HCL.HR

Recenzija

Dying Light

parkour za spas svijeta i žive glave

Vjeran Nagy

U apokaliptičkim bespućima gdje lutaju raspadnuti ljudi koji meso jedu sirovo, a zbog nedovoljnog unosa voća i povrća pate od nedostatka vitamina i željeza; svijetu je potreban heroj koji će se popeti na najviši toranj, skakati po krovovima, svrgnuti lokalne silnike i na kraju dana spasiti vas od sigurne smrti. Ta osoba je Kyle Crane – tajni agent američke vlade i parkour majstor poslan u fiktivni grad istoka Harran – epicentar masovne infestacije stanovništva virusom koji pretvara obične ljude u profesionalne trkače na sto metara s vokabularom prosječnog pivopije na Oktoberfestu.

Dying Light je naravno još jedna igra zombi tematike, a veteran žanra Techland odlučio je još jednom zagaziti u te nepresušne vode. Rezultat je iznenađujuće bogat otvoren svijet prepun mogućnosti koji vas jednostavno uvlači u sebe mračnom atmosferom i impresivnom vizualnom prezentacijom.


Ljubitelji žanra, u startu će prepoznati utisak zanimljivog, ali i nespretnog Dead Islanda čiju jezgru Dying Light koristi za svoje osnovne ideje, no u isto vrijeme ga u potpunosti nadmašuje u svakom zajedničkom segmentu. Dead Island nikada nije bio pun pogodak, niti je imao kvalitetu jednog naslova visoke produkcije, ali ga je spasio odličan modding community i nezaobilazni kooperativni multiplayer. Mlaćenje zombija je bilo nesavršeno, igra je bila prepuna loših odluka u dizajnu što se najviše osjetilo u strukturi misija – pogotovo onih sekundarne prirode.

Upravo zbog toga, Dying Light nisam shvaćao pretjerano ozbiljno, ali na svu sreću nisam mogao biti više u krivu.

Zombije ćete i dalje mlatiti raznim smrtonosnim oruđem koje pronalazite u prostoru ili pak onima kućne izrade koja vam omogućuje zarazan i napredan crafting sistem; a iako je zamahivanje istima i dalje na trenutke nespretno, brutalnije je i zabavnije no ikada. U korist tome ide dobro osmišljena nadogradnja lika podijeljena na tri različita stabla talenata iz kojih su izbačene nasumično generirane brojke i umjesto toga vas nagrađuju novim fizičkim sposobnostima i napravama zbog čega se vaš stil igre neprestano mijenja.


Pomalo dosadnjikavi RPG talenti koji su krasili Dead Island sada su stvar prošlosti, a brojke se pojavljuju samo kao mjerna jedinica udarne moći oružja. Također se razvijaju i vaše parkour vještine zbog kojih je kretanje vraški zabavno, a trčanje od točke A do točke B manje naporno pa nedostatak fast travel opcije predstavlja tek manju smetnju – pogotovo nakon što otključate grappling hook koji vas pretvara u gospodina Rodrigueza iz Just Cause serijala.

Svijet Dying Lighta zarobit će vas na tridesetak sati ili više – ovisno o tome hoćete li prihvatiti svaki izazov. Samo za glavnu kampanju utrošiti ćete zasigurno petnaest što je iznenađujuće, a iako Craneove avanture nisu donijele ništa novo svijetu živih mrtvaca u području naracije, ostvarit ćete jednu povezanost sa Harranom i likovima oko vas zbog čega zasigurno nećete pustiti igru do samoga kraja. Mrzit ćete likove koje mrziti trebate, a suosjećati ćete s onima koji trebaju vašu pomoć.

Sam Crane je dovoljno zanimljiv i aktivan protagonist što često nedostaje igrama ovakvog tipa gdje je običaj kontrolirati tihog Gordona Freemana s kojim se teško povezati – za mene osobno jedini izuzetak tom pravilu je prvi Dead Space kojeg smatram remek djelom. Simbolično, Crane je poput anđela sletio s neba u pakao i jedini predstavlja nepristran glas razuma u izgubljenome svijetu demona i ljudi. Po običaju, najveći neprijatelj čovjeku je sam čovjek. Glupave zombiji polako padaju u drugi plan kako radnja odmiče, a sve više i više ćete razbijati glave statistima iz pobješnjelog Maksa naoružanim do zuba s vatrenim oružjima.

Ipak, žive mrtvace treba shvatiti ozbiljno. Osobito kada Harran utone u noć, a vi umjesto opakog lovca postanete laka meta za razne grdosije koje su otpornije, brže i jače od vas. Noć maksimalno otežava stvari, a jedini način da spasite živu glavu je bešumno skrivanje i bježanje u sjene.

Moguće je koristiti i različite naprave te zamke u prostoru poput velikih UV lampi koje zombije čine ranjivima zato što je sunčeva svjetlost za njih ono što je kriptonit za Supermana. Igra vas dodatno nagrađuje i velikim brojem iskustvenih bodova ako preživite noć, ali tu napetost i strah je moguće zaobići spavanjem u jednom od mnogobrojnih skloništa koje otključavate na mapi.


Iskustvo preživljavanja može biti i još napetije ukoliko odlučite igrati Be the Zombie mod koji omogućava drugim igračima da upadnu u vašu igru te vas antagoniziraju u obliku ekstremno agilnoga zombija. Igru je također moguće u potpunosti završiti kooperativno s još tri osobe, a developeri su odlučili ostaviti i LAN opciju što je uvijek odličan razlog da okupite ekipu u podrumu i krenete u krvave pohode. Kooperativno igranje će zasigurno oduzeti efekt napetosti i straha što je možda loša stvar ako želite iskusiti pravi Dying Light, ali za uzvrat ćete dobiti suze u očima i bolove u trbuhu od neprestanog smijanja svaki put kada netko odvali zombija s bejzbol palicom kroz prozor.

Dying Light ima fascinantan broj skrivenih lokacija za pronaći koje ne možete locirati mapama nego čistim Indiana Jones istraživanjem. Igra je prepuna neočekivanih iznenađenja, fascinantnih situacija te referenci na druge igre i naravno filmove što će mnogima biti privlačno. Najbolje od svega, sporedne misije nisu pretjerano naporne i često ćete se pronaći kako rješavate neku od njih ne zbog neke posebne nužnosti i nagrade, već zato jer djeluje zanimljivo. Nikada nećete osjećati da igra forsira na vas listu stvari koje morate odraditi, niti će vas zamarati nenormalnim ponavljanjem istih radnji u stilu Ubisoftovih tornjeva, postera, golubljih pera i sl. Otvoreni svijet priča priču za sebe i to je najjača kvaliteta koju ova igra posjeduje.

Dying Light je naslov od kojega nisam očekivao mnogo, a iako nije donio ništa novo u žanr dokazao je da se uz stare ideje i dobro poliranje veže veliki uspjeh. Njegov svijet je prepun (ne)života i sadržaja koji jednostavno poziva na neprestano skretanje s puta i istraživanje. Iznenađenja vas čekaju na svakom kutu, a jednom kada stvari odradite sami preporučam vam da se uputite u avanture s ekipom prijatelja za puno smijeha i dobre zabave. Upravo zbog toga Dying Light će mi ostati u pozitivnom sjećanju, a svaki put kada odgledam neki isprani i nezanimljivi film na Z vratit ću se onamo gdje mi je zabavno – u melankolične dane i jezive noći Harrana.

VIDEO RECENZIJA – Milunka! Dones’ mot’ku iz šupe, susjed Stanislav me oče ugrist!

86 Naša ocjena
  • otvoreni svijet
  • gameplay
  • atmosfera
  • na trenutke sporo
  • priča

Komentari (33)

  • delight353

    15.02.2015 - 20:52

    Igra je genijalna! Upravo je prelazim drugi put, no sada u co-opu s frendom, Preporučam!

  • psycho01

    15.02.2015 - 21:11

    Igra je perfektna igra sam dosta igri sa zombijima i nijedna mi nije sjela ko ova ! Hvala Techland :)

  • CosmicSativa

    15.02.2015 - 21:26

    Ovo što ste rekli "…niti će vas zamarati nenormalnim ponavljanjem istih radnji u stilu Ubisoftovih tornjeva i postera." – a što je sa 7 milijardi kovčega, kutija, kufera, škrinja, ormarića i gepeka koje ne samo da treba otvorat nego najčešće i lock pickat?

    • MoGaming

      @CosmicSativa, 15.02.2015 - 21:47

      to ima svaka igra koja je rpg ili naginje rpg-u biseru

    • Shazaam

      @CosmicSativa, 15.02.2015 - 21:58

      To ne ide u postotak završetka igre.

    • CosmicSativa

      @CosmicSativa, 16.02.2015 - 13:56

      Što bi značilo da to ima i Dying Light, što bi dalje značilo da nas "… zamara nenormalnim ponavljanjem istih radnji u stilu Ubisoftovih tornjeva, postera, golubljih pera i sl." :)

    • MoGaming

      @CosmicSativa, 16.02.2015 - 14:03

      mislio sam na otvaranje kovčega,kutija i td ne na tornjeve

  • ultimate

    15.02.2015 - 21:32

    Igra me je oduvala, odavno nisam ovako uzivao uz neku igru (iako nisam fan zombi igara )…sjela mi je kao budali samar :)

  • LoXi

    15.02.2015 - 21:38

    Toplo preporučujem…takvu igrivost još od GTA5 i TLOU naslova ne vidjeh. Govorim o PS platformi,naravno… :)

  • morphine_child

    15.02.2015 - 21:41

    Meni je Dead Island bio OK igra za ubit koji sat, bit će red i ovome dati šansu :)

  • MoGaming

    15.02.2015 - 21:51

    može li netko objasnit ove minuse? igra je baš brze radnje i čak nema dugih cut scena da smaraju a priča je solidna.Inače su mi dobre recenzije na hcl-u al mi vecinom nisu jasni minusi,isto koda neznate sta ce te stavit pa nesto na kraju ubacite da ima.

    • Shazaam

      @MoGaming, 15.02.2015 - 22:00

      Na trenutke sporo – recimo kada s jednog kraja mape moraš pretrčati do drugoga, a nigdje ničega čak ni na zombije ne naletiš kao inače.

      Priča – priča je loša i nema neku intelektualnu niti narativnu težinu.

  • goldfinger

    15.02.2015 - 22:00

    Moglo bi se ovo i odigrati…

  • Hrv4tin4

    15.02.2015 - 22:29

    Imam preko 20h igre. I sve je u redu i igra je zabavna, ali je priča loša… Igra u MPu je koma, onaj tko je zombie lako pobjeđuje… Oružja i crafting sustav je dobar i to je to… Da nema tako dobru grafiku i parkur igra bi bila srednja žalost… Toliko o mom pre-orderu…

  • stari ?ovik

    16.02.2015 - 06:33

    Odlična igra, odlična priča, odličan gameplay, odlična grafika od mene ocijena 100 + pozz

  • SnowGamer

    16.02.2015 - 12:03

    Milunka! Dones' mot'ku iz šupe, susjed Stanislav me oče ugrist! – Umireem xD

  • 1red2rum

    16.02.2015 - 13:01

    zasto hcl uvijek da preveliku i nerealnu ocjenu!?!? max 75 od mene

  • maxim.x

    16.02.2015 - 14:45

    Jel izasao patch koji popravlja performanse za AMD hardware?

    • ultimate

      @maxim.x, 16.02.2015 - 17:20

      Jeste!

    • ultimate

      @maxim.x, 16.02.2015 - 18:34

      Davno….nije patch, ali je jedini nacin da se igra igra kako treba, zove se NVidia :)

  • Black_Pirate

    16.02.2015 - 17:19

    Pohvale HCL,TLC,LSD ! Nisam ocekivao da cete ovoj igri dat visoku ocjenu. Od mene, i od srca 92. Sta reci,…. noc, kisa, dizajn, teksture, atmosfera, mirror edge mehanika, osjevljenja.. sve je na nivou konstantnog orgazma. Steta sto se nije vise vremena odvojilo za izradu NPC karaktera i price. Ocito da se ciljala playground coop tematika, nalik na Borderlands, pa to opravdava. U suprotnom, vjerujem da bi ovaj format uz dobru pricu i likove, poredjenja The Last Of Us, mogao biti masterpiece.

  • stari ?ovik

    16.02.2015 - 20:32

    Sinoć ocijena oko 20etak korisnika prosijek bila oko 87 i sad se javljaju dežurni dušobrižnici i "stručnjaci" i NAMJERNO su srušili ocijenu ovoj odličnoj igri na 79 ma Fuuuj srušite je vi na 0 al ostaje činjenica da igrači širom svijeta hvale igru ! Na vašu žalost "stručnjaci" VELIKI

    • ultimate

      @stari ?ovik, 16.02.2015 - 22:13

      +1 "strucnjaci" koji u 90% slucajeva nisu ni probali igru (ne samo ovu), da igra je ludilo i treba da se hvali!

  • vitez koja

    17.02.2015 - 08:54

    Igra je plafon, ubija u svakom segmentu.

  • beowulf112

    27.02.2015 - 00:59

    igra je zakon..nije ni dead rising los ali je za dying light puno bolji i optimiziraniji…i drago mi je da ste napomenuli u recenziji da su sporedne misije itekako zanimljive tako da mozda je kratka kampanja ali sa sporednim misijama to daje solidnu dozu zabave

  • mokrEE

    05.03.2015 - 01:13

    katastrofalna optimizacija na ati-jevim karticama. u zatvorenim prostorima sve 5 ali na otvorenima pogotovo tamo ujutro kada sunce izlazi fps mi se vrti negdje oko 22-23 (280x). graficke postavke kao da ne postoje. parkour element se uglavnom svodi na identicne animacije tokom skakanja i vjesanja po rubovima objekta, noc je totalno bezveze kada su oni nabrijani zombiji ionako prejaki da bi ista radio, samo gledanje na minimapu i izbjegavanje njihovog radijusa detekcije. prica ok, nis posebno, likovi isto ono – za objesit macku o rep. moglo je to puno bolje

  • Mr.Beanbastic

    14.03.2015 - 11:28

    igra je odlicna, mozda najbolja igra sa zombijima ikad

  • BloodFucker

    29.06.2015 - 18:45

    Presao igru tek juce (nisam je puno igrao pa zato) i veoma mi se svidela.

  • Vladan98

    12.02.2016 - 18:37

    igri sam dao 95, neko ce reci da je prevelika ocena, mozda i jeste ali igra me je stvarno odusevila, na pocetku je optimizacija bila shit ali su je ubrzo patchevima ispolirali i sada se vrti sasvim dobro, grafika je odlicna, uzivao sam igrajuci ovu igru, jos je sada izasao DLC koji ima dvostruko vecu mapu od same igre, vidi se da su se developeri bas posvetili ovoj igrici, steta sto nije dobila nagradu igre godina ali sta je tu je, igrica ima preporuku od mene

  • snowblind

    @TheMM420, 16.02.2015 - 13:40

    Budući da već komentiraš kako je ocjena prevelika i nerealna, onda si mogao i objasniti zašto smatraš da je ocjena trebala biti niža.

  • KarloKarlec

    @TheMM420, 16.02.2015 - 16:22

    nije istina, za ryse son of rome su joj dali prilično nisku

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!