HCL.HR

Recenzija

Naval War: Arctic Circle

Stjepan Fikter

Naval War: Arctic Circle najbolje bi se moglo opisati kao most koji treba spojiti hardcore igrače pomorskih strategija s onim igračima običnih strategija koji nisu voljni posvetiti se svim detaljima koji se mogu naći u ovome specifičnome podžanru. Ako vam se svidio Harpoon, Fleet Command ili Dangerous Waters no smatrali ste ih previše zahtjevnim za igranje, onda je Naval War upravo ono što tražite. Ovaj naslov kombinira najbolje iz oba svijeta, iako sadrži više elemenata koji će se svidjeti causal igračima. No ako tražite „drugačiju“ strategiju i dalje ste na dobrome putu jer budući da ovaj podžanr i nije toliko zastupljen na tržištu, igranjem Naval War: Arctic Circlea sigurno je da ćete iskusiti nešto novo.

Arctic Circle sadrži dvije kampanje u kojima ćete s jedne strane upravljati NATO snagama, a druge strane s Ruskom mornaricom. Sama kampanja nije osobito zanimljiva ni zbog radnje, a ni zbog brodova koji se ponovno pojavljuju nakon što ste ih uništili u prethodnim misijama, što može ubiti doživljaj. Ali mišljenja smo da na to i tome slično ne treba gledati kao veliki nedostatak jer igra nije rađena s naumom da ponudi vrhunsku radnju, nego da prezentira strateški gameplay kakav je pomalo zapostavljen na tržištu. Tu još treba ubrojiti i to da developer Turbo Tape Games nije imao novčanih sredstava na bacanje prilikom izrade igre, što je vidljivo na polju prezentacije, ali i u tehničkoj strani igre.


Sama radnja je prezentirana putem dijaloga koji su solidno napisani i isplati ih se pročitati. No ono što je moglo biti zanimljivije jesu same misije. Očekivali smo više zanimljivijih zadataka osim klasičnih: uništi flotu, nemoj izgubiti taj i taj brod, spasi tu i tu osobu. Prije pokretanja kampanje poželjno je proći tutoriale čisto da pohvatate osnove, a iako su developeri i njima mogli pristupiti s većom razinom posvećenosti i s više detalja, svakako služe svrsi. Ono što nas je posebno iznenadilo je da tijekom igranja misija nema save opcije. Je li to previd developera ili namjerna odluka, ne znamo, ali činjenica je koja svakako pridonosi težini igre. Neke misije proći ćete od prve ali postoje i one koje će se razvući kroz nekoliko sati, što znači da vam ponavljanje od početka ne gine ukoliko izgubite. No zato ćete barem znati gdje ste pogriješili jer su misije uvijek iste. Nakon što završite kampanje čekati će vas još šest dodatnih scenarija u kojima možete birati stranu s kojom želite igrati.

Vizualni dio igre neće vas oduševiti. Modeli brodova i aviona solidno su napravljeni, no ono što bode u oči su detaljima siromašne teksture te animacije koje su mogle i morale biti bolje. No s obzirom da je ovo taktička strategija nećete previše vremena provoditi u 3D pogledu pa na grafički te zvučni dio ne treba gledati kao osobitu manu. Razlog tome je što se glavna radnja odvija na 2D mapi gdje se nalaze sve potrebne informacije za završetak misije. Samo sučelje je vrlo jednostavno za korištenje iako ima mana poput onih da kada određujete koje će oružje vaša jedinica koristiti tada ne možete davati naredbe za kretanje.

Naval War, kako sam naziv kaže, fokusira se na pomorske bitke što logično uključuje brodove, podmornice pa i zračne jedinice. Građenje baze, suhih dokova ili hangara ne postoji baš kao ni odabiranje jedinica za misije. Drugim riječima, ono što dobijete u pojedinoj misiji trebate iskoristiti na najbolji mogući način. Ako izgubite brod – drugi nećete dobiti, isto vrijedi i za zračne snage. Sve se vrti oko toga tko će prije otkriti protivničke položaje i koliko dobro znate sakriti svoju flotu. Za otkrivanje neprijateljskih jedinica imate različite vrste radara, što brodskih što zračnih, no stvar je u tome da svaki uključeni radar može otkriti i vaše položaje. Kod podmornica je malo drugačija stvar budući da je njih najbolje loviti helikopterima koji izbacuju sonare, iako postoje i avioni koji se mogu koristiti u istu svrhu. Borbe podmornicama također su uključene u igru, a s njima treba biti posebno pažljiv jer vrlo se lagano može postati olupina na dnu mora.


Što se zračnih jedinica tiče, tu je problem goriva glavna misao koja se pri igranju mota po glavi. Kada odaberete avione koje želite poslati na neki zadatak, igra će prezentirati krug koji govori do kuda mogu letjeti, a da pri tome imaju dovoljno goriva za povratak. No treba još imati na umu da svako izbjegavanje protivničkih raketa troši znatno više goriva nego idealan let. Isto vrijedi za brzinu – ako avionu naredite da koristi afterburnere nemojte se čuditi da jednostavno padnu s neba. Pored toga, treba paziti i na broj raketa koji dakako nije beskonačan. Dok se avionima može staviti svježe naoružanje na nosačima ili u zračnim bazama, za brodove to nije slučaj. Zato postoji opcija kojom možete narediti koliko municije će jedinica ispaljivati na protivnike.

Jedna stvar koja nas je uistinu zasmetala prilikom igranja je što jedinice neće uvijek poslušati zapovijedi. Jednostavno, ako im naredite da pucaju na sve neprijateljske kontakte to se neće baš uvijek dogoditi. Primjera radi, helikopter pomoću sonara otkrije neprijateljsku podmornicu ali iz nekoga razloga neće ispustiti torpedo u vodu iako mu ta naredba uredno stoji. Kao što možete zamisliti, to je posebno problematično kada se vodi više bitaka odjednom jer onda morate početi svakom jedinicom zasebno upravljati, što može dovesti do gubitka fokusa na druge bitke.

Ako ste čitali sve po redu i marljivo došli skroz ovdje sljedeće vam je vjerojatno već jasno – Naval War: Arctic Circle nije za svakoga. Pogotovo nije za nestrpljive. Ovo je spora strateška igra koja zahtjeva dobro promišljanje prije donošenja svake odluke. Iako se vrijeme u igri može ubrzati do 120 puta, tijekom borbi uvijek ćete koristiti normalan tijek vremena da možete imati detaljan pogled na događanja. Najveći prigovor igri je nedostatak editora misija, no on je najavljen pa se nadamo da ovo uskoro više neće biti minus. Osim toga multiplayer dio je poprilično loše riješen jer pokazuje samo ime hosta bez dodatnih informacija, a kada uđete u lobby tada nemate ni chat opciju. Još kada ubrojimo da se tako može igrati tek pet scenarija, situacija i nije baš bajna. Nadamo se da će se u budućnosti broj igrača povećati jer je trenutno moguće igrati samo jedan protiv drugoga.

Ipak treba pohvaliti Turbo Tape Games što su na pomalo nezahvalno tržište odlučili dostaviti proizvod koji je unatoč svojim nedostacima poprilično zabavan ako volite ovakav tip igara. Community okupljen oko igre redovito navodi nedostatke, developeri tvrde da slušaju, a budući da su zakrpe već najavljene budućnost igre djeluje svjetla. Treba spomenuti i to da se igra ne prodaje po punoj cijeni što dobro opravdava nedostatake u prezentaciji i pomaže skrenuti pogled s nekih tehničkih problema. S time na umu, Naval War: Arctic Circle drugačija je strategija koja ima vrlo dobru sadašnjost, ali i poprilično obećavajuću budućnost.

Oduvijek ste smatrali da bi ste bili dobar admiral? Naval War: Arctic Circle je strateška igra u kojoj možete polako i uz puno strpljenja testirati tu teoriju.

73 Naša ocjena
  • gameplay
  • zadovoljstvo nakon završene misije
  • podrška developera
  • nedostatak editora
  • slab multiplayer
  • poneke sitnice

Stjepan Fikter

Jedini u redakciji s DDR 2 memorijom. Prvi će pisati o manje poznatim, čudnim i drugačijim igrama. Jednako preferira PC i konzolaške naslove te je druga osoba jednog od najstarijih hrvatskih klanova, a suborcima poznatiji kao mili vođa.

Komentari (4)

  • Mad Bomber

    16.05.2012 - 15:11

    Bas volim da malo ukljucim mozak u igrama toga danas bas i nema….
    definitivno kupujem igru :)

    • Infidel72

      @Mad Bomber, 19.05.2012 - 17:33

      +1

    • Ipe77

      @Mad Bomber, 03.06.2012 - 14:19

      da to e to!

  • TheProGamer

    12.06.2012 - 16:59

    Sve je dobro u igri ali multiplayer je dno svih multiplayera -.- Ocjena 75/100

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!