Blood West

KRVAVO I KOMPAKTNO

Blood West mi je kao ljubitelju retro pucačina fantastičan zaključak inače odlične godine za ovaj podžanr FPS igara. U 20+ sati koliko sam čistio demone i kreature po neobičnom, ali zanimljivom svijetu, ne znam jesam li više uživao u odličnoj kombinaciji pucanja i šuljanja ili u tome što sam se igrao Tetrisa u ruksacima koji su poprilično ograničeni kad se skupljaju svakakve drangulije. Blood West nije vaša klasična pucačina nego ima i nekoliko RPG elemenata koji se kvalitetno naslanjaju na dizajn tihog i glasnog pristupa kad treba eliminirati protivnike.

25€ PC Kupljen za potrebe recenzije

Prva stvar koja plijeni pozornost je mapa u igri, odnosno dimenzije teritorija po kojemu se krećemo. Riječ je o površinski maloj igri za današnje pojmove, pogotovo ako se napravi usporedba s ostalim pucačinama koje su smještene u otvoreni svijet. Recimo, Far Cry serijal ili nedavno izašli Avatar su gigantski naspram Blood Westa. Pokraj takvih igara ovo izgleda kao jedan mali dio pješčanika, ali u njemu se skrivaju zabavni sadržaji. Nema ovdje upitnika na mapi, dodatnih aktivnosti i drugih načina s pomoću kojih se igraču drži pozornost. Pucanje, šuljanje i istraživanje su korijen gameplaya koji nije sadržajno dubok, ali je dobro isprepleten s ostalim dizajnerskim rješenjima.

To je prvenstveno vidljivo u načinu funkcioniranja kad je u pitanju tihi pristup eliminaciji. Odmah ću naglasiti – ovo nije stealth igra iako se takvom promovira. Šuljanje je samo dodatni način kako lakše riješiti protivnika kad želite uštedjeti streljivo. Hodanje u čučnju se koristi malo češće u početnom segmentu igre jer se ipak treba nekako dokopati konkretnijeg vatrenog naoružanja. No, cijela stvar je zapravo vrlo jednostavna i pametno smišljena. Tako se prilaskom protivniku pojavljuje vizualni indikator koliko se glasno krećemo i koliko se ušlo u njegovo vizualno polje. To je vrlo korisna informacija jer su tihi napadi najčešće instantne eliminacije.

To jednako tako definira koliko ćemo sami sebi olakšati ili otežati igru, jer ovdje nema klasičnog biranja težine. Ako odlučite krenuti kaubojskim pristupom čim pokupite prvi hrđavi revolver, to vam onda može biti hard težina. Ne samo da su prva oružja slaba po količini štete koju nanose, ni ruka vam nije baš mirna za precizno odašiljanje metaka. Stoga je tihi pristup onaj koji se često koristi i nije dosadno čekati priliku kako biste se prikrali protivniku.

Dodatni razlog zašto naglašavam kako ovo nije klasična stealth igra odnosi se na mogućnost eliminiranja protivnika vatrenim oružjem bez da njegov udaljeni kolega ikako reagira. Bez obzira koliko oružje glasno opalilo, protivnik na to neće ni trznuti. Zvuči kao priglupa umjetna inteligencija, ali u ovoj igri zna biti i korisna stvar.

Oružja u Blood Westu pucaju sporo, a ništa se brže ni ne pune. Punjenje revolvera ponekad zna trajati poput čitave vječnosti. S druge strane, dvocijevka se puno brže puni, ali za njezinu učinkovitost morate biti što bliže protivniku. Tim više što vas promašaji vrlo brzo mogu koštati života jer čudovišta imaju dosta snage u svojim udarcima i nikad nisu potpuno bezopasna, čak ni kad imate kvalitetna oružja u ruci.

Promašaji vas vrlo brzo mogu koštati života jer čudovišta imaju dosta snage u svojim udarcima i nikad nisu potpuno bezopasna

Potpuni gubitak zdravlja u ovoj se igri često događa pa ponovno oživljavanje ima svoje posljedice. Svaka smrt nosi dio prokletstva koje se nakon trećeg gubitka života formira u potpuno prokletstvo. Primjerice, prvi odlazak pod zemlju znači kako smo malo glasniji nego inače, a treće padanje pod protivničkom rukom vidljivo skrati indikator šuljanja. Srećom, svako prokletstvo se može skinuti, bilo rješavanjem specifičnih uvjeta poput ubijanja protivnika u glavu ili ispijanjem odgovarajućeg tonika. Ovo je zanimljiv način za napraviti dodatni poticaj od klasičnog nemojte izgubiti život jer nisu sva prokletstva u početku uvijek jednostavna za skinuti.

Kad se krene u dublje istraživanje nepoznatih teritorija, Blood West odlično demonstrira kako manje mape mogu biti jednako zabavne kao i veliki otvoreni svjetovi. Tome najviše pridonose odličan dizajn, zanimljive lokacije i ograničena količina zadataka po svakom od tri dostupna poglavlja. Tako primjerice u prvom poglavlju istražujemo spilje i rudnike, utvrdu i indijansko sveto tlo. Neke od tih lokacija su povezane, neke nisu, no sve zajedno čine pamtljivu cjelinu.

Blood West odlično demonstrira kako manje mape mogu biti jednako zabavne kao i veliki otvoreni svjetovi.

Dodatni razlog za pregledavanje svakog kutka leži u mogućnosti pronalaženja legendarnog naoružanja. Tako se primjerice može pronaći revolver koji, osim što donosi dodatno iskustvo,  vraća dio zdravlja. U igri se ne nalazi puno različitog naoružanja, no ima ga sasvim dovoljno kroz puške, luk i strijele, samostrel, sjekire, dinamit… Svatko može pronaći nešto što odgovara stilu igranja kojemu se prikloni.

Još jedna zabavna dizajnerska odluka je mogućnost nošenja samo dva oružja istovremeno. Jedno je mjesto za manje oružje i drugo za veće. To vas vodi u konstantno planiranje, a treba dobro i predvidjeti izmjenu oružja jer to tijekom bitke nije najspretnija stvar za izvesti. Naime, igra se ovdje ne pauzira kad vi otvorite svoju torbu sa stvarima.

Treba pohvaliti i nelinearni pristup istraživanju. Nijedan dio mape nije zatvoren niti su zadaci linearno povezani. Znao sam pronalaziti uklete predmete i prije nego sam uopće saznao za njih od malobrojnih likova koje sam sreo na svojim avanturama. Najčešći razlog zbog kojeg sam se morao vraćati u sigurnu zonu bila je količina stvari koje sam natrpao na sebe.

Nijedan dio mape nije zatvoren niti su zadaci linearno povezani.

Skupljanje i prodavanje stvari je još jedan segment koji oblikuje ovu igru. Opreme je mnoštvo, svojstva i karakteristike su broje, a mjesta za aktivno korištenje su ograničena. Blood West zato poziva na eksperimentiranje kakvu opremu nositi u određenim situacijama. Riječ je o dobro realiziranom elementu koji se lijepo naslanja na istraživački dio igre.

Za dodatnu zabavu u razvijanju lika pobrinut će se i dostupne vještine koje su od starta sve otvorene ako se ima dovoljno bodova za njihovo otključavanje. Ako se preferira korištenje hladnog oružja, postoje specifične vještine za takav stil igranja. Isto vrijedi i za igrače koji vole sipati vruće olovo.

Osim zanimljivog i napetog gameplaya, audiovizualni segment je također još jedna od stavki koju se može pohvaliti. Grafički igra izgleda čisto unatoč pikseliziranosti, a jednostavan dizajn odlično obuhvaća izoliranu i tužnu atmosferu svijeta. Zvuk također dobro prati što se događa na ekranu pa se ovisno o lokaciji mogu se čuti šaputanja, zavijanje vjetra, trube i topovi, što dodatno pridonosi sumornom ugođaju. Posebna pohvala ide zvuku oružja koji je uvijek zadovoljavajući, baš kao i sam osjećaj baratanja oružjem. Nažalost, unatoč tome što igra ne pomiče granice prezentacije, nađe se tu neobjašnjivih usporavanja što narušava inače odličan dojam.

Grafički igra izgleda čisto unatoč pikseliziranosti, a jednostavan dizajn odlično obuhvaća izoliranu i tužnu atmosferu svijeta.

Blood West je jedna od onih igara koja nije išla izmišljati toplu vodu nego je svoje gameplay elemente povezala u smislenu i zabavnu cjelinu. Najslabiji dio je zapravo radnja koja povezuje poglavlja jer je riječ o vrlo jednostavnoj priči koju ne mogu nositi ni likovi, jer ih praktički nema. Ipak je riječ o napuštenom svijetu pa je nekako i razumljivo zašto nemamo kontakta s puno ljudi ili mističnih kreatura. Ako bih već morao tražiti nedostatke, mogu još spomenuti i završnu bitku koja dobro izgleda, ali je manje izazovna nego prethodne dvije, i to značajno. Nije to samo jer se tad već ima razvijenog lika s kvalitetnom opremom, nego se i napadi mogu puno lakše izbjeći.

U vrijeme kad mnoge razvikanije igre izlaze u poludovršenom stanju, bude pravo osvježenje odigrati nešto što nije originalno, ali pametno iskorištava sve svoje prednosti bez obzira koliko rudimentarne one bile. Zabavno šuljanje, zabavno pucanje, zabavno istraživanje i odlična atmosfera čine Blood West kvalitetnim paketom koji pokazuje kako igra ne mora imati tonu sadržaja na mapi da bi si produljila trajnost. Kompaktnost je ovdje velika prednost jer uz pametan dizajn elemenata, Blood West guta vrijeme kao da je riječ o strategiji na poteze. Ponekad je manje zapravo više i ovaj je naslov dobar primjer toga.

Odličnu retro atmosferu nadopunjuju zabavno dizajnirani elementi gameplaya, a uz otvorenost pristupa ova igra zna prikovati za ekran kao kakva strategija na poteze.

86 Naša ocjena
  • kombinacija šuljanja, pucanja i istraživanja