Limbo [X360]

Momci i djevojke iz dosad poprilično nepoznatog i ne proslavljenog studija Play Dead, uspjeli su napraviti senzaciju ove godine. Priznali su da im je ideja za Limbo sinula prije otprilike šest godina, ali da je u izradnji samo zadnje 2 do 3 godine. Tim im je malen te potvrđuje onu staru izreku da se u manjim timovima, redovito bolje radi. Proizvodnju Limba su ograničili samo na Xbox 360 i to kao platformer za Xbox Live Marketplace. Kada im je na E3 sajmu bilo postavljeno pitanje: ”Namjeravate li dalje proizvoditi nešto u ovom stilu, ili ćete preći na nešto ozbiljnije, veće naslove?” , odgovorili su da će i dalje raditi ovakve igre, ali da na slijedeći projekt možemo čekati i do sedam godina.

Igre ovako emotivne, zanimljive i inovativne kao Limbo rijetko se nalaze, pa jedva čekamo vidjeti što će ekipa iz PlayDeada sljedeće smisliti. No fokusirajmo se sada na Limbo – po čemu je poseban? Zašto smo uživali u njemu? Čitajte dalje…

Limbo krasi unikatan vizualni stil u kojem prevladavaju kontrasti crne i bijele boje te povremene sive zone. Upravo zbog svog jednostavnog grafičkog stila razvojni tim mogao se više posvetiti igrinoj fizici, animacijama te zvučnim efektima koji podižu atmosferu. Animacije su tako dovedene do savršenstva, a fizika je jedna od najrealnijih koje smo vidjeli u ovakvim dvodimenzionalnim igrama unazad nekoliko godina.

Animiran je gotovo svaki objekt – od trave pod vama, do obješenih tijela u pozadini. Pokreti glavnog lika, kao i ostalih likova, su nevjerojatno glatki i vrlo fino animirani. Dok trčite tmurnim razinama Limba izvrsno je odrađeno naginjanje glave, kao i pokreti ruku i nogu igrinog protagonista, a tako je i pri svakom skoku i hvatanju za rubove. Crno-bijeli vizualni stil nije ništa neviđeno, dapače čitajući ovo možete dobiti dojam da se radi o nečemu vizualno monotonom i dosadnom, ali je ustvari veoma atmosferično, pospješuje igrin crni svijet i osjećaj da vam smrt vreba iza leđa.

Svakako treba pohvaliti momke i cure koji su bili zaduženi za ovaj dio posla, jer su iz jednoga kvazi-klišeja stvorili nešto uistinu posebno. Treba spomenuti i da Limbo praktički nema soundtrack, ali zato rupu popunjavaju igrini zvukovi koji uvelike pridodaju atmosferi i samo ju pospješuju izvrsnim zvučnim efektima poput kapanja vode, šuškanja i tome sličnog.

Igrin gameplay uglavnom se bazira na sistemu zagonetki. Tako ćete se morati koristiti okolišem kako bi si spustili nešto sa nekakvog stabla ili dovukli neku kutiju do previsokog zida. Neke zagonetke i situacije tjerati će vas na ubrzano razmišljanje u paničnoj situaciji te još bržu interakciju s okolišem kako bi pravovremeno izbjegli smrt. Igra će vas doista staviti u neke veoma napete situacije koje vas tjeraju da igrate dalje i drže na rubu stolice.

…smrt se u Limbu manifestira u raznim oblicima.

Limbo nema save game funkciju, već radi na sistemu checkpointa koji opet nije nimalo naglašen. Neće vam svako malo na ekran iskočiti nekakva ikonica i govoriti da vam se pozicija snima ili da ste prošli checkpoint, već ćete o snimljenoj poziciji doznati samo ako poginete. Da se razumijemo, pogibanje nije baš težak zadatak za našeg misterioznog dječaka izgubljenog u Limbu, budući da smrt čeka na svakom koraku. Od medvjeđih zamki, ogromnih paukova, kotrljajućeg kamenja, rupa sa šiljcima pa sve do dubokih jezera, smrt se u Limbu manifestira u raznim oblicima.

Limbo je došao kao iznenađenje godine, barem u arcade segmentu, a zasigurno je jedan od pretendenata za tron arcade igara godine. Sama grafika, koliko god jednostavna bila, djeluje kao pravi eye-candy, a gameplay je apsolutna senzacija – jednostavan, zarazan i nadasve zabavan.

Jedino što pomalo zamjeramo Limbu je manjak informacija o priči. Kroz svoju avanturu u Limbu puno toga pokušava vas ubiti, susrećete druge ljude, a sve što znate o igri je da ste u ulozi dječaka koji traži svoju sestru. Možda je tako i bolje, u neku ruku pridodaje mističnosti igrine atmosfere, ali ipak nas je ostavilo željne više informacija. Osim toga, ne bi se žalili da smo u Limbu mogli provesti i koji sat ili pak par minuta više, no i dalje je ovo jedna od najboljih arcade igara koje smo ove godine zaigrali. Topla preporuka.

Jeste se i vi već pronašli u tmurnom svijetu Limba? Planirate li? Ostavite nam komentar i recite kako vam se sviđa Limbo i općenito ovakve kreativne i svježe igre. Naravno, ne zaboravite ni na box za vaše ocjene.

Dječak ulazi u Limbo, nesiguran u sudbinu svoje sestre. Ova rečenica je sve što smo znali o ovoj igri prije nego je stigla na naš X360, a ni sada ne znamo puno više.

91 Naša ocjena
  • animacije