Summer in Mara

LJETNA POSLA

Ovoga ljeta ne morate se izlagati riziku od zaraze nego se opustiti možete i u virtualnom svijetu prihvatljivih temperatura. Igra zvana Summer in Mara već uvodnim kadrom stavlja fokus na opuštajuću atmosferu i predivni vizualni stil kojim se želi naglasiti kako je riječ o simpatičnoj ljetnoj avanturi. Tome u prilog idu i šareni tonovi s kojima se vrlo brzo dobije dojam kako je riječ o jednom neiskvarenom svijetu koji čeka na otkrivanje. No, koliko god igra izgleda nevino, već nakon tutoriala naglašava kako ništa nećete dobiti na pladnju – sve ćete u Mari morati zaraditi i za to se oznojiti.

Naime, igra kombinira nekoliko mehanika poput sadnje poljoprivrednih kultura, craftinga, istraživanja i rješavanja zadataka. Može se reći da je to standardna špranca za ovakav tip avanture, no ovdje nema kompleksnosti u mehanikama. Umjesto toga mnogo vremena provodite igrajući se poštara. To je vidljivo već s početnim zadacima kada treba skupljati i donositi stvari. Ništa strašno  jer je to ipak normalno u igrama, ali značajan dio gameplaya odnosi se na zadatke da osoba X treba Y predmete kako bi se moglo napredovati bilo to kroz glavnu radnju.

Manjak mašte u zadacima nadoknađuju likovi koji ih zadaju jer su oni i više nego simpatični. Osobnosti imaju taman koliko treba pa je npr. zanimljivo vidjeti rivalstvo između dvaju kuhara. Zatim su tu bankar te starica u svjetioniku koji glavnu junakinju Kou uče manirama. Ima tu i trgovaca, kovača te ostalih likova s kojima Koa komunicira na svojstven način. Ona je dijete i to je u igri vrlo dobro okarakterizirano. A dobro je i to što ima osobnost pristojnog djeteta, a ne derišta.

Manjak mašte u zadacima nadoknađuju likovi koji ih zadaju jer su oni i više nego simpatični.

Kako je riječ o naslovu koji nema visoki budžet, razgovori se odvijaju kroz tekst i nisu ozvučeni. To nije loše jer su se developeri oko toga potrudili pa likovi nemaju samo jedan portret kada pričaju, što dodatno pridonosi atmosferi. Problem ipak nastaje kad se pojavi sami tekst. Razgovor je prikazan kroz tekstualno polje s crnom pozadinom koja izgleda kao da joj u igri nije mjesto pokraj šarenog okruženja.

Sam svijet u kojemu se igra odvija nije velik i većina toga se zapravo odvija na dva otoka. Putovanje između njih odvija se brodom i ne traje dugo, a kako se otkrivaju novi otoci, postoji i brzo putovanje za one koji imaju morsku bolest ili žele uštedjeti vrijeme. Ono što je zanimljivo kod većine tih otoka jest to da izgledaju kao da su ispali iz oceanskog raja pa bi u njima bilo fantastično napuniti vlastite baterije. Svaki od njih zrači vlastitom osobnošću te služi kao dobra lokacija za predah. Zbog takvih lokacija se i isplati istraživati jer one pokazuju koliko su mašte developeri imali kada su stvarali Marin svijet.

Sam svijet u kojemu se igra odvija nije velik i većina toga se zapravo odvija na dva otoka.

Napredovanjem kroz radnju nadograđuje se brod, no prije nego se otvori cijela mapa potrebno je napraviti dosta koraka i riješiti hrpu zadataka zbog čega se dobije dojam kao da radite za poštansku službu. Šteta što barem sporedni zadaci nemaju malo više raznolikosti kako bi više poticali na dodatno istraživanje, a ne na jurcanje i skupljanje potrebnih predmeta. Zapravo, najgore od svega jest što njihovim rješavanjem uglavnom nema konkretnih nagrada zbog čega se ponekad može dobiti dojam da jednostavno nisu vrijedni potrošenog vremena.

Osim na istraživanje i skupljanje u Mari se dosta vremena provodi u sadnji i gradnji. Kako je igra više okrenuta prema korištenju broda, početna lokacija nije mjesto na kojemu će se provoditi previše vremena pa je samim time briga za zemlju i životinje vrlo jednostavna. Nakon pripreme zemlje i sadnje, potreban je određeni broj dana kako bi nešto izraslo, a to se može ubrzati zalijevanjem i korištenjem gnojiva. Srećom, spavanje je uvijek dostupno pa dani do berbe prođu veoma brzo.

Početna lokacija nije mjesto na kojemu se provodi previše vremena pa jebriga za zemlju i životinje vrlo jednostavna.

Isto vrijedi i za životinje na otoku. Njih se ne mora hraniti pa nema brige ako se ode na duže putovanje. Po povratku igrača dočeka uvijek isti broj životinja s time da je moguće usred oceana spašavati životinje i povećavati njihovu populaciju na otoku. Prednost veće populacije odnosi se i na proizvod koje životinje “naprave” kad ih se hrani. Čak i ako se ne vodi previše brige o ovome segmentu, alternativa se može pronaći u obliku trgovine.

Trgovina je još jedan segment koji poput životinja ostavlja dojam kako je ubačen jer je to standard unutar igara. Problem je što je zarađivanje praktički najbolje uz pomoć ruda, a opet ide sporije. Pogotovo prije nego se otvori cijela mapa. Nema smisla ni kuhati bolja jela i prodavati ih jer je lakše pokupiti rude nego trošiti dodatne resurse na to. Tu se opet može povući paralela s nagradama  – nema puno onih koji nagrade debljim novčanikom, pogotovo jer se novčiće lagano može potrošiti. Bilo to na sjemenke za sadnju ili kupovanje resursa umjesto skupljanja.

Kada se gleda najmanje razrađeni segment unutar igre, to je svakako ronjenje. Jedan ekran, doduše lijepo nacrtan i zaron do škrinja s blagom. Poprilično razočaravajuće, ubačeno u igru samo da postoji prividna raznolikost. S druge strane, pecanje je zanimljivija aktivnost koja uz pecaljku, zahtijeva i mamce. Njih se opet skuplja istraživanjem, kupuje ili se dobiju kao nagrada, ali igra tu opet opet skriva svoje mušice.

Pecaljka zahtjeva uže koje se koristi i za stvaranje drugih materijala. Stoga je sasvim razumljivo da se sve potroši, no to znači kako i pecaljka ujedno više nije dostupna za korištenje. Dosta blesavo. Zatim, tijekom vožnje s brodom nije moguće otvoriti ruksak kako bi se moglo pogledati što imamo od resursa nego se mora izaći negdje na kopno. Igra skriva još takvih sitnica koje samo stvaraju dodatni napor tijekom igranja jer se nije razmišljalo o njima. Pa umjesto uživanja u atmosferi, ponekad takve stvari naruše dojam tijekom igranja.

Ipak, Summer in Mara ima svojih kvaliteta koje više naglašene nego mane. Daleko od toga da je ovo odlična igra, ali kao ljetna avantura je sasvim dobra za ubiti 15 i više sati ovisno koliko se posveti rješavanju svih zadataka. Ovo je naslov koji je pokušao s gameplay strane ukomponirati više toga, ali je pri tome zadržana maksimalna jednostavnost kako se igrači ne bi morali brinuti od stotinu različitih elemenata. Doduše, zbog toga se i ostavlja dojam kako je trebalo biti više detalja u gameplay elementima, no to grafika i atmosfera u jednu ruku skrivaju, odnosno skreću pažnju s toga.

Marin svijet je dimenzija koja ne skriva kako crpi ideje iz drugih igara, ali isto tako ni ne traži direktno uspoređivanje s drugim igrama. Ovdje je sve ipak podređeno sve što jednostavnijem gameplayu koji svoju zabavu projicira kroz grafiku, atmosferu i zabavne lokacije za istraživanje uz zanimljivu radnju koju nose simpatični likovi.

Recenzija je rađena na digitalnoj kopiji igre u izdanju za PC. Kopiju igre ustupio nam je njezin izdavač.

Grafika, atmosfera i jednostavnost gameplaya glavne su odlike ljetne avanture u Mari koja zahvaljujući zanimljivoj postavi likova gura prema istraživanju svijeta unatoč pokojoj mani i nedostatku malo više dubine u određenim elementima igre.

• šareni vizuali i opuštajuća ljetna atmosfera
  • Koa i ostala družina likova na Mari
  • ugodno istraživanje i zanimljiv svijet