Resident Evil nikad nije bio samo zombi igra, dajte nam ajkulu, drakulu…
Nekim igračima ne sjeda baš najbolje to što noviji izdanci serijala Resident Evil više nemaju zombije kao najčešće neprijatelje. No, zombiji nikad nisu bili ni glavna ni jedina tvorevina tog serijala.
Zadnje dvije godine bile su iznimno nostalgičarske za fanove Resident Evila. Povratak u Raccoon City kroz prerade drugog i trećeg dijela suočio nas je sa starim protivnicima i podsjetio na ono zbog čega smo taj horor zavoljeli. No, sad se Resident Evil ponovno okreće drugom smjeru – umjesto zombija nastupaju vukodlaci i vampiri(ce). I to opet pokreće staru raspravu pitanjem: je li Resident Evil uopće Resident Evil ako je bez zombija? Dvije su strane u toj raspravi i ja se svrstavam na onu “svetogrdnu” koja vjeruje da Resident Evil nije serijal o zombijima. U ovome članku pokušat ću argumentirati taj stav.
Sinoć sam opet zaigrao Resident Evil 7, četiri godine od izlaska te igre, i moram priznati da me se igra dojmila više nego pri prvom susretu. Na stranu promjena perspektive u prvo lice (plus činjenica da je i ranije bilo RE igara iz prvoga lica), stvar koju je RE7 izveo maestralno jest poticanje straha od suočavanja s nepoznatom prijetnjom, odnosno stranim neprijateljem. Taj strah je, po mom mišljenju, ključ uspjeha za igre Resident Evil serijala. Nije to krv, nije to mrak, nije to ni izopačeni izgled zombija – sve su to sastojci za strašan ugođaj, ali ono što nas stvarno plaši jest susret s nepoznatim.
Resident Evil 7 bio je upravo to – susret s nepoznatim, slično kao i Resident Evil 4 prije njega, odnosno originalni Resident Evil. Cilj je developera izazvati paniku kod igrača nečim neočekivanim – bilo neprijateljem koji izlazi iz zidova, neprijateljem koji si regenerira udove ili pak koristi motornu pilu. Iz tog razloga bilo bi jako štetno da se Resident Evil svodi samo na zombije koji su bili strašni prilikom prvog susreta – da bi kroz kasnije nastavke postali topovsko meso.
Postoji razlog za to, jednako kao što postoji razlog zašto su zombiji odabrani za standardne protivnike originalnog Resident Evila. Odgovor leži u mehaničkim i tehničkim ograničenjima tog vremena. Zombiji su bili odgovarajući neprijatelji za uske interijere prve igre, ili bolje rečeno za fiksne kutove kamere iz kojih se akcija promatrala. Jednostavno rečeno, imalo je smisla da standardni neprijatelji budu spori i tromi. No, čim je kamera u Resident Evilu postala prateća, a gameplay dinamičniji, developeri su standardne neprijatelje morali prilagoditi kako bi dorasli agilnosti igrača. Prilagodili su ih tako da su povećali količine zombija koji predstavljaju prijetnju, a to je ujedno rezultiralo tome da je Resident Evil postajao sve više nastrojen prema akciji.
Premda su zombiji postali najčešći motiv, pa samim time skoro i sinonim za Resident Evil, istina je da Capcomov serijal nikada nije „potpisao ekskluzivan ugovor“ sa zombijima. Zombiji su još u prvoj igri bili tek jedna od nekoliko vrsta neprijatelja. Proganjali su nas još ogromni pauci i mutirane žabe, a borili smo se protiv ogromne zmije i podivljale biljke. Ultimativni protivnici također su bili potpuno suprotni od zombija. Dok su se zombiji bezglavo kretali vođeni željom za hranjenjem, Tyranti su genetskim inženjeringom bili dizajnirani za primanje i izvršavanje naredbe. Zombiji su uvijek bili samo “nuspojava” biološkog terorizma.
Moglo bi se diskutirati jedino o tome trebaju li Resident Evilu mitovi i legende kojima maskira tu svoju tradicionalnu temu korporacijskog kreiranja bio-oružja. Osobno mi je draže kad je tako jer sama priča (na svu sreću) nije bila jedina stvar koja je držala Resident Evil svih ovih godina. Tonovi okultnog provlačili su se kroz okoliše još od prve igre i svaki okorjeli fan Resident Evila naučio ih je cijeniti kroz sulude zagonetke i mistične lokacije. Zbog toga je recimo u zadnjoj preradi RE3 iznimno falila lokacija Clock Towera, koja je u originalnoj trojci svojim rustikalnim namještajem i slikama magijskog realizma bila bliža duhu prvih dvaju igara nego ostatak Raccoon Cityja.
Konačno, zombiji nikada nisu bili najbolji ni najzanimljiviji protivnici Resident Evila. Puno veći respekt imali su hunteri, lickeri ili pak ganadosi. A izuzev nekoliko izuzetaka, zombiji uglavnom nisu bili ni likovi s imenom i prezimenom koje svi pamtimo i ponekad ismijavamo.
Različite igre radile su različite stvari sa svojim zombijima, ali treba imati na umu da je Resident Evil jedan od najstarijih živućih horor serijala. Prostor za inoviranje u domeni zombija nije baš ogroman, a nakon čak sedam glavnih igara potreba za inovacijama u Resident Evilu itekako je velika. Nove i neočekivane vrste neprijatelja jesu ono što fanove Resident Evila drži na oprezu. Kod ovako starih serijala instinktivno gađanje protivnika među oči s vremenom ublažuje strah – dok neko treće oko ne izraste na totalno drugačijoj lokaciji. Upravo takve neočekivane mutacije tražim od Resident Evila, a klasične zombije radije prepuštam Walking Deadu… i Call of Dutyju.
idris
12.04.2021 - 15:22ninja kornjaču…
Bronson
12.04.2021 - 15:25Odlican tekst, delim misljenje..
SonOfZeus
12.04.2021 - 15:35Meni osobno je RE VII najbolja RE igra poslije RE četvorke.
Lepoglava
@SonOfZeus, 12.04.2021 - 18:51Meni je RE VII najbolja u serijalu. Kao i tisucu puta dosad moram opet napomenuti da je RE VII Biohazard najstrasnije horor iskustvo ikad uopce na bilo kojem mediju kad se igra u VR-u.
TonyKing115
12.04.2021 - 15:41U potpunosti se slažem, osvježenje u serijalu je itekako potrebno.
djosic85
12.04.2021 - 16:17I ja se svrstavam na “svetogrdnu” stranu 👍
Lepoglava
12.04.2021 - 18:48Nikad dosta RE: Zivio Resident Evil
Tony Ghost 1811
12.04.2021 - 21:09Ne znam na sto ciljas sa tim novim, sto zelis… Da stanu sa serijalom ili da ubace nesto novo? Ako mislis stopirat RE zasto bi itko normalan to napravio. Onda bi valjda trebali ugasiti 80% igara s trzista.
LetMeBeFrank
@Tony Ghost 1811, 12.04.2021 - 22:09Ja se recimo ne slazem. Meni je Resident Evil stil gameplaya s njihovim standardnim zagonetkama, bossevima, pazljivim raspolaganjem municijom, menadzmentom inventoryja itd. odlicna stvar i mogao bih igrati unedogled dokle god imaju zanimljivih ideja. Osobno mislim da svaki put promijene dovoljno jer imas recimo remakeove starijih igara, a s druge strane imas nove u mainlineu. Onda takoder balansiraju third person i first person pa imas i to na izbor. Ostalo je promjena lokacije, tipova neprijatelja, price itd. s nekim manjim novim mehanikama koje budu ubacene. Ovom nastavku se posebno veselim jer je iz prvog lica, a podsjeca me dosta na sedmicu koja mi je najdrazi RE. To mi je fransiza kao Super Mario. Da sad Nintendo napravi Odyssey 2 koji je isti kao prvi Odyssey samo s drukcijim kingdomima i neprijateljima, ja kupujem odmah bez puno razmisljanja i nista me ne smeta niti mi fali. Mislim, ocito se dovoljno ljudi svida smjer kojim su krenuli jer su se ponovno vratili cistom hororu, a odmakli se od akcije petice i sestice. Ako se tebi ne svida onda im ne das pare i time posaljes poruku da zelis nesto novo/potpuno drukcije. Vrlo jednostavno.
Tony Ghost 1811
@Tony Ghost 1811, 12.04.2021 - 23:18Pa ja ne bih volio da stanu, obozavam RE. Ti slobodno zaobidji. RE je jedan od rijetkih koji pokusava izmislit nesto drugo, zar nije gaming zajednica pizdila kako se RE mijenja. Dlc? Jebote, ti kao da si prespavao zadnjih par god. To je rak gaminga, uz mikrotransakcije, prednarudjbe… za koju su iskljucivo krivi gameri, jer su ih koristili.
mili1985
12.04.2021 - 22:33Pozdravljam promjene neprijatelja, lokacija i sl. dok su u granicama samih temelja serijala.
Tony Ghost 1811
12.04.2021 - 23:19Koje igre preferiras?
kenrox
@Tony Ghost 1811, 13.04.2021 - 09:26npr?
tomekplejka89
12.04.2021 - 23:50Meni je RE vise kao neki Hi-Tech pseudo znanstveni horor triler. Svidjala mi se kombinacija u strijim naslovima…nekakvog rijesavanja misterije odnosno zagonetke i prezivljavanja..borbe…horora. Igrao sam sedmicu i imao sam osjecaj kao da igram Outlast na steroidima. Pozdravljam promjene…ali promjene koje su sposobne izmislit toplu vodu…unaprijediti vec postojece mehanizme u igri i poboljsati ono sto je dobro. Bio bi top neki Racoon City open world build sa morem backtrackinga i prezivljavanja “usput” u kojem bi kako igrac rijesavao klasicne prepreke koje nemoze proc dok ne odmakne do nekog dijela u prici. I bez puno vodjenja za ruku ako bas hocete. Moje skromno misljenje.
SanKa
13.04.2021 - 09:25potpis
MoGaming
16.04.2021 - 14:57RE serijal je postao popularan radi zombija, ovdje uzimam u obzir i filmove i igre. Ostala bića su produkt pribavljanja većeg broja ljudi kao fanova i ona želja da se ubacuje stalno nešto novo u nastavcima pa makar na gore otišlo. Razumijem da je prodaja igara i filmova presudile da se počme “pretjerivat” i svakim novi nastavkom ubacivat nešto novo i luđe, ali moj stav je da je RE utemeljen na zombijima i loše je što su skroz izgurani iz serijala. Nadam se da će se to bar u filmovima popravit sa reboot-om. Igre su dobre ali glupo je reć da više imaju ikakve veze sa RE pričom, ne samo zombiji nego Umbrella, virus i td. Sad u fokusu neke crne magije i mitološka bića. Mislim da se u posljednih par serijala nije ni spomenula umbrella ili virus, da ne govorim za cijelu priču prvih nekoliko nastavaka. Zaključak da je netko dobio skroz novu ideju ali uzeo naziv RE da nebi gradio popularnost naziva od početka.
PppPP
21.04.2021 - 11:098+ milijuna prodanih kopija RE7 govori da igračima nisu dosadili sa RE-om