Super Mario Bros. Wonder

WOWIE ZOWIE

Mario je ove godine napunio četiri banke i tu je obljetnicu proslavio na najbolji mogući način. Osim što je imao jedan od najgledanijih filmova 2023., sad je dobio jednu od najzabavnijih igara 2023. Super Mario Bros. Wonder odličan je spoj klasičnog 2D gameplaya i modernih ideja umotanih u predivnu animaciju. Jednostavno rečeno – najljepša Mario igra do sada!

60€ Nintendo Switch Ustupio distributer (CD Media)

Nintendo je u SMB Wonder natrpao niz sitnih detalja koji daju šarm sveukupnoj prezentaciji. Mariova kapa izgleda kao da će mu odletjeti s glave prilikom pada ili brzog kretanja. Goombe i drugi protivnici očima izražavaju strah prije nego ih Mario i društvo zgaze. Kretanje po različitim površinama ostavlja različite efekte ispod nogu samih likova… Pojedinačno su to sitnice koje vam možda ne zvuče nimalo impresivno, ali u kompletu sve to čini vrlo lijepo animiranu igru.

Prezentacijski je Mario dotjeraniji nego ikad prije, samo ne očekujte da se to ikako odrazilo na priču. Mislim, priča kao priča u Mario igrama – imate zaplet i rasplet, ništa između toga. Mario i ekipa dođu u cvjetno kraljevstvo, Browser ondje ponovno divlja i treba ga zaustaviti. Nemam tu što posebno komentirati i priču kao takvu ni ne uzimam pri vrednovanju igre kad je prisutna koliko i u Mario Party igrama.

Prezentacijski je Mario dotjeraniji nego ikad prije.

Jedino što ću reći je da ne razumijem zašto za dijaloge u priči još uvijek nije iskorištena glasovna gluma. Cvijeće u ovoj igri ima glasovnu glumu i tijekom igranja dobacuje razne komentare. A kad likovi s druge strane razgovaraju, čuje se samo njihovo glasanje bez izgovorenih riječi. Čudna mi je ta odluka da je više rada uloženo u usputne komentare cvijeća nego u razgovore vezane za priču.

Ovaj se Mario igra po poznatoj formuli. Samostalno ili u grupi do četvero igrača putujete po tematskim svjetovima, trčite i skačete po različitim levelima s ciljem skupljanja tzv. Wonder Seedova. U svakom levelu možete osvojiti 2-3 Wonder Seeda. Jedan uvijek dobivate po završetku levela, a drugi je negdje skriven i morate ga pronaći. Pronalazak tog drugog Wonder Seeda je ono po čemu se SMB Wonder razlikuje od svih dosadašnjih Mario igara.

Svaki pronalazak Wonder Seeda je događaj koji na različit način mijenja okoliš i sam gameplay.

Svaki pronalazak Wonder Seeda je događaj koji na različit način mijenja okoliš i sam gameplay. Nekad se promijeni tempo igre, npr. sve se ubrza ili uspori. Nekad se kompletno promijene pravila igre, npr. vaši likovi postanu otporni na protivnike. Nekad se čak promijeni perspektiva igre pa umjesto kretanja lijevo i desno igra dobije ptičju perspektivu. Nekad Wonder Seed pošalje likove u slobodni pad, nekad vam “isključi svjetlo”, pošalje vas na kviz, itd. Svaki level ima svoj centralni događaj i igra ih ne ponavlja više puta tako da su uvijek nepredvidivi i drugačiji.

Vidi se kako su si u Nintendu stvarno uzeli truda oko Wonder mehanike. Maštovitost svake transformacije osigurava to da leveli nikad nisu dosadni i da ih se nikad ne igra na autopilotu. Čim pronađete Wonder Seed, dinamika gameplaya postaje drugačija – radite nešto drugačije, stvari postanu življe. Ponekad vam se može dogoditi da promašite Wonder Seed i ništa se ne dogodi, ali se uvijek možete vratiti na već završeni level i baciti se na potragu za skrivenim predmetom.

Maštovitost svake transformacije osigurava to da leveli nikad nisu dosadni i da ih se nikad ne igra na „autopilotu”.

Wonder Seed je poseban začin ove igre, ali nije njezin jedini adut. I pokraj toga SMB Wonder ima jako zanimljiv dizajn gameplaya s fokusom na fiziku. Na primjer, igra ima veliku raznovrsnost površina po kojima se krećete. Pustinjski pijesak vas usporava, snijeg vam gradi blokove pod nogama, želatina vas odbija na dodir… Zatim imate specifične vrste platformi: one koje propadaju, one koje imaju dopušten broj skokova prije nego nestanu, one koje se kreću jedino kad uzastopno skačete po njima…

Sličnu razinu maštovitosti možemo vidjeti i na protivnicima. Višestruki su načini na koje u Wonderu rješavate protivnike. Neke ne možete riješiti tek tako da skočite na njih nego ih morate uhvatiti i odmotati, ili na njih baciti neki predmet, ili ih izbušiti skokom ispod njih. Protivnici isto tako znaju biti nepredvidivi, npr. klasične pirana biljke povremeno iskoče iz cijevi te se prošeću, Koopa Trupe se rolaju, itd. Slično kao i sa izgledom igre – vjerojatno vam ovo ne zvuči kao nešto neviđeno, ali kad se sve posloži u cjelinu, SMB Wonder doista djeluje kao najveća promjena koju je 2D Mario dobio u zadnja dva desetljeća.

Protivnici znaju biti nepredvidivi, npr. klasične pirana biljke povremeno iskoče iz cijevi te se prošeću, Koopa Trupe se rolaju, itd.

Još jedna specifičnost Wondera je njegov role-playing element u obliku bedževa. Bedževi predstavljaju posebne vještine ili pogodnosti koje možete koristiti tijekom igranja. Možete imati jedan aktivan bedž istovremeno, a promijeniti ga možete na početku svakog levela ili ponovnog kretanja od checkpointa.

Bedževi su aktivni ili pasivni. Aktivni vam mogu produžiti skokove, dodati mogućnost privlačenja lijanom na zid kao Spider-Man, omogućiti brže plivanje i sl. Pasivni mogu donijeti detektor posebnih predmeta, spas od padanja u provaliju, brže skupljanje novčića i sl.

Role-playing element nije nametnut i ne morate razmišljati koji vam bedž treba za pojedini level.

Role-playing element je dobro dizajniran utoliko što vam nije nametnut i ne morate razmišljati koji vam bedž treba za pojedini level. Umjesto toga birate onaj koji vam najviše odgovara, a onda u ponovljenom prelasku možete dobiti malo drugačiji doživljaj levela ako odaberete drugi bedž. Izvrstan je ovo dodatak Mario igri i volio bih vidjeti daljnju razradu bedževa u budućim naslovima.

Neke su vještine i dalje rezervirane za postojeći sustav power-up predmeta. Ovdje Mario i ekipa nemaju brojne power-up predmete iz dosadašnjih igara, ali su zato predstavljena tri nova. Najupečatljiviji je onaj koji likove pretvara u slonove, što omogućuje da prenose vodu surlama te im ubrzava fizičke radnje poput guranja blokova. Značajnu promjenu za gameplay donosi power-up u vidu bušilice jer se likovi njime mogu ukopati u zemlju ili čak na strop, te tako zaobići protivnike ili se provući do nedostupnih dijelova. Zadnji je power-up puhanje balončića, što može biti dalekometni napad na protivnika ili vam poslužiti za odskok jer na svaki balončić možete skočiti.

Sve je u SMB Wonderu lako za shvatiti i pohvatati, tako da igra nema vidljive tutorijale.

Sve je u SMB Wonderu lako za shvatiti i pohvatati, tako da igra u suštini nema vidljive tutorijale. Ipak, tu su odvojeni izazovi koji će vas upoznati sa svakom novom vještinom te vas istrenirati kako da ju najbolje iskoristite. Igra nije jako izazovna i za razliku od starih 2D igara nema odbrojavanje vremena, u većini slučajeva. Sustav potrošnih “života” je i dalje tu, no uvijek imate dovoljno ljubičastih novčića kojim si možete nadopuniti živote. Izazovnije dionice uglavnom su opcionalne i na svakom levelu ili mini-igri možete vidjeti razinu izazovnosti kroz ocjenu 1-5 zvjezdica.

Osim standardnih levela, SMB Wonder ima čitav niz kraćih aktivnosti s drugačijim zadacima. Potraga za novčićima, utrke s Wigglerom, eliminacije protivnika u areni… to su samo neki od primjera. Uz to što su sami leveli iznimno raznoliki, pokraj toga imate još i ovakve zanimacije tako da je praktički nemoguće dobiti dojam da u ovoj igri stalno radite jedno te isto.

Potraga za novčićima, utrke s Wigglerom, eliminacije protivnika u areni samo su neki od primjera sporednih aktivnosti.

SMB Wonder ima šest tematskih svjetova, jedan centralni i jedan skriveni. Nisam brojao pojedinačne levele, ali ima ih više od stotinjak. I to je više nego pristojan broj, a kao što sam već napisao – svaki level donosi specifične protivnike i jedinstvene Wonder događaje. Ipak, kad je sve tako dobro dizajnirano, logično je poželjeti još više sadržaja.

I to je vjerojatno jedini prigovor koji bih istaknuo ovoj igri. Količina sadržaja ovdje je dostatna da opravda cijenu igre, samo biste mogli imati onaj dojam da 2D Mario igre dostavljaju malo manje sadržaja od 3D Mario igara. Idealno bi bilo da igra ima barem još dva dodatna svijeta umjesto da dodatnu minutažu nudi kroz ponavljanje levela koje smo već odigrali. Možda jednoga dana i dođemo do toga kroz nekakav DLC ili Deluxe izdanje igre, ali za sada je tako kako jest: igra ima dovoljno sadržaja, samo nije baš najbogatija u usporedbi s drugim igrama u serijalu.

Za vizualni dio prezentacije imam samo riječi hvale i uz već opisane animacije istaknuo bih još činjenicu da se igra vrti u glatkih 60 sličica po sekundi bez obzira igrate li ju na TV-u ili u prijenosnom načinu. Performanse su stabilne da stabilnije ne mogu biti, a vrijeme učitavanja prihvatljivo kratko.

Glazba je vesela i ugodna, prilagođava se ritmu igre i u nekim dijelovima čak postaje neizostavni dio gameplaya.

Pohvalio bih još i zvuk u svim segmentima. Glazba je vesela i ugodna, prilagođava se ritmu igre i u nekim dijelovima čak postaje važan dio gameplaya. Zgodan je dodatak i što se neki zvukovi u igri reproduciraju kroz JoyCon kontrolere. Mario, Luigi i ostatak ekipe imaju nove glasovne glumce koji su odradili izvrstan posao. Glasovi im se ne razlikuju previše od dosadašnjih, ali ipak izražavaju više veselja. Kad god čujete “Wowie Zowie” ili “Wonderful”, čut ćete i zaigranost u glasu glumaca koja savršeno nadopunjuje ugođaj igre.

Ovaj povratak Super Mario Brosa. podsjeća me na oživljavanje Raymana 2011. godine, a sličnosti tu vjerojatno nisu slučajne. Mario / Rayman igre su bile jako dobre i prije Wondera / Originsa, a ono što smo dobili je ljepše, dinamičnije i raznovrsnije iskustvo platformera koje smo ranije voljeli. Na toj smo razini da više ne moram ni pisati kako su kontrole savršeno pogođene – to se kod Marija već podrazumijeva. I kad je tako, sav je fokus mogao otići na genijalan dizajn levela, nevjerojatnu raznovrsnost sadržaja te dobrodošle inovacije poput Wonder događaja i role-playing bedževa.

Platformeri su meni nekako najveseliji žanr u videoigrama, a SMB Wonder je savršen primjerak toga. Svakako ima nešto u činjenici da je igra dizajnirana tako da bude pristupačna za sve uzraste. No, posebnost joj je ipak u tome što je dizajnirana da ju se igra sa zadovoljnim osmijehom bilo da ste dugogodišnji veteran ovog serijala ili vam je ovo prvi susret sa Super Mariom.

Mario u najboljoj 2D formi do sada. Ljepši no ikad prije, dinamičniji nego ikad do sada.

92 Naša ocjena
  • Wonder Seed čini svaki level dinamičnim i jedinstvenim