No, vizualni stil ovdje je kulisa za igru potpuno drugačijeg tipa jer je David naslov orijentiran na akciju, za razliku od Thomas Was Alonea, koji je logički platformer polaganog tempa. Polagani tempo je ono što ovdje sigurno nećete doživjeti, budući da se svaki level može (a na većoj težini iz nužde i mora) završiti u tek nekoliko sekundi. No, nemojmo žuriti odmah na gameplay, već mi dopustite da vam prvo kažem ponešto o pozadini ovoga naslova.
Naime, radi se o gotovo umjetničkoj interpretaciji biblijske priče o Davidu i Golijatu. U Davidu jedna kockica dobiva posebne moći od transcendentalnog bića kako bi se borila protiv zla. Zlo je predstavljeno velikim geometrijskim oblicima i nakupinama istih pa od tu dolazi paralela koju je developer povukao sa Shadow of Colossusom, a koju bih ja ipak povukao s Golijatom, kao što stoji u biblijskom originalu.
Osnovna gameplay mehanika „natezanja“ kursora u smjeru neprijatelja također ima korijene u poznatoj biblijskoj priči, budući da podsjeća na način korištenja Davidovog oružja – praćke, a svaki level se također može povezati s drugim pričama iz Biblije, budući da imamo prikaze potopa, morskih nemani i drugoga.
Ali nemojte misliti da će vas igra voditi za ruku i stalno govoriti „Hej, hej, gledaj, ovo znači ovo, a to je povezano s onim“, budući da se priča prezentira tek na početku i to samo kroz nekoliko rečenica, što ostavlja prostora za interpretaciju samome igraču. Ovaj tip namjerne narativne šturosti inače cijenim, ali istina je da David i nije toliko dubok da će vam okupirati misli danima, čemu u prilog sigurno ne ide činjenica da ćete igru na osnovnoj postavci težine završiti za manje od sat vremena. Dobro je da David nije skup (trenutno eura), a još je bolje što će nakon 16.03. biti još jeftiniji – u objavi na Steamu developer je najavio kako će tada sniziti cijenu na 1.99 eura. Inače, verzija za iOS košta 1.99 USD.
Nisam snimao gameplay za vrijeme igranja, no pronašao sam jedan gameplay video u 60 fps-a koji lijepo prikazuje kako igra izgleda u akciji.
Svaki level ima dvije postavke težine koje se razlikuju po broju života koje vam igra daje na raspolaganje. Svaki dodir s neprijateljem znači smrt, a jedini način da ju izbjegnete je uništiti neprijatelja prije nego on uništi vas. To vam sigurno neće olakšati nespretne kontrole koje će od vas zahtijevati da ranije spomenutu praćku natežete polazeći od svojega lika, što, kao što ste mogli i pretpostaviti, u pokretu svakako nije lak zadatak.
Ali ova igra nije tu da bude lagana i opuštajuća te će vam na brzinu testirati reflekse pa ako ste na tržištu za nešto ovakvo, David je vrlo dobar, a vjerojatno i najjeftiniji izbor.
Adam Jensen
09.03.2015 - 16:45Zanimljivo čim je nešto neobično/retro/indie odmah ima "vizuelni stil" kao plus. Jel to mora tako biti ili stvarno i jest? Pošto je u ove 2 zadnje recenzije tako a i u prethodnim sličnim igrama je isto bilo.
Ementaler
@Adam Jensen, 09.03.2015 - 16:50Ma stvar je samo u tome da najčešće dobre indie igre imaju u isto vrijeme i vrlo zanimljiv i/ili dobro realiziran vizualni stil.
Me666
@Adam Jensen, 09.03.2015 - 19:00Eno pogledaj novi video special pa ćeš možda vidjeti zašto nekad volimo i neobične vizualne stilove 🙂
Adam Jensen
@Adam Jensen, 09.03.2015 - 19:33Npr. Oscura: Lost Light zaista ima dobar vizuelni stil, međutim jedini pridjev koji bih upotrijebio za ovaj u Davidu je "neobičan" i ništa više.
KarloKarlec
@Adam Jensen, 19.03.2015 - 20:06indie igre izgledaju tako jer nisu neki stručnjaci za AAA 3D modeliranje niti imaju dovoljno novaca za takvu tehnologiju pa ovako improviziraju