HCL.HR

[REPORT] Posjetili smo New York Comic Con 2012

Petar Karabatić 04.11.2012.   •   12 komentara


Naš reporter posjetio je New York Comic Con, zaigrao par Wii U igara, odigrao malo novog Tomb Raidera i Hitmana te uhvatio brdo cosplayera u objektivu svog digitalca.

Za odigrati dobru igru udaljenost nam ne predstavlja problem pa je tako dio tima ove godine otišao u Njemačku na Gamescom (video reportaža), a moja se malenkost odlučila uputiti preko Atlantika. Točnije, posjetio sam New York Comic Con 2012 kako bi vidio ljude obučene u likove iz stripova, ali i kako bi vama donio friško pečene informacije o igrama koje će nas zabavljati ove zime.

Kao što mu i samo ime govori, sajam New York Comic Con je primarno zamišljen kao okupljalište ljubitelja stripa i animea zbog čega je, barem u mom umu, vladala lagana skepsa oko količine igara koje će biti predstavljene i zapravo dostupne za isprobavanje. Međutim skeptičnost se pokazala sasvim neosnovanom jer su se studiji diljem svijeta odlučili iskazati i prikazati veliki broj igara u razvoju s kojima će nastojati zadobiti vaš teško zarađeni novac ove zime i sljedećeg proljeća. Ja sam se uspio izboriti za kontroler u nekoliko navrata na štandovima nekih velikih izdavača pa evo mojih utisaka iz nekoliko najzanimljivijih igara.

Datum izlaska: 5. ožujka, 2013.
Platforme: PC, X360 i PS3


Sigurno ste već barem djelomično upoznati s rebootom Tomb Raider serijala pod voditeljskom palicom Crystal Dynamicsa. Ovo je igra koja će uvesti pravu pomutnju, ali i pravo osvježenje u serijal tako što će nam prikazati mladu i neiskusnu Laru Croft na usponu do statusa neustrašive heroine kakvom ju trenutno poznajemo. Iako se u početku stvara dojam kako je nova Lara ništa drugo nego klon Sonyjevog Uncharteda, daljnim igranjem shvaćate kako prvi utisak lako može zavarati. Novi Tomb Raider pršti raznolikošću koja će zasigurno zaokupiti igrače diljem svijeta od trenutka kada igra izađe. Naime, Crystal Dynamics je u potpunosti promijenio pristup serijalu, stavljajući notu na preživljavanje s primjesama horora, a da pritom ipak ne uđe u Sillent Hill vode. Tako sam imao priliku odigrati level u kojem se nalazite u špilji punoj domorodaca od kojih morate pobjeći. Kroz svo to vrijeme morate promatrati oko sebe kako biste pronašli predmet koji će vam poslužiti kao oružje. Ako mislite da ćete na korištenje dobiti pištolj grdno se varate jer ono što pronalazite je najobičniji luk, dok strijele pronalazite u utrobama ljudi koji su bezuspješno bježali od istih.


Kroz svo to bježanje pojavljuju se klasični quick-time eventi u stilu jednog Uncharteda ili God of Wara, a oni zahvaljujući dobroj izvedbi i prijelazu ne prekidaju tijek akcije već uspješno povećavaju napetost gameplaya.

Mehanika luka i strijele je odrađena na vrlo intuitivan način. Level koji prikazuje princip luka i strijele traži od vas da ubijete srnu u divljini kako biste nahranili Laru. Naime triggeri gamepada se koriste za napinjanje strijele dok se desna gljiva koristi za ciljanje. Pritom treba paziti na pritisak koji izvršavate na trigger jer o njemu ovisi jačina izbacivanja strijele. Sustav je to koji traži određeno navikavanje, ali kasnije vam to jednostavno postaje prirodno i ne razmišljate o tome.

Prezentacijski je ovo iznimno lijepa igra s mnogo detalja u okolini te s vjernim i fluidnim animnacijama, a na neki način da se osjetiti i onaj Square Enixov utjecaj na kakav smo inače navikli u Final Fantasy serijalu. Iskusio sam i ponešto problema s framerateom koji se znao osjetno spustiti u kaotičnim situacijama kao što su eksplozije ili veliki broj ljudi na ekranu, no vjerujem kako će takvi problemi biti ispolirani u završnoj verziji igre. U svakom slučaju, nakon igranja definitivno se jako radujem novom Tomb Raideru i redizajniranoj Lari bez megaglomaznih silikonskih implatanata.

Datum izlaska: veljača 2013.
Platforma: Wii U ekskluziva

Rayman Origins je za mnoge bio iznenađenje godine. Platformer koji je zahvaljujući svojoj igrivošću, dizajnu levela i prelijepoj 2D grafici iznenadio kritiku. Nažalost količina prodanih primjeraka, odnosno zarada od igre nije bila jednako spektakularna pa je Ubisoft odlučio izbaciti nastavak koji će pokušati ispraviti taj problem, ovaj put ekskluzivno za novu Nintendovu Wii U konzolu.

Uzimam Wii U kontroler u ruke, bacam pogled prema TV-u i prvo što će primjećujem je koliko je Rayman Legends prelijepa igra. Ubisoft je nedavno izjavio kako je velikodušna količina RAM memorije u Wii U konzoli omogućila njihovom razvojnom timu stvaranje levela u visokoj nativnoj razlučivosti, bez potrebe za kompresijom kao u Originsu. Rezultat toga? Likovi, okolina kao i sama akcija popraćena vrlo prikladnim efektima izgledaju jako oštro, što stvara dojam kao da gledate visokobudžetni Disneyjev crtić napravljen u stilu francuskog animiranog filma… i sve to u krasnom HD-u. Teško je taj spektakl za oči opisati riječima pa evo jednog gameplay videa s ovogodišnjeg E3 sajma za jasniju predodžbu.

A osim što lijepo izgleda, izvrsno se i igra. Petominutni demo nam je pokazao kako je ovo i dalje dobar stari platformerski Rayman, koji je pritom upoznao nove prijatelje kao što je “vikingica” Barbara i leteća žaba Murfy s kojim upravljate pomoću touchscreena na Wii U GamePadu. Naime Rayman se sada može igrati kooperativno u dva ili više igrača koristeći Wii remoteove u kombinaciji s Wii U GamePadom. Igrač koji drži GamePad upravlja Murfyjem putem touchscreena, a cilj mu je pomagati drugim igračima u prelasku levela tako da ubije neprijatelje ili skuplja Lumove. Zahvaljujući ovoj novosti stvara se dodatna dinamika pri prelasku levela zbog čega igra postaje još zabavnija i kaotičnija.

Priupitali smo predstavnike Ubisofta što je s NFC tehnologijom koju Wii U Gamepad podržava i koja je po procurenom traileru za Legends trebala biti podržana u ovoj igri, ali djevojke iz Ubisofta nisu imale odgovor. Kako god bilo, s NFC-om ili bez, Rayman će sigurno biti prava platformerska poslastica za buduće vlasnike Wii U konzole koja izlazi na tržište za manje od mjesec dana.

Datum izlaska: 30. studenog, 2012.
Platforma: Wii U

Nintendo Land je skup mini-igara okupljenih u tematski Nintendo park i dizajniranih da vas upoznaju s novim gameplay mogućnostima koje su zbog posebnog kontrolera izvedive samo na Wii U konzoli. Dakle, nešto kao što je Wii Sports bio za Wii konzolu. Cjelokupni Nintendo Land će sadržavati sveukupno dvanaest “atrakcija”, odnosno mini-igara postavljenih u univerzume raznih Nintendo franšiza, a ja sam na Comic Conu isprobao dvije od njih.

Prva je bila mini igra bazirana na Metroid serijalu koja nosi ime Metroid Blast. Grafika je relativno jednostavna, ali riječ je o jako zaraznom konceptu gameplaya koji je moguće iskusiti s Wii U GamePadom i dva ili više Wii Remotea, ovisno o broju igrača. Nintendo je prikazao dva načina igranja Metroid Blasta. Prvi je bio kooperativni u kojem igrač s GamePadom upravlja Samusinim brodom koristeći motion kontrole ugrađene u tabletoidni kontroler, dok drugi igrači odnosno vaši Miijevi u Samusinom oklopu, vode borbu protiv neprijatelja na tlu. Kao i Samus, Miijevi imaju mogućnost korištenja klasičnog Metroid arsenala kao što su rakete, laseri ili pretvaranje u kuglu, a igrač koji upravlja letjelicom može koristiti rakete i bombe ispaljujući ih dodirom na neprijatelja putem touchscreena. Neprijatelji koji su nasumično generirani računalni botovi dolaze u valovima i što ih više ubijate oni dolaze u većem broju. Drugi način igranja Metroid Blasta je međusobna borba igrača. Cilj je naravno ostati posljednji preživjeli te je potrebno srušiti i samu Samusinu letjelicu jer ipak njome upravlja vaš neprijatelj.


Druga i posljednja mini igra koju je Nintendo prikazao jest Chase Mii. Riječ je o klasičnoj igri skrivača u kojoj korisnik GamePada preuzima ulogu Marija i uz pomoć svog ekrana pronalazi druge igrače koji su se sakrili diljem labirinta. Igra je nevjerojatno zabavna i uzrokuje one slatke frustracije tipa “jaoooo kako si me uspio pronaći”. Grafički je Chase Mii jako oku ugodan, stvarajući organski osjećaj korištenjem tekstura sličnima onima u Little Big Planetu koji je poznat po imitiranju nekih tekstura iz pravog života.

Nintendo Land izlazi kao zasebna igra te kao dio Premium paketa Wii U konzole 30. studenog.

Od ostalih igara imao sam priliku isprobati Hitman Absolution čiju ste najavu već čitali na HCL-u pa o nekim pretjeranim gameplay detaljima ne treba ponovno pisati. No mogu potvrditi da je Hitman i dalje prokleto opasan te da i dalje nosi barkod na glavi. Također, čini se da Hitman neće postati bezumni TPS koji su tako popularni i lijepo prodavani ovih dana, već je developer dobro prepoznao snage svog serijala i odlučio ih jednostavno nadograditi te uvesti u ovo modernije doba. Absolution tako stavlja veliki naglasak na prikrivanje tragova, šuljanje i stapanje s okolinom kako biste se što diskretnije riješili svojih meta. No igra vam ujedno nudi slobodu, odnosno izbor načina na koji ćete se riješiti svake mete. Želite li da to bude diskretno ili frenetičnim ubijanjem svih ispred vas? Nema forsiranja, izbor je na vama.

No zamjerku bi uputio grafičkoj prezentaciji koja ponekad djeluje vrlo siromašno. Postavlja se pitanje je li riječ o neispoliranosti demoa koji sam isprobao ili je jednostavno igrin engine u pitanju. Situacija je tako loša da su mi igrine teksture niske razlučivosti ostavile dojam 2005. godine i prvog vala Xbox 360 igara. Ipak, možemo se nadati kako će IO iskoristiti vrijeme do izlaska za dodatno poliranje prezentacijske strane igre i pokazati kako sam ubrzao s ovim zaključkom.


Vidio sam u akciji još i Project P-100, odnosno The Wonderful 101 kako se igra sada zove, a moram priznati da je upravo ova igra bila moje osobno iznenađenje sajma. Naslov je to koji dolazi od kreatora Bayonette Platinum Gamesa ekskluzivno za Wii U, a koja iza jednostavnog, ali interesantnog grafičkog prikaza krije kompleksnu zabavu izvedivu samo na Wii U konzoli. Pisali smo već o njoj na HCL-u, no tek kad ju uživo vidite u akciji neke stvari se poslože i lako je uvidjeti igrinu genijalnost. Riječ je kombinaciji platformera, real-time strategije i hack and slasha u kojoj vodite skupinu super heroja čiji je zadatak spasiti grad od navale neprijatelja. Platinum Games je odlučio kombinirati tradicionalne kontrole kao što je korištenje analognih gljiva za kretanje i tipki za izvođenje poteza s touchscreenom na GamePadu.

U ovom slučaju touchscreen služi za spašavanje ljudi i regrutiranje novih heroja tako da ih okružite na mapi Gamepadovim stylusom. Drugim potezima stylusa odabirete formaciju heroja ili određujete točku napada što daje taj strategijski štih ovom miksu žanrova. U prilog The Wonderful 101 ide i stripovska prezentacija zbog koje dobiva poseban šarm, sličan onome kakav je kultni Viewtiful Joe imao. Uvjeren sam kako će ljubitelji Pikmina voljeti i ovaj dragulj koji bi lako mogao steći kultni status, ali vjerojatno ne i masovnu prodaju kako to obično biva sa čudnim “ne-Call of Duty” igrama.

Definitivno se može reći kako je Javits Centar, lokacija održavanja Comic Cona, bio sasvim nova dimenzija zbog brojnih cosplayera koji su sajam pohodili i stvarali atmosferu kakvu ovdje ni za vrijeme maškara nećete vidjeti. Dobra hrana, još bolja ponuda igara i brojna predavanja vezana za strip, ovaj su sajam učinili punim pogotkom zbog čega jedva čekam povratak sljedeće godine.

Nažalost nisam sa sobom ponio moć bivanja na više lokacija odjednom (ostala mi doma) pa nisam uspio vidjeti i odigrati sve igre koje sam htio, ali na to sam vrlo lako zaboravio u trenutku kad sam otišao na piće sa Spidermanom i Zombie Sailor Moon ratnicama.

Jeste vi skoknuli do New Yorka na Comic Con? Niste? Kako to!? Ma nema veze, javite nam što mislite o našem reportu i koliko se veselite opisanim igrama.

Komentari (12)

  • -Aragorn-

    04.11.2012 - 19:39

    sve kriza,a za New York se leti…

    • redhillunited

      @-Aragorn-, 04.11.2012 - 19:52

      kod HCL nema krize, bogati su kad mogu do New Yorka i nazad

    • -Aragorn-

      @-Aragorn-, 04.11.2012 - 20:47

      ..a jadni narod nema za lebac

    • -Aragorn-

      @-Aragorn-, 04.11.2012 - 20:49

      Ah, da sjetio sam se- to im je još ostalo para od onog što ih je EA potplatio da daju veću ocjenu FIFI nego PES-u 😉

    • Stormrage

      @-Aragorn-, 05.11.2012 - 13:02

      [šala] a jbg, tako ti je to kad ti je brat nikola "namještavalac utakmica" karabatić xD [/šala]

  • xPh4rIm

    04.11.2012 - 19:43

    Rayman otac igre

  • BiGGY

    04.11.2012 - 19:57

    HITMAN GOTY

    • Aves

      @BiGGY, 07.11.2012 - 21:11

      Sorry što te moram razočarat, no ta titula ide Assassin's Creed III.

  • armin221186

    04.11.2012 - 20:56

    da znam da ce neko krekovat ovaj WII U odmah bi ga kupio xD

  • gamelaker

    04.11.2012 - 21:15

    uz sve te dobre igre primjećujem da ova crvena teta ima jako razvijene grudi…

  • goldfinger

    05.11.2012 - 06:47

    Znači,može se i do New Yorka potegnuti….Lijepo,nema šta..

  • maxim.x

    05.11.2012 - 09:37

    Ovo za Hitmanonu grafiku se dalo vidjeti iz gameplay videa i moram reci da mi to za ovakvu igru- ne smeta uopce! :) sa takvim gameplayom mogli su ostaviti istu grafiku ko i za Blood Money haha

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!