HCL.HR

Recenzija

Mortal Kombat 1

FLAWED VICTORY

Filip Zorić

Nakon 11 glavnih inačica i više od 30 godina postojanja, krvavi serijal  Mortal Kombat se odlučio vratiti na nulu – ili bolje reći na jedinicu – s najnovijim Mortal Kombatom 1. Od trailera se dalo naslutiti kako je ovo svježi početak serijala s nekim ključnim promjenama, no udiše li ova igra novi život u fatalnu tabačinu?

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
75€ PlayStation 5 Ustupio distributer (CD Media)

Dakle, ovo je drugi reboot serijala nakon Mortal Kombata iz 2011. godine. Za one koji nisu pratili radnju do sada, Liu Kang je u prošlom nastavku postao vladar vremena (ne pitajte kako) i odlučio resetirati vremensku crtu te je time započeo novu eru.

U principu je ovo zgodan način da developeri mogu odvesti radnju i likove u drugačijem smjeru. Primjerice, u novoj eri Raiden više nije vođa koji svima drži prodike, već je mladi majstor borilačkih vještina koji se druži s Kung Laom. “Zubata” Mileena više nije rezultat laboratorijskog eksperimenta – sad je dobronamjerna princeza koja se muči s bolešću koja je čini krvoločnom.

Bio sam oduševljen prvi put kad sam čuo za ovu premisu jer je serijalu bila potrebna neka vrsta reseta. Mortal Kombat 11 je dosta zakomplicirao radnju s elementima putovanja kroz vrijeme, stoga sam osobno bio uzbuđen što će ovaj reboot pružiti novu verziju Mortal Kombat univerzuma.

Međutim, prema samoj radnji imam podijeljene osjećaje. Nekih sedamdesetak posto priče je jako solidno odrađeno. Uživao sam u interakcijama između likova i svidjelo mi se što nisam znao što očekivati s novom erom. Napokon su priliku dobili borci koji nisu očiti junaci – npr. Mileena, Sindel i Reptile. Također bih istaknuo Kenshija kao jednog od zanimljivijih likova koji bi se trebao više pojavljivati u serijalu.

Ali u kasnijim dijelovima me priča totalno šokirala…i tu ne mislim da dobar način. Bez da išta spoilam, smatram da igra u konačnici nije zavrijedila broj jedan u svom naslovu. Ovaj story mod je bio sjajna prilika da se počiste sve komplikacije koje su nastale u Mortal Kombatu 11. Pisci ne samo da nisu napravili to, već su otišli u još luđe smjerove nego ijedan drugi nastavak.

Umjesto da se igra fokusira na jednostavniju priču (kao što bi reboot i trebao), ubacuje toliko likova i zapleta da sve počne gubiti na značaju. Ovaj problem je bio donekle prisutan i u prošloj igri, ali ovdje je dosegao suludu razinu. Nemojte me krivo shvatiti, navikao sam da priča Mortal Kombata nije totalno ozbiljna.

Pisci su nam više puta dali do znanja da je ovo praktički sapunica u kojoj si nindže međusobno kidaju glave. Svejedno, imam osjećaj kao da se ovdje izgubio ogroman potencijal. Negdje tri četvrtine kroz priču se igra odluči baciti većinu svojih interesantnih ideja kroz prozor. Umjesto toga dobijemo završnicu koja je jako neoriginalna u današnjem svijetu superherojskih filmova. Story mod je jedna od glavnih stvari koja čini Mortal Kombat iskustvo i prava je šteta što je bitnom aspektu razočarao.

Negdje tri četvrtine kroz priču, igra se odluči baciti većinu svojih interesantnih ideja kroz prozor.

Jedno mjesto na kojem je Mortal Kombat 1 apsolutno ispunio potencijal “nove ere” jest roster likova. Ekipa Netherrealma riskirala je time što su izostavili ikonične likova kao što su Kano, Sonya i Jax, barem u ulozi glavnih boraca. Uz to su ubacili dosta neuobičajenih likova koji se nisu često pojavljivali u modernom dobu serijala.

Primjerice, ratnik Reiko je najznačajniju ulogu igrao u Mortal Kombatu 4 iz 1997. godine, a lovkinja na demone zvana Ashrah je debitirala u danima PlayStationa 2. Mislim da se riskantniji pristup rosteru isplatio jer nam je trebalo osvježenje po pitanju boraca. Kod ovih modernih nastavaka mi je polako dosadilo što se trošilo više od šest likova na obične ljude koji samo koriste oružja ili razvijenu tehnologiju.

Zato mi je drago vidjeti što se Mortal Kombat 1 okrenuo luđim opcijama i s njima ostvario veliki uspjeh. Neki od meni dražih boraca su oni čudniji koji se nisu odavno pojavili u serijalu. Iznenadilo me koliko mi se svidjela Li Mei i njena magija koja je nalik vatrometu. Žena izgleda kao da se kreće sporo na početku, ali njeni posebni napadi kriju ogromne eksplozije brzine.

Mislim da se riskantniji pristup rosteru isplatio jer nam je trebalo osvježenje po pitanju boraca.

Već spomenuti Reiko je jako zanimljiv dodatak igri jer mu je način igranja dosta unikatan. On se koristi hrvačkim stilom kojeg nismo toliko često vidjeli u serijalu (osim možda kod nekih poteza Sonye Blade). Bez brige, unatoč tim nepoznatijim licima, još uvijek je dostupno brdo boraca koji su dosegli status legendi u serijalu. Sub Zero, Scorpion, Raiden, Kung Lao, Liu Kang…svi oni su se vratili, ali s nekoliko ključnih promjena u njihovim načinima borbe.

Jako je impresivno kako su developeri dovoljno promijenili klasične likove bez da su uništili njihov identitet. Pravi primjer toga bi bio Raiden, koji se je sad dosta mobilniji. Još uvijek ima svoje ikonične moći i teleportaciju, ali napokon se ne kreće kao strašilo napravljeno od cigala. Sviđa mi se i Reptileov noviji dizajn. Dok je prije izgledao kao gušter koji se odijevao kao nindža, sad zapravo mijenja oblik između ljudskog i čudovišnog dok izvodi napade.

Kažem vam, ove drugačije verzije likova su me oduševile. Svi imaju nove kombinacije udaraca i trikove za naučiti, a svejedno nisu izgubili stari šarm. Općenito imam vrlo malo zamjerki s listom boraca. Više nego ikad osjećam kao da svi imaju svoj identitet, a balans između popularnih likova i onih koje manje viđamo je skoro pa savršen.

U fatalnom šamaranju Mortal Kombata 1 od koristi vam mogu biti kameo borci. Riječ je o pomoćnicima koji će uletjeti i napraviti specifičan napad s obzirom na tipku koju ste pritisnuli. Na primjer, Frost može prekinuti neprijateljski combo ili pak smrznuti nekog iz daljine. Iskreno, imam još brdo za naučiti o ovom dijelu igre – jednostavno se moram još priviknuti.

U nekim online mečevima me isprašilo čisto zato što nisam koristio svoje pomoćnike jednako efektivno kao moji protivnici. Jasno mi je kao dan koliko kameo borci mogu biti bitni jer vam daju nove opcije za povezivanje kombinacija udaraca. Svaki od njih ima posebne koristi što dodaje još veću dubinu i taktičnost mečevima.

Jako je impresivno kako su developeri dovoljno promijenili klasične likove bez da su uništili njihov identitet.

Jedino što ću reći je da se ovi pomoćnici možda ne uklapaju toliko u Mortal Kombat univerzum. Znam, zvuči blesavo, ali nekako mi je čudno što priča često forsira 2v2 bitke čisto zato što se moraju stvari prilagoditi kameo mehanici. Uz to, kameo borci uopće ne komuniciraju s ostalim likovima, tako da mi pomalo bode oči kad se pojave na kraju i pokupe pola slave za vašu pobjedu.

Još jedna novost koju valja prokomentirati je Invasions mod. Tu iz ptičje perspektive kontrolirate svog lika dok se kreće po ploči – možete upasti u borbe koje imaju posebne uvjete, kupovati razne nadogradnje za svog borca i otključati kozmetičke nagrade. Invasions definitivno ima dobrih elemenata, poput šarmantnog izgleda ploče ili zanimljivih referenci na prošlost Mortal Kombata. Također je ovdje prisutno više raznolikosti nego što bi se očekivalo. Možete naletjeti na tajne borbe, levele u kojima doslovno samo izbjegavate projektile ili one klasične tornjeve u kojima se borite protiv uzastopnih protivnika. No, velik problem je što vam se tempo igranja konstantno remeti.

Razlog zašto story mod dobro funkcionira je što ima jako dobar tempo koji vas konstantno drži zainteresiranima – ili ste u akciji s 2D borbama ili gledate zabavne cutscene. U Invasions vam se zabava konstantno prekida sporim kretanjem po ploči, a iz nekog razloga se igra samo jedna runda po borbi, što je jednostavno prekratko.

Netherrealm već godinama pokušava pogoditi Mortal Kombat single-player mod u kojem možete grindati i mislim da Invasions još uvijek nije idealno rješenje. Čak mi je bilo draže prolaziti kroz one Time Towers u Mortal Kombatu 11. Tu su stvari funkcionirale puno brže i mogli ste ići na specifične tornjeve koji otključavaju kozmetike za vaše najdraže likove.

U Invasions modu zabava se konstantno prekida sporim kretanjem po ploči.

Mortal Kombat 1 je čudna biljka od igre. S jedne strane, obožavam sami gameplay i sve što se nudi po pitanju boraca. Čim sam upao u nekoliko online mečeva osjećao sam se kao kod kuće. Obožavam tu napetost u borbama – kad brzinski morate vagati svoje opcije i učiti ponašanje neprijatelja.

Rijetko koji serijal izvlači iz mene taj kompetitivni duh kao Mortal Kombat – čak i kad izgubim živce se jedva čekam vratiti i poboljšati vještine. Već sam ukucao dosta sati u ovaj dio igre i predviđam da ću se dulje vrijeme penjati u ranked ligama.

S prezentacijske strane mi ni dalje nije jasno kako ekipa iz Netherrealma postiže ovako visoku razinu u tabačini. Cutscene u Mortal Kombatu 1 bi mogle lako pripadati nekoj velikoj single-player akcijskoj avanturi! Nisu samo modeli likova detaljni, tvorci su potrudili pokazati okoline u što većem detalju. U story modu postoji toliko raznolikih kadrova koji bolje nego ikad postavljaju scene. Primjerice, cijenio sam velik broj širokih kadrova koji prikazuju mjesta na kojima se borite.

Cutscene u Mortal Kombatu 1 bi mogle lako pripadati nekoj velikoj singleplayer akcijskoj avanturi.

Također, nemojte očekivati da je akcija samo prisutna kad se mlatite u 2D bitkama. Tu su i sjajno izrežirane akcijske scene s finim hype trenucima – poput onog kad Scorpion otopi mač taman prije nego mu skine glavu s ramena. Animacije lica i glasovna gluma su također na kvalitetnom nivou… osim što je Megan Fox odlučila pokazati svoje talente u ulozi vampirice Nitare. Da, ta odluka je prošla jednako loše koliko biste mislili da će proći.

Bez obzira na takve sitne zamjerke, prezentacija Mortal Kombata 1 je vrhunska. Developeri su čak i obične kombinacije udaraca proljepšali tako da je svaka borba vizualno atraktivna. Ne trebate biti ni velemajstor u igri za izvesti nešto što izgleda spektakularno i onda prijateljima viknuti “JESI VIDIO TO?”

Bez brige, vratili su se i svima poznati Fatality potezi, koji su krvaviji i luđi nego ikad. Jedan od Liu Kangovih završnih udaraca je takav da vas tip odvede u srž svemira i pusti da vas usiše crna rupa. Genijalno.

Kako HCL ocjenjuje igre?

Sve u svemu, kad poželim baciti koju partiju s prijateljima ili se znojiti protiv drugih igrača, Mortal Kombat 1 ću rado upaliti. No, ima mjesta na kojima me igra razočarala. Invasions mod je definitivno mogao biti bolji, ali najviše mi je srce slomio taj story mod. Toliko originalnih koncepata, toliko zanimljivih smjerova u kojima je igra mogla ići…i na kraju su si developeri pucali u nogu i smislili totalno bizaran rasplet. Kraj je toliko sulud da jedini način koji vidim da ovo sve počiste… je s još jednim rebootom. A sumnjam da itko želi vidjeti treći reboot u ovako kratkom vremenu.

Stoga očekujem da ću Mortal Kombat 1 više pamtiti po sjajnom rosteru i šamaranju koje je bolje nego ikad. Mortal Kombat mi je oduvijek bila najdraža tabačina i ova zadnja inačica samo mi je učvrstila ljubav prema tom serijalu.

Mortal Kombat 1 je izvrsno preoblikovao svoj izbor boraca i radi se tu o sjajnoj borilačkoj igri. Šteta je onda što je ikonični Story mod nepotrebno zakomplicirao stvari.

85 Naša ocjena
  • prezentacija je fantastična u skoro svakom trenutku
  • borci su raznovrsni i kompleksni
  • dobrodošle promjene u dizajnu poznatih likova
  • online mečevi su još uvijek dobar miks napetosti i uživanja
  • kameo mehanika je solidna
  • Invasions mod ima zanimljivih ideja, ali je mogao biti bolje realiziran
  • priča se totalno raspadne u kasnijim dijelovima igre

Filip Zorić

Od djetinjstva obožava platformere. Ponekad taj žanr zamijeni za razaranje glava u FPS-ovima.

Komentari (18)

  • 312AE

    27.09.2023 - 23:27

    Meni je sve u igri odlično, Story mi je dobar jer čak i ima nekog smisla i twist, bilo je puno gorih priča. Zadivljen sam likovima i animacijama borbe,sve je fluffy i osjećaj je odličan. Invasion

    • 312AE

      @312AE, 27.09.2023 - 23:55

      Invasions mi je ok alternativa za Kryptu i Time Towers,neki mix oba svijeta, te se nadam da taj mod ne budu zeznuli nekak,jer je ustvari service. Ok mi je odključavanje stvari i leveliranje likova. Roster je dobar i Kameo Borci zu zanimljivi dodaci. Njihovi Fatalitys su nostalgija,novi Fatalitys su kao i uvijek zabavni. Sve u svemu super Mortal Kombat.

      Dvije stvari bi više i manje kritiziral.

      Kombat Pack 1, imam osjećaj da su neki borci srezani samo radi tog packa, te bude naravno došel i Pack 2,kaj je naravno već dobro poznato muženje u takvim igrama. Te mi se nikak ne sviđaju Peacemaker, Omni Man i Homelander, te sad kak znam igru i story nikak ne kužim zašto bi oni ikak pasali u taj univerzum. Tu bude razlog ili objašnjenje tek bedasto. Tu su se mogli malo više potruditi, no valjda ne shvaćam hype oko tih likova.

      Maknuli su interakciju s stvarima na mapi i skakanje iz kutova ,jer ta tipka (R1) je sad potrebna za Kameo borce. Zato se prvo treba naviknuti na novi stil borbe,te su prvi mečevi dosta čudni ako ste dugo igrali predhodne igre. No to se brzo zaboravi.

  • Pteri Deri

    28.09.2023 - 00:50

    Taman sam došao do nekih 70% storija, iskreno strah me i igrati dalje na temelju ovih stvari koje ljudi pišu po recenzijama.. Ali stvarno sam se razočarao što su ubacili Kroniku ponovo, od toliko mogućnosti za villaina, Onaga, Blaze, Havik, Daegon, oni odluče drugi dio za redom ubaciti najbland antagonista cijelog mk univerzuma.

    • Pteri Deri

      @Pteri Deri, 28.09.2023 - 07:10

      Update: Evo odigrah story do kraja, malo me priča krenula gubiti pred kraj ali zadnji chapter mi je bio odličan. Toliko lud ali totalno drugačiji od početka igre.. Prvi chapter i zadnji kao da su kompletno druge priče a najviše mi smeta ono što sam naveo gore, da od tolikog potencijala oni se okreću već isfuranom multiverse zapletu. Ali ne mogu reći, roster je meni barem najbolji u svim Mk igrama do sada, priča je isto bila sasvim dobra. Sad slijedi grindanje invasions moda

    • Maki6

      @Pteri Deri, 28.09.2023 - 09:47

      Znači neprospavana noć.

    • Pteri Deri

      @Maki6, 28.09.2023 - 17:56

      Ni prva ni zadnja 🙂

    • Future man

      @Pteri Deri, 28.09.2023 - 10:35

      Multivers he zanimljiv ali cini mi se da ga previse koriste.Zbog tog multiversa svaki put mogu ubacivat sto god pozele i mijenjat koliko god pozele sto s vremenom vise nema smisla.

  • Nemanjazzz

    28.09.2023 - 00:53

    Pocetna cena 80€?

  • kebbab

    28.09.2023 - 08:56

    Da li je ovo moguće? Mortal Kombat 1 je dobio recenziju prije The Crew Motorfest 😢

    • Zokyx

      @kebbab, 28.09.2023 - 09:10

      Je, jer je legendarniji serijal od tog The Crew-a kojemu prve dvije igre nisu bile ništa posebno…

    • RPGamer

      @Zokyx, 28.09.2023 - 10:23

      A što je toliko posebno u Mortal Kombat-u. Samo prelazim iz borbe na borbu uz svega nekoliko likova. Da sam recenzent kod mene niti jedna Fighting igra ne bi dobila ocjenu veću od 15.

    • Zokyx

      @RPGamer, 28.09.2023 - 11:15

      To bi i ja mogao reći za trke ili općenito bilo koji žanr… A šta je to posebno u tom The Crewu? Realno igra nije ni sjena Forzi Horizonu 5…

    • SanKa

      @RPGamer, 29.09.2023 - 09:56

      sva sreca pa nisi recenzent

    • kebbab

      @Zokyx, 28.09.2023 - 15:08

      A daj molim te, ajde da je Tekken 8 pa bi se i složio ali Mortal Kombat nije u toj grupi.

    • Zokyx

      @kebbab, 28.09.2023 - 15:44

      A po čemu je Tekken u toj grupi?

    • Pteri Deri

      @kebbab, 28.09.2023 - 17:56

      Tekken 7 – prodan u 10 milijuna primjeraka
      Mortal kombat 11 – prodan u 15 milijuna primjeraka
      Pametnom dosta

  • Future man

    28.09.2023 - 10:25

    Dobra je igra. Sto se tice price volio bi da je kraj nije bio onako luđacki .Mislio sam da ce bit malo manje pretjerivanja. Oni protivnici na kraju wtf je ono bio .Bilo je zanimljivo. Cekam da dodaju jos likova.

  • Future man

    28.09.2023 - 10:31

    Zadnji chapter su pisci pisali pijani i napuseni .Totalna ludorija.Po tome tu pricu mogu vrtit beskonacno mnogo puta.Bilo je zabavno .Ok mi je kraj ali volio bi da se vrate korijenima .Nemam nista protiv i ovoga sto su napravili.Bilo mi je ludo zabavno.Oni protivnici su zanimljivi na zadnjem chapteru prije boss borbe.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?