HCL.HR

Recenzija

Prodeus

NASLJEDNIK STAROG DOOMA

Stjepan Fikter

Prodeus je pucačina iz prvog lica koja donosi puno pikselizirane akcije, nasilja i zabave. Ako se netko ikada zapitao kako bi izgledao treći Doom da je izašao krajem 90-ih, ovo je igra koja bi mogla biti blizu odgovoru. Teško je ne vidjeti inspiraciju navedenim serijalom, no ne može se reći da je Prodeus samo još jedan klon. Baš suprotno – Prodeus čvrsto stoji na svojim nogama zahvaljujući kombinaciji retro i modernih elemenata. To uključuje odlični retro vizualni prikaz kao i kooperativne opcije prelaska kampanja koje su kreirali ostali igrači.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
24,99 € PC Ustupio izdavač

Sam fokus igre stavljen je na akciju i otkrivanje tajni unutar levela. Priča samim time zapravo i ne postoji. Ovdje ne treba očekivati povezivanje s glavnim junakom dublje od ljubavi prema pucanju. Isto tako ne treba očekivati ni detaljna objašnjenja zašto uopće pucamo po demonima i vanzemaljskoj rasi. Opis levela je sve što treba znati od “priče”, no to ne znači kako igra ima manju vrijednost. Kvaliteta gameplaya uveliko nadoknađuje izbacivanje narativnog elementa što je na kraju bila dobra odluka jer ne mora svaka igra imati prateću radnju.

Kamen temeljac ove igre je kampanja koja ima simpatičan detalj. Nakon svake završene razine na iduću se ide preko “world mape”. Riječ je o linearnom napredovanju, ali postoje dva raskrižja koja daju iluziju izbora. Najveći nedostatak tog pristupa je što se iz pakla ne može brzo vratiti na početni level (a vraćanje se itekako isplati) nego se mora putovati nazad. Isto tako, osim standardnih razina postoje i challenge leveli za oružja. Na tim se mapama u određenom vremenu mora doći do kraja kako bi se pokupili fragmenti koji služe za kupovinu opreme i oružja. Koliko god te razine mogu biti dobar predah i uz to su opcionalne, kasnije su opet izazov za sebe.

Ono po čemu se Prodeus ističe jest dizajn levela koji ima dovoljno kompleksnosti, no nikada nema osjećaja da se na mapi možete izgubiti. Još kad se na to nadodaju fantastično raspoređeni segmenti napucavanja i istraživanja tajni, dobije se recept za vrhunsko iskustvo gameplaya. Struktura levela jednostavno oduševljava i svaki ostavlja dojam svježine. Bolje rečeno, nema elemenata koji se svako malo ponavljaju. Dužina levela također je odlično pogođena jer je u prosjeku dovoljno nešto više od dvadesetak minuta za završiti ako se neće previše istraživati. Uvijek je poželjno pokupiti sve fragmente, no igra se isto tako može završiti i bez kupovine dodatne opreme.

Doduše, u nekim levelima ne mogu se pokupiti svi fragmenti dok se ne kupi dvostruki skok, a isto tako ne mogu se pokupiti ni sva oružja. Upravo se zbog toga vrijedi vratiti na prijašnje razine i skupiti propušteno kako bi se prilikom posjeta trgovini imalo dovoljno financija za osvježiti arsenal. Iako se Prodeus ne može pohvaliti ludim puškama, dostupno je naoružanje više nego šaroliko i ono važnije – zabavno je za korištenje. Od početnog pištolja pa do puške koja pljuje vruće kugle, svako oružje ima svoju svrhu i neće ostavljati dojam “zastarjelosti” ako ima slab učinak na protivnike.

Vrijedi i spomenuti kako isti tip naoružanja dijeli municiju što daje dodatni sloj kod pristupa sukobima. Tako primjerice pištolj, SMG i minigun dijele iste metke pa je pištolj i dalje koristan kod bliskih susreta u kojima nema puno protivnika, dok je SMG je za sukobe na daljinu i kod nešto većeg broja protivnika. Uz to, neka oružja imaju sekundarni način pucanja pa se tako laserska puška pretvara u snajper koji se dodatno napuni energijom. Ili pulsna puška može označiti metu tako da ne morate nišan držati na protivniku. U svakom slučaju, oružja ima dovoljno, ali na municiju se ponekad mora paziti.

Postoji i element u kojemu se igra baš i ne ističe previše, a to su protivnici. Na standardnoj razini težine tako fali izazova.  Neprijatelji ponekad odluče stajati na mjestu i razmišljati o životu nego predstavljati prijetnju. Nije to situacija koja se događa često , ali doživi se i više od nekoliko puta. Najveći izazov na standardnoj težini predstavljaju zapravo “kill sobe” u kojima vas brzo okruži hrpa protivnika.

Nedostaje i više raznolikosti među hordama protivnika. Od klasičnih ljudi koji su postali kao neka vrsta zombija, preko pasa iz pakla, demona pa do nekakvih letećih kreatura i vanzemaljaca; jednostavno se osjeti kako ih trebalo biti više. Pozitivno je što su svi kvalitetno modelirani, a dostupan je i nekakav sustav komadanja. Ono nema nikakvog utjecaja na protivnikovu sposobnost napadanja, ali barem u ovom vizualnom stilu izgleda efektno i dobije se još bolji dojam razornosti.

Kad već inteligencija protivnika nije nešto za pamćenje, za grafički prikaz može se reći kako je jedan od kvalitetnijih na području retro striliziranih pucačina. Kombinirajući starinski stil uz moderne tehnike renderiranja, Prodeus izgleda fantastično. Bilo to da je igra potpuno pikselasta ili pak ublažena za one koji nisu u stanju progutati toliko zrnatosti u prikazu. Kad se napucavanje stavi u kombinaciju s ovakvim prikazom, samo se dodatno pojačava cjelokupni dojam o igri.

Igra uz svoju kampanju sadrži i levele koje su kreirali sami igrači. U paketu se nalazi editor pa je moguće napraviti svoje levele, što znači kako imate sadržaja i po završetku glavne kampanje. Isplati se malo pogledati što se nudi od levela – neki su čak i kooperativne izvedbe.

Nažalost, multiplayer pati od činjenice da ćete rijetko koga pronaći za igranje. Nije to neočekivano jer je gaming scena pretrpana multiplayer naslovima, a Prodeus se nije promovirao kao multiplayer pucačina. Bolje je nekoga nagovoriti na zajedničko pucanje unutar kampanje ili drugih razina nego u stilu stare škole uzimati protivničke zastave ili pak pokazivati svoje vještine u Deathmatchu.

Bez obzira gledamo li Prodeus kao proizvod koji naginje starijoj publici ili pak kao moderni naslov u kostimu stare pucačine, opet je riječ o kvalitetnoj igri. Akcija, grafika i dizajn levela su ono što čine ovu igru odličnom i zabavnom. A ne treba dugo čekati da igra postane zabavna – dosta se brzo pokupi minigun koji nagovještava što nas čeka dalje na putu. Bilo u samostalnoj ili kooperativnoj izvedbi, ovo je pucačina koju bi svaki fan žanra trebao zaigrati, bez obzira bio ljubitelj retro pristupa ili ne.

Zlatno doba pucačina iz 90-ih godina vratilo se uz Prodeus koji oponaša sve ono što smo tada voljeli - kvalitetno pucanje, dobru grafiku i zabavan gameplay. No, igra može stajati i kao moderna pucačina u retro kostimu jer opet kvalitetno pucanje, dobra grafika i zabavan gameplay nisu vezani za godinu proizvodnje.

84 Naša ocjena
  • odličan dizajn levela
  • kvalitetan balans akcije i istraživanja
  • odličan retro stil grafike
  • nedostaje više vrsta protivnika
  • inteligencija protivnika nije za pohvalu

Stjepan Fikter

Tehnologija ga natjerala na Windows 10. Hvata se čudnih i većini ljudi potpuno stranih igara ŽNJ produkcije. Važno mu je trzanje oružja u pucačinama. Igrice su zabavne.

Komentari (11)

  • Arcer

    10.10.2022 - 12:25

    “inteligencija protivnika nije za pohvalu” – a u kojim igrama danas i je uopće za pohvalu?

    • Stjepan Fikter

      @Arcer, 10.10.2022 - 12:36

      Istina je kako se ne radi previše kad je AI u pitanju, no ovdje je nekako prebazično pa samim time zapravo normal više naginje na easy.

    • darijoman

      @Stjepan Fikter, 10.10.2022 - 12:47

      Mislim sve u svemu kad su u pitanju ovakve igre da umjetnu inteligenciju ne bi trebalo ni uzimati u razmatranje

    • Stjepan Fikter

      @darijoman, 11.10.2022 - 20:54

      Zašto ne kad je to također važan dio akcijskog segmenta. Dobro odmjerena normal težina može dosta značiti.

    • darijoman

      @Stjepan Fikter, 11.10.2022 - 21:38

      Važan je slažem se, ali ne u ovakvom tipu igara, u kojima je najveći gušt iskaliti se u napucavanju. Koji će mi vrag inteligentni neprijatelji koji će se sakrivati iza zaklona u igrama gdje želim rokačinu poput Doom-a. Tu se težina skalira sa brojnošću neprijatelja, štetu koju nanose i primanju iste. Mani se inteligencije, pa nije ti ovo Ghost Recon

    • Stjepan Fikter

      @darijoman, 11.10.2022 - 21:57

      To što ti opisuješ zvuči kao da želiš Serious Sam u pucačini koja nema velike i otvorene prostore. Ne moraju se protivnici skrivati iza zaklona, ali ako ih je više vrsta već na ekranu onda bi mogli imati i nekakve drugačije oblike napada ili tako nešto. Akcija neće biti ništa lošija ako je protivnik pametniji, a skaliranje težine uz brojnost i otpornost je komplentno zastrajeli način koji ni tad nije bio nešto posebno zabavan.

    • darijoman

      @Stjepan Fikter, 11.10.2022 - 22:47

      “ali ako ih je više vrsta već na ekranu onda bi mogli imati i nekakve drugačije oblike napada ili tako nešto” Pa zar nemaju ?! Šta su kartonske mete ?

    • Stjepan Fikter

      @darijoman, 11.10.2022 - 23:02

      Uvijek isti napadi. Nisu kartonske mete, ali kao što sam napisao, nisu ni nešto previše inteligentni. Bude napetih situacija, ali ne svako malo.

  • Deus

    10.10.2022 - 12:31

    Odlična! Ko voli ovaj stil obavezno štivo 😀

  • Monster Tamer

    10.10.2022 - 13:02

    Kupio sam igru na GOG-u za 25 eura i nisam požalio. Zarazna igra do bola.

  • Rastmahatta

    11.10.2022 - 07:44

    Mislim da ju vrijedi isprobati tak da idem danas u shopping

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?