Granblue Fantasy: Relink

Hrabro u oblake

Hrvoje Smoljić

Granblue Fantasy: Relink nije prva avantura u svijetu Granblue franšize, no lako bi se moglo pomisliti suprotno. U stvarnosti ovaj IP pod svojim pojasom ima jednu mobilnu igru i jednu 2.5D borilačku igru, koje su franšizu tek djelomično približile gaming mainstreamu. S druge strane, Granblue Fantasy: Relink katapultira ju ravno u epicentar akcijskih RPG voda — točno tamo gdje joj je i mjesto.

60€ PlayStation 5 Ustupio izdavač

Unatoč Cygamesovom relativno skromnom iskustvu izvan mobilnog gaminga, ovdje su uspjeli stvoriti punokrvno, fokusirano i iznad svega zabavno role-playing iskustvo koje se može nositi s najvećim imenima žanra. Ako vam primamljivo zvuči kombinacija Monster Huntera, Tales i YS serijala, s prizvukom nečega poput Genshin Impacta (ali bez gacha elemenata), onda ste definitivno na pravom mjestu.

1-Cour Anime

Granblue Fantasy: Relink smješten je u fantastičnom Zegagrande Skydomu, arhipelagu razasutih otoka koji lebde među oblacima. Radi se o svijetu bogate povijesti, koji je u davninama preživio rat između predaka trenutnih stanara tih otoka i moćnih Astrala koji su ga pokušali pokoriti. Igrač utjelovljuje muškog ili ženskog protagonista te je kapetan letećeg broda koji sa svojom vjernom posadom putuje između otoka na raznorazne avanture.

Priča igre je otprilike onakva kakvu biste očekivali s obzirom na njen anime inspiriran izgled.

Najnovija ih avantura tako dovodi u sukob s moćnom, fanatičnom frakcijom kojoj je cilj domoći se dimenzije Astral. Naravno, ne znači to samo kročiti kroz nekakav portal nego zahtijeva porobljavanje i korištenje moći razornih Primal stvorenja, što će dakako dovesti do potpunog uništenja skydoma i svih njegovih stanovnika. Naravno, ključan član vaše posade baš ima moć koja im to može omogućiti pa spašavanju svijeta daje i nešto osobniju, srcu bližu notu.

U suštini, priča igre je otprilike onakva kakvu biste očekivali s obzirom na njen anime inspiriran izgled. Šarolika postava bliskih i druželjubivih protagonista u sukobu s mračnim, kul antagonistima uz pokoju super moćnu zvjerku koju valja poraziti koristeći moć prijateljstva™. Imajući to na umu, priča je i dalje relativno dobra, uglavnom zahvaljujući određenim potpornim likovima koji su izrazito pamtljivi te vas svojom osobnošću i dizajnom pozivaju da sve skupa izgurate do kraja.

Potporni likovi koji sudjeluju u priči su šarmatni i lako ih je zavoljeti.

Nije to ni pretjerano teško jer je igra relativno kompaktna i moguće ju je privesti kraju u nešto manje od 20 sati. Iako vjerujem da će ovo razočarati igrače koji su očekivali gaženje u vremenski troznamenkasti teritorij, mogu reći kako kraće trajanje ovdje apsolutno ide priči u prilog. Praznog hoda gotovo da i nema i sve što u glavnim misijama od početka do kraja radite je izrazito značajno, s hrpom nekih zaista epskih trenutaka od kojih zastaje dah.

Ipak, nije sve tako bajno. Granblue Fantasy: Relink je zapravo spin-off mobilne igre Granblue Fantasy i uvelike se oslanja na istu u pogledu svijeta, likova, njihove međusobne povijesti i interakcija. Rezultat toga je da na momente imate osjećaj kao da ste uskočili u petu sezonu nekog animea gdje se likovi često referiraju na prethodne avanture i značajne događaje. Neke stvari je lako pohvatati kroz dijalog, a glavni su pojmovi pojašnjeni kroz bogatu enciklopediju.

Hrpa igrivih likova jedva da ima ikakav doticaj s igrinom pričom.

Nažalost, isto ne vrijedi za bogatu postavu likova. Tu je igra zapravo u konfliktu sa samom sobom te postoji jasan nesrazmjer između priče i gameplaya. Iako igra za vrijeme priče forsira da u četveročlanom timu koji vodite na misije uvijek bude prisutan glavni protagonist, zapravo možete igrati s bilo kojim od 20 likova na raspolaganju. Nažalost, samo njih pet ili šest pojavljuje se u filmićima i dijalozima, dok ostali praktički postoje samo u segmentu gameplaya.

Teško je očekivati da se tolikom broju likova posveti jednaka razina pozornosti, ali definitivno bih volio da je napravljen veći trud da ih se ukomponira u igrin narativ. Ovako ih samo otključate kroz neki meni i odjednom su dio vaše avanture bez gotovo ikakvog konteksta ili objašnjenja. Fate misije koje bi trebale pojasniti njihovu povijest velikodušno je nazvati misijama jer se uglavnom radi tek o naracijom popraćenim zidovima teksta, što samo pojačava dojam njihove odsječenosti od ostatka igre.

Genshin Hunter

Ako ste prije izlaska Granblue Fantasy: Relinka tek površno zavirili u nekoliko videa, vjerojatno ćete biti iznenađeni onim što igra zapravo nudi u smislu gameplaya. Ono što je prvo bitno reći je da su leveli relativno linearni i samo vizualno odaju dojam grandiozne otvorenosti. U svakoj misiji marker vas vodi do zadanog cilja i tek je tu i tamo potrebno blago skrenuti kako biste pokupili nekakvu škrinju s novčićima ili vrijednim resursima.

Relink je u suštini izrazito linearna igra čiji leveli samo vizualno odaju dojam otvorenosti.

Tijekom igre imate pristup dvama glavnim područjima unutar kojih imate trgovine, postaje za nadogradnje i iz kojih idete na glavne i sporedne misije smještene u desetak različitih levela. Iako to zvuči kao malen broj, igra efikasno segmentira i kombinira različite dijelove tih levela ovisno o misijama što uz njihovu vizualnu prostranost osigurava da stvari nikad ne postanu monotone.

Kao što sam spomenuo, za vrijeme igre moguće je otključati i zaigrati s jednim od oko 20 različitih likova. Rano u igri na raspolaganje dobijete njih tek 6, a kasnije kroz priču i posebne misije dobivate kartice s kojima možete otključavati nove. S aspekta gameplaya, različiti likovi predstavljaju uvjerljivo najbolji dio Relinka s obzirom na to da svaki od njih ima drugačije oružje, jedinstvene mehanike, svoj set posebnih vještina, napada, elementalnih efekata i slično.

Otključavanje i eksperimentiranje s različitim likovima je uvjerljivo najzabavniji dio igre.

Od iznimno brzih likova koji barataju elementalnim magijama, preko sporijih divova koji svojim zemljanim ili mračnim napadima čiste sve pred sobom, pa sve do nježnijih korisnika snažnih ofenzivnih ili iscjeljujućih magija. Ima tu ponešto za svačiji ukus. Pravi je gušt postupno otključavati i istraživati likove kako biste pronašli onoga koji odgovara vašem stilu igre i koji će se dobro uklopiti u različite kompozicije tima. Taj segment igre ima gotovo pokemonsku kvalitetu zaraze.

Međutim, stvari ne staju u trenutku kada otključate određenog lika s obzirom na to da svaki od njih ima nekoliko smjerova napredovanja. Osim klasičnog prikupljanja iskustva i podizanja levela, svaki ima ogromno stablo nadogradnji gdje se mogu povećavati ofenzivne, defenzivne i druge statistike, ali i otključavati posebni napadi, sinergije i slično. Svakog lika je moguće opremiti i s određenim brojem predmeta koji će im dodatno poboljšati statistike, a te je predmete moguće i nadograđivati do te mjere da značajno utječu na namjenu pojedinog lika.

Progresija je izuzetno slojevita i kontinuirano vuče na daljnje igranje.

Tu su naravno i različita oružja za svakog lika koja se međusobno razlikuju po karakteristikama i statistikama. Njih je također moguće nadograditi posebnim resursima koje dobivate završavanjem specifičnih misija. Vremenski je relativno zahtjevno nadograditi likove do maksimalnog levela, ali progresija je izrazito osjetna, ekstremno zadovoljavajuća i odličan motivator za izgurati igru do endgamea i dalje, ali o tome ću nešto kasnije.

Druga strana kovanice u pogledu gameplaya je borba i mogu reći da je ona ovdje odlična u vizualnom i mehaničkom smislu. Odvija se u realnom vremenu s zadovoljavajućim animacijama, izrazito osjetnim napadima koji pršte od elementalnih i drugih efekata. Ekran na momente bude toliko zasićen likovima, efektima i elementima sučelja da je potrebno određeno vrijeme da se uopće naviknete na kaotični spektakl koji vam se odvija pred očima. Nakon što uđete u ritam i tijek borbe, ali i otključate pokojeg novog lika, stvari postaju super zabavne i izrazito dinamične.

Borba je na momente kaotična, ali uvijek zabavna i zadovoljavajuća.

Borba se mehanički sastoji od izvođenja combo, specijalnih i grupnih napada, ali i pravovremenog izbjegavanja i blokiranja. Uz to je potrebno voditi računa o cooldownu vještina, sinergijama između likova i elementalnim slabostima neprijatelja što cijeloj stvari donosi dozu mehaničke dubine. Igra definitivno nije preteška jer obični protivnici uglavnom jasno oglašavaju svoje napade i češće snagu pronalaze u brojčanoj nadmoći. Tu igra ima ponešto problema s lock-on sustavom gdje će rijetko prioritizirati snažnije mete, a kod ručnog prebacivanja gotovo nikad nije sigurna na koga se točno želite fokusirati.

Boss protivnici su druga priča i borba protiv nekih, naročito u endgame misijama predstavlja pravi mali test pripremljenosti i izdržljivosti. Ne samo da su bossovi odlično dizajnirani već svaki donosi jedinstvene, sebi svojstvene mehanike, hrpu različitih razornih napada ili čak transformacije s novim setom svega navedenog. Sve to skupa podsjeća na kombinaciju Final Fantasya XIV i Monster Huntera i mislim da je to najveći kompliment koji mogu dati ovom aspektu igre.

Boss protivnici su izazovni i mehanički bogati na razini kakvog MMO raida.

Upravo je Monster Hunter odlična usporedba za opis endgame segmenta koji počinje kad završite glavnu priču. Tu se igra otvara nudeći do stotinjak sati dodatnog gameplaya kroz niz znatno težih misija, novih mehanika i putanja za progresiju likova. Tu progresija sama sebi postaje svrha jer igra traži određenu dozu ponavljanja misija kako bi prikupili materijale potrebne za nadogradnju opreme. Srećom, unatoč grindu, petlja je ovdje vrlo zarazna zahvaljujući mogućnostima za eksperimentiranje s likovima i različitim mogućnostima njihove progresije.

Nažalost, priču nije moguće prelaziti u društvu te je taj aspekt igre delegiran na sporedne misije i završnicu, gdje i najviše dolazi do izražaja – ako to želite. Igra za sve sporedne i endgame misije nudi mogućnost da vam se pridruže do tri igrača, bilo direktno, bilo putem matchmakinga što dobro funkcionira i kao i u svakoj drugoj igri podiže zabavu na jednu novu razinu. Ipak, veseli što je gotovo sve misije moguće proći i samostalno, igrajući s timom kojeg kontrolira umjetna inteligencija, iznenađujuće kompetentna i korisna čak i u najtežim misijama.

Očima sladak, ušima gladak

Relink grafički savršeno utjelovljuje duh JRPG naslova, što je uljepšan način za reći da igra izgleda odlično. Stilizirani, bojama zasićeni vizuali daju joj anime štih i onu bezvremensku kvalitetu gdje bi rekli da izgleda novo i da ju po prvi puta zaigrate za 10 godina. Spektakularna borba i boss protivnici u suštom su kontrastu s mirnijim područjima koja svojim dizajnom i popratnom glazbom daju dašak nevine, dječje nostalgije. Ovo je jedna od onih igara gdje u pojedinim levelima jednostavno zastanete i blejite ili u odlične modele likova ili u impresivne pozadine i vizure gotovo svakog levela.

Nisam neki anime purist, ali moram reći kako je japanska glasovna gluma daleko superiornija i prikladnija od engleske pa toplo preporučam njeno korištenje. Teže ju je pratiti kada likovi pričaju tijekom borbe pa morate baciti oko na titlove, ali vjerujte mi – definitivno se isplati, čak i ako nešto propustite.

Na Playstationu 5 igra se može izvoditi u fidelity ili performance modu gdje fidelity ide u nativnih 4K u stabilnih 30 FPS-a, dok performance bez upscalinga spušta stvari skroz do Full HD rezolucije uz super stabilnih 60 FPS-a. Oba moda su jednako prihvatljiva za igranje s obzirom da igra ne zahtijeva munjevite reflekse, ali i o igri koja i u Full HD rezoluciji izgleda odlično zahvaljujući svom vizualnom stilu.

Svijetla budućnost

Za one koji oprezno gledaju na ovakve igre zahvaljujući agresivnoj monetizaciji naslova kao Genshin Impact, drago mi je reći da ovdje toga nema. Kao DLC je moguće kupiti tek nekoliko novih kostima, a u budućnosti stižu besplatna ažuriranja i DLC sadržaji koji će igru obogatiti novim boss protivnicima i likovima, što je i njena najveća snaga. No, ako iz svega napisanog nije jasno, Granblue Fantasy: Relink je odličan akcijski RPG i obavezno štivo za svakog ljubitelja žanra.

Unatoč nešto kraćoj priči koja pati od ludonarativne disonance, radi se tu o pravoj, velikoj igretini s mnoštvom mehanika koje su većinom odlično uštimane i pravi su gušt za iskusiti. Nije to ništa što nismo vidjeli u hrpi različitih igara, ali je ovdje toliko skladno povezano da praktički miriše na potpuno novo. Sve u svemu, Relink predstavlja odličan novi smjer za Granblue franšizu i ne bih se uopće žalio da nas ekipa iz Cygamesa svako nekoliko godina počasti novom velikom avanturom.

Granblue Fantasy: Relink ne predstavlja samo impresivan novi smjer za Granblue franšizu, već se ističe i kao jedno od najbolje strukturiranih i zabavnih RPG iskustava u posljednje vrijeme.

86 Naša ocjena
  • izuzetno zabavna borba