HCL.HR

Recenzija

Payday 2

Vjeran Nagy

Više puta u životu svatko od nas ima priliku svjedočiti istovaru novca iz blindiranog vozila u lokalnu banku. Upravo u tom trenutku, velikoj većini ljudi javlja se jedan duboko usađeni poriv koji ubrzo potisne svijest o moralu i poštivanju pravila društva. Ipak, taj je osjećaj dovoljno snažan da u svom kratkom vremenu djelovanja pobudi maštu i fiksira nas na jednu jedinu misao – kako otuđiti taj novac i proći nekažnjeno? Igra pod nazivom Payday 2 nudi nam tu priliku u virtualnom obliku, ali i pokazuje da takvo što uopće nije jednostavno.

Za najbolji mogući uvid u igru pogledajte kako se mi obračunavamo s policijom i taocima dok pljačkamo jednu draguljarnicu.

U Paydayu 2 igrate kao jedan od četiri pljačkaša po imenu Wolf, Dallas, Chains i Hoxton. Uz svakoga od njih stoji kratak tekstualni opis, odnosno pozadinska priča, a više o njima nećete saznati igrajući. Payday 2 nije naslov od kojega možete očekivati zanimljivu teatralnu priču o grandioznim organiziranim pljačkama, zanimljivim kriminalcima i njihovim zgodnim ženama. Umjesto toga, prilikom učitavanja misija gledat ćete kratke slikovne prezentacije popraćene glasom koji će vam opisati vaš zadatak. Smatram da je ovdje propuštena prilika za nešto veliko po uzoru na ozbiljnije holivudske filmove o organiziranim pljačkama poput The Town, Heat, Dog Day Afternoon itd.

Prilikom ulaska u igru odmah ste ulogirani u sustav „crime.net“ unutar kojega se nalazi tridesetak različitih misija raspoređenih po težinama. Na raspolaganju su vam na određeno vrijeme, a svaka neobavljena misija je propuštena prilika za dobru zaradu. Misije su raznolike pa ćete osim pljački banaka vandalizirati trgovačke centre, pljačkati čitave ulice, disco klubove i sl., a postoji čak i misija u kojoj kuhate kristalni met poput glavnih likova iz popularne serije Breaking Bad. Recikliranih levela ima, ali samo izgledom, okolnosti su posve drugačije. Tako je moguće naići na istu banku tri puta, ali ulazi, izlazi, broj zaštitara, sefova, civila, položaj kamera neće biti isti.


Payday 2 primarno je dizajniran kao kooperativno iskustvo za četiri igrača. Osim komunikacije sa svojim timom, za uspjeh je potrebna i dobra organizacija te planiranje i prije nego stavite masku koja označava početak vaše akcije. Potrebno je dobro izvidjeti situaciju, pregledati gdje se nalaze i kreću zaštitari, pozicije kamera, civila itd. Dobar oblik organizacije jest taj da jedna osoba kontrolira taoce, druga puni torbe s robom i dobacuje trećoj koja ih potom unosi u kombi za bijeg, te da četvrta osoba provaljuje u sef. Ukoliko pojedinačne uloge nisu pravilno ispunjene velika je vjerojatnost da će misija završiti neuspjehom.

Misija u bilo kojem trenutku može krenuti u krivom smjeru pa su dobra organiziranost i komunikacija s timom ključne za uspjeh.

Mnogo čimbenika djeluje protiv vas i u bilo kojem trenutku vaše operacije stvari mogu krenuti u neočekivanom smjeru. Zaboravite postaviti uređaj za blokiranje poziva s mobitela i netko od civila će pozvati policiju. Zaboravite se javiti na radio ubijenog zaštitara i momci u plavom bit će vam za vratom prije nego se vi uspijete snaći. Perfektno odrađene misije u kojima ćete očistiti objekt od svih dobara prije dolaska ili čak alarmiranja policije jedno je od rijetkih dostignuća kakvo nećete često iskusiti. Payday 2 je vrlo izazovan, a svaka uspješno odrađena misija pruža veliki osjećaj satisfakcije.


Upravo zbog te kompleksnosti gotovo je nemoguće uživati u Paydayu 2 samostalno – bez drugih igrača. Umjetna inteligencija koja zauzima mjesto igrača je neopisivo loša i nije sposobna obavljati uloge koje sam naveo ranije. Umjesto toga stoje i gledaju dok vi obavljate sav posao, a postaju aktivni tek kada policija zapuca po njima. Korisni su jedino kada padnete, prilikom čega dotrče da vas spase ne mareći za svoj život. Ni umjetna inteligencija koja kontrolira policiju nije pretjerano naprednija. Policajci dobro iskorištavaju zaklon, ali su prilično spori i loše gađaju. No dolaze u velikom broju i različitim vrstama poput specijalaca, oklopljenih jedinica, snajperista i sl.

Na raspolaganju su nam četiri klase – enforcer, ghost, mastermind i tehnician. Enforcer je nasilnik i mašina za ubijanje; Ghost posjeduje sposobnosti koje ga čine nevidljivim i okretnim; Mastermind je specijaliziran za kontrolu situacije i podupiranje članova tima, a Tehnician za probijanje brava i eksplozivne naprave. Loša klasa ne postoji, a za brzo, efikasno te uspješno odrađivanje misija poželjno je imati barem jednu od svake u timu.

Razgranati sustav talenata je opširan, ali ne i dobro balansiran.

Stabla s talentima, iako opširna i podijeljena na dvije razine, nisu u potpunosti balansirana. Potrebno je uložiti mnogo dobivenog novca, vremena i bodova da bi se došlo do talenata više razine. Igra ograničava stvaranje efikasnih likova kombiniranjem talenata iz različitih stabala, a problem je u tome što su talenti nižega ranga gotovo nebitni naspram onih iz višega koji su gotovo nezaobilazni. Primjerice, jedan talent nižeg ranga smanjuje štetu koju primite kada skočite s uzvisine (što gotovo nikada nećete raditi), dok talenti višega ranga poput „Stockholmskog sindroma“ daje šansu da vas taoci oživljavaju kada padnete te vam pritom udjele i municiju. Zbog tih drastičnih razlika kombiniranje talenata iz različitih stabala je apsolutno neisplativo zato što na taj način nećete doći do talenata višega ranga. Samim time, sistem izgradnje lika je ograničen.


Dio igre koji vas ne limitira je opremanje lika. Na raspolaganju vam je šarolika paleta vatrenog oružja i nadogradnji za ista – puške, sačme, pištolji, nišani itd. Uz to postoji i mnoštvo različitih bušilica, eksploziva i naprava koje bi i Batmanu bile interesantne. Moguće je i odjenuti vašega lika onako kako vama odgovara te otključati i ukrasiti maske koje nosite po volji. Dok se nadogradnje za oružja dobivaju nasumično po završetku svake misije, ostale stvari je potrebno kupiti novcem. Cijene stvari su prilično nerealne, pogotovo oružja čije cijene prelaze ukupnu zaradu najtežih i najbolje plaćenih misija.

Što se prezentacije tiče, Payday 2 na prvi pogled izgleda iznenađujuće dobro. Osvjetljenje i dizajn eksterijera ugodni su i poprilično realni. Nažalost, isto se ne može reći i za interijere koji su jednodimenzionalni i isprazni, a najveći dio igre odvija se upravo u njima. Za svaku pohvalu je autentičan zvuk i ponašanje vatrenog oružja koje dodaje još jednu dozu realnosti čitavom spoju.

Nedostatak funkcionalnog singleplayera jest jedan od problema u Paydayu 2, ali za igru koja je primarno namijenjena za online igranje to nije ništa čudno. Singleplayer ovdje ima ulogu tutoriala koji će vas dobro istrenirati da se ne osramotite pred svojim timom u pljački. Kooperativni model je jedan od boljih s kojim smo se imali prilike susresti u skorije vrijeme i svakako vam preporučamo da zaigrate Payday 2 u društvu. Igra je bogata sadržajem, a neki nedostatci u gameplayu (poput nebalansiranih talenata) vjerojatno će biti ispravljeni u nadolazećim zakrpama.

Payday 2 nije spektakularan u prikazu svojih virtualnih pljački, ali je iznimno uvjerljiv kada vam želi poručiti kako se trebate dobro namučiti da bi kriminal bio isplativ.

80 Naša ocjena
  • jedinstveno
  • kompleksno i izazovno kooperativno iskustvo
  • autentičnost
  • nefunkcionalan singleplayer
  • neujednačeni vizuali

Komentari (11)

  • hitomaru

    05.09.2013 - 17:40

    losa igra

  • Mind_killer

    05.09.2013 - 17:50

    Moze se reci da je igra dobra i zabavna kad se igra co-op 🙂

  • djolence

    05.09.2013 - 17:55

    Od mene 75,solidna igra i dosta me je podcetila na film hit sa Robert De Nirom i Al Pacinom. Dosta je ulepsana nego prvi deo. Oni plackasi su u singlplayeru mnogo,mnogo glupi ali je u mp drugacije.Za razliku od prvog dela sada se oruzija kupuju i maske mogu da se menjaju.Nije losa igrica,optimizacija onakoma usustini losa,cena previsoka i to je to

  • acadzambas

    05.09.2013 - 18:04

    Igra je dobra, ali je jos bolja u Co-Op!

  • armin221186

    05.09.2013 - 19:27

    kao da sma ja pisao recenziju sa svim se slazem,80 od mene…

  • kidalica

    29.12.2013 - 10:55

    Igra je dobra kad se igra online ,a ovako nije ness 😀

  • diviki

    02.01.2014 - 06:14

    ja imam igru i za mene je odlicna ali nezz s cime se spustalju ljudi na pod

  • Pokvarena klima

    14.05.2018 - 23:22

    Imam preko 400h na igri preso sam sve heistove al ne na svim tezinima tek pola od svih achivmenta rijeseno nisam ni profesionalac ni veteran kako bi se reklo jos imam stosta za raditi u toj igri i nikada mi nece dosaditi niti to kad uspjesno rijesim neki heist.Singleplayer nekim ljudima nije bas toliko dobar meni je kad sam vec malo iskusniji ali naravno online je najbolji i to pogotovo kada igras sa prijateljima npr. igram to sa par prijatelja sa steama gdje se zezamo smijemo se nekad malim smijesnim bugovima…i da ova igra ih ima iako overkill popravlja one koje smetaju az gameplay ali ima i nekih koji ne smetaju nego jednostavno te nasmiju sti pomalo cini igru glupom ali meni ti ne smeta u igrama.Dajem ocjenu 100 ovoj igri kad bi mogao dao bi i 1000

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?