The Cub

DIVLJE DIJETE

Matija Kodba

Srpski studio Demagog zaslužan je za jedan od zanimljivijih naslova za koji skoro pa sigurno niste čuli. 2021. godine ste na tada aktualnim konzolama i PC-ju mogli isprobati naslov Golf Glub: Nostalgia, u kojemu se na postapokaliptičnoj Zemlji igrao golf. Premisa je bila sljedeća. Naime, nakon velike ekološke katastrofe koja je u potpunosti razorila planet, šačica bogatih ljudi emigrirala je na Mars i tamo osnovala novu civilizaciju. Ipak, iz nostalgičnih pobuda neki od stanovnika bi s vremena na vrijeme, noseći zaštitna odijela, ponovno posjetili Zemlju kako bi se prisjetili starih vremena i za razonodu odigrali nekoliko partija golfa.

Iako Golf Glub: Nostalgia gameplayem nije bio spektakularan (prvobitno je bio izrađen za mobilne platforme), naslov je koristio jednu od originalnijih metoda pripovijedanja. Dok ste igrali golf, u pozadini ste čitavo vrijeme slušali radijsku postaju Radio Mars Nostalgia. Na njoj se pak “vrtila” kombinacija vijesti, intervjua, talk showova i originalne “nostalgične” glazbene pozadine koja je obuhvaćala niz različitih žanrova prisutnih u današnjoj, suvremenoj kulturi. Tim ste putem mogli saznati glavninu informaciju o svijetu u kojem se nalazite, saznati kako stanovnici Marsa tuguju za “boljim” vremenima, a zahvaljujući kvaliteti i suptilnosti pisanja, igra je poslužila i kao uvjerljiva kritika nedostataka i mogućih opasnosti suvremene civilizacije.

Iako je The Cub u pogledu priče svojevrsni nastavak Golf Cluba te vas ponovno vraća na radioaktivnu Zemlju, Demagog se ovaj put odlučio na nešto klasičniji gameplay, i to s podosta dobrim uspjehom.

15€ PC Ustupio izdavač

Sličnosti u vizualnom stilu nagnale su mnoge igrače da nakon odigrane demo verzije usporede The Cub s naslovima poput Limba i Insidea. Sličnost s tim igrama uvelike staje na pitanju vizualne prezentacije. The Cub je tako prvenstveno platformer, i to podosta brz i staromodan, a ne mozgalica s elementima platforminga. Isto tako, za razliku Limba ili Insidea, The Cub ima jasnu glavnu priču, prilično dječju u naravi, koja govori o pokušajima bijega djeteta-mutanta (rođenog na radioaktivnoj Zemlji) od “zlih” Marsovaca koji ga pokušavaju zatočiti radi eksperimentiranja.

Gameplay se u The Cubu tako prvenstveno sastoji od kombinacija sekvenci u kojima pokušavate prolaziti kroz nepristupačan okoliš i sekvenci u kojima se skrivate ili bježite od progonitelja. Da bi stvari pritom bile nešto dinamičnije i da biste se bolje informirali o minulim događajima, usput skupljate i različite isječke novina, dokumente sa zapisima umrlih stanovnika, gledate TV serije i filmove itd.

S obzirom na brzi tempo, The Cub iziskuje precizne i responzivne kontrole, kakvima one, velikim dijelom i jesu, na svu sreću. Navigiranje terenom tako je intuitivno i jednostavno, čak i u stresnim situacijama. Kretanje i interakcija s okolinom sastoje se, izuzev nekoliko kraćih sekvenci, od svega nekolicine radnji, kao što su skakanje, njihanje i guranje / povlačenja predmeta, no promjene u okruženjima dovoljne su da izazovnost ostane na potrebnoj razini. Iako mehanike velikim dijelom ostaju iste tijekom cijele igre, doživljaj igranja se podosta mijenja ovisno o tome skačete li po vrhovima zgrada razrušenog grada Alphavillea ili krošnjama okolne šume.

Nekoliko je mušica prisutno u pogledu kontrola, no one nisu suviše značajne da bi znatno utjecale na iskustvo igranje. Znalo mi se dogoditi da se prilikom skoka lik ne uhvati za rub plohe u situacijama kada sam bio sto posto siguran da će to učiniti, a nije samo zato jer je prije skoka klizao na kosini, što je radnja koja iz nekog razloga mijenja ponašanje prilikom skoka. U velikoj većini slučajeva kontrole ipak neće biti nešto što ćete moći okriviti za neuspjeh; što je ionako glavni preduvjet za kvalitetni platformer.

Usprkos dinamičnom gameplayu, Radio Mars Nostalgia ponovno se javlja u The Cubu te i dalje predstavlja, rekao bih, uvjerljivo najzanimljiviji i najkvalitetniji dio ovoga naslova. Glasovna gluma na radiju odlična je za studio koji je regionalan, razgovori i intervjui humoristični su i dramatični ovisno o potrebi, a glazbena pozadina ponovno je izuzetno kvalitetna. Stoga je itekako pozitivna stvar da dinamičniji i izazovniji gameplay The Cuba i dalje ostavlja dovoljno prostora da se istovremeno koncentrirate i na ono što slušate. Budući da se njegovo igranje uvelike temelji na metodi pokušaja i pogreške, činjenica je da ćete u The Cubu vjerojatno često umirati. No, zahvaljujući radijskoj reprodukciji koja ne staje nakon umiranja i čestim checkpointovima taj pristup metodici igranja ne predstavlja nikakav minus.

Spomenuto je da je za razliku od svog prethodnika The Cub posegnuo za eksplicitnijom pričom. No, s obzirom na kvalitetu pisanja sadržaja za Radio Mars Nostalgiu, rekao bih da u njezinoj provedbi nedostaje elemenata koji bi je uzdignuli od prosjeka. Iako jednostavnost glavne priče sama po sebi ne predstavlja problem, u cjelini joj nedostaje šarma koji bi toj jednostavnosti pridodali dimenziju pamtljivosti. U tom pogledu, priča The Cuba je priča nekog zaboravljivog crtanog filma.

Pojednostavljivanje materijala kojemu nedostaje šarma prisutno je i kod narativnih elemenata na koje nailazite tijekom putovanja (novine, knjige, serije, filmovi itd.). Iako oni često referenciraju problematične elemente suvremene kulture i popularna djela koja se tim problemima bave (uglavnom ozbiljna, kanonska, poput Marxa, Godarda, Melvillea…) sam je njihov sadržaj uvelike banaliziran te se u parodiziranju gubi kritička oštrica prisutna u, npr. sadržaju postaje Radio Mars Nostalgia.

Iako su proizvođači sugerirali kako se The Cub može odigrati u 5-6 sati, to se u praksi baš i nije pokazalo takvim. Moj je prolazak tako trajao svega tri sata – bez da sam neki stručnjak za platformere. S obzirom na to da vam nakon inicijalnog prelaska ostaje tek mogućnost skupiti preostale trofeje i achievemente (koji su, usput rečeno, gotovo banalno jednostavni za skupljanje), doista ne vidim neku potrebu za ponovnim igranjem The Cuba. Stoga, iako se radi o podosta kvalitetnom naslovu, svakako preporučujem da prije kupnje obratite pozornost na cijenu te na eventualnu dostupnost na pretplatama.

The Cub je solidan platformer koji bi vjerojatno trebao trajati nešto dulje. Ipak, svaki je trenutak avanture popraćen slušanjem Radio Mars Nostalgie, jednim od najzanimljivijih eksperimenata u pogledu radijskog emitiranja u igrama.

73 Naša ocjena
  • primamljivi vizualni stil
  • postaja Radio Mars Nostalgia