Mario Strikers: Battle League

NOGOMETAŠI NA GLJIVAMA!

Vjerujem da svatko od nas ima svog gaming jednoroga – mistični nastavak dragog serijala kojeg odavno već nije bilo. Vječito se šuška o njemu, spominje ga se u ovom ili onom curenju podataka, no nikako da napokon dobijemo taj nastavak… Moj “gaming jednorog” posljednjih nekoliko godina bio je Mario Strikers – sportska igra slična nogometu, s popularnim likovima iz svijeta brkatog vodoinstalatera. Originalni Mario Smash Football izašao je 2005. na GameCubeu i donio utakmice obilježene grubim startovima, ludim udarcima te vrhunskom zabavom. Ništa manje lud nije bio ni njegov nastavak Mario Strikers Charged iz 2007.

No, nakon toga je uslijedilo zatišje. Dugih 15 godina jedina opcija za loptanje u kraljevstvu gljiva bilo je vađenje starih konzola iz ormara. I zato sam bio neopisivo sretan najavom novog Mario Strikersa za Nintendo Switch. Nakon bezbroj utakmica, mogu vam konačno prenijeti svoje dojmove o toj igri.

60€ Nintendo Switch Ustupio distributer (CD Media)

GDJE JE SUDAC?

Battle League ima slične nogometne temelje kao i njegovi prethodnici. A ti se temelji svode na dvije momčadi s golom na oba kraja. Sve ostale sličnosti s pravim nogometom tu prestaju. Ovdje igrači mogu upravljati loptom bilo kojim dijelom tijela, uključujući rukom, čak iako nisu golmani. Utakmica se igra ukupno četiri minute sa zaustavljanjem sata prilikom pogotka, a u slučaju izjednačenog rezultata slijedi pravilo zlatnog gola. Utakmice se odvijaju u arenama s električnom ogradom, zbog čega je lopta uvijek unutar igre i ne postoje ubacivanja sa strane ili iz kornera. Ne postoje suci ni prekršaji, dapače – dozvoljeno i poželjno je udarati protivnike u svrhu oduzimanja lopte. I upravo zbog ovih ludih pravila ne možemo pričati o čistom nogometu, nego nekoj ludoj izvedbi istog koji zna biti prilično zabavan u svojoj kaotičnosti.

Unatoč dosta drugačijem pristupu nogometa, ovo nije znak da ova igra nema uigrane mehanike, opcije napada i protunapada te kompleksnost. Sve započinje kreiranjem tima koji se sastoji od četiri igrača i golmana. Četiri igrača na terenu možete upravljati sami ili s drugima. Na izbor imamo ukupno deset dostupnih likova: Mario, Bowser, Luigi, Peach, Rosalina, Yoshi, Toad, Donkey Kong, Wario i Waluigi.

Trenutno na izboru imamo 10 dostupnih likova, svaki sa svojim posebnostima.

Svi likovi imaju unikatan udarac o kojem ćete čitati malo kasnije u tekstu, no razlikuju se i po početnim statistikama. U pitanju su snaga, brzina, udarac, dodavanje i tehnika koji su različito raspoređeni od lika do lika. Mario je tako tipični polivalentni igrač: podjednako je dobar u svemu, ali se ni u čemu ne ističe. Za razliku od njega, Donkey Kong je tipični razbijač – spor je, ali s prilično izraženom snagom kakve se ne bi postidio ni Sergio Ramos.

Vrijedi napomenuti da se sve statistike mogu izmijeniti opremom. Oprema izgleda kao da je ukradena s ragbi utakmice: tu su kaciga, naplatci za ruke, oklop i zaštita za noge. Sve je to moguće je primijeniti na svakog lika, a samim time i utjecati na njegove karakteristike. Nažalost, svaki komad opreme mijenja samo atribute s jednog kraja na drugi. Ne postoji oprema koja će vas ultimativno učiniti boljim, čime se zapravo gubi mogućnost otvaranja novih taktika za tim. Srećom, svi komadi odjeće izgledaju u istu ruku šašavo i moćno, pa ćete se sigurno poigrati s otključavanjem istih. Njih otključavamo novcem zarađenim kroz utakmice te nije potrebno mnogo vremena da obučete ono što vam se sviđa.

Ne postoji oprema koja će vas ultimativno učiniti boljim, čime se zapravo gubi mogućnost otvaranja novih taktika za tim.

Još jedna neiskorištena prilika je mogućnost upravljanja spomenutih golmana. Oni su uvijek kontrolirani od strane računala, bez obzira igrate sami ili s drugim igračima u timu. To zna dovesti do frustracije za primljene pogotke s polovice terena te osjećaja nemoći u takvim situacijama.

BOMBASTIČNE UTAKMICE

Gameplay se kao i u pravom nogometu svodi na obrambene dionice, gdje je cilj oduzeti loptu protivniku te napadački prilikom čega želite postići pogodak. U obrani će vam glavna mehanika biti udaranje protivnika. Što duže držite tipku napada, to će vaš napad biti jači. No, držanjem druge tipke za udarac pojavit će se pokazivač snage napada, što jasno mogu vidjeti i protivnički igrači.

Kad ste u timu sa suprotne strane, imate i tipku za izbjegavanje napada. I upravo s tom tipkom dolazimo do tipične situacije mačke i miša, gdje napadač pokušava zaobići protivničke napade te si otvoriti prostor za udarac. Čitav je gameplay prilično zabavan i traži dosta koncentracije, brzih refleksa, pravovremenih dodavanja i dobrog pozicioniranja za udarac. Pravovremeni pritisak izbjegavanja ili dodavanja može uz to može ubrzati vašeg igrača ili loptu, što će iskusni igrači znati iskoristiti.

Čitav je gameplay prilično zabavan i traži dosta koncentracije te brzih refleksa.

Osim standardnog upućivanja udarca na gol, možemo otvoriti i Hyper Strike ako pokupimo bliješteću kuglu na terenu. Za aktiviranje Hyper Strikea potrebno je dugo držati tipku za udarac, uz nadu da vas netko neće prekinuti rušenjem prije nego napunite udarac. Nakon toga slijedi brza sekvenca u kojoj morate pogoditi točna mjesta na pokazivaču da udarite loptu što jače. Svaki lik ima unikatni udarac, pa Yoshijem tako ispaljuje veliko jaje koje se otkotrlja do protivničkog gola i usput poruši sve protivničke igrače na putu. Princeza Peach pak šalje udarac pun ljubavi, koji putem baca sve protivnike u stadij zacopanosti do ušiju.

Udarci su prekrasno animirani i izgledaju odlično, no nije moguće prekinuti tu animaciju. Prvih nekoliko puta bit ćete oduševljeni svakim od njih, no nakon 50-ak utakmica već će vam postati naporno. Važno je spomenuti da pogoci postignuti uz pomoć Hyper Strikea donose dva boda u odnosu na obične udarce koji donose samo jedan. Zbog toga ćete se često naganjati s protivničkim igračem na terenu tko će prije pokupiti ovaj vrijedni orb za aktivaciju specijalnog udarca.

Pogoci postignuti uz pomoć Hyper Strikea donose dva boda u odnosu na obične udarce koji donose samo jedan.

Osim kugle za Hyper Strike, na nogometnim terenima moći ćete pokupiti i druge predmete koje možete koristiti u obrani i napadu. Oklopi kornjače, bombe i kore banane su tu da zaustave protivnike, dok ćete s pečurkom dobiti ubrzanje na terenu. Zvijezda će vas, naravno, učiniti neuništivim na par sekundi. Ovi dodatci ionako zabavne utakmice čine još nepredvidljivijim i unose element kalkuliranja kada iskoristiti koji predmet.

SIROMAŠNA FIFA

Do sada je sve ovo zvučalo prilično idilično i zabavno, no glavni problem novog Mario Strikersa nije na terenu nego izvan njega. Igri jednostavno fali sadržaja. Što se tiče single-playera, na raspolaganju imamo samo brze utakmice i kup. Kup je turnir na ispadanje gdje prilikom prve izgubljene utakmice ne ispadate odmah s turnira nego imate priliku probiti se do finala protiv drugih gubitničkih ekipa. Na raspolaganju imate nekoliko kupova koji znaju biti prilično izazovni te su vam odlično mjesto za uvježbavanje prije okršaja sa stvarnim igračima. Nažalost, to je to što se tiče single-playera. Ne postoji nikakav Story mod, mape, ni otključavanje drugih likova… U usporedbi s jednim Smash Brosom, Mario Strikers izgleda kao neka demo verzija, a ne puna igra.

Situacija je donekle bolja u multiplayeru, iako nas i tamo čeka samo jedan mod pokraj brzih online utakmica. Strikers Club mod omogućuje nam kreiranje vlastitog kluba ili pridruživanje klubovima drugih igrača. Osim tipičnog imenovanja ekipe, možete kreirati vlastiti grb, dresove te urediti stadion. Nove opcije za uređivanje stadiona otključavate specijalnim kovanicama koje osvajate samo u ovom modu. Nažalost, ovo usput znači da više ne postoje specijalni stadioni, kao u prethodnim dijelovima, koji mogu imati određene prepreke na travnjacima. Sada su travnjaci uvijek iste ravne plohe bez dodatnih začina.

Strikers Club mod omogućuje nam kreiranje vlastitog kluba ili pridruživanje klubovima drugih igrača.

Što se tiče samog kluba, isti može imati do 20 igrača koji sudjelovanjem u online mečevima za vrijeme sezone doprinose vašem rangu. Nije to neki napredan sustav, no barem donosi određenu razinu kompetitivnosti i napredovanja. Inače, prilikom offline, ali i online mečeva možete igrati s druga tri igrača u timu, dok na jednoj konzoli mogu igrati maksimalno dva igrača.

U početnih nekoliko dana dostupnosti online moda bilo je prilično teško pronaći protivnika te bi me vrlo često dočekala greška prilikom traženja. Bolje nije bilo ni na samim utakmicama, gdje se često događa zastajkivanje određenih protivnika, što drastično utječe na utakmicu. Vjerujem da će ovo biti popravljeno kroz dogledno vrijeme, no za sada ovo iskustvo zna prilično varirati.

Srećom, ostali tehnički i vizualni dijelovi Mario Strikersa ipak su na dostojnom nivou. Igra se vrti u 60 sličica po sekundi uz neprimjetna usporavanja na 1080p rezoluciji. To je prilično pohvalno za jedan Switch naslov, pogotovo kada izgleda ovako lijepo kao Mario Strikers: Battle League. Jedino što bi vam moglo smetati u prezentaciji jesu likovi na tribinama koji se očigledno izvode u manjem broju sličica po sekundi, a to dosta dolazi do izražaja prilikom proslave golova.

Dodatna zamjerka s vizualne strane je teško praćenje koji likovi igraju za koju momčad i gdje je lopta. Ovo je posebno očigledno kada u momčadi imate Rosalinu, koja preko svoje plave haljine ima navučen dres te uopće ne izgleda kao da pripada vašem timu.

IGRAMO?

Mislim da je ovo jedna od onih igara koja će postajati sve bolja i bolja s novim proširenjima. Nintendo je već najavio da ćemo naknadno dobiti besplatne nadogradnje. Nadam se da ćemo osim proširenja siromašnog broja likova dobiti i neke nove, konkretne modove. Do tada je novi Mario Strikers prilično teško preporučiti bilo kome za neko single-player iskustvo. S druge strane, ako imate prijatelje s kojima možete osnovati klub i krenuti u pohod na najviši rang, vjerujem da bi vam iskustvo igranja moglo biti mnogo bolje.

Igra definitivno nudi dovoljno šašavosti po cijelom terenu, prilično se dobro izvodi na Switch konzoli i same proslave golova nešto su najluđe što ćete vidjeti u Mario svijetu. Prava je šteta što novi Mario Strikers nije pričekao još nekoliko mjeseci i došao s boljom ponudom u startu. Ovako me iskreno strah da će igrači već zaboraviti na ovu igru dok obećana proširenja dođu na red.

Mario Strikers: Battle League nudi prilično zabavan gameplay, no siromašna ponuda modova u ovom stadiju udaljava igru od preporuke.

74 Naša ocjena
  • vrhunska zabava na čitavom terenu