Lilly Looking Through

Renato Pedišić

Tu i tamo nabasam na uradak u svijetu videoigara koji jednostavno iskače iz mase svojom kreativnošću, inovativnim pristupom gameplayu i nekim fantastičnim idejama do tad slabo ili pak drugačije implementiranim u sličnim igrama. Zbog ovog ili onog razloga takve su igre gotovo uvijek indie naslovi, produkt šačice maštovitih ljudi nesputanih okvirima koje nameće današnja “mainstream” igraća industrija. Jedan od takvih naslova je i Lilly Looking Through, šarena i slatka avanturica čiji je izlazak na svjetlo dana omogućila ponajprije vrlo uspješna Kickstarter kampanja. Iako sam načelno protiv igranja naslova koji su uspjeli na Kickstarteru, ponajprije zbog nekih iskustava koja su mi pokazala da indie devovi slabo znaju iskoristiti prikupljeni novac, Lilly Looking Through je igra koja je izgledala dovoljno privlačno da savlada moj okorjeli antagonizam.

Ova slatka 2D avantura višeslojnih razina je prije svega lijepo dizajniran i oku ugodan proizvod koji na dobar način miješa rukom oslikane pozadine i istaknute ključne objekte koji se na takvoj podlozi nalaze. Tako ćete uvijek biti u mogućnosti razaznati bitne stvari u scenografiji, ujedno uživajući u raznolikim vidicima koji će vas okruživati kroz deset igrinih razina.

Virenje u davno minula vremena donijet će dodatnu dubinu gameplayu na način da svaka promjena u prošlosti ima odjek u Lillynoj sadašnjosti.

Svaki od tih deset spomenutih levela sadrži jednu ne pretjerano tešku zagonetku koju ćete korištenjem označenih objekata i pronicljivosti vlastitoga uma morati riješiti. Tako ćete se od nivoa do nivoa u maniri point n’ click avantura igrati vatrom, vjetrom, vodom, zvukovima i drugim, a sve uz jedan bitan aspekt igrinog gameplaya koji je zapravo njegova ključna osnova. Ono o čemu pričam su Lillyne posebne naočale koje će vam omogućiti da gledate u prošlost, a to virenje u davno minula vremena donijet će dodatnu dubinu gameplayu na način da svaka promjena u prošlosti ima odjek u Lillynoj sadašnjosti.

Ta sadašnjost je distopijski svijet raspadanja, često bez svjetla, kako metaforički tako i u realnom smislu, dok je prošlost vrijeme prosperiteta kojeg je narušila ona neumoljiva sila zvana vrijeme. Ono što će vas odvesti na dalek put kroz tu poharanu zemlju je jedan crveni komad tkanine koji ne samo da je privukao Lillynu pozornost i dječju znatiželju (jer Lilly je ipak radoznalo dijete), već i onu njezina brata Rowa kojega taj crveni šal otme (ako je otmica ovdje prava riječ) te natjera Lilly da ide u potragu za njim.

Svi događaji koji će se u igri dogoditi naizgled su slučajni, ali na kraju vode ka zaključku koji je mogao objasniti dosta stvari, no nažalost nije, već je svakog igrača ostavio pred cliffhangerom i to nakon samo dva i pol sata koji su potrebni da se igra završi.

Replay value k tome ne postoji jer će vam sve zagonetke postati jednostavne i jasne jednom kad kompletirate igru pa tako cijena od devet eura odjednom postaje prevelik iznos za izdvajanje. Ako se Lilly Looking Through ikada nađe na nekome fantastičnom popustu, igru vam bezrezervno preporučam, ali za sad ju se ipak ne isplati kupiti bez obzira na atmosferično iskustvo koje pruža.

Nažalost, smatram da su ovdje prije svega oštećeni ljudi koji su izradu ove igre poduprli na Kickstarteru jer se za 33 tisuće dolara, koliko je igra tamo prikupila, definitivno moglo napraviti duže i potpunije iskustvo koje bi u tom slučaju zadovoljilo baš svakoga.

Kratka i slatka avantura Lilly Looking Through podsjetila nas je da ono bitno nije uvijek oku vidljivo, ali i da ljudskoj kreativnosti zbilja nema kraja.

• Atmosferično
  • slatko