Fire Emblem Warriors: Three Hopes

Three Houses Remix

Hrvoje Smoljić

Developer Omega Force postaje sve bolji u maskiranju svoje ustaljene Warriors formule u ruha nekih drugih franšiza. Nije im ovo prvi put da to rade s Fire Emblemom, ali odmah mogu reći kako je Three Hopes znatno uspješniji u prenošenju svega što je prepoznatljivo u ovoj franšizi. Zapravo, postoji i ovdje dobra doza taktiziranja i prepoznatljivih mehanika zbog kojih Three Hopes često ne djeluje kao spin-off, nego više izgleda kao punokrvni nastavak na Fire Emblem: Three Houses.

60€ Nintendo Switch Ustupio izdavač (CD Media)

Nadale se tri kuće

Ako ste zaigrali Fire Emblem: Three Houses, ovdje ćete se osjećati kao kod kuće. Three Hopes donosi isti svijet, iste likove i sličnu premisu zapakiranu u alternativni “what if?” scenarij čije posljedice onda imaju efekt leptira na ostatak priče. Najbolje je to opisati ovako: ako ste igrali Three Houses, ovo vam dođe kao nova sezona omiljene TV serije, a ako niste – imate svježu, pozamašnu priču u koju možete zariti zube.

Ukratko, preuzimate kontrolu nad plaćenikom kanonskog imena Shez. Kažem kanonskog jer mu ime i spol možete odrediti sami. U suštini, odmah na početku igre veliki vas zaplet u priči skoro ubije, a spašava vas misteriozno biće imena Arval. Uskoro se susrećete i spašavate tri plemića od napada bandita, pridružujete se jednoj od tri frakcije i tu se zapravo polako upoznajete sa većinom prepoznatljivih likova iz franšize.

Kao što rekoh, ako ste zaigrali Three Houses, ponovne interakcije sa šarolikom postavom kuća Black Eagles, Blue Lions i Golden Deers totalni je nostalgični gušt. Iako se priča kreće nekom već otprilike poznatom putanjom, količina prisutnih likova ostavlja dojam kao da se radi o nekakvom Avengers: Endgame scenariju gdje se apsolutno svi heroji okupljaju za još jednu veliku avanturu.

Pričam ti priču, dok vojske kliču

Avantura se ovdje sastoji od kombinacije mnogobrojnih interakcija s likovima, već poznatog warriors stila borbe i žongliranja hrpe RPG elemenata. Po pitanju interakcije s likovima, sve što biste ikada htjeli od nastavka je ovdje, s dovoljno novotarija koji ustaljenoj formuli daju dašak svježine. Količina dijaloga s likovima je katkad zapanjujuća, a ponovno građenje starih i uspostavljanje novih odnosa gotovo da je glavni fokus, ali i čar igre. Društveni aspekt igre uglavnom je realiziran kroz maleni kamp kojim se između misija moguće slobodno šetati i pričati s likovima.

Osim pukog razgovora, drugim je likovima moguće davati poklone, pripremati im obroke, ići s njima na ekspedicije pa čak i zajednički obavljati kućanske poslove. Količina likova, dijaloga i kratkih crtica u početku može biti pomalo zastrašujuća, ali u svojih 30 do 40 sati, koliko je potrebno da igru prijeđete s jednom frakcijom, sve to lijepo “sjedne” na svoje mjesto. Uostalom, postava likova dovoljno je šarmatna i raznolika, što vizualno što po pitanju osobnosti da ćete ih lako upamtiti, a neke možda čak i zavoljeti.

Koliko ćete voljeti borbu u Three Hopes ovisi koliko inače volite musou stil igara jer je mehanički sve već više-manje viđeno u prijašnjim naslovima iz tog žanra. I ovdje na početku svake bitke izabirete nekoliko likova koje možete kontrolirati te combo napadima pokositi na stotine neprijatelja, pritom zauzimajući ključne točke na mapi. Uz regularne combo napade očekujte hrpu specijalnih, awakening i drugih magičnih, kritičnih, rush, team-up napada, ovisno o klasi lika kojim upravljate i njegovim oružjem.

S oružjima je i ovdje je prisutan poznati Fire Emblemov zaplet na sustav papir-škare-kamen, koji zahtijeva nešto promišljeniji pristup borbama. Osim toga, taktičnost dolazi do izražaja biranjem određenih nadogradnji u kampu, ali i upravljanja suborcima. Naime, za vrijeme igre moguće je bilo kojeg lika poslati na određeni dio mape u obrambenoj ili napadačkoj ulozi. Osim što tako sa sebe skidate pritisak, dobro dođe ako trebate na udaljenoj točki na mapi intervenirati preuzimajući direktnu kontrolu nad likom kojeg ste tamo poslali.

Ima toga još, a igra će čak i 10 sati nakon početka još uvijek na kapaljku predstavljati nove mehanike. Tu vam se može činiti kako dosta njih možete ignorirati i nekako proći sve misije oslanjajući se na čistu musou akciju, ali vjerujte mi – već tamo oko 10-te misije morat ćete ih uzeti u obzir, naročito na višim postavkama težine. Ovo još više dolazi do izražaja ako zaigrate Classic mod u kojem možete trajno izgubiti likove koji padnu u borbi, što znači da ostajete zakinuti za moćne saveznike i njihove zanimljive priče.

Bitno je reći kako prebacivanje fokusa na akciju ovdje nije otupilo RPG oštricu Fire Emblema. RPG elementi su i ovdje uvelike prisutni i to je jedna od onih igara gdje statistike imaju statistike. Likovi prikupljaju iskustvo i rastu im leveli, a isto vrijedi za oružja, vještine i hrpu druge opreme. Svaki lik ima svoju klasu za koju je moguće odabrati dodatne specijalizacije koje sa sobom nose nove vještine ili čak konje i zmajeve za jahanje. Sustav je vrlo fleksibilan i odličan za eksperimentiranje ako ste voljni ući u njegovu dubinu. Ako vam se to ne da i ne volite provoditi hrpu vremena u menijima, igra nudi i opciju da jednom tipkom automatski likove unaprijedite i odaberete im trenutno najbolju dostupnu opremu i vještine.

Iako sve navedeno zvuči vrlo mesnato po pitanju sadržaja, nije ništa što u musou igrama nije već viđeno. Osim toga, borba na osnovnoj mehaničkoj razini i ovdje vrlo brzo može postati repetitivna i zamorna. Ona je bez sumnje vrlo efektna i na momente zadovoljavajuća, ali definitivno nije dovoljno raznovrsna da vas drži kroz tri kampanje. Igra stvari otežava količinom istovremenih problema koje pred vas baca, a ne njihovim mehaničkim produbljivanjem kao u tradicionalnom Fire Emblemu. Najbolji primjer navedenom su borbe protiv bossova koje su suštinski iste kao lupanje po najobičnijim protivnicima. Rekao bih da su i developeri djelomično bili svjesni da borba može postati zamorna jer New Game+ čak nudi da određenim predmetima preskačete bitke kako bi se mogli posvetiti isključivo priči.

Switch na aparatima?

Što se tiče vizuala i tehnikalija, ovo je Switch ekskluziva pa nije za očekivati ne znam kakav spektakl. Igra izgleda okej, a najslabija točka su joj leveli kojima teksture na dijelovima izgledaju vrlo isprano, a ne bi im škodila malo bogatija paleta boja. Šareni i dobro dizajnirani likovi ovako često izgledaju kao šaka u oko kad ih se stavi u često tmurne levele kojima prevladava siva boja. Svakako bih pohvalio brzinska učitavanja i relativno stabilan framerate koji lagano potone ispod 30 fps-a samo u najnakrcanijim bitkama i kada po ekranu frcaju efekti nekih od najmoćnijih napada.

Stvari su po tom pitanju nešto slabije u handheld modu, ali ništa pretjerano niti što bi vam upropastilo iskustvo igranja. Igra podržava i kooperativno, split-screen igranje za dva igrača i čak su i tu performanse sasvim solidne u usporedbi s nekim ne-tako-davno lansiranim musou igrama na Switchu (khm khm Age of Calamity).

Musou šampion

Omega Force je ovdje zadržao osobnost Fire Emblema te ga uspješno prebacio u nešto više akcijski orijentiranu, kompetentnu musou igru. Fire Emblem se u taj žanr tematski uklapa puno bolje od mnogih franšiza koje su doživjele svoje musou iteracije. Unatoč tome, vidi se da je ovdje uloženo mnogo truda i ako joj dopustite, igrini likovi i priča imaju potencijal da vas totalno uvuku u zečju rupu.

Svakako smatram da repetitivnost musou gameplaya nije dovoljna da nosi ovu igru preko potencijalnih 100 sati. Srećom, u kombinaciji s ostalim elementima dovoljno je mesnata da ju završite barem s jednom frakcijom. Iako je ovo možda najbolje što musou žanr trenutno može ponuditi,Three Hopes neće od vas napraviti obožavatelja žanra ako to već niste bili.

Omega Force neće dobiti nagradu za inovativnost, ali im se mora čestitati na do sad najvjernijem i najuspješnijem prebacivanju Fire Emblema u zadovoljavajuću musou igru.

• mesnata priča i hrpa zanimljivih likova
  • društveni sustav i hrpa RPG elemenata