HCL.HR

Recenzija

Outlast 2

POT'RO GA SVETI KRIŽ

Zoran Žalac

Outlast 2 je po svim ljudskim konceptima slika i prilika pakla. Povučete li s tom igrom poveznice prema Danteovom paklu u Božanstvenoj komediji, pronaći ćete iznenađujuće mnogo sličnosti u rasporedu levela, dijelovima priče i sl. Naravno, to nipošto nije slučajnost – za razliku od prvog dijela, dvojka se bavi religijskom tematikom i pri tome se ne ustručava od ekstremnih motiva – mučeništvo, čedomorstvo, sekte, apokalipsa pa čak i pedofilija u svećeničkim krugovima – to su samo neki od motiva kojima Outlast 2 oslikava pakao na zemlji.

Njegovom paklu ime je Temple Gate i radi se tu o gradiću usred američke zabiti. Gradom upravlja otac Knoth koji svojim podanicima naređuje da ubijaju svu djecu iz razloga koji otkrivate kasnije tijekom igre. Na to nesretno mjesto dolazi bračni par Blake i Lynn Langermann koji snimaju dokumentarac o jednoj ubijenoj trudnici. Langermannovi ubrzo upadnu u pravu noćnu moru, a igrač u ulozi Blakea nastoji spasiti svoju ženu i živu glavu od krvi žednih sektaša.

Doduše, ne prođe dugo prije nego shvatite kako zaplet baš i ne ide predvidivim tijekom. Blake doživljava halucinacije koje ga odvode u prošla, traumatična vremena, a neki njegovi komentari uopće se ne poklapaju s onim što trenutno proživljava. Pored svega toga postaje vam jasno kako je religija napravila raskol u Temple Gateu pa se ne borite samo protiv jednog kulta.

Outlast2 23-4-2017- 19-46-16-234

Značajan komad priče ostavljen je igraču na interpretaciju. Ne bih vam htio servirati ideje prije vremena, ali samo ću reći da se ekipa Red Barrellsa ugledala na najbolji mogući uzor kada su u pitanju priče u horor igrama. Doduše, izvedba je malčice problematična jer za dublje razumijevanje priče još uvijek morate skupljati pisma, a to vam je zadnja stvar na pameti kada se prestravljeni ogledate je li vam netko iza leđa. Ako ništa – barem sve dokumente možete na miru pogledati kasnije – čak i iz glavnog menija igre.

Religijski okvir Outlastu 2 daje vrlo interesantno pojašnjenje osnovnog pitanja – zašto vas svi u igri žele ubiti.

Religijski okvir Outlastu 2 daje vrlo interesantno pojašnjenje najosnovnijeg pitanja – zašto vas svi u igri žele ubiti. Primjerice, jedan vrlo specifični neprijatelj cijelo vrijeme izgovara svoje litanije dok vas proganja, a kad malo poslušate što govori vidite da ima neki povod, uvjerenje zašto bi vas trebao kazniti. Kao i svako pretjerivanje u interpretaciji biblijskih citata – to je uvjerenje glupo iz vaše perspektive, ali neprijatelj je time interesantniji jer nije neko obično čudovište koje je divlje i koje napada samo vas. S druge strane, ima neprijatelja koji vas ne napadaju, ali im nikad ne vjerujete jer mašu nožem kao da mu treba oštrenje.

Outlast2 23-4-2017- 20-26-07-53

Outlast 2 je doista maestralan u postavljanju scena horora. U jednoj sceni bezglavo trčite kroz kukuruz tražeći izlaz dok kamerom osluškujete gdje su neprijatelji. U drugoj sceni vidite ženu kako uspavljuje mrtvu bebu pokraj četiri lijesa sa istrunulim dječjim leševima. U trećoj sceni nađete se usred kampa s gubavcima i bježite od retardiranog dvojca koji vas želi žive zakopati. Padate na nečija crijeva. Trupla vjese kao dekoracije. Prolazite kroz prostoriju s hrpom lanaca i niste sigurni pravite li vi buku ili netko iza vas.

Outlast 2 je maestralan u postavljanju scena horora te je prava poezija za ljubitelje žanra.

Rijetko kada imate trenutak za predah, a još rjeđe mjesto na kojem biste se osjećali sigurno. Za razliku od drugih horor igara, u Outlastu 2 neprijatelji vas prate posvuda. Ako mislite da ne mogu puzati za vama – prevarili ste se. Ako mislite da ćete ih spriječiti ako zatvorite i zaključate vrata za sobom – nije vam ovo Resident Evil 7. A još uvijek vrijedi ono pravilo da borbe nema pa se snalazi druže – kako znaš.

Outlast2 24-4-2017- 8-45-40-235

Okoliš igre sada je nešto otvoreniji u usporedbi s prvim dijelom, iako ne mnogo, to je samo dojam zato što se većina radnje odvija na otvorenom prostoru. Većina tog prostora je u mraku pa je glavna mehanika i dalje korištenje noćnog moda na kameri, uz zgodan dodatak da sada pomoću kamere možete pratiti i zvuk neprijatelja u blizini. Imate također i znatno više objekata u koje se možete sakriti, ali to je uglavnom sporedna mehanika. Najbolji trenutci Outlasta su i dalje u potjerama tijekom kojih morate brzo reagirati i ostati hladne glave dok se luđaci deru za vama. U tim trenucima najbolje se osjeti pritisak, pogotovo kad si trebate otvoriti prolaz pa je neizvjesno hoćete li to uspjeti na vrijeme.

Većina bliskih susreta s neprijateljima ovdje znači automatsko umiranje.

Nažalost, ostatak gameplayja je čista frustracija iz jednog jedinog razloga: većina bliskih susreta s neprijateljima ovdje je = instadeath iliti instantna smrt. Jedan udarac – gotovi ste, i to na normal postavci težine. U svega 5% slučajeva dobio sam mogućnost odbiti neprijatelja od sebe, ali to vrijedi samo za one koji ne nose oružje, a takvih je vrlo malo. Rezultat je taj da sam tijekom sedam sati kampanje Outlasta 2 poginuo preko stotinu puta.

Outlast2 23-4-2017- 19-50-58-892

Nije da sam naročito vješt u ovakvim igrama, ali nisam ni toliko smotan da je problem u meni jer mi se takve stvari nisu događale u prvom Outlastu. Ovdje sam već na prvom susretu s neprijateljem poginuo osam puta za redom prije nego sam shvatio da nema smisla skrivati se, bježati natrag i tome slično. Doslovno sam uhvatio sprint i prošao pokraj neprijatelja kao da ga nema, što je taktika koju nisam mogao unaprijed pripremiti. Ali nije ni sprintanje uvijek odgovor jer se više puta umro baš zato što sam sprintao tamo gdje je trebalo hodati.

Postoji opcija izmicanja neprijateljima, ali nije baš korisna ako vam prostor to ne dopušta.

Problem u dizajnu vidljiv je po tome što imate opciju izmicanja neprijateljima prije nego vas napadu, samo što ste u većini slučajeva u uskim prostorima gdje to izmicanje nije predviđeno – igra vas jednostavno tjera da se skrivate od neprijatelja. Nije to loša stvar, ali ne bi li onda bilo korisnije da umjesto mehanike izmicanja postoji mehanika branjenja od napada, kao u Resident Evilu 7? Outlastu možda nije potrebno oružje, ali kada bi postojala tipka kojom se možete zaštiti od napada i prepoloviti si nanesenu štetu barem bi imali dodatnu šansu da situaciju izvučemo na bolje ako nas neprijatelj primijeti. Ovako ste mrtvi već ako vas vide jer im treba samo jedan udarac da vas ubiju, a neki vas mogu ubiti i na daljinu.

Outlast2 24-4-2017- 17-34-50-541

Posebno su frustrirajući dijelovi koji se odvijaju u školi gdje vas proganjaju utvare. Ti se neprijatelji pojavljuju iz zraka, uvijek vas ganjaju i nema im izmicanja. Prva dva-tri puta su strašni, no kad pri kraju igre svaku tu dionicu ponavljate barem triput, propadne sav strah od tolikog umiranja i još većeg frustriranja.

Najstrašniji segment igre na kraju je njezina glazba – u najboljem mogućem komplimentu.

Na kraju se ispostavi da najstrašniji dio igre nisu golemi krampovi, raskomadani udovi, wc šolje koje povraćaju krv ili golemi jezici koji izlaze iz bunara. Najstrašniji dio Outlasta 2 je njegova glazba koju ću drage volje proglasiti najboljom glazbom u horor igrama do sada. Da, toliko je dobra! Jedna skladba posebno ledi krv u žilama, a sadrži nekakve zvukove starih vlakova na paru. Odakle im inspiracija za takvo što – pojma nema, ali stvar funkcionira predivno u kombinaciji sa ostatkom zvučne kulise. Rezultat je taj da su mi trnci prolazili tijelom svaki put kad se pojavio izvjesni neprijatelj.

Outlast2 24-4-2017- 16-31-38-360

Grafička strana igre nije osobito spektakularna, ali vizualni dojam spašava odličan osjet developera za kontrast svjetla i tame. Najčešći izvor svjetlosti ovdje su mjesečina i vatra, a to je za ljubitelje horora poput neke poezije. Mračni hodnici sa svjetlom u daljini izgledaju fantastično, a na neki uvrnuti način super je i ikonografija smrti, što možete vidjeti na priloženim slikama u ovoj recenziji.

Jedino što vam screenshoti neće dočarati je taj nesretni dizajn koji više frustrira nego što plaši. Neprijatelji su dovoljno ružni i jezivi da predstavljaju jasnu prijetnju i bez mogućnosti da vas ubiju jednim udarcem. Doista nije trebalo pretjerivati s time, barem ne na najnižoj postavci težine. Ovako imamo vrlo dobar horor naslov koji je najslađa poslastica ljubiteljima žanra, ali igru koju ju najbolje „žvakati“ u kratkim dozama. Ako ju prelazite u komadu velika je šansa da ćete jedva čekati kraj samo iz razloga da vidite rasplet priče.

Označeno sa: ,

Outlast 2 je remek-djelo horor žanra. Ekipa Red Barrellsa doktorirala je na prezentaciji groteske i stvaranju ekstremne nelagode, ali nažalost i na frustriranju igrača dizajnom gameplayja.

78 Naša ocjena
  • priča ima dubinu i otvorena je za interpretaciju
  • fenomenalne scene horora
  • opasnost je stalna i nema predaha
  • ima najbolju glazbu koju možete čuti u horor igrama
  • zbog instantnog umiranja više je frustracije nego straha

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (68)

  • PS1

    24.04.2017 - 21:41

    I koja vam je strasnija Outlast 2 ili RE7?

    • BeLLicus

      @PS1, 24.04.2017 - 22:12

      RE7 i nije klasicni horor, outlast je barem 5 puta gori 🙂

    • MHLBLSC

      @PS1, 24.04.2017 - 22:23

      Ja sam igrao RE7 i bio mi je dosta strašan (meni osobno), ali mislim da se ne može mjeriti s ovim. U RE7 bar imaš oružja i healing i sve što ti uvijek daje barem mali osjećaj sigurnosti čak i u najstrašnijim situacijama jer imaš u glavi – ok, ‘ko mi neki mamlaz sad iskoči dobije sačmom u facu. Outlast to nema i to je jedan od glavnih razloga zašto se u Outlast-u uvijek osjećaš puno bespomoćnije pa te onda i više strah. A isto tako i zvukovi i muzika u Outlast-u su puno bolje, odnosno strašnije napravljeni nego u RE7.

    • PppPP

      @PS1, 24.04.2017 - 22:28

      re7 i nije tako strašan tbh

    • leon991

      @PS1, 02.05.2017 - 15:20

      Meni upravo suprotno, outlast 2 kao da igram minecraft, a prva polovica RE7 iznimno strašna.

    • XLBanana

      @leon991, 26.08.2020 - 09:48

      Da ti nisi pomešao nazive igara?

    • mrrena

      @PS1, 07.08.2017 - 21:29

      nisam igro re7 ali trenutno halam outlast 2 i mogu rec da mi zna bit zajebanih situacija jos kad imam slusalice i kad igram u mraku samo cekam da mi netko izleti na ekran 😀

  • hacksor1234

    24.04.2017 - 21:51

    Hoće li biti kakvog video komentara?

    • Haris Avdic

      @hacksor1234, 25.04.2017 - 00:53

      I ja sam se nadao bar jednom video komentaru, s obzirom da su već uradili recenziju ne vjerujem da ce Igor izbacivati više od jednog klipa, barem su tako prije radili.

    • Dgl.koki

      @Haris Avdic, 25.04.2017 - 02:22

      Ajde Igore, svi zelimo neki dobar video od tebe, nesto si u zadnje vreme poceo malo da zabusavas, ovo mora da nam pokazes, zelimo malo i tvoje misljenje o ovoj igri.

  • MHLBLSC

    24.04.2017 - 22:12

    Dobra recenzija kao i inače, iako mislim da si malo previše oderao ocjenu zbog tog instantnog umiranja, ali ok. Nisam još igrao pa ne znam. Čekam sad ovaj vikend da se bacim na taj užas, s prijateljima naravno, ne da me strah igrati sam nego… ono… da i oni vide igru…

    • Lovac

      @MHLBLSC, 25.04.2017 - 23:34

      Vjerujem da je to samo istaknuti minus. Recimo zašto sam nakon 20 min odustao. FOV je na PC-u očajan, ali stvarno očajan. Toliko “zumirani” da mi je slabo već nakon par min igre… Dok ne dodaju tu opciju ne igram.

    • Lovac

      @Lovac, 25.04.2017 - 23:41

      Documents\My Games\Outlast2\OLGame\Config i nađite “OLgame.ini” tu se može taj vražji FOV izmijeniti. Ne znam koji quki to nije pod obavezno u doba lijenih portova gdje je default FOV prilagođen igranju na TV-u s veće udaljenosti.

    • Zoran Žalac

      @Lovac, 28.04.2017 - 12:47

      Mislim da su više ciljali s dizajnerske strane da potaknu feeling klaustrofobičnosti. I vjerujem da manji FOV otežava potjere, donekle. Ne znam kako se ponaša u nekim animacijama, baš su mi bile dizajnirane tako da budu s default fov postavkom. Ali da, ne bi škodilo da su uvrstili slajder. Možda čak i dodaju naknadno sa zakrpom nekom.

    • leon991

      @MHLBLSC, 02.05.2017 - 15:21

      Nije ništa oderao. Igra je meni dosadna, i naporna. Putevi su totalno neočiti, čak i na normal jedan hit je dovoljan da te ubije, skrivanje nema smisla jer u većini scena uvijek znaju di si te je bezglavo trčanje jedini izbor. A strah? Malo je reći da me bila jeza tek prvih pol sata igre, kasnije sam više napet bio dok bi igrao minecraft. Doslovno.

    • MHLBLSC

      @leon991, 02.05.2017 - 22:44

      To što je tebi igra dosadna i naporna nema nikakve veze s objektivnim gledanjem na igru. Ne bih se složio da su putevi “totalno neočiti” jer je pravi put kojim treba ići u velikoj većini slučajeva barem malo osvjetljen, ali opet džaba mi to objašnjavati nekom tko očito uopće nije ni igrao igru. Ja sam ju odigrao dvaput i nije istina da je jedan udarac na normal težini dovoljan da te ubije. Čak su kod većine neprijatelja potrebna tri udarca. “Skrivanje nema smisla jer u većini scena uvijek znaju di si” je čista glupost. Skrivanje je potrebno u otprilike 80% susreta s neprijateljima, a ima svega par skriptiranih “chase” sekvenci u kojima baš uvijek znaju gdje se nalaziš pa ti je trčanje jedina opcija. A to što ti je Outlast 2 strašan kao Minecraft – bravo za tebe. Ipak si ti veliki dečko.

    • leon991

      @MHLBLSC, 03.05.2017 - 15:10

      Nisam igrao igru? Trebam ti snimiti kako igram da ti dokažem? Očiti su? Zato 90% recezenata kaže suprotno od tebe, a ipak su malo stručniji pod tom pitanju, ipak ljudi žive od upravo toga – igranja igara. Jedan udarac nije dovoljan da te ubije, ako snimim video u kojem ti dokažem da lažeš, hoćeš izbrisati account na hcl-u? 🙂

    • leon991

      @MHLBLSC, 03.05.2017 - 15:11

      Nadalje, malo lakše s tim fanboyismom, očito je da si jako zagrižen za igru, svi koji se ne slažu s tobom su totalno u krivu. A to što je igra lošije ocijenjena od jedinice, je zapravo velika teorija zavjere!

    • MHLBLSC

      @leon991, 03.05.2017 - 22:34

      Ja stvarno ne znam da li smo mi igrali istu igru 🙂 Pa siguran sam 100% da na normal težini (o tome govorimo koliko znam) nije potreban samo jedan udarac da te ubije kod velike većine neprijatelja. Mislim da te samo ona stvar u školi nekad ubije iz prve. Moj “fanboyizam” uopće nije bitan u ovoj raspravi i ne znam zašto svi to uvijek uzimaju za loše. Prvi Outlast mi je bio odličan i to mi je jedna od najdražih igara ikad, a i Outlast 2 mi je bio odličan i zašto mi je bio odličan sam i objasnio u donjem postu. Svi imamo igre koje jako volimo i u tome nema apsolutno ništa loše.
      A na tvoje komentare kad kažeš ljudima da ti je Outlast 2 doslovno kao da igraš Minecraft po pitanju straha i napetosti stvarno ne znam što da kažem, to jest bolje da ne kažem što mislim o tom komentaru. Isto tako, nije ni istina da imam stav “svi koji se ne slažu sa mnom su totalno u krivu”. Ako si dobio takav dojam, stvarno si u krivu jer ja mogu i shvatiti nekog tko igri da ocjenu 60. Ja mislim da igra zaslužuje otprilike 85, a onda si ipak dam još 5 bodova subjektivnosti pa sam igri dao ocjenu koju sam dao. Po tome se stvarno vidi da nismo svi imali ista očekivanja i isto iskustvo s igrom, ali kad daš ocjenu koju si ti dao i ostavljaš komentare kakve ti ostavljaš poput one usporedbe s Minecraftom nitko te neće shvaćati ozbiljno. I koliko god sam ja možda i previše subjektivan pa malo previše zažmirim na neke probleme, tvoji komentari i ocjena pokazuju onu drugu krajnost. I kad kažem krajnost, baš mislim krajnost. Mislim.. ocjena 40. Daj Leon… budi ozbiljan.

    • leon991

      @MHLBLSC, 04.05.2017 - 18:05

      U tome je problem – što pričaš subjektivno, ja govorim kakvo ja sam iskustvo imao. Ako mi ne vjeruješ, stavi na normal i prođi dio SPOILER gdje počinje chase scena (jedna od mnogih) kada si u kući a lik poćne hodajući spuštat se stepenicama prema tebi, pa ti bježiš od njega prvo zaključavajući vrata, pa onda puzeći. Na tom djelu sam odustao od igre jer sam umro 6 puta zaredom, od toga čak četiri puta od samog jednog udaraca iako imam full health ( ne znam čemu uopće bandaže služe, osim kad se napiknem na kaktus), iako igram normal. Nadalje, totalno je čudno i neobjašnjeno gdje moraš ići, level design je čudan, nema ni barem malo očiti put, sa niti jednom drugom igrom nisam imao tih problema, Igor je imao iste probleme u svom gameplay-u, kao i mnogi drugi recezenti na stranim stranicama. Znači nije u nama problem – već u igri. Što opet ne bi bilo problem da te ne ganjaju njih 4-5 koji te mogu ubiti jednim udarcem, a tvoj lik se umara već nakon nekoliko sekundi ”trčanja”. Meni je to deal killer. I zato mi igra ne zaslužuje više od 40 – jer nemam volju da ju igram duže od tih sat i pol – dva koji sam odigrao. Grafika je OK, zvuki su dobri i pisma su zanimljiva, sve ostalo mi lošije od prvog djela, a kad sam usporedio sa minecraftom, to doista i mislim. minecraft igrat po noći dok endermeni lutaju mi je DOSLOVNO bio strašniji nego outlast. Nakon toliko nategnutih umiranja jednostavno sam izgubio sav osjećaj za strah, prolazio sam ga totalno ležerno. Prvih pol sata mi je bio napet, dalje je bio samo naporan i zamoran, s obzirom na dosadnu i nelogičnu stealth mehaniku najlogičnije je bilo trčati kroz levele. To mi, subjektivno, nije zabavno, i zato stojim kod svoje ocjene – 40.

  • Domsi_PRO

    24.04.2017 - 22:18

    Koji je na kraju bolji Outlast ? Jedinica ili dvojka?

    • Zoran Žalac

      @Domsi_PRO, 25.04.2017 - 08:41

      Dvojka mi ima bolju priču. Po ostalom su većinom slični.

    • leon991

      @Domsi_PRO, 02.05.2017 - 15:21

      Jedinica. Puno.

  • Sib3riX

    24.04.2017 - 22:18

    jedva cekam sutra igrati ovo.

  • Petar D

    24.04.2017 - 22:34

    AjmeMene…..jel, a.?….

  • delight353

    24.04.2017 - 23:03

    Stvarno ne znam da li bih imao zeludac ovo igrati… Jedinica i Whistleblower su me bas izmucili. Nisam mogao igrati dulje od cca sat vremena po danu. Outlast serijal je, po mom sudu, najstrasnije horor iskustvo u gamingu. Ako ne i u ostalim kategorijama…

    • 1oR

      @delight353, 24.04.2017 - 23:07

      Ne postoje ostale kategorije,postoji samo Outlast 😀 Sjecam se prvi put kada sam prelazio outlast,negdje oko pola 2 ujutro…Pripi*alo mi se a ne smijem u WC da odem hahahaah… Zato cu sada spremiti gusku,necu se opeci 2x 😀

    • leon991

      @delight353, 02.05.2017 - 15:22

      dvojka je višestruko manje strašna zbog silnih umiranja i napornog stealha.

  • 1oR

    24.04.2017 - 23:06

    HCLova recenzija ili bilo cija druga za ovu igru ne znaci aposlutno nista,ali bas nista. Mozete procitati 30recenzija dzaba,ovu igru morate zaigrati i osjetiti. Jedno je procitati, ”igra je brutalna”,a drugo osjetiti tu brutalnost sa sluskama na tintari u 2 ujutro. Jedva cekam da ugasim svjetlo(samo cu ostaviti u hodniku da smijem otici u wc haha),pojacam headset na max,spremim par rezervnih gaca,zazmirim na jedno oko i molim Boga da ne fasujem srcani udar ili dva vezana mozdana za vrijeme kampanje….

    • Tony Ghost 1811

      @1oR, 24.04.2017 - 23:44

      Iskreno ocekivao sam i vecu ocjenu koliki se igra iscekivala.

    • 1oR

      @Tony Ghost 1811, 25.04.2017 - 00:21

      Ako cemo isrkeno i ja sam ocekivao bas isto. Malopre sam citao neke svjetske recenzije i svi su naveli kao plus sve ono sto mi treba od ove igre a opet su joj dali nizu ocjenu,hm… Bas mi je zapalo za oko ovo sto je Igor napisao vezano za koliko je puta poginuo.Ne znam jesam li ga shvatio najbolje ali ne mogu da vjerujem da je svaki kontakt sa protinikom automacka smrt,odnosno da se ne mozes cak ni odbraniti,ili pokusati,svasta… Kako god bolja doza horora od ovoga ne postoji tako da 😀

    • Tony Ghost 1811

      @1oR, 25.04.2017 - 06:34

      Dobra je ovo igra. Ali nemam ja stomak za ovo, kao sto sam jos jednom rekao, kako starim imam sve manja muda za punokrvne horore. Nadam se da ce bar vjeran izbacit video komentar ako igor ne zeli.

    • 1oR

      @Tony Ghost 1811, 25.04.2017 - 14:19

      Kad igram ovakve horore,ovako kvalitetne pomislim da nemam muda uopste.Cak se nekad moram uhvatiti dole da budem siguran da ih imam haha. Stvaro nevjerovatna kolicina straha okupira covjeka kada igra ovo.

    • zeljo024

      @1oR, 24.04.2017 - 23:55

      Koji si ti lik 😀
      Mislim u pozitivnom smislu naravno

    • 1oR

      @zeljo024, 25.04.2017 - 00:25

      Taman sam spremao napadacki odgovor a onda sam procitao to drugo 😀 Sreca tvoja,izvukao si se hahaha…Ma mora se covjek malo zaje*avati.Clanovi na HCLu nikad nisu bili sterilniji i omrazeniji nego sto su sada.Danasnja omladina,cim predju 17 god odmah su svi ozbiljni i kulturni 😀

    • leon991

      @1oR, 02.05.2017 - 15:22

      Što ako apsolutno ništa ne osjetiš? Odustao sam od igre nakon dva sata igranja koliko je dosadna bila, i sve samo ne ”brutalna”.

  • Duanador

    25.04.2017 - 08:24

    Ja sam prvi igrao par sati i ostavio. Od straha zaboravio disat te usred te panike skoro se upiso ali tek nakon sto mi se vid zamutio usred slabe cirkulacije jer dozivio sam nekoliko srcanih zastoja.

  • JokeZ

    25.04.2017 - 09:08

    Jedini minus je to što je recenzent noob, a ocjena 78? lame (this is deep asf, just read it)

    • Zoran Žalac

      @JokeZ, 25.04.2017 - 09:27

      Količina umiranja nema veze s postavkom težine niti stilom igranja. Kao što je u tekstu navedeno, Outlast 2 mi nije prvi susret sa serijalom i takve stvari nisu mi se događale nikad u horor igrama koje igram zadnjih dvadeset godina. Dizajn je loš i to se jasno vidi već na prvom susretu s neprijateljem koji je zamišljen tako da te nauči jednu stvar – da se umire od jednog do dva udarca. Ako trebaš još dokaza zašto je dizajn pokvaren – evo: u igri imaš mogućnost liječenja i sakupljaš zavoje. U većini slučajeva mi se dogodilo da imam maksimalnu količinu zavoja i da ih više ne mogu pokupiti. Zašto? Zato što uopće nisam imao priliku da ih koristim kad napad neprijatelja automatski ubija. To nema nikakve veze s vještinom igranja – jer čemu onda opcija liječenja ako te neprijatelj ne rani nego odmah ubije.

    • baDarmageddoN

      @Zoran Žalac, 29.04.2017 - 16:40

      Potpuna istina. AI vara u detekcijama, ubije sa jednim do dva udarca, nemamo nikakve obrane, dobar dio smrti je skriptiran i točno moraš ići sistemom pokušaj-pogreška da prođeš mnoge dijelove. Nisam bio veliki fan prve igre ali mi sada narasla u očima kada sam odigrao par sati ovog nastavka. Dobra igra ali nije ono što tražim u hororima. P.T., FEAR i Resi7 su ono što ja želim. Ne znam koja je poanta da tolilo smrti, jednostavno ne kužim. Nije zato igra ništa strašnija.

    • Czar

      @JokeZ, 25.04.2017 - 16:59

      Neznam za Žalca, ali ni ocjena Glasa Naroda mi ne štima.
      Igra je izašla danas i ovi koji su lupili koliko su lupili nisam sklon vjerovati da su je već pregazili.

  • danielmaibaum2709

    25.04.2017 - 09:17

    Dobra recenzija al ovo za umiranje….. šta nije smisao horor igre da se mucis proc ako nista bar daje na dugotrajnosti

    • Tony Ghost 1811

      @danielmaibaum2709, 25.04.2017 - 10:15

      Kako zoran kaze imas zavoje za lijecenje a ne mozes iskoristit zavoje jer te odmah ubije. Mislim da je to veliki fail, jer koji vrag ce ti zavoji koji su namjenjeni za lijecenje ako ih ne mozes iskoristit? Ako je to sve tako onda bi i ja drasticno smanjio ocjenu. To je isto da ti u resiju daju pistolj a tokom cijele igre ne nadjes ni jedan metak ?

    • Duanador

      @Tony Ghost 1811, 25.04.2017 - 10:29

      Mozes ih tuci pistoljem onda. Opet je bolje nego zavoji sa koima ne mozes nista. ????

    • Tony Ghost 1811

      @Duanador, 25.04.2017 - 11:29

      Hahahhaa.

    • Zoran Žalac

      @Tony Ghost 1811, 25.04.2017 - 10:49

      Da budem fer, ubo sam se na nekoliko kaktusa tijekom igre, tu su zavoji pomogli XD

    • Tony Ghost 1811

      @Zoran Žalac, 25.04.2017 - 11:31

      Dobro je da se lik nije ispuhao kao balon ? Zaista mj je cudno, cemu zavoji kada ocigledno nisu ni potrebni.

    • Sentiel FH-016

      @Zoran Žalac, 25.04.2017 - 13:40

      Kako si uopce saznao da imas zavoje ako te instant killiraju odmah

    • Zoran Žalac

      @Sentiel FH-016, 25.04.2017 - 16:30

      Svijetle u mraku zavoji, isto kao neki križevi s kirvaja.

  • Mixa

    25.04.2017 - 09:26

    Odlicna recenzija, ali nesto ste mnogo strogi sa tim ocenama. 🙂

  • IvanHR

    25.04.2017 - 12:53

    Ostao sam šokiran cijenom 28 € 🙂

  • chupacabra1

    25.04.2017 - 18:41

    Šteta da nisu razmislili o uvođenju barem nekog bijednog oružja koje bi se koristilo u stani-pani situacijama kao zadnja šansa. Ovako mi se ne da ni igrati ako je cijela igra jedan konstantni bijeg, a obožavam horore.

  • aleksandrinjo96

    26.04.2017 - 08:59

    U sustini,sve sto jedna horor igra treba da ima,nacicete u ovoj igri. 80 od mene !

  • Sentiel FH-016

    26.04.2017 - 16:04

    Molim da ljudi ne ocjenjuju igru nulom, jer nije u redu,em prema Hclu,em prema drugim igracima,dobit cete ban!

  • funky0308

    26.04.2017 - 20:19

    Ja bih bas htio ovo odigrati ali sta da radim kada moram Lego City igrati s malim.. Haha… Imam dobro opravdanje. Obozavao sam nekada ovakve stvari, iako nisu izgledale ovako dobro i realno ali kao klincima su na Fredijevi posteri visili iznad kreveta na stropu, cak sam imao i poster Hellraisera u sobi, odmah pored kreveta. Sad ne bih vatru isao podloziti s tako necime, a ne gledao. Valjda godine naprave pic… od covjeka 🙂

  • Dovla Van Pit

    26.04.2017 - 20:19

    Ajde Igore, jedan mali video komentar.Da vidimo isplati li se…Smrc…

    • funky0308

      @Dovla Van Pit, 27.04.2017 - 18:01

      Haha… njega najvise, od svih YouTubera, volim gledati kako igra horore… Isprepada se i on mi ali reakcije su neprocjenjive, kada ga isplase pa ne zna gdje bi, zatvori se u neki ormar k najradije ne bi van 🙂

  • Matijamafia

    27.04.2017 - 09:54

    Koji je dio strašniji prvi i drugi i koji je bolji po pitanju priče

    • Zoran Žalac

      @Matijamafia, 28.04.2017 - 12:49

      Ako si igrao prvi onda drugi nije strašniji. U najboljem slučaju istog je ranga. A po pitanju priče mislim da je dvojka ipak bolja. Nije to neka vrhunska priča, ali služi svrsi i napeta je.

    • Matijamafia

      @Zoran Žalac, 28.04.2017 - 13:06

      hvala na odgovoru

  • Antonio Medvidovic

    27.04.2017 - 14:03

    Tu igru palit neću

  • baDarmageddoN

    28.04.2017 - 21:42

    Odigrao sam dovoljno da se moram složiti sa svime izrečenim u recenziji našeg Zokija sa naglaskom, ne, velikim naglaskom na minus jer taj minus je toliko bitna stvar da ruši cijelu igru. Ovo je horor, ovo je užas ali ovo je igra u kojoj umireš daleko više nego u Dark Souls serijalu no tamo barem ima razloga zašto umirem, ovo je jedina igra (koje se sjećam) da mogu toliko puta umrijeti a da nema niti jedan valjani razlog zašto je tome tako. Neki dan sam malo FEAR opet pokrenuo- ta igra je toliko klasa iznad ove igre da nema rijeći kojima bi to opisao. Jedan čistokrvni FPS koji ima elemente horora je bolja horor igra neg igra koja je horor igra. Pa ovdje nemaš nikakve pomoći, lik kojeg upravljaš ne koristi nikakvu obranu niti rukama niti oruđem niti oružjem niti inteligencijom- ničime. Grafički, vizualno, stilski, akustički- odlično. Umiranje- užas. I ne, ne onaj odličan užas kojeg sam doživio sa Rezi 7 igrom… ne, ovo je užas kojeg nemam više volje niti vremena doživljavati. Smrt, smrt pa smrt i to bez ikakve šanse da je spriječim ili da se obranim ili da AI ne vara ili da nema bugova u detekciji. Na momente fenomenalna igra ali ovaj minus je velik ko kuća. Nisam se nešto puno uplašio, niti naježio. Jesam se puno puta osjećao mučno na neke stvarno fascinantne scene na razini filma “Pogrešno skretanje”, bolesne scene. Čak i sama ideja o nekim tamo bolesnim teksaškim kršćanima mi je ne sviđa jer to je toliko bolesno da ne želim vjerovati da je moguće da postoji i u bolesnoj mašti ( a vjerojano ima toga u stvarnosti), radije bi da su stavili neku sektu koja ne vrijeđa vjeru moje obitelji ( ja naginjem više ateizmu, tj. ne baš vjerovanju u Boga) ali ovo je bolesna igra. Bolesna i puna umiranja bez razloga. Definitivno horor ali nije horor po mojem užitku. Ja više volim povremeni strah nego osjećaj bolesnih, ogavnih stvari kakve igra nudi. Neću davati ocjenu, teško mi je biti realan i naći uopće neki prosjek ocjena za ovu igru jer ima svega, od 10tke do 90tke tako da ono…izrazio sam mišljenje i to je dovoljno.

  • MHLBLSC

    30.04.2017 - 03:00

    Evo, odigrao sam igru dvaput i mogu reći da mi je odlična. Sve što sam očekivao sam i dobio i to na najbolji mogući način. Tematika mi je odlična i još strašnija nego u prvoj igri. Sve te previše religiozne teme i ti vjerski fanatici me uvijek naježe tako da mi je ovo bilo super jezivo i strašno. Oni dijelovi u školi (btw, nije baš neki spoiler ili tako nešto, u školi se stvorite u prvih pet minuta) mi je isto tako bio odličan. Naročito na jednom dijelu kad su note napisane po ploči – jooj užasa. Kakvu sam samo aždaju imao od profe iz glazbenog u osnovnoj da ste to vidjeli… Ali da se vratimo na stvar. Muzika u ovoj igri je nešto fantastično. Ne znam da li ima jedan dio u igri u kojem uopće nema background muzike koja te vječito drži u napetosti i sama straši. Meni osobno je igra bila jako strašna, ali to sam samo ja, nekima kako sam pročitao i nije baš tako strašna. To s frustrirajućim umiranjem baš i nerazumijem. Igrao sam oba puta na normal težini i većina neprijatelja te uopće niti ne ubije iz prve. Mislim da čak većina ubija iz treće, a ovi HC neprijatelji iz druge. Ne kažem da nije bilo dijelova u igri u kojima nisam umro puno puta prije no što sam našao pravi put, ali sjećam se toga i u prvoj igri. Onaj dio u prvom Outlast-u kad se treba osposobiti onaj lift, a naročito u Whistleblower-u na onom dijelu kad te lovi onaj lik s pilom. Mislim da sam na tom dijelu umro više puta nego u cijelom Outlast-u 2. Trebalo se provući kroz neku rupu na zidu koja je bila apsolutno nevidljiva i nešto što nikako ne bih mogao uočiti na tom “otvorenijem” dijelu u igri. Nakon dugo vremena sam slučajno nabasao na nju. Ne bih se složio da je level dizajn loš. Uvijek moraš ići prema svjetlu i spašen si – vrlo jednostavno. Jako mi se svidio i sustav zaključavanja vrata, otvaranja i zatvaranja prozora, to što su dodali dosta novih mjesta za skrivanje poput bačve, ronjenja u vodi, stolove ili samo dugu travu, pa su kasnije malo zapaprili skrivanje u bačvu s tim što bi bila puna vode, pa onda kasnije puna krvi tako da sam uvijek imao osjećaj da igra ne postaje monotona i da postaje sve odvratnija i odvratnija kako se bližim kraju što se i traži od jedne ovakve igre. Jako mi se svidjelo to što su malo promijenili način skrivanja ispod kreveta tako što se ti sam trebaš sagnuti i onda sam uvući ispod kreveta i isto tako sam izvući van i ustati za razliku od prve igre u kojoj samo stisneš gumb i evo te ispod kreveta u pola sekunde. Dijelovi u polju kukuruza su bili nešto najbolje što sam ikad iskusio u ikojoj horor igri. Polako se šuljajući kroz kukuruze, a u daljini čuješ te sve manijake kako pričaju i vidiš svjetlost njihovih svjetiljki kroz kukuruze – fantastično. Jako mi se svidjela i opcija slušanja zvukova na kameri za koju sam prvobitno mislio da i neće biti od prevelike koristi, ali mi je puno puta jako dobro došla kad ne bih mogao vidjeti da li su neprijatelji u susjednoj prostoriji. Skriptirane scene su bolesnije da bolesnije ne mogu biti. Mislim da je Red Barrels ovime stvarno podigao ljestvicu u svemu onome što horor igre sad mogu pokazati. Oni papiri koji se skupljaju tijekom igre su isto tako jako dobro napisani. Ima čak i pjesama od kojih sam se stvarno naježio. Ovima kojima smeta to što nema nikakvog sustava borbe i uzimaju to kao minus – stvarno ne znam što bih vam rekao. To je Outlast igra. Takva je i svi znamo i znali smo da je takva. Po meni to nije nešto što bi se trebalo uzimati kao ikakav minus. Ako vam to smeta igrajte RE7 koji je sad kad ga već spominjem, po mom mišljenju bolja igra kao igra, ali ni blizu dobro HOROR ISKUSTVO kao ovo. Da se razumijemo, meni je i RE7 bio jako strašan, ali mislim da se ne može mjeriti s ovim. Muzika, cjelokupni sound dizajn, tematike koje je provlače kroz Outlast 2, bolesne scene i priča. Sve je to savršeno napravljeno u Outlast-u. U RE7 baš ta činjenica što znaš da imaš oružja i da se možeš obraniti smanjuje dozu straha za razliku od Outlast-a u kojem se baš zbog te bespomoćnosti stalno osjećaš jako ranjivo i frustrirano u pozitivnom smislu. Vidio sam da je baDarmageddoN rekao kako je ovo “igra u kojoj umireš daleko više puta nego u Dark Souls serijalu”. Mislim da je to jako pretjerana izjava. Nisam nikad igrao niti jednu Dark Souls igru, ali sam igrao Bloodborne i to je neusporedivo s Outlast-om po pitanju umiranja. Mislim da nisam baš takva katastrofa u Bloodborne-u, ali broj koliko sam puta umro u toj igri je vjerojatno triput veći od svih puta kada sam umro u obje Outlast igre i DLC-u. I kad svi već spominju koliko je frustrirajuće umiranje u Outlast-u, umiranje u Bloodborne-u ili u jednoj Dark Souls igri je frustrirajuće puno puno više. Ali dobro, to sad i nije bitno, to su potpuno drukčije igre koje funkcioniraju na potpuno drugi način. Mislim da je bilo i riječi kako su zavoji od nikakve koristi što uopće nije istina. Zavoji su od velike koristi (bar na normal težini) kad te udare jednom ili dvaput pa se zakrpaš i onda si opet spreman primiti taj udarac-dva ako si opet u nevolji. Dosta mi se svidjela i opcija pregledavanja onoga što si snimio. Uvijek sam mislio kako bi to bila odlična opcija u prvoj igri i baš sam se obradovao kad sam vidio da su to ubacili u dvojku. Sve u svemu. Ovo je bila jedna bolesna, provokativna, jeziva i strašna igra kojoj sam se dugo radovao i koja je velikom većinom zadovoljila moja očekivanja. Moja ocjena 90.

    • atlas

      @MHLBLSC, 22.09.2021 - 11:11

      Super si ovo napisao, sada jedve cekam da je zaigram, bas mi trebam neki takav horor

  • radoonhagedo

    07.05.2017 - 21:46

    Citam recenziju i komentare i nije mi jasno kako ste vi uvijek umirali od jednog udarca. To je istina u slucaju kad vas tjera Marta(baba s krampom) ili onaj mali sto jase onog velikog, ali samo ako vas uhvati, dok je npr morao pogoditi 3 put strijelom ( ja sam ga zvao Nunu po heroju iz LoLa :D). Takodjer se ne slazem da ako vidite neprijatelja odmah umirete, ja sam uspio pobjeci, picis nazad i sakrijes se u ormar ili ono bure 😀 zamjerka je sto moras stati i iskoristiti bandazu pa ih zapravo nisam puno ni koristio. Prica takodjer odlicna, volim igre o kojima razmisljas dane i dane nakon zavrsetka i postavljas razna objasnjenja,proucavas google.. o ukusima se ne raspravlja, ali mene je igra posteno isprepadala i zaintrigirala pricom sto sam od nje i ocekivao. Par nedostataka u mom slucaju je zanemarivo. Ocjena 90

  • Domsi_PRO

    02.06.2017 - 14:04

    Malo sam odigro i pogledo gameplay…Razocarao sam se, po meni je jedinica PUNO bolja

  • Jokerhere

    29.06.2017 - 09:44

    Igra ima odlicniu atmosferu, ali mnogo više sam uživao uz Outlast. Ovdje frustrirajuće potjere i nevidljivi zidovi značajno umanjuju doživljaj.

  • Paradajz22

    23.10.2020 - 23:53

    Frictional igre su zasigurno bolje od Outlasta!!
    Čak i ova igra koja mi je gora od SOME i Penumbri je bolja od Outlasta. Ako zbog ničega drugoga onda zbog činjenice da je Frictional “patentirao” takav stil igre. Ali i što se Frictionalove igre bacaju u područja koja Red Barrel niti ne dodiruje: SOMA je nevjerojatno filozofski kompleksna i ostaje u glavi zbog temeljnih ljudskih i filozofskih pitanja koja nas određuju kao ljude. Sam Frictionalov engin je nevjerojatno zahtjevan te je u skladu s cjelokupnom igrom. U svim igrama nema gotovo niti jednog jumpscarea, strašna je atmosfera i ta temeljna ljudska pitanja za razliku od Outlasta koji vrvi jumpscareovima i površnim odlukama, kako u gameplayu tako i u priči.

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?