HCL.HR

Recenzija

Don’t Starve

Stjepan Fikter

Nakon Shanka i njegovog nastavka te fantastičnog Mark of the Ninje, Klei Entertainment pripremio nam je Don’t Starve, odnosno svoje viđenje toga kako treba izgledati igra u kojoj je jedini cilj preživjeti što duže. No, Don’t Starve se ne bazira na nekakvoj post-apokalipsi kao mnogi drugi survival naslovi. Ova igra odvija se u jednom zanimljivom i neobičnom svijetu prenesenom na igrača kroz specifično “plosnati” grafički stil koji je zaista lako zavoljeti.

Cilj igre je surovo preživljavanje, a to uključuje stvaranje novih predmeta, neke znanstvene strojeve te različitu floru i faunu koja je glavni čimbenik za uspješan doček novoga dana. Don’t Starve se tako ponajviše bazira oko sakupljanja resursa te stvaranja novih predmeta i građevina. Igra počinje s dva osnovna recepta za stvaranje sjekire i pijuka koji će vam omogućiti da napravite siguran kutak za sebe unutar igrina negostoljubiva svijeta.

Iskorištavajući floru i faunu dolazit ćete do potrebnih materijala koji će vas održavati na životu, no problem je što se najviše vremena unutar igre potroši na sakupljanje resursa što može dovesti do rutine koja jednostavno dosadi. U početku je zanimljivo tražiti različite stvari za kreiranje novih predmeta dok se upoznajete s igrom, ali nakon što umrete nekoliko puta i kada naučite osnove preživljavanja, svaki početak može biti dosadan zbog jedno te istih radnji koje uvijek morate napraviti.


Stvaranje svoje baze ili sigurnog kuta nije nimalo lagan zadatak jer svijet u kojemu se nalazite može biti poprilično opasan. Bolje rečeno, smrt doslovno vreba iz svakoga kutka. Tako vas glave mogu stajati razna neprijateljski orijentirana bića, glad ili čak kreature iz vašeg uma koje postanu vrlo stvarne kada izgubite razum. Kada padne noć i ako nemate resursa za stvoriti vatru, očekujte da će vas samo nešto dohvatiti i lišiti života jer sve one priče o mraku koje ste slušali kao klinci, ovdje postaju stvarne. Čak i dok gori vatra, mogu se primijetiti sjene bića koje kruže u mraku dok vi čekate da izađe sunce.

Hrana će se s vremenom kvariti, alati se uporabom troše, a kako vrijeme prolazi sve što posadite će (ponovno) narasti.

Iako je vizualno snažno stiliziran da nalikuje kakvom crtiću, Don’t Starve svoje mehanike gameplaya uvelike bazira na nekim realnostima stvarnoga života, odnosno prikazuje kako bi otprilike izgledalo preživljavanje da se sami nađete unutar nekog potpuno vam nepoznatog mjesta. Tako će se hrana s vremenom kvariti, broj predmeta koje u početku nosite je ograničen, alati se uporabom troše, a kako vrijeme prolazi sve što posadite (ponovno) će narasti. Zato je stvaranje baze tako bitan segment igre, jer se hrana može potrošiti ako nemate stalne izvore, a nakon određenog vremena dolazi zima pa je opet potrebno imati adekvatno sklonište. Osim toga, prirodne pojave poput udara munje mogu imati veliki utjecaj na svijet jer ako se zapali jedno drvo unutar šume, požar je neizbježan.


Kada umrete u Don’t Starve, to je to. Sve što ste postigli nestaje jer se za novu avanturu preživljavanja generira potpuno novi svijet. Smrt se može i prevariti jer postoji nekoliko načina koji će vas vratiti u život i dati vam drugu šansu da oborite svoj rekord u preživljavanju. Ako imate sreće, odmah na početku možete pronaći Touch Stone koji će vas oživjeti na tome mjestu. Stvaranjem Meat Effigy strukture također varate smrt kao i nošenjem Amuleta kojeg sami konstruirate ili kojeg možete pronaći unutar groba (ako imate zaista mnogo sreće). Kad umrete ne morate očajavati zbog baš svega izgubljenog jer za svaki dan koji ste preživjeli dobivate po 20 iskustvenih bodova s kojima otvarate nove likove za iduće avanture u koje se uputite.

Istraživanjem svijeta moguće je pronaći i Maxwellova vrata koja otvaraju Adventure mod, odnosno igrinu verziju kampanje. Tako će se protagonist kojeg kontroliramo suočiti s Maxwellom, osobom koja je i zaslužna za njegov dolazak u nepoznati svijet. Adventure mod sastoji se od tematskih poglavlja u kojima je cilj preživjeti, pokupiti četiri dijela za konstrukciju Wooden Thinga i zatim otići u iduće poglavlje koje će, naravno, biti teže nego prijašnje. U slučaju gubitka života, vraćate se u Sandbox mod i nastavljate dalje sa svojim poslovima koje ste radili prije nego što ste prošli kroz vrata.


Preživljavanje bez nekakvog cilja može biti dvosjekli mač. Dok je prvih nekoliko sati zabavno jer se tek upoznajete s igrinim svijetom, kasnije lagano dolazi do zasićenja budući da ne postoji nikakav konkretan cilj da se ostane živim što duže, osim zbog obaranja vlastitog rekorda. Iako Don’t Starve ima dobar koncept kako treba izgledati survival žanr, problem je što je veliki fokus stavljen na stvaranje novih stvari što zahtjeva konstantno sakupljanje resursa.

Kao što rekoh, u početku to nije problem, ali kasnije lako postaje dosadno. Uz to, kada otkrijete većinu stvari koje igra nudi, jednostavno izgubite razlog da joj se vratite. Tome se pokušalo doskočiti s nasumičnim generiranjem svijeta i više likova, ali gameplay u suštini uvijek ostaje isti – skupljanje resursa, stvaranje novih stvari, još skupljanja resursa pa opet kreiranje novih stvari i tako u krug.

Začarani je to krug u kojem vam se ne da dugo vrtjeti. No postoji mogućnost da se taj krug razbije s besplatnim nadogradnjama koje će dolaziti u periodu od šest mjeseci od izlaska igre, a koje neće biti samo kozmetičke naravi nego će se truditi obogatiti igru na svim područjima. Primjerice, posljednja nadogradnja uključuje špilje koje su sada poseban dio unutar igre, stoga postoji mogućnost da s budućim ažuriranjima dođu i neke konkretnije promjene u gameplayu.

Glad, gubitak razuma i nepoznata okolina glavni su neprijatelji u Don’t Starveu, survival igri koja će testirati koliko ste uspješni u preživljavanju unutar njena neobičnog svijeta.

70 Naša ocjena
  • grafički stil
  • prvih nekoliko sati je vrlo zabavno
  • skupljanje resursa postaje brzo dosadno
  • nema konkretan cilj

Stjepan Fikter

Jedini u redakciji s DDR 2 memorijom. Prvi će pisati o manje poznatim, čudnim i drugačijim igrama. Jednako preferira PC i konzolaške naslove te je druga osoba jednog od najstarijih hrvatskih klanova, a suborcima poznatiji kao mili vođa.

Komentari (10)

  • Janadri

    04.06.2013 - 16:45

    Zanimljivo, ali pretesko.

  • MoGaming

    04.06.2013 - 18:00

    Igra ima KRAJ! I u orginalnoj verziji bez DLC se moze pristupiti obavljanju misija..više bi se paznje trebalo obratit vakim igrama da živne malo survival tip igara.

  • Ja Sam

    04.06.2013 - 18:25

    Nije mi jasno šta uporno pričaš da igra nema cilja, a još si i spomenuo adventure mode, koji je zapravo story mode ove igre.

  • OmegaPorckop

    04.06.2013 - 19:57

    Igra je pre dobra,ali je vrlo teška

  • ENERGIZOUR

    04.06.2013 - 22:49

    nerazumijem ovo da nema cilja, ima adventure mode, a i da nema cilj je što duže preživit. zašto bi svaka igra imala "The end." na kraju .. smatram da je ocjena preniska i da igra ne postane dosadna jer se stalno ima nešto za radit, mozda je nekome dosadno skupljanje resursa, ali to je takav tip igre

    • MoGaming

      @ENERGIZOUR, 05.06.2013 - 09:36

      čak i piše The end na kraju :) a ovo je očito osobno mišljenje autora…

  • EraCk

    08.06.2013 - 18:41

    Zvuči zanimljivo

  • nnnnn99

    10.06.2013 - 13:42

    Za ovu sam igru prvi put čula u časopisu, ali kad sam pročitala da ako umreš moraš sve ispočetka shvatila sam da to neću zaigrat.

  • Phelipe

    11.06.2013 - 12:21

    Izgleda kao da ju je Tim Burton radio :)

  • smellyeye

    01.07.2013 - 18:17

    igra je ODLIČNA!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!