Need for Speed: Pro Street

Danijel Handžek

EA nam svake godine zapakira novi NFS u nadi da ćemo ga kupovati kao ludi. I jesmo dok nismo shvatili da je to samo ista igra stavljena u novi okoliš i novu grafiku. Ako oni misle da je dovoljno napraviti igru koja se temelji na staroj slavi serijala, bez nekog značajnijeg napretka i truda oko koncepcije igre, gadno se varaju. Daleko od toga da je igra Pro Street katastrofalalan, ali… Ma, što nam je to EA skuhao ove godine?

Cilj je bio igru udaljiti od samog arkadnog načina igranja koji se sve ove godine vezao uz nju. Kako street racing nije dozvoljen nigdje u svijetu, trke bi trebale biti ilegalne. Klasična priča. Dogovorili se ja i sudrug da ćemo bacit u Radićevoj jedan race, da ga poderem za rundu piva, dok murja spava.

I sve je to lijepo kada ja to tako pričam dok ne uzmem tastaturu u ruke i imam osjećaj da sam se uhvatio za go..o. Pošto znamo platežnu moć Electronic Artsa licenca ne nedostaje kako za aute tako i za trkališta. Čak su ubacili novu Infineon stazu blizu Sonome u Califoniji, iako ni ostalih staza poznatih našem oku ( iz Europe i Azije ) neće nedostajati. Gledajući na ovogodišnje izdanje igre, mislim da je napravljen totalni zaokret u samoj igri i ne bih ju smatrao nastavkom serijala, nego potpuno novom igrom, sa konceptom koji odstupa od onog koji se koristio do sada. Puno igrača uključujući mene su očekivali nešto tipa old school NFS, a gledajući i domaće i strane forume gdje se vode rasprave, vidi se veliko razočaranje pravih fanova igre. Djelomice s razlogom…

Postoje nekoliko načina vožnje koji razbijaju monotoniju Pro Streeta. To su drag, drift , grip, circuit, speed challenge, a vaš je cilj u karijeri biti što bolji u svakom od tih modova. Dobar stari koncept Hot Roada sa moje 386-ice, ukalupljen u nabrijanu grafiku koja trza na stroju koji u 1600 rezoluciji na maksimalnim detaljima vrti CoD4 u 30 FPSa. Ljudi moji gdje danas gaming ide.

Za svaki tip vožnje, bilo to drift ili drag morate mijenjati dijelove jer voziti drift sa setom od race-a je ravno samoubojstvu. Grafika i zvuk su urađeni na nivou kako se i očekuje od Electronic Artsa, ali ako ćemo suditi igru prema njenoj ljepoti i efektima onda ćemo svi uzeti Crysis i samo njega igrati. U Pro Streetu svaka modifikacija auta ima neki utjecaj na njegovo ponašanje, što je svakako stvar za pohvalu. Ako želite novi spojler morati ćete žrtvovati brzinu za grip i obratno. Naravno ne postoje pravila za vašu sigurnost ni sigurnost drugih, pa ako budete vozili da kupite svaku prepreku na stazi, dovest ćete auto do toga da izgleda kao „fićo“.

Ubacili su i malo uzbuđenja u samu vožnju. Eksplozije motora i ostala oštećenja te dimljenja vrlo su dobro napravljena. Dim koji se diže iz vozila smanjiti će vidljivost i dovesti do toga da možda izazove još veći kolaps na stazi ako ne budete dovoljno oprezni. Kakve rezultate budete postizali takav ćete imati i budžet za kupovinu novih auta i novih nabrijanijih dijelova, a samim time i zagorčati situaciju konkurenciji više nego je to sada.

Iako je meni dobro organiziran, više sam pobornik menija koji izgledaju jednostavnije i daju veću preglednost nego li je to riješeno ovdje. Gameri koji su ljubitelji utrka sa nabrijanom grafikom uz posjedovanje pratećeg hardvera koji će im omogućiti da igraju ovaj eye-candy, možda se i zadrže na ovoj igri 3-4 dana, no vjerujem da se mi obični smrtnici koji više volimo old school NFS, nećemo zadržavati dugo, već krenuti u pravcu Test Drivea: Unlimited ili starijeg Carbona. Ova igra daleko je od loše, ali nije ni ono što smo očekivali od proizvođača poput EA. Okorjelim fanovima biti će odlična, a onima koji čisto vole utrke ništa posebno…

Ako vam nešto nije jasno oko ove igre, imate kakvo pitanje ili jednostavno želite raspravljati o igri dođite na HCL forum i pridružite nam se.

Electronic Arts zapakirao nam je novi paket nabrijanih automobila skupih licenci i eye candy grafike. No koliko je taj paket zapravo dobar?

• Eye candy grafika