Final Vendetta

JOŠ JEDAN BEAT 'EM UP? MOŽE

Ivan Brekalo

Final Vendetta je igra koja je odabrala stvarno nespretan datum izlaska. Teško da će se ovaj naslov moći boriti s nedavno lansiranom tabačinom megapopularnih nindža kornjača. Međutim, iza vidno slabijih vizuala i nešto skromnijeg popisa glazbenih izvođača krije se vrlo zanimljiv sustav borbe koji bi ipak mogao zainteresirati ljubitelje borilačkog žanra. Naime, već se iz imena daju naslutiti brojne reference na klasike iz žanra kao što su Final Fight, Vendetta i Streets of Rage.

25€ PC Ustupio izdavač

Posebnost Final Vendette krije se u tome što je prvotno rađena kao Neo Geo igra. Istina, mi sada ovo igramo na PC-ju i modernim konzolama, ali u toku godine trebala bi se pojaviti i prava pravcata Neo Geo verzija igre. Slična situacija je bila i s jednom od prethodnih igara ovog developera, XenoCrisis. Spomenuta pucačina  izašla je 2019. na svim tadašnjim aktualnim platformama i PlayStation Viti te je dobila i verziju za Mega Drive. Mega Drive verzija toliko je dobra da je postala jedna od najimpresivnijih igara na toj konzoli.

Neo Geo konzola poznata je po ogromnoj količini vrhunskih borilačkih naslova, no kad su beat em’ up igre u pitanju, ova arkadna mašinerija nije uspjela ostati konkurentna. Osim odlične, ali zakašnjele igre Sengoku 3 iz 2001., sve ostale igre ovog žanra na Neo Geo platformi nikako se nisu uspijevale izdvojiti iz prosjeka. Naslovi poput Mutation Nation, Burning Fight, Robo Army… Sve su to bile slabe igre kad bi se usporedile s Capcomovim hitovima i Konamijevim pametnim korištenjem popularnih licenci – sjetimo se samo Simpsona, Batmana, X-Mena i već spomenutih nindža kornjača. Preko dvadeset godina kasnije, razvojni studio pod imenom Bitmap Bureau popravlja situaciju izbacivanjem Final Vendette, koja osim što vrlo pristojno izgleda, također sadrži dobru borbu i solidnu dozu sadržaja.

STREETS OF RAGE NA BRITANSKI NAČIN

Igra se otvara uvodnom špicom koja vuče na početak Final Fighta –  telefonski poziv upućen glavnom liku, netko je otet, glavna protagonistica skuplja ekipu i zajedno kreću isprašiti gomilu zlih momaka koji im stoje na putu. Na sporni telefonski poziv javila se mlada studentica Claire Sparks, a otetu sestru planira spasiti uz pomoć prijatelja Dukea i Millera.

Radnja se odvija u Londonu i kada su u pitanju lokacije sve je to već puno puta viđeno u ovom žanru, s time da su si tvorci dali truda i svakoj od lokacija su pokušali dodati britanski štih. U uvodnom nivou baš kao i u pravom Londonu stalno pada kiša, sljedeći level je podzemna željeznica Londona a nešto kasnije Claire i družina bore se na dokovima uz rijeku Temzu.

MODOVI IGRANJA

Hajmo malo o pozitivnim stranama Final Vendette. U recenziji TMNT: Shredder’s Revenge kritiku sam uputio na manjak modova. Final Vendetta s druge strane sadrži praktički svaki mod koji se može poželjeti u ovakvom tipu igre. Uz Arcade mod, sastavljen od ukupno šest levela, tu su još i Survival, Training i Boss Rush. Svaki od navedenih modova moguće je igrati solo i u paru, a uz sve to nalazi se i kompetitivni Versus mod za dva igrača.

Srž igre je dakako Arcade mod ukupnog trajanja od otprilike 30 minuta, što bi bilo blizu idealnog trajanja jedne igre ovakve naravi. Dakako, htjet ćete ga odigrati više puta: solo, pa s prijateljem u dvoje, pa svladati i druga dva lika jer svaki od likova ima svoj stil borbe i zabavan je na svoj način. Tu su i dodatni stupnjevi težine, a postoji i mogućnost otključavanja raznih achievementa koje igra bilježi interno (odlično za Nintendo Switch vlasnike).

Šteta što nije uključen koji igrivi borac više, no opet i razumljivo s obzirom na to da Final Vendetta pokušava rekreirati osjećaj iz zlatnog doba žanra kada je uobičajeno bilo na raspolaganju imati svega 3-4 igriva lika. Naravno, udvoje je igra još zabavnija a sami developeri navode da će pokušati uvesti i mod za tri igrača odjednom, što bi dodatno zapaprilo Arcade mod. Međutim, implementacija mrežnog koda na žalost nije u planu, tako da iskustvo ostaje isključivo lokalnog karaktera. Doista šteta, a online funkcionalnost je izostala i kad je u pitanju tablica s bodovima koja vaše najbolje rezultate bilježi samo lokalno.

BORBA = FINAL RAGE…3?

Final Vendetta najsličnija je serijalu Streets of Rage, što mene posebno veseli. Najlakše ju se može shvatiti kao spoj Streets of Ragea 3 i uistinu zadnjeg Final Fighta – onog trećeg. Igra koristi ukupno četiri tipke: napad, skok, blok i specijalnu tipku. Moguće je trčati, izmicati se u vertikalnoj osi i koristiti oružja pronađena na putu. Kombinacijama tipki izvodi se do nekoliko dodatnih poteza te super specijalni potez koji prvo morate zaraditi udaranjem protivnika, u protivnom si nanosite štetu pri svakom izvođenju ovog ultimativnog poteza.

Sustav bacanja protivnika je gotovo identičan onome viđenom u Streets of Rage serijalu. Moguće je tako neprijatelja baciti sprijeda ili sleđa, a prije svakog bacanja možete ga lupiti do dva puta za dodatnu štetu. Bačeni negativac može pokupiti svoje kolege na koje ćete ga lansirati, a vi tijekom same animacije bacanja uživate u pogodnostima kratkog perioda neranjivosti. Moguće je izvesti razne kombinacije zahvaljujući mogućnostima žongliranja. Određene napade tijekom njihovog oporavka moguće je otkazati i direktno vezati u sljedeći napad i tako stvoriti još tehnički zahtjevnije kombinacije, a pravi je užitak sve to pokušati izvesti na bossevima i nanijeti im što veću štetu jednom serijom paklenih udaraca.

Postoji iznenađujući broj različitih kombinacija tipki, a dobra vijest je ta što smo mi primjerak igre za recenziju dobili nešto kasnije, te su do sada puštena ukupno dva ažuriranja koja, među ostalim, važnije kombinacije tipki dodjeljuju bočnim gumbima na kontroleru. Tako da je po pitanju samih kontrola teško naći zamjerku izuzev činjenice da ne možete podešavati gumb po gumb nego morate odabrati jedan od 24 unaprijed ponuđena rasporeda tipki.

PREZENTACIJA U NEO GEO STILU

Prokomentirati grafiku Final Vendette je nezahvalna zadaća. Iako cijela stvar ne izgleda ni blizu atraktivno kao nedavni TMNT: Shredder’s Revenge, mora se uzeti u obzir da je Final Vendetta rađena s limitacijama hardvera starog tridesetak godina. S druge strane, mislim da bi Neo Geo mogao isporučiti i nešto bolju grafiku.

Animacije likova su detaljne, ali često djeluju neprirodno i žonglirani likovi padaju uokolo kao klade. Leveli imaju svoju osobnost, no neke su lokacije puno zanimljivije od drugih. Ono što spašava dojam je odlična glazbena podloga. Za svaku pjesmu u igri pobrinuli su se britanski izvođači Utah Saints i DJ Featurecast.

MRVICU PREZELEN PRI OKRŠAJU S KORNJAČAMA

Kad se sve zbroji i oduzme, riječ je ovdje o još jednom vrlo dobrom beat ’em up naslovu, nešto skromnijem po pitanju audiovizualne prezentacije. Unatoč skromnijoj prezentaciji, Final Vendetta sadrži iznenađujuće duboku borbu nastalu križanjem mehanika iz svojih idola. I da, sadrži povremeno frustrirajuće trenutke, među kojima bih izdvojio česte situacije u kojima je gotovo nemoguće prognozirati hoće li udarac pogoditi neprijatelja ili neće. Nažalost, cijeloj igri nedostaje konkretniji dašak vlastite osobnosti, ali na kraju dana ljubitelji žanra imaju odličnu alternativu ovaj mjesec, koja kao da se međusobno nadopunjuje sa superiornijom TMNT igrom.

Mehanički vrlo dobar beat 'em up naslov koji bi se prije nekih 30 godina automatski upisao među kraljeve žanra. Nedostaje mu vlastite osobnosti, te mogućnost mrežnog igranja. Koji dodatni lik i nešto skromnija cijena ne bi bili na odmet.

78 Naša ocjena
  • odlična zabava za kooperativni prelazak u dvoje
  • dobar izazov
  • glazba Utah Saintsa
  • samo tri borca, no svaki s dovoljno unikatnih poteza i kombinacija
  • dodatni modovi
  • ne sadrži mogućnost mrežnog igranja
  • nekad je teško predvidjeti hoćete li lupiti neprijatelja ili ne

Ivan Brekalo

Poklonik retro igara koji se voli vraćati starim Sega i Nintendo klasicima. Zaljubljenik u Smash Bros i entuzijast za Capcomove tabačine. Frejmovi su mu bitniji od rezolucije, a igrivost bitnija od priče.