarajući dodatnu napetost i užitak igranja u procesu. Osim toga, neke karakteristike tenkova biti će promijenjene u svrhu realizma.

Nije vjerojatno da ćemo dodati vremenske efekte, poput kiše i snijega, jer bi to previše opteretilo naše servere. Pored rečenog, implementirati ćemo još neke sitnije preinake i promjene.

MMO-BASE: Mislimo da sljedeće pitanje interesira sve koji su sudjelovali u beti do sada. Hoće li trenutni igrači beta verzije biti u mogućnosti prebaciti svoje račune u punu verziju igre? Nadamo se da nećemo morati ponovno grindati za T-44…

WARGAMING.NET: Beta testeri će moći koristiti svoje račune (nadimke) kada igra izađe u punoj verziji, ali njihovi tenkovi neće biti prebačeni u punu verziju, osim tenkova koje su zaradili, odnosno osvojili, putem raznih natjecanja koja smo organizirali. Također ćemo nagraditi beta testere sa nekim ekskluzivnim tenkovima u punoj igri. U prijevodu – ipak ćete morati proći taj teški i zahtjevni (ali pretpostavljamo i zabavni te interesantni) put do svog T-44 :).


MMO-BASE: Kada se klanovi pojave u igri, hoće li igrači koji nemaju previše vremena (žene, djeca, poso-kuća) za igru i sudjelovanje u klanu postati u neku ruku “topovsko meso”? Neće li takvo što utjecati na igrinu “magiju”?

WARGAMING.NET: Prije svega, oko 200 zaposlenika Wargaming.neta rade dan i noć kako bi osigurali da igra nikad ne izgubi svoju “magiju”. Clan Wars će biti ogroman novi sloj igre koji će zahtjevati vrijeme, trening i poliranje skilla, kao i timsku suradnju. Ipak, nasumične bitke će ostati iste, stoga igrači koji nemaju toliko iskustva u igri nikada neće postati “topovsko meso”, jer će postojati različite kategorije igrača – ne samo oni “profići” kao u Clan Warsu.

MMO-BASE: Kako ste pristupili dizajnu tenkova u igri. Jeste li koristili stvarne modele tenkova ili je taj proces više baziran na literaturi?

WARGAMING.NET: Pa, radimo igre sa tenkovima zadnjih 5-7 godina, pa kad smo krenuli raditi na World of Tanks, već smo imali razvijenu efikasnu linijsku produkciju virtualnih tenkova :). Neki ljudi (većinom umjetnici) su zaslužni za stvaranje eksterijera; drugi rade na borbenim karakteristikama tenkova, balansu, statistikama i testiranju. Svi tenkovi imaju određeni broj hit-boxova u sebi koji označavaju pojedine module tenkova, kao i članove posade. Radili smo i sa “literaturom”, kako vi to nazivate, i sa stvarnim modelima – naši umjetnici i dizajneri igre posjetili su muzeje Drugog svjetskog rata u Rusiji, Francuskoj i SAD-u.


MMO-BASE: Planirate li promijeniti ili barem dodatno prilagoditi igrin matchmaking sistem za nove igrače?

WARGAMING.NET: Možda u budućnosti, ali za sada ne. Uglavnom, život novih igarača u World of Tanksu neće biti lagan, pa bi dosta vremena provedenog u training modu moglo pomoći.

MMO-BASE: Koji su Vaši planovi za nove modove igre? Trenutno imamo samo nasumične bitke, što još planirate osim toga?

WARGAMING.NET: Ubrzo planiramo predstaviti mod igre sa jednom bazom smještenom negdje u sredini mape, gdje će dvije ekipe zaratiti jedna protiv druge sa zadatkom da ili zauzmu tu bazu ili eliminiraju sve neprijateljske jedinice. Bitke sa mogućnošću respawna su također na putu. Uzeti ćete tri tenka iz svoje garaže i ući na bojno polje sa jednim od njih, a kada taj tenk bude uništen moći ćete uzeti jedan od preostalih i nastaviti sa igrom. Povijesne bitke i mini-kampanje će doći nešto kasnije.

MMO-BASE: Planirate li smanjiti cijenu tenkova? Neki od nas su prestali igrati kad su vidjeli koliko novi tenkovi koštaju.

WARGAMING.NET: Znate, život nije lagan… kako bi došao do nekih skupljih tenkova igrač mora preći dug put, stoga pokušavamo napraviti svaki korak na gore u tehnološkom stablu što značajnijim. Ili bi radije vidjeli horde Maus tenkova u potjeri za njihovim IS-7 rivalima? Moguće je da ćemo napraviti neke manje preinake u cijeni tenkova, ali nećemo implementirati nikakve značajnije promjene.


MMO-BASE: Jeste li razmišljali o “dimnoj zavjesi” kao novom elementu igre? Takvo što moglo bi značiti pravi spas u određenim situacijama u igri.

WARGAMING.NET: Razmišljali jesmo, ali ne možemo implementirati taj element trenutno zbog određenih tehničkih ograničenja.

MMO-BASE: Kako planirate zaraditi na igri kada ju službeno pustite na tržište? Mikro transakcije?

WARGAMING.NET: Upravo tako. Neće biti mjesečnih pretplata, ali će određeni dodatci i poboljšanja biti dostupni za stvarni novac. Najbolji način da ubrzate svoj napredak u igri je da kupite premium račun, koji će omogućiti da zarađujete 50% više iskustvenih bodova i creditsa. Premium municija i tenkovi, kao i prilagođene naljepnice te određene Clan Wars aktivnosti zahtjevati će ulog stvarnog novca.

MMO-BASE: Trenutne mape se čini poprilično velikima, no kako napredujemo u igri dobivamo dojam da mape postaju sve manje. Planirate li povećati veličinu mapa?

WARGAMING.NET: Trenutno smatramo da je veličina mapa sasvim u redu za 15 vs 15 bitke, ali u budućnosti planiramo povećati ekipe na 30 igrača, pa ćemo svakako razmisliti i o stvaranju većih mapa. No ipak, to zahtjeva mnogo posla, pa je to tek u dugoročnom planu.


MMO-BASE: Jeste li stvarali virtualne tenkove prema stvarnim statistikama? Pritom mislimo na debljinu i snagu oklopa, topove, brzinu tenkova i tome slično.

WARGAMING.NET: Wargaming.net ima poseban odjel koji se bavi istraživanjem tenkova iz ere Drugog svjetskog rata i pritom proučava razne materijale, fotografije, spise, memoare itd., a sve to radimo kako bi što vjernije prenijeli borbene karakteristike stvarnih tenkova u virtualni svijet. Osim toga, radimo u uskoj suradnji sa našim communityem, čiji članovi ponekad daju naznačiti koje promjene bi trebali uvesti u igru.

Ipak, stvaranje hardcore simulatora sa sofisticiranim kontrolama i brdom poluga koje igrač mora koristiti za kontrolu tenka, nije bio naš cilj – umjesto toga, fokusirali smo se na dinamičnom, laganom za naučiti gameplayu, koji bi trebao približiti igru širem krugu igrača (ne samo ljubiteljima povijesti ili tenkova općenito), dok u isto vrijeme dajemo dovoljno dubine igraćem iskustvu, za sve one koji zaista mare za detalje poput prave pozicije svakog člana posade tenka.

HCL: Ovo gore je ujedno i posljednje pitanje koje je bivši MMO Base poslao, pa zatvaramo ovaj intervju sa zahvalom gospodinu Arthuru iz Wargaming-a, PR oficiru kompanije, koji je kontaktirao HCL sa odgovorima. Znamo da su pitanja nekih forumaša koji su aktivni i na HCL-u završila u ovome intervjuu, pa se nadamo da ste zadovoljni odgovorima. Što se tiče one majice, Wargaming nam javlja kako je još jučer poslana pobjedniku, pa čestitamo momku iza imena Matko Cipris, za kojega se nadamo da je aktivan i na HCL-u iza nekog nadimka (hint: javi nam se komentarima!).

Komentari (6)

  • kuky90

    05.02.2011 - 10:41

    odlična pitanja, svaka čast.Trebali ste pitati dali će još postojati neki infantry mod, da se i ljudi kreću pokraj tenkva.

  • HCL fan

    05.02.2011 - 12:57

    mislim da mi je bratic imao ovakvu slicnu igricu nastala ’95. cini mi se :/

  • Piperson

    06.02.2011 - 10:53

    Hvala na objavi intervjua. Ostao je visjeti s MMO basea, pa sam sretan što ga vidim ovdje.

  • Piperson

    06.02.2011 - 10:54

    PS. kuky, infantry-a neće biti u igri, sjećam se da je i o tome bilo rasprave, razni prijedlozi, ali od toga ništa. I hvala na majici :)

  • Ementaler

    07.02.2011 - 15:41

    Aha, znači ti si dobitnik majice, ne znamo te po nadimku, ali eto sada znamo. Čestitke 😉

  • Piperson

    07.02.2011 - 20:57

    You got me! I da, dobro odrađen intervju, svaka čast.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!