HCL.HR

Umjetna inteligencija napravila je da GTA 5 izgleda skoro kao stvarnost

Zoran Žalac 13.05.2021.   •   4 komentara   •   Tehnologija


Grupa istraživača napravila je interesantan eksperiment u kojemu je uz pomoć umjetne inteligencije i strojnog učenja napravila realističniju verziju igre GTA 5.

Nadaleko i naširoko je poznato da GTA 5 u PC verziji uz grafičke modifikacije može izgledati znatno bolje i atraktivnije nego što inače izgleda. No, sve te modifikacije temelje se na proljepšavanju prema postojećoj paleti i najčešće nisu baš (foto)realistične – npr. površine im uvijek imaju hrpetinu odraza čak i kad kiša ne pada. Za prikaz fotorealističnog GTA 5 zapravo se ponajbolje koristi umjetna inteligencija, odnosno strojno učenje.

Demonstraciju toga pripremila je grupa istraživača iz Intela koja je uz novi alat za strojno učenje odlučila poboljšati fotorealističnost računalno generiranih slika. Kroz analizu svake slike i animacije, umjetna inteligencija proizvodi svoju verziju igre povlačeći materijale iz baze podataka zvane Cityscapes, u kojoj se nalaze razne snimke vožnje po Njemačkoj. 

Rezultat je pomalo neobičan, ali svejedno impresivan. Upravo zbog činjenice da umjetna inteligencija rekonstruira svoju fotorealističnost na temelju snimaka iz Njemačke, GTA 5 u konačnici tonovima izgleda značajno drugačije od suncem okupanog Los Angelesa. Točnije rečeno, ovaj realistični izgled igre bliži je onome što smo vidjeli u GTA 4. Ipak, na kraju demonstracije vidimo i kako bi izgledao prikladniji ton za GTA 5.

Dakako, ovakvo što trenutno ne možete replicirati na svom računalu jer ovaj eksperiment nije obična modifikacija za igru. U teoriji bi se ovakvo što jednoga dana moglo primijeniti na igru (ili neke slične igre u stilu GTA serijala) u stvarnom vremenu, tj. za vrijeme igranja. Međutim, od toga smo daleko barem još nekoliko godina.

Komentari (4)

  • Djuro05

    13.05.2021 - 16:01

    Meni je nekako bolje bez svega ovoga.

  • PppPP

    14.05.2021 - 04:57

    720p 🙂

  • funky0308

    14.05.2021 - 11:53

    Ideja svakako zanimljiva i jednom ako zazivi moglo bi sve skupa i ubrzati izradu igara. Da engine povlaci ono sto mu je zadano i sto mu treba iz ogromnih baza podataka raznih gradova i sve skupa kompajlira u igru u realnom vremenu. Po meni, za vecinu igara ovo nije potrebno jer od igre ne trezim fotorealizam nego zabavu u njenom vizualnom stilu ali za igre kao sto je Days Gone recimo ili Horizon, gdje je velika vecina mape suma, ovako nesto bi se dalo upotrijebiti. Ja se stvarno nadam da ce developeri prevagnuti na stranu vizualne unikatnosti prije nego fotorealizmu i da cemo i dalje u buducnosti imati igre kao sto su Borderlands, DicoElysium, Diablo i sl, a da ce se ovakvi alati koristiti ali u sustavima i alatima koji ce znati koristiti hardware koji imaju na raspolaganju, a ne da gledas kako igra koristi 2GB Vrama od dostupnih 8 ili vise i 50% CPUa, a igra se jedva vrti u 20fpsa u mid postavkama.

    • Pajo Paksu

      @funky0308, 14.05.2021 - 18:03

      potpuno se slažem s tobom

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?