Alien Swarm [PC]

Ljetna suša video igara ne jenjava, pa dok čekamo hit naslove ovoga ljeta poput Mafie 2 i Kane & Lyncha 2, odlučili smo recenzirati u standardnom tekstualnom te u video obliku Valveov besplatni co-op shooter Alien Swarm koji je izašao na Steam prije par tjedana.

Zanimljivo je da je Alien Swarm svijetlo dana ugledao još 2004. godine i to kao mod na Unreal 2 engineu. Iduće godine najavljen je nastavak pod nazivom Alien Swarm: Infested, a za engine je odabran Source. Nastavak je bio dvije godine u razvoju i nakon toga informacije su prestale dolaziti, sve do srpnja ove godine. Tada je Valve objavio da je zaposlio isti tim da završi igru koja će biti besplatna za sve korisnike Steama.

Alien Swarm dizajniran je kao kooperativna igra za četiri osobe. Naravno, najbolje je igrati sa ljudima koje poznajete jer inače ako sami hostate igru i ne zovete prijatelje, tko zna kakvi će vam se likovi sve spojiti i kakve će sve ideje imati u glavi.

Budući da je ovo timska igra koja traži i malo taktiziranja onda shvaćate zašto je bolje igrati s poznanicima nego sa strancima, a još ako se vaši suigrači vole igrati Ramba, onda slobodno zaboravite na kvalitetno igranje. Kada u cijelu tu priču uključimo i različite klase koje se međusobno nadopunjuju onda je sve jasno. Zato ako ste baš primorani igrati sa strancima, nadajte se da ćete naći normalne ljudi koji su spremni na timsko igranje.

Kada nađete ekipu i krenete sa igranjem prvo na što se morate malo priviknuti je top-down pogled pod kutem od 60 stupnjeva. Malo će vam to biti čudno u početku, ali bitno je naglasiti da je ovaj pogled vrlo pregledan za igranje. Što se ciljanja tiče ne morate se brinuti oko istoga jer imate laserski pokazivač koji pokazuje gdje ćete uputiti metak. Bitno je spomenuti da je friendly fire uvijek uključen i predstavlja pravu prijetnju vašim suborcima jer ih je zbog skučenog dizajna levela i to-down pogleda zaista vrlo lako slučajno pogoditi.

Još kada vidite da igra ima oko 40 različitih oružja koji variraju od pištolja, sačmarica, bacača plamena do Tesla puške i različitih dodataka, onda shvaćate kakvu štetu možete napraviti alienima, ali i nenamjerno svojim suborcima. Naravno, neće vam sva oružja i dodaci biti dostupni na početku, već dizanjem levela dobivate pristup novim oružjima i dodacima poput turreta, bombi…

Na raspolaganju imamo četiri klase: Officer, Special Weapons, Medic i Tech. Officer je klasa koja pasivno igračima povećava štetu te smanjuje primljenu, ali samo ako ste blizu toga lika. Special Weapons je klasa koja nosi teško naoružanje i poveći broj metaka, dok je Medic klasa koju se baš i ne treba objašnjavati. Tech je jedina klasa koja može hakirati te zavarivati vrata. Važno je za spomenuti da ako Tech pogine u misiji koja zahtjeva njegove sposobnosti, ponavljanje vam ne gine, osim ako su dva u timu. Prilikom biranja klase moći ćemo izabrati dva različita lika za svaku klasu od kojih svaki ima posebne karakteristike, što dodaje još jedan element raznovrsnosti u igru.

Igra sadrži jednu kampanju koju kada završite, možete samo opet probati preći, po mogućnosti još uspješnije od prvog puta. Ipak, to ne bi trebao biti prevelik problem jer je sa igrom dostupan kompletni kod te SDK za izradu novoga sadržaja. No sa takvim sadržajem kojeg stvaraju sami korisnici uvijek se može dogoditi da to bude sadržaj slabe kvalitete, pa treba tražiti ono što su drugi već probali i preporučili.

Treba spomenuti da će u budućnosti biti i različitih modova koji bi trebali produžiti vijek trajanja igre, a već smo vidjeli neke zanimljive modifikacije. Ukratko, vijek ove igre ovisi o samim igračima koji su voljni odvojiti malo vremena za izradu novog sadržaja. No još nismo isključili ni opciju da nam Valve u sljedećem patchu donese i novu kampanju ili bar jednu novu razinu za odigrati.

Alien Swarm u smislu vizualne prezentacije izgleda odlično. Efekti sjenčanja i osvjetljenja su odlični, a Source još jednom pokazuje kako igra može izgledati impresivno i vrtiti se glatko bez potrebe za ninja-PC konfiguracijom.

Iako je sadržajno samo jedna kampanja u pitanju, da osvojite sve achivemente i otključate sve što se da otključati u Alien Swarmu, morati ćete ga završiti nekoliko puta. Uza sve to, za igru je potreban samo Steam kojeg možete besplatno skinuti, te naravno PC da pokrenete igru, a kao što vidite po minimalnoj konfiguraciji u našem info boxu, ni PC ne mora biti previše snažan. Ako ste željni co-op igranja, ovo svakako probajte. Osim što je igra u potpunosti besplatna ponuditi će vam i nekoliko sati odlične co-op zabave za četiri igrača. Ukoliko tražite ekipu za napucavanje navratite na naš forum i posjetite Alien Swarm temu.

Jeste zaigrali Alien Swarm? Kako vam se svidjela igra? Kako vam se sviđa naša nova video recenzija? Sve su to pitanja na koja želimo saznati odgovore u obliku komentara na ovu recenziju. Osim toga, ne zaboravite nam ostaviti i svoju ocjenu ove besplatne co-op pucačine u boxu za to.

Ljetna suša video igara ne prestaje, pa smo za našu drugu video recenziju izabrali besplatnu co-op pucačinu iz Valvea – Alien Swarm.

• besplatno
  • zabavno