Call of Duty 5: World at War

Zvonimir Lolić

TOOICUTEKI-NA TAIKI

Mnogima nije bilo drago što nas novi nastavak legendarnog COD-a poslije odličnog modernog ratovanja vraća u drugi svjetski rat, toliko prožvakanu temu u mnogim igrama. Call of Duty World at War (dalje u tekstu COD WAW) ponovo se odvija u WWII atmosferi, ali na impresivan, vrhunski razrađen način. Novi COD posjeduje mnogo sličnosti sa svojim prethodnikom, ali nije njegova loša kopija bačena u prošlost nego jako dobro preneseni neki segmenti igre koji funkcioniraju i izgledaju odlično. U CODu WAW igrate sa Amerikancima koji se bore diljem Japana i sa Rusima koji gase posljednje trzaje nacizma po Njemačkoj. U ulozi pvt.Millera na strani Amerikanaca, kretat ćete se po prekrasno dizajniranim šumama japanskog otočja, visokim travama te ponešto građevina koje odišu dalekoistočnim stilom. Pošto su u igri Japanci, muke će vam zadavati svojim samoubilačkim naletima, skrivanjem po drveću, travi i sl. Atmosfera je nevjerojatna. Nikada ne znate kada će vam i od kuda iskočiti kosooki samoubojica žedan vaše krvi. Nerijetko ćete se naći u poziciji da se sa jako malo metaka morate suprotstaviti hrpetini Japanaca i tijekom cijele kampanje sa Amerima ćete imati glavu u torbi i biti jako blizu smrti. Prožima vas osjećaj da ste u manjini i igra svim sredstvima pokušava predočiti na kakvim su mukama bili vojnici na tim bojištima; osjećaj nemoći, ratnih grozota i sl. Igra vas istrenira da trznete i na najmanji japanski uzvik jer se sa uzvicima i Arisakama (puške na čijim su vrhovima noževi) zaletavaju na vas i vraćaju na zadnje chekpointove.

S Rusima će te pak harati Staljingradom i Njemačkom. Taj dio kampanje će vam na neki način biti lagano (ali samo lagano) smirenje od Japanskih grozota, ali i tamo će vas akcija uvijek držati na rubu. Razrušeni Berlin vjerno prenesen u ovu odličnu igru na mahove će vam oduzimati dah svojom realističnošću . Neke zgrade će vam biti poznate što iz dokumentaraca o WWII što iz prvog djela CODa. Sa pvt. Petrenkom ćete čistiti Njemački teritorij od nacista, boriti se u podzemnoj željeznici, igrati i snajpersku misiju koja tako podsjeća na Modern Warfare u Černobilu sa Priceom u mlađim danima, te zadati zadnji udarac nacizmu.

Tu je i misija sa tenkom i jedna avionska misija. Sa tenkom ćemo uništavati bunkere i ostale tenkove koji nisu na našoj strani, a u avionu… E, a u avionu… Prvo je cilj uništavati japansku mornaricu iz zraka, ali nakon nekog vremenana na velika vrata doleti cijelo jato Japanskih aviona. Sami pogađajte koji vam je onda cilj. Misiju zakomplicira i spašavanje preživjelih iz vode. Ma odlično zamišljeno i izvedeno, puno adrenalina! Igru ni sa Amerima ni sa Rusima ne započinjete u samom centru zbivanja, nego kroz misije napredujete ka dijelovima gdje se odigravaju ključni sukobi za tijek povijesti.

MAHOO

Igra je nakrcana akcijom od samog početka do kraja i rijetko ćete se naći u situaciji da možete predahnuti. U početku vas kao Amerikanca spase suborci od sigurne smrti i akcija kreće istog trena dok ćete se kao Petrenko u samom početku praviti mrtvi među ostatkom leševa nebili tako preživjeli smrt koju vam žele podariti Nijemci koji šeću iznad vas. Kada Nijemci odu, otpuzat ćete do sgt.Reznova i krenuti u snajperski pohod. Igra posjeduje i odlične interaktivne ingame scene koje su nam poznate iz prethodnog nastavka kao i monumentalne dijelove poput onog kada ranjeni prisustvujete skidanju nacističke zastave sa zgrade parlamenta u Berlinu i zabijanju nove. Tu su i impresivne scene sa bojišta primjerice kada vam japanci žele napraviti zasjedu i 20ak njih leži na podu kada se odjednom sve zabljesne i cijeli teritorij postane obasjan umjetnim svjetlom. To su Japanci ispalili svjetleću raketu i svi redom ustali sa tla te krenuli sa pucnjavom na vas. Impresivnih scena poput ove ne manjka. COD5 dodatno začinjavaju i dijalozi među suborcima i ohrabrivanje vašeg nadređenoga u kriznim trenutcima. Vjerujte mi, nekada ćete se osjećati ponosno nakon što vaš nadređeni kaže nešto vezano uz vas.

Igra je popraćena i predivnom grafikom koja krasi i zadnji nastavak CODa. Sve te šume, visoke trave, razrušeni Berlin poslije kiše je tako realno i dobro napravljeno da ostajete bez daha. Voda je prilično realno dočarana, vatra također, sve sjene padaju gdje bi i trebale, a na ruci u kojoj držite oružje se mogu vidjeti i sitniji detalji. Pri padu bombe ili nekim većim eksplozijama sve će se zaprašiti, a komadi zemlje će letjeti naokolo. Kapljice kiše će ostajati na ekranu, a animacija lica je besprijekorna. Da stvari budu još bolje, igra je optimizirana do krajnjih granica tako da će ju na 1280×1024 sa detaljima na maximumu moći igrati i vlasnici slabijih računala. Glazba u igri je također izvedena na zavidnoj razini, u monumentalnim trenutcima će biti svečana, u akcijskim trenutcima će vam još dodatno povećavati adrenalin, a u određenim trenutcima je uopće neće biti kako bi se istaknulo nešto s treće strane. Zvuk je isto tako jako dobar i preporučujem igranje igre na jako glasno odvinutim zvučnicima ili slušalicama.

TAME NI SAIGO

Igra nam nudi mogućnost igranja MPa koji je rađen na bazi onoga iz COD-a 4, odlično nadograđeno napucavanje u okružju drugog svjetskog rata. O MP je sve lijepo rečeno u našoj MP BETA najavi, a ja ću dodati samo da ima pregršt novih mapa i usredotočiti se na cooperative mod. Cooperative je mod u kojem vi sa vašim kolegama COD-ovcima zajedno prelazite kampanju. Što se više igrača uključi u igru više je i neprijatelja koje treba ukloniti. Možete uključiti i competitive scoring, brojčanik koliko je tko ubio neprijatelja. Zanimljivo, ali stavlja igru u neki sasvim drugi štih jer nećete biti usmjereni savršeno taktički odraditi misiju nego će sada u prvom planu biti bodovi kojih ćete nastojati skupiti više od vašeg suigrača. Po cijeloj igri su razbacane skrivene death karte koje ćete ako ih uspijete naći kroz igranje solo kampanje koristiti kao cheatove u cooperatvnom modu. Kada pređete solo kampanju otvara vam se i Nazi Zombies mod kojeg možete igrati solo, ali i sa ostalim igračima u cooperativeu. Zanimljiva “mini igra” koja vas baca u polurazrušenu kućicu u koju nastoje ući i zombiji i ubiti vas. Vaš cilj u ovom modu je pobiti što više zombija kojih će dolaziti sve više i više i doći do što većeg levela. Ubijanjem zombija dobivate bodove kojim otključavate dijelove kuće, kupujete oružje i sl. Ugodno iznenađenje od strane autora ove igre.

I što reći za kraj? COD WAW je vrhunska igra, prepuna akcije, predivne grafike i zvuka. Da smo očekivali moderno ratovanje, jesmo, ali što je tu je, možda je bolje i ovako. Igra nema nikakvih zamjerki osim ako ćemo picajzlit pa reći da likovi djeluju malo skriptirano i da AI u nekim dijelovima zna poblesaviti. Sve ostalo je više-manje besprijekorno. Preporuka svim COD-ovcima i onima koji će zbog ove igre to tek postati!

Očekujemo vaše komentare u boxu ispod, a za kakve dublje razgovore o ovoj igri bacite pogled na naš forum i ostavite koji post u COD 5 topicu.

Nakon što smo godinu dana moderno ratovali, Treyarch vraća Call of Duty serijal korijenima drugog svjetskog rata. Pročitajte recenziju i saznajte jesu li nas uspjeli impresionirati.

91 Naša ocjena