HCL.HR

Recenzija

The Darkness 2

Zoran Žalac

Godina je 2007. U mladim danima tadašnjih next-gen konzola talentirani studio Starbreeze (tada poznat po The Chronicles of Riddick igri) na tržište izbacuje The Darkness – svježi FPS naslov temeljen na stripovskom serijalu istog imena. Igra doseže uspjeh zahvaljujući svojim inovativnim idejama i napetoj priči pa se već tada počinje razmišljati o nastavku. Međutim, Starbreeze u međuvremenu odabire druge projekte, tako da je izdavač 2K Games za izradu nastavka prisiljen angažirati novi razvojni tim. I tu kreće naša priča.

Godina je 2012. Studio Digital Extremes (poznat po naslovima Pariah i Dark Sector) lansira The Darkness II – brži, bolji i veći nastavak hita otprije četiri godine. Ili to tako barem stoji u teoriji. Kako stvari izgledaju u praksi, reći ćemo vam kroz ovu recenziju u tekstualnom te video obliku.

Priča novog Darknessa počinje dvije godine nakon događaja prethodnog dijela. Protagonist Jackie Estacado uspio je potisnuti mračnu silu koju posjeduje, ali ne i sjećanje na izgubljenu djevojku Jenny. To prividno blagostanje ne traje dugo jer Jackievu mafijašku organizaciju napada mistični kult Brotherhood koji u protagonistu budi uspavanu tamu te je silom pokušava oteti. Međutim, Darkness nije spreman napustiti svog domaćina pa je Jackie stavljen u bezizlaznu situaciju – ne smije se riješiti svog prokletstva jer upravo tama drži dušu njegove poginule djevojke.

Radnja igre je većim dijelom iznimno zanimljiva, posebno u segmentima kada se tama igra s umom protagonista…

Sve u svemu, intrigantan je to uvod u prilično napetu priču za koju vam nije potrebno „predznanje“ iz originala jer je ono ovdje sažeto na samom početku. Radnja igre je većim dijelom iznimno zanimljiva, posebno u segmentima kada se tama igra s umom protagonista, sugerirajući mu alternativnu stvarnost u obliku psihijatrijskog odjela. Likovi su također izvrsno realizirani, čemu pogoduje činjenica da u pauzama između napucavanja s njima možete razgovarati o nekim zanimljivim temama.


Međutim, premda je priča dobro ispričana, nijedan od dva ponuđena završetka ne daje zadovoljavajući zaključak. Naime, The Darkness 2 pati od poznatog sindroma – čitava igra zapravo je poveznica između prvog dijela i eventualne završnice trećega, kojemu je već postavljen temelj u obliku cliffhangera. A jednog dana kada taj treći dio bude prepričavao što se dogodilo u prethodnoj igri, imat ćemo dojam da su ti događaji bez problema mogli ostati na tom prepričavanju jer na kraju krajeva i nisu bili toliko značajni da ih se baš moralo prikazati zasebnom igrom.

Gameplay novog Darknessa krvavi je festival brutalnosti. Temelji se na najznačajnijem novitetu tzv. quad wielda, uz koji možete istovremeno baratati s dva oružja te još dva napada vašeg demonskog pratioca u obliku dvaju „zmija“. Jedan napad je čisti melee udarac dok drugi služi za interakciju – kako s okolnim objektima, tako i s neprijateljima. Za razliku od prethodne igre, korištenje Darknessa ovdje ne zahtijeva nikakvu energiju, ali je zato mudro ograničeno na tamu – nađete li se na svijetlosti, prvo ćete se morati njezinog izvora.


Taj zadatak sastoji se od uništavanja svjetiljki te neprijatelja koji vas nastoje zaslijepiti. Kada se nađete u tami, protivnike komadate na više načina, od kojih su najbrutalnije četiri egzekucije koje se otključavaju u odgovarajućem skill tree modelu. Pored tih egzekucija otključati možete i niz popratnih vještina i bonusa koji će dobro doći u borbi s raznolikom paletom neprijatelja različitih vještina. Značajan novitet je i stalna prisutnost malog demona, tzv. Darklinga. Isti ovoga puta ima više funkcija – služi kao svojevrsni indikator smjera, kao suborac, ali i igrivi lik u nekoliko navrata.

Orijentacija ka čistoj akciji nije naštetila igri, a pametno ju je nadopunio koncept borbe protiv svjetla.

Uz sve ove dodatke akcijskom dijelu igre, gameplay u novom Darknessu je izrazito zabavan. Orijentacija ka čistoj akciji nije naštetila igri, a pametno ju je nadopunio koncept borbe protiv svjetla. No kako se kaže – sve što je dobro kratko traje. Kampanja ove igre u prosjeku uzima nekih sedam sati, što baš i nije za neku pohvalu. Doduše, igra sadrži i dodatni kooperativni mod za četiri igrača. Tzv. Vendetta mod odvija se paralelno s radnjom kampanje, ali nas stavlja u uloge likova koji nemaju punu moć Darknessa nego jednu specifičnu vještinu i preferenciju oružja. Misije u ovom modu imaju različite zadatke, pa iako nisu zanimljive kao one u glavnoj kampanji, dobrodošao su dodatak koji će produžiti trajnost igre.

Ako promjena developera nije vidljiva na samom gameplayu, na grafičkoj strani igre zasigurno jest. Naime, prvi Darkness imao je realističan stil prikaza. No kako je isti pogonio engine u vlasništvu Starbreeze Studiosa, novi tim morao je isti zamijeniti vlastitim. Kao zamjena odabran je Evolution Engine, ili puno važnije – cel-shading tehnika prikaza. Promjena je bila ciljana jer je The Darkness izvorno prezentiran kroz strip. Međutim, mnogi će se složiti kako to nije bila najpotrebnija, a bome ni najpametnija promjena. Daleko od toga da igra izgleda loše. Dapače, izgleda jako dobro. No ako ste igrali original vjerojatnost je da vam cel-shading grafika neće najbolje prisjesti. Mišljenja smo da bi ovakvoj igri puno bolje odgovarao realističan prikaz, a dovoljan dokaz tome je sam prethodnik.


S druge strane, zvuk u suštini nije mijenjan. Protagonist sada ima novi glas, no glumac koji ga posuđuje obavio je odličan posao tako da vam to neće smetati. Sam Darkness ponovno se glasa divljačkim zvukom koji je sastavni dio atmosfere i bez njega bismo teško mogli zamisliti ovu igru. Što se glazbe tiče, nije naročito pamtljiva, ali služi svrsi i podgrijava akciju u igri.

Složimo li sve činjenice o ovoj igri, upitat ćemo se: je li ovaj nastavak uistinu bio potreban? Nije sporno da je ovo dostojan nasljednik originalnog Darknessa, te nedvojbeno solidna pucačina unikatnog sadržaja. Međutim, The Darkness 2 ne sadrži ništa što biste apsolutno morali vidjeti. U najboljem slučaju, sve ste to već doživjeli kroz neke druge igre. U najgorem slučaju, zaobilaženjem igre ignorirate nekoliko sati dobre zabave. Odluku stoga prepuštamo vama. Ako ste fan serijala, pa i nasilnih igara općenito, ovdje ćete definitivno naći nešto za sebe. No ako niste ni jedno ni drugo, scenarij je suprotan pa svoju zabavu potražite negdje drugdje.

Jeste već zaigrali The Darkness 2? Planirate li nakon ove recenzije? Ne zaboravite nam ostaviti svoje ocjene i komentare.

FORUM: The Darkness 2 rasprava

VIDEO RECENZIJA – Nakon četiri godine pauze vratio nam se The Darkness. Može li The Darkness II pod novim razvojnim timom zasjeniti konkurenciju ili mu je bolje da se drži mračnog kuta prodavaonice?

78 Naša ocjena
  • zabavan gameplay
  • Vendetta mod
  • zvuk
  • promjena grafičkog izgleda
  • priča bez pravog zaključka

Zoran Žalac

Dežurno čangrizalo. Primarno je na PC-u, no konzolaškog je porijekla. Voli kad igre filozofiraju, gunđa kad ne idu u 60 frejmova. Najtekstualniji recenzent HCL portala, a u slobodno vrijeme magistar opskurne znanosti koja se naziva kulturologijom. Nije isključiv, ali...

Komentari (9)

  • KasperskyKasa

    11.03.2012 - 20:19

    svaka čast,dobra recenzija. nisam igrao pa ne mogu ništa više napisat

  • snooker

    11.03.2012 - 21:26

    malo kasnite s ovim

  • manfromshadow

    11.03.2012 - 21:38

    priča je ODLIČNA
    ne znam kako ona može biti minus
    pa što ako ostavlja mjesta novom nastavku, to je zapravo još jedan plus
    ma jeste li vi uopće shvatili priču?

  • LRusso465

    11.03.2012 - 21:42

    Super recenzija. Igra ništa specialno.
    Off: Oce li biti recenzija Grand Slam Tennis 2?

  • grgoljblaster

    11.03.2012 - 21:55

    Igra mi se jako svidela, mada taj nedoreceni kraj mi je bas bio gorka pilula (inace igra ima i lazan kraj, al morate odigrati da bi videli). Gameplay taman kakav treba da bude, glasovna gluma savrsena, pogotovo glumac koji je davao glas Johnny Powell-u. Stripska grafika na kraju ispade skroz simpaticna, ovo je jedan od najbolje odradjenih cel-shaded naslova koji sam igrao (mada Wind waker i dalje stoji kao no.1). Od mene 82 a lako je moglo da bude 90 da je cela stvar zaokruzena i barem malko duza.

  • afterlife

    11.03.2012 - 22:14

    prisa je bia odma od jednom,dajem +85

  • trulex

    12.03.2012 - 00:57

    U Alan Wake svjetlo ti je spas i igra je 10 puta bolja od ove, a u ovoj ti je tama spas.

  • Mc Nane Uvijek u fazonu

    12.03.2012 - 07:11

    Od mene 80 , ja misliim da cel shaded grafa mnogo bolje stoji , prica je dobra , igra brutalna :)

  • MarkoUntitled

    24.04.2012 - 23:40

    Meni se igra jako svidjela i nebi rekao kao oni debili na gamespotu i IGN-u da je ultra kratka. Duplo je duža od MW-3 i još ima Vendettu. Priča je odlična i likovi zanimljivi a i igra je zabavna.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!