HCL.HR

Sindikat je organizacija koju stvaraju zaposlenici. Sindikat može predstavljati zaposlenike u određenoj gospodarskoj grani ili u određenoj tvrtci, a uspostavlja se kako bi poboljšao i održao plaće, naknade i radne uvjete. Fina je to mogućnost koju Ustav Republike Hrvatske omogućuje hrvatskim radnicima, no zajebano je kada sindikati odluče zaratiti jedni protiv drugih pa izvrše naprednu obuku agenata koji su zaduženi za eliminaciju protivničkih sindikata. I tako Samostalni sindikat tekstila, obuće, kože, gume Hrvatske pošalje svog agenta Đuru u punoj opremi da izvrši atentat na šefa Nezavisnog sindikata medicinskih sestara, tehničara i djelatnika u zdravstvu Hrvatske, no Đuro nije očekivao da i djelatnici zdravstva imaju svog konja za utrku – agenta Slavka koji ima čip za usporavanje vremena. Stvari su postale posebno napete kada se u priču uključio i Samostalni sindikat radnika tehničkih pregleda vozila u Hrvatskoj, koji nije imao dovoljno sredstava za obuku agenata, no njegovi surovi djelatnici zato su dali sve od sebe da pribave apsolutno sve komade oružja preostale iz Domovinskog rata, a iako su malo zahrđali, protiv starih tenkova ni napredni agenti nisu mogli ništa.


Dobro, barem sam zamišljao da ova igra tako izgleda kada sam prvi put čuo za nju. Ustvari je ipak riječ o ponešto drukčijem naslovu. Za početak, dobro je znati da je 1993. godine Bullfrog Productions, tadašnji studio Petera Molyneuxa, izbacio PC strategiju imena Syndicate, u kojoj je igrač kontrolirao tim od četiri agenta koji rade za super-korporaciju koja želi doći do potpune dominacije nad svijetom. Starbreeze Studios je, eto, odlučio napraviti reboot naslova i pretvoriti ga u futuristički FPS. Kako nam se svidio, otkrivamo u nastavku. Vjerovali ili ne.

Daaakle, 2025. je godina, svijetom vladaju megakorporacije koje se još nazivaju i Sindikatima. Eurocorp sindikat je izbacio neurološki čip imena DART, koji omogućava pristup te kontrolu uređajima i čini većinu dotadašnjih elektroničkih uređaja nepotrebnima. Dakako, svaki Sindikat želi dominaciju nad tržištem, pa dolazi do očekivanih sukoba između konkurenata, što dovodi do kreacije „Agenata“: obučenih i naprednih momaka i djevojaka koji štite interese svojih šefova. Upadamo u cipele (očajno otrcana fraza, javite mi gdje se može povoljno nabaviti kilogram kreativnosti) momka koji se zove Miles Kilo, novi je EuroCorpov agent, a u njega je ugrađen novi prototip čipa DART 6. Čini se kako i protivnički sindikat, Aspari, ima razvijen sličan čip, pa je Miles poslan na misiju eliminacije glavnog konkurentskog znanstvenika. Tako barem stvari počinju, no s vremenom se priča razvije u drugom smjeru i naš protagonist bavi se otkrivanjem svoje prošlosti te pitanjima za što i za koga se zapravo bori.


Osim što nije posebno originalna, priča, koja je u ovom settingu i mogla imati potencijala realizirana je na neuvjerljiv način. Detalji su nedovoljno objašnjeni, a čak ni bitnim likovima nije dano dovoljno pozornosti, pa vas za svih jednostavno boli… rame. Znate onu „boli me rame“ kad vas za nešto nije briga? E, da. Čak ni naš Miles ne djeluje dovoljno kao osoba od krvi i mesa, budući da je jedan od onih junaka koji nisu sposobni progovoriti ni riječ, a ne dobijemo puno prilika ni za upoznavanje s njegovom fizionomijom. Igra ima svojevrsnu enciklopediju u kojoj se može otkriti puno više detalja o svijetu, likovima, pa i oružjima, no ako ćemo biti iskreni – nitko to nema volje čitati. Još jedna zamjerka igrinoj kampanji ide i dužini – Syndicate ćete prijeći u nekih šest ili sedam sati.

Esenciju gameplaya čini, dakako, čip koji Milo ima, a koji omogućuje nekolicinu finih stvari koje našeg Agenta čine nadmoćnim i omogućavaju preživljavanje u situacijama kada ga protivnički vojnici brojčano debelo nadjačaju. Za početak, treba istaknuti „DART Vision“, privremenu vrstu pogleda koja svijet oboji u sivo, neprijatelje ističe u narančastoj te ih pokazuje čak i kada su skriveni iza zidova, a dok je uključen, vrijeme se usporava, možete primiti više metaka i vaša oružja su učinkovitija. Ugodna stvarčica, čije trajanje je ograničeno i treba joj ponešto vremena da se ponovno napuni pa u napetijim situacijama treba znati tempirati kada je iskoristiti. Nadalje, zahvaljujući čipu možemo koristiti tri aplikacije koje olakšavaju borbu: backfire, persuade te suicide.


Backfire nakratko oslabi neprijatelja i izbaci ga iz zaklona, dok persuadeom neprijateljskog vojnika natjerate da otrči kupiti burek i jogurt do obližnje pekare… Dobro, neistina, zapravo pretvarate čovjeka u suborca koji, nakon što pobije kolege, na kraju sam sebi puca u glavu. Mrvicu korisnije od bureka ipak. Mrvicu. Suicide, logično, natjera jadnika da počini samoubojstvo – detonacijom granate. Aplikacije svakako olakšavaju borbu, no voljeli bismo da su i ponešto raznolikije. Učinkovitost u borbi nagrađuje se punjenjem aplikacija te visiona, pa ćete se truditi postići što više headshotova i zaredati što je moguće killova zaredom, zbog čega igra dobiva taj energični, zabavni ritam.

Zahvaljujući čipu možemo koristiti tri aplikacije koje olakšavaju borbu.

Čip nam omogućuje još jednu esencijalnu mogućnost, na kojoj se zapravo bazira velik dio gameplaya: Breach, ilitiga „proboj“ po naški – služi za otključavanje vrata, reprogramiranje turreta koji pucaju po vama te onesposobljivanje oklopa kod mini-bosseva. Krađa čipova iz mozga drugih agenata omogućava unaprjeđivanje vašeg čipa, a u ponudi je unaprjeđivanje raznolikih bitnih aspekata vezanih uz oružja, aplikacije, vision, otpornost na metke i slično. Taj proces upgradeanja solidno je odrađen, zamjeramo samo što nije i ponešto kreativniji. Što se osnova tiče, igra je dosta klasična, ili da kažemo tradicionalna: naš Mile može sa sobom u isto vrijeme nositi dva oružja te granate. I krunicu. Plastičnu. Oružja nisu posebno inovativna i teško da će vas iznenaditi, većinom je riječ o standardnoj FPS mašineriji koja ima i secondary mode. Cover sistema praktički nema: zakloni su tu, ali naš junak se neće lijepiti za njih kao što smo to navikli u modernim pucačinama, već jednostavno možete čučnuti iza zaklona kada odlučite da bi bilo vrijeme da prestanete primati metke. Tim potezom se vjerojatno htjelo postići što manje taktiziranja i što više čistokrvne akcije.


Boss fightovi zapravo su borbe protiv drugih agenata, a pošto i oni imaju napredni čip, sposobni su izvoditi zabavne stvarčice poput postajanja nevidljivima ili umnažanja, dok Mile može koristiti samo svoj DART Vision za usporavanje vremena, ostale aplikacijice ne pale. Stvari su tu malo jednolične: bossovi se ponešto razlikuju u metodama napadanja, oružjima ili spomenutim điđa-miđama koje im omogućuje čip, no borba protiv njih zapravo je uvijek isti proces, koji se sastoji od izbjegavanja njihovih napada, pravilne odluke za korištenje usporavanja vremena te udaranja po njima u najranjivijem trenutku. I onda opet. I opet. I… Da. Razvojni tim se dosjetio mudre odluke da nam oduzme Persuade i Suicide aplikacije na neko vrijeme u jednom dijelu igre, što bi, pretpostavljamo, trebalo učiniti stvari napetijima, no zapravo je samo pomalo naporno. Loša odluka momci i cure, loša odluka.

Protivnici su dosta agresivni i davat će sve od sebe da vas istjeraju iz zaklona.

Težina igre je pristojna, AI je dosta agresivan i davat će sve od sebe da vas istjera iz zaklona granatama ili vas čak proba okružiti ukoliko je to moguće. Ne možemo reći da su najmudriji neprijatelji protiv kojih smo ikada igrali, no definitivno su inteligentniji od praznoglavih morona u brojnim drugim naslovima ovog žanra. Zahvaljujući agresivnom i solidnom AI-u, za prelazak nekih dijelova trebalo nam je ponešto više vremena, što zapravo podržavamo jer volimo izazov. Ili smo samo mazohisti. Kako hoćete.


Dok se singleplayer malo muči s nekolicinom spomenutih problema, Syndicate zato ima co-op koji pozitivno iznenađuje. Dakle, četiri igrača zajedno prelaze jednostavne misije, kao što su krađa hard diskova ili ubojstvo zadane mete, a poanta je u kvalitetnom timskom radu, jer ćete drukčije teško doći do kraja nivoa. Co-op traži drukčije razmišljanje od kampanje, potrebno je konstantno kretanje, a svaki trenutak je napet i nabijen akcijom. Moguće je healanje ozlijeđenih suboraca, pa čak i rebootanje jednom kada prime previše metaka, no važna je odluka kada to učiniti, budući da za vrijeme izvršavanja tih zadataka ne možete raditi ništa drugo. Mudro je igrati s punom postavom od četiri igrača, budući da misije očito ne prilagođavaju težinu broju igrača i predstavljaju malo prevelik izazov s manje suboraca. Igranjem online dobivate bodove, koje ćete trošiti na napredak lika, oružja ili aplikacija koje koristite, a sistem napredovanja je vrlo dobro odrađen i igranje online je podosta ovisničko iskustvo upravo zbog njega.

Igrin svijet trudi se izgledati futuristički, čini nam se kao da je kao nekakav uzor poslužio kultni film Blade Runner, a neki elementi nas čak podsjećaju na Mirror’s Edge. Sučelje je jednostavno i odgovara ugođaju, a zapravo je dio čipa koji smo spomenuli toliko puta i ne zamara viškom informacija već otkriva samo esencijalne detalje. Grafika nas nije posebno impresionirala: iako na momente zna zablistati i izgledati vrlo kvalitetno, usudio bih se reći da je većinom ipak malo ispodprosječna, a posebice je iritantna sveprisutna blještavost te cake poput lens flarea koje znaju čak i onemogućavati normalno igranje. Čitamo kako ti problemi posebno pogađaju PS3 verziju, a čuda li, to je upravo verzija koju smo imali priliku odigrati. Dizajn interijera je nekad malo problematičan, primjerice – vrata kroz koja treba proći su ponekad nedovoljno jasno označena.


Što se glazbe tiče, nema razloga za paniku – onaj loš dubstep koji smo čuli u trailerima za igru ipak nije u njoj, a pozadinska glazba je solidna i prati razvoj situacije na ekranu. Voice acting je pristojno odrađen. Nije nas ostavio bez daha, no ipak je primjetno da se iza mikrofona našao pokoji glumac s iskustvom.

Syndicate je zapravo jedna solidna pucačina s nekoliko odličnih ideja koje jednostavno nisu realizirane kako treba. Igra ima solidan setting, no priča je predvidljiva, neoriginalna i kratka, a s likovima je nemoguće osjetiti ikakvu povezanost. Mogućnosti koje omogućuje čip su zabavne, no mogle su biti i ogirinalnije. U ovakvom naslovu očekivali bismo i ponešto inovativnija oružja, ali možemo pohvaliti barem njen energični ritam te agresivan AI. Singleplayer definitivno ne blista (no hej, zato grafika blješti, nažalost – doslovno) i teško da ćete mu se vratiti, no co-op zato je uistinu jako dobro odrađen, njegov sistem napredovanja te napetost koju nudi mogao bi biti razlog da Syndicate upalite još koji put. Definitivno nije riječ o lošoj igri, no potencijal je mogao biti i bolje iskorišten.

Što vi kažete – jeste li zaigrali Syndicate? A originalnog prethodnika? Planirate li to učiniti nakon ove recenzije? Uh, koliko pitanja. Proceduru znate – ako ste registrirani, svoje komentare možete ostaviti ispod ovoga teksta.

Zahvaljujući ugrađenom super-čipu usporavali smo vrijeme, tjerali neprijatelje na samoubojstvo i reprogramirali turrete. Sve to omogućio nam je FPS zvan Syndicate, a koliko nas se uistinu dojmio otkrijte u recenziji.

72 Naša ocjena
  • co-op
  • napeta akcija
  • SP kampanja
  • neinovativnost
  • blještavost

Duje Kozomara

HCL-ov doktor lošeg humora. Odbija sebi i drugima priznati koliko već dugo piše o igrama. Kad ne baulja mračnim podrumima u potrazi za muzikom s gitarama, radi na preuzimanju titule najdugovječnijeg studenta splitskog Prava, osvaja kvartovske turnire u PES-u, dira tuđe pse i promatra odraz u ogledalu.

Komentari (17)

  • ProGamer147

    09.03.2012 - 19:39

    znaci nis za mene opet od ovih tekstualnih recenzija :/

  • Filter

    09.03.2012 - 20:02

    relativno niska ocjena.. meni se igra baš ono svidjela. Atmosfera mi je bila neobična, nekako potpuno drugačija od silnih scenarija terorističkih napada i potencijalih nuklearnih katastrofa.. Jedna novina u pucačinama i jedna od rijetkih igara na koju baš neam nikakvih zamjerki.. Od mene 85.

    • MaliMicek

      @Filter, 10.03.2012 - 07:08

      Baš to, baš je pasala. Sve je to već viđeno al ruku na srce generičkih pucačina ima kolko očeš. Al radije odigram ovako neki naslov nego 18 po redu call of duty.
      kratka je i ima svojih boljki, ali ne ne izgleda mi ko port i igra se brzo i fluidno. Priča je drak al ima koja poznata holiwud ličnost kaj posuđuje glas…mogao bi sada napisat cijelu svoju recenziju ali bottom line je da ste dali PRENISKU ocjenu ovoj igri. Od mene 81-82…tu negdje. Nije hit nije mega awsum al nije baš ni za 70…

  • Mc Nane Uvijek u fazonu

    09.03.2012 - 20:09

    Ova igra je fula i odmah sam znao da ce btii BMSI( Boze me sacuvaj igra) , ali bilo je nekih budala koji su se lozili i govorili kako ce biti hit :)

  • Ja Sam

    09.03.2012 - 20:30

    vrag ti j*** ovo dajte mass effect 3 recenzirajte…

  • makinamarko

    09.03.2012 - 20:33

    službeno u europi je mass effect došao tek danas :)

    a igru sam igrao i nisam je završio
    valjda me Deus Ex razmazio :$

  • goldfinger

    09.03.2012 - 21:17

    Trenutno sam na 19 nivou i,ustvari,uopće ne znam zašto to igram…Prevelika ocjena za lošu igru,koja je mogla možda biti puno bolja…;)

  • Black_Pirate

    09.03.2012 - 23:32

    Ovo bez naocara za sunce ne valja igrat.

  • Zagorhac

    10.03.2012 - 13:42

    "… Igra ima svojevrsnu enciklopediju u kojoj se može otkriti puno više detalja o svijetu, likovima, pa i oružjima, no ako ćemo biti iskreni – nitko to nema volje čitati." – ni ja ne volim ČITATI recenzije

    • Zagorhac

      @Zagorhac, 10.03.2012 - 13:53

      svi se zale na inovativnosti i na to kako su prije bile igre "bolje" i svojevrsne. Danas to nije vise lako postici posto je velika vecina vec iskoristena. recimo da si programer i paden ti nekaj ideja na pamet koja ti se cini unikatna i zelis je pretociti u stvarnost. ako malo bolje potrazis, vidjet ces da je netko vec imao takvu ideju i realizirao je prije tebe. smatram da je tesko danas napraviti nesto inovativno sa postojecom tehnologijom (izuzev 3d).
      igra mi je bila zakon, imala je neki svoj štih i odjavna glazba mi je pre**** (Skrillex).

  • Rogue

    10.03.2012 - 13:48

    Razocaran sam ovom recenzijom . Serious Samu dati 80 a ovom 72 ?Ko tu koga jebe ? Serious Sam 3 je losa igra , vidim da ste dali Serious Samu vecu ocjenu zato sto je od domaceg deva igra a i vecina balkanaca zbog istog razloga overratea igru. Syndicate rula . Coop je vrh ,a Singleplayer je sasvim okej(definitivno bolji od Serious Sama) i ne zasluzuje manje od 80.

    • Ementaler

      @Rogue, 10.03.2012 - 14:21

      Serious Sam je druga vrsta FPS-a , ovo mu nije konkurencija. Osim toga, Serious Sam je jeftiniji, a cijenu često zaboravite uračunati kao nešto jako bitno. Pričamo ipak o iskustvu koje igra pokušava ponuditi u ovisnosti o cijeni koju traži za to iskustvo.

    • MaliMicek

      @Rogue, 10.03.2012 - 17:46

      Ja predlažem da izbacite cijenu kao neki dio ocjene kao nešto jako bitno. Jer svi znaju da se dns igre mogu kupiti na sto različitih mjesta gdje se cijene svugdje različite. Samo oni zadrti s puno para plačaju 550 kn za Ps3 igru u Algoritmu recimo. Ista igra je na nekom od digitalnih servisa recimo 400 ili manje zato nema smisla rabiti cijenu kao dio ocjenjivanja jer je možeš kupit bilo di u svijetu a ne samo u Hr. I ako stvarno ciljamo na HR i naše cijene onda opet nema smisla jer svaka nova igra za PS3 košta 550kn bez obzira jel to syndicate čiji Sp pređeš za 6 sati ili recimo Dark Souls kojeg možeš igrat mjesec dana neprestano. Znam da radite ocjenu po smislu ocjena= cijena + broj sati igre pa dobiješ neki osjećaj jer se isplati u uloženo. Ali da su cijene baš tako i rangirane u dućanima (recimo Syndicate 300 ali Skyrim 450 onda bi imalo smisla…)

    • Ementaler

      @Rogue, 10.03.2012 - 17:50

      Govorim o službenoj cijeni izdavača na dan izlaska igre. I ne dajemo ocjene po nekom smislu cijena + broj sati igranja. Govori se o iskustvu i kvaliteti iskustva. Zna se od kojeg žanra se što očekuje.

  • afterlife

    10.03.2012 - 18:35

    85

  • TheProGamer

    22.05.2012 - 14:44

    Starbreeze je ovu igru napravio iz zezancije…Uopče se nisu potrudili napraviti hit igru,što ja od nje nisam ni očekivao,ali gledajući tehničku stranu,trebalo je biti puno bolje….70/100 je najpravednija ocjena!

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!