HCL.HR

Recenzija

Supreme Commander

Danijel Handžek


Sjećate li se legendarnog RTS-a imena Total Anihilation? Supreme Commander aje napravio upravo tvorac Total-a,a čim zaigrate igru odmah ćete prepoznati njegov rukopis.

Radnja se smjestila u blisku budućnost, te na raspolaganju imate 3 rase, UEF, Cybernetic i Aeon-e. Sam singleplayer se sastoji od 3 kampanje koje nisu linearno međusobno povezane već svaka gleda iz perspektive rase sa kojom igrate prema cilju koji ona ima. Tako da odmah možete zaboraviti na kampanju tipa ovi napali ove, ovi se brane, ovi bježe itd. jer niti jedna rasa zapravo nije negativac. Mape su ogromne, a koliko ogromne govoreći jezikom matematike 5×5,20×20 te najveće 81x81km , što znači od 25km2 preko 400km2 pa sve do 6561km2, pa si vi onda mislite. O borbama da i ne pričam, pokušajte zamisliti što vaš hardver kaže na sve to. Jednostavno kada dođe do mass šore na otvorenom, friško kupljena konfa 4400 64-ka sa 2gige rama i x1950xt 512 megi kašlje, a onda vam je sve jasno. Naglasak je stavljen na manevriranje na velikom prostoru, ne postoji kao u ostalim RTS-ovima recimo nekakav uzak ulaz ili cliff koji vam daje određenu stratešku prednost, pa taktizirate hoćete uletit sa ovim ovo postavit vamo pa ovi ispred, iza itd. Jedinicama možete unaprijed zadati što da rade pa se ne morate brinuti dali vam radnici rade, izviđači patroliraju itd.

Prelaženje misija je standard za ovakve tipove igre, dobijate objektive koje izvršavate, kad riješite jedan prelazite na drugi itd. Dobro je to što se igri možete prilagoditi s obzirom kakav ste igrač jer vam ona to omogućava, od defanzivaca bunkanje i štancanje obrane koje hvala bogu ima ohoho, pa do onih agresivnih koji imaju na raspolaganju hrpu napadačkih jedinica koje im omogućuju da neprijatelja udare tamo gdje ga najviše boli i na najneočekivaniji način. Postoje tri levela tech-anja na kojima dobijate nove jedinice za izgraditi, što više techate znači da čete prije i dobiti nove jedinice, a da bi to sve bilo moguće potrebna je dobra ekonomija, kao i u svakoj RTS igri. Jer bez para nema jedinica, zgrada, brzog povrata izgubljene vojske, novih expanzija itd. U ovoj igri to su energija i tvar, građa, materijal kako god hoćete. Energiju proizvode elektrane, a tvar crpite na određenim točkama na mapi gradeći extraktore. Upravo te točke na kojima je dostupna ruda će dovoditi do međusobnih borbi za resurse, jer tko ih kontrolira ima i veću moć.

Kako počinjete sa kampanjom igra vas polako uvodi u načine igre i polako počinjete učiti, što, kako , zašto, ali osnove ćete uglavnom brzo savladati. Jedino u svemu tome mi je nekako meni nepregledan, prenatrpan, krajnjom riječju rečeno smiješan. Sve u igri je nekako simulirano što daje posebnu dimenziju, pogotovo kada se dešava nešto nepredvidljivo. Ako vam lovac bude srušen on naravno pada, a za njime ostaju gorući tragovi, milina.

AI je standardan za ovaj tip igre, te varira od easy-ja do harda što rezultira naravno i drugačijim ponašanjem i jačom agresivnošću, napadom na točno ono što vas boli itd. Grafika i zvuk su fino urađeni iako je to moglo i malo bolje, pri tome mislim na izgled mapa koji je mogao biti malo bogatiji i ljepše dizajniran. No mass borbe (pogotovo ako imate odgovarajući hardver ) jednostavno ostavljaju bez daha. Hrpa jedinica u zraku, na tlu , efekti ekspolzija, dima, vatra, jednostavno se osjeća onaj miris šore u air-u . Naravno način igre koji koristite vs cpu neće vam biti od koristi u multypleju jer naravno ljudski protivnik je inteligentniji pa i samim time veći izazov za winat.

Kao što rekoh u cijeloj igri je naglasak na massu, megalomanstvu i svemu što ide sa time,uključujući i vaše konfe. Relativno gledajući igra nije loša ali i nije toliko dobra koliko su je nahvalili, a i neznam koliko mora biti kvalitetna da bi vas natjerala da upgrejdate komp za 5-6 milja kuna s obzirom na zahtjeve. Tako da oni sa malo slabijim mid-range ili low-end konfi neka se drže TFT-a, Warhammera ili čega već, jer ovako visoke zahtjeve nemaju ni high-end pucačine, a kamoli jedan klasičan RTS.

Da li se sjećate Total Anihilationa? Supreme Commander je napravio upravo tvorac Total-a. Čim zaigrate igru odmah ćete prepoznati njegov rukopis.

0 Naša ocjena

Komentari (0)

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!