HCL.HR

Recenzija

Chrono Trigger [DS]

Marko Babić

Oni najstariji među gamerima sjećaju se ove igre sa SNESU izdane još davne ’95. Sjajan borbeni sistem, dobra priča, mnogo različitih završetaka i još koješta bile su odlike koje su mnogi zavoljeli i zbog čega su igrali igru i godinama kasnije na emulatoru ili reizdanoj verziji za Playstation.

Vjerojatno se pitate ima li kakva razlika u DS verziji ove igre od standardne SNES verzije. Čim kliknete na novu igru, pojavit će vam se izbornik u kojemu možete podesiti želite li igrati na klasičan način, dakle bez ekrana osjetljivog na dodir, tj. gornji ekran će vam izgledati kao onaj na SNESU sa opcijama i svime, a donji ekran će služiti za stvari kao prikaz zdravlja neprijatelja i slično. Druga opcija vam je igrati s aktiviranom opcijom touch screena, čime će gornji ekran biti kudikamo pregledniji.

Donji ekran će vam tako služiti za biranje napada, itema i sličnog kod borbe, a u explorer modu ćete samo pritisnuti na kraj ekrana u kojem se želite kretati dok ćete za pričanje sa likovima ili ulazak u neki objekt samo jednom tapnuti bilo gdje na ekranu. Također će tamo biti neka minimapa i gomila izbornika za inventory, iteme, spellove, itd. Ako vam, recimo, na polovici igre dosadi igrati na klasičan način i zaželite se malo silovanja donjeg ekrana, možete to opet promijeniti u opcijama igre. Još možete podesiti želite li aktivno ili pasivno vrijeme borbe, tj. želite li da vam se borba odvija dok odabirete napade / iteme ili ne. Ovo prvo je, logično, za one željne malo teže igre.

Čim pokrenete igru, prvo ćete primjetiti uvodnu animaciju i odmah se sjetiti Dragon Balla. Da, i više je nego očito da je u svemu ovome imao prste Akira Toriyama, tj. kreator spomenutog Anime djela. Naš tihi protagonist je preočiti klon Goku-a iz spomenutog Dragon Balla. Kad nije zauzet šutnjom, bori se koristeći katane i prilično je kul. Možda je i bolje što je tihi protagonist. Protagonisti iz Square-ovih igara ionako imaju tendenciju biti iritantni, poluiritantni ili samo retardirano nekul. Na početku igre smo u 1000. godini poslije… nekog fantasy Krista, valjda. Majka vas, tj. Cronu, budi i kaže da odete do neke svoje lude inovativne prijateljice na trg na kojemu se radi nezaboravna fešta za 1000. obljetnicu voljenog vam kraljevstva. Usput se zabijete u neku djevojku koja zatim pođe s vama. Vaša prijateljica genijalka (dalje u tekstu Lucca) je upravo izumila, zajedno s ocem, nevjerojatni teleporter kojim se ni Scotty ne bi posramio teleportirati Kirka. Jedini problem je što su se nehotice teleportirali kojih 400 godina u prošlost kad je kraljevstvo ratovalo s nekim demonima… Ukratko, da ne spoilam previše, tako kreće igra i njezina priča.

Dalje u igri ćete dobivati još druge i zbilja originalne likove kao što su Frog (plah mladić kletvom pretvoren u… žabu), Ayla (žena iz prahistorije), Robo (…robot), itd., a putovat ćete kroz sedam vremenskih razdoblja, od prahistorije do budućnosti i spašavati nam planet od sigurne propasti.

Za razliku od Final Fantasy serijala, ovdje se borba ne prebacuje u neki random prostor koji nema veze s onim gdje se nalazimo već će se na licu mjesta vaši rasporediti i odmah počinjemo s klanjem. Velika većina susreta s neprijateljima neće biti ni nasumični, a većinu čak možete izbjeći. Najviše vas troje može biti u partyu. Napadanje je gotovo identično onome u Final Fantasyu. Dakle, ovisno o brzini vašeg lika, kad vam se napuni action bar možete započeti napad, „tech“ ili istoristiti neki item.


Techovi ilitiga tehnike su, logično, posebni potezi koji koriste manu i unikatni su za svakog lika. Također ćete pod tehnike dobiti i magiju nakon nekog vremena. Fora kod tehnika je kako su izvedene. Naime, ovisno o tome kako su vam neprijatelji raspoređeni i ovisno o napadu, toliko ih možete usput ozlijediti. Npr. Cronov napad „Cyclone“ je napad gdje se on vrti ukrug i mačem kolje što stigne tako da će pokupiti i ozlijediti još par protivnika ako su dovoljno blizu onome koga napadate. Robo pak ima neki laser koji će pogoditi više neprijatelja ako su fino posloženi jedan iza drugog, itd. Borba je zaista odlično izvedena, a glazba samo dodatno doprinosi atmosferi borbe. Zapravo, zvuk je čitavo vrijeme odličan i zaista uvelike doprinosi sjajnoj atmosferi igre.

Najslabija točka igre je grafika, no hej, nikome ona nije bitna, jelda? Jedina zamjerka koju bih mogao reći jest to što ne postoji quicksave jer bi jedna takva stvar JAKO dobro došla na jednoj prijenosnoj konzoli.Ali eto, uspije se preživjeti i bez toga. Nakon završetka igre imate priliku igru krenuti ispočetka s onim istim nabrijanim likovima s kojima ste prešli igru prvi put. Također će vam se otvoriti opcija da pogledate postignute završetke i radite kolekciju.

Ukupno ima trinaest različitih završetaka tako da se isplati igru igrati ponovno i ponovno i ponovno. Da ne govorim kako možete onda isprobavati malo druge likove, druge taktike i tome slično. Još su tu i „extras“ gdje možete vidjeti nešto artworka, preslušavati glazbu iz igre, gledati animacije i još koješta. Igra jednostavno nudi pregršt toga i šteta je propustiti ovakvo što.

Inače, sjećate se kako sam napisao ono „dalje u tekstu Lucca“? Eh, lagao sam, pošto je nisam nikad više ni spomenuo.

DS gameri gdje ste? Chrono Trigger fanovi diste? Jeste igrali ovaj odličan remake? Javiiitee seee i ostavite nam komentar u boxu ispod ( ako ste registrirani ).

Square Enix je nastavio svoj trend reizdanja starijih klasičnih igara na novije handheld platforme pa je tako došao na red čuveni Chrono Trigger. Nastavite čitati i saznajte kako izgleda najnovija, Nintendo DS verzija.

92 Naša ocjena
  • mehanika igre
  • borba
  • priča
  • replayability
  • nema quicksave

Komentari (3)

  • Syzygy

    01.07.2009 - 21:09

    vau, ocito cu imat sta igrat na wc–eju ;D

  • sfc_PsychQ

    02.07.2009 - 06:29

    dobra igra, igrao na snesu. drago mi je da cu je moc opet odigrat

  • Under

    02.07.2009 - 19:01

    Klasik. Odličan, ako mogu dodati.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!