Weird West

LUDI ČUDNI ZAPAD

Kad na početku igre možete pokopati vlastito dijete i zatim otkopati kako bi uzeli njegove kosti te ih kasnije prodali… prvi dojmovi o toj igri mogu biti različiti od igrača do igrača. No, to je i čar kod immersive sim naslova nalik Weird Westu – ta sloboda izbora i donošenje odluka koje kasnije mogu, a i ne moraju imati posljedice. Weird West se promovirao kao takva igra u kojoj se svi bitniji likovi mogu eliminirati, a priča će se nastaviti. Doduše, ja sam igrao kao dobri dečko pa sam pomogao kad god je to bilo moguće i eliminirao sve one koji su se činili problematičnima za stanovnike ovog neobičnog divljeg zapada.

39,99€ PC Ustupio izdavač

Weird West je zanimljiv i ambiciozan naslov koji kombinira izometrijsku akciju te immersive sim gameplay. U prijevodu, imamo mogućnost riješiti neki izazov na više načina. No, koliko god je ta sloboda odlična i zabavna, sama ju igra ne forsira pred igrača. Ako se nema mašte, može se dobiti dojam kako je ovdje riječ o vrlo dosadnom naslovu. Sve je moguće proći direktnim (metak u glavu) pristupom i to je sasvim validan način igranja. No, umjesto kaubojskih okršaja može se nešto izvesti i na tiši način. Tako se primjerice neka bačva iskoristi kako bi se skočilo na balkon i ušlo u zgradu kroz prozor. Uz malo šuljanja obavi se sve što treba i nitko niti ne zna da smo bili tamo.

Isti princip vrijedi i kad se odlučite na direktni obračun. Sama akcija može se dodatno začiniti korištenjem okoline. Pada kiša, zašto ne koristiti metke koji su naelektrizirani? Isto tako, moguće je i šutnuti bačvu ulja prema protivnicima te baciti zapaljivu granatu za dodatni efekt. Ima tu još detalja koji su recimo prisutni kad se koriste strijele. Ako se strijela ispali i prođe kroz vatru ili otrovni oblak, više nije riječ o običnoj strijeli.

Doduše, igra nema puno vrsta naoružanja nego njih nekoliko koje se je koristilo na Divljem zapadu. Pištolj, sačmarica, puška, strijele, hladno oružje te eksplozivi su alati kojim se uklanjaju šaroliki protivnici. Bilo to ljudski, životinjski ili mistični, svi oni će pasti na jedan ili drugi način.

Dok smo još kod akcije moram spomenuti kontrole. Naime, kombinacija miša i tipkovnice funkcionira sasvim zadovoljavajuće jer je riječ o twin stick načinu ispaljivanja olova. Druga je opcija kontroler na kojemu su kontrole pomalo neprecizne. Barem u početku jer je potrebno navikavanje, a isto se tako kod pucanja mora uvijek desni analog pomaknuti skroz u stranu. Dosta čudna odluka koja ostavlja dojam kako je akcija usporenija kad se usporedi s tipkovnicom i mišem. Daleko od toga da je nemoguće igrati ako se koristi kontroler, no rekao bih kako je klasični PC pristup puno prirodniji za ovu igru.

Tipkovnica i miš kao da su skrojeni za ovu igru. Gamepad… ne baš.

Pohvala ipak ide pristupu stvaranja cijelog svijeta. Weird West pruža pogled na Divlji zapad koji je bogat misticizmom, a cijelu mapu će se proći kontroliranjem petero likova. Prva avantura započinje u ulozi lovkinje na glave. Nakon završetka njezinog poglavlja prelazimo na ulogu Pigmana, odnosno osobe pretvorene u svinju koja nije dobrodošla u društvu. To se može promijeniti ovisno o tome kako završimo njegovo poglavlje. Zatim je tu pripadnik domorodačkog plemena, a nakon njega kontroliramo osobu koja može postati vukodlak te na kraju ulazimo u čizme lika koji ima magične mogućnosti.

Svaki od tih likova ima svoju priču koja je zanimljiva za pratiti, uz već spomenute odluke na koje možemo utjecati ovisno o stilu igranja. Likovi uz to imaju dvije vrste vještina. One unikatne za sebe, te vještine za oružje koje se uvijek moraju ponovno aktivirati kad se započne nova avantura. Unikatne su vještine interesantne pa tako recimo domorodac može pozvati medvjeda u borbu ili prizvati tornado, ali osjeti se kako to nije dovoljno da bi borba imala dublji sloj dodatnih mogućnosti. To je zapravo još vidljivije ako se više likova bori u grupi. Očekivalo bi se da će puno aktivnije koristiti svoje vještine, ali nažalost umjetna inteligencija suboraca nije impresivna. Posluže svrsi jer ipak budu distrakcija za protivnike, no to je sve što se može od njih očekivati.

Osim zanimljivih likova, Weird West ima već spomenuti zanimljivi svijet. Kako je riječ o Divljem zapadu, ima tu malih gradova, farmi, rudnika te drugih lokacija koje se posjećuje putovanjem po mapi. Bilo to pješke ili jahanjem. Na tim putovanjima ima i nasumičnih događaja poput zasjeda, napada životinja, susreta s trgovcima, ali se vrlo brzo vidi kako se stvari uglavnom ponavljaju. Nije to ništa strašno ili naporno, no trebalo je biti više raznolikosti. Ono što je pak interesantnije u cijeloj toj priči je dinamičnost svijeta. Ako se jedna lokacija očisti  od odmetnika, stanovnici se mogu tamo vratiti. Isto vrijedi i ako mi odlučimo očistiti grad od stanovnika – on će postati napušten pa može doći do bolesti i onda ponovnim odlaskom u grad dočekaju nas zombiji.

Na putovanjima ima nasumičnih događaja poput zasjeda i susreta s trgovcima, ali se vrlo brzo primijeti kako se stvari ponavljaju.

Ipak, svijet ima i svoju negativnu stranu, a to je što su neke lokacije previše slične s čak istim zgradama koje smo mogli vidjeti na prethodnom mjestu. Time se gubi dojam unikatnosti koji je igra ostavila otkako smo prvi puta zakoračili na ovo neobično mjesto. Srećom, već spomenuta dinamika događaja to može prikriti pa se ta negativnost ne osjeti tako često. Pozitivna stvar je pak što su lokacije zanimljive za istraživanje. Naime, igra nas ne sprječava da posjetimo ono što želimo, a istraživanje je potrebno kako bi pronašli bolju opremu ili zlatne karte kojima otključavamo stalne mogućnosti. To može biti viši skok, više štete protivnicima ako koristimo eksplozive, više zdravlja za naše likove i slično.

Ima tu i sporednih zadataka koji opet idu od interesantnih do banalnih, kao što je dostavljanje stvari ili pronalazak i vraćanje predmeta. Oni interesantni uključuju istraživanje neobičnih događaja ili izvlačenje osobe iz zatvora. Postoji i mogućnost nadogradnje oružja kao i skidanja životinjske kože kako bi se napravilo kvalitetniji oklop, no to je sve opcionalno. Ako želite projuriti kroz igru, ništa vas ne sprječava u tome, samo se gubi značajna količina zabave. Kaže se kako se vrag krije u detaljima, a Weird West ih ima dovoljno da pruži unikatan način igranja. Samo je pitanje koliko se želi tome posvetiti jer ništa nije striktno uklesano u kamen.

Kaže se kako se vrag krije u detaljima, a Weird West ih ima dovoljno da pruži jedinstven gameplay.

Upravo je to najveća prednost i nedostatak u jednom, jer Weird West ne vodi za ruku, a pruža zanimljive opcije za riješiti izazove i zadatke koji su pred nama. Ako se nema mašte i volje za eksperimentiranjem, ovo može biti vrlo dosadna igra. Onda tu je i druga strana pa je tako moguće protrčati kroz vatru kako bi se zapalili, zakotrljati se u polje kukuruza kako bi se ugasili i pri tome zapalili polje kao i protivnike koji stoje u njemu. Može se dogoditi da tijekom borbe dođe do jačeg vjetra pa ako se zapali niska trava budemo okruženi u vatri. Zanimljiv je detalj i kad se pije voda iz bačve, obnavlja se zdravlje malo po malo i ako počne padati kiša možemo bačvu napuniti vodom i izliječiti sebe i ekipu do kraja.

Takve sitnice su ono što immersive sim žanr čini zabavnim jer je potrebno isprobati hrpu stvari i ono što mislimo da neće funkcionirati – postoji mogućnost da može proći. Ono što je još posebno impresivno kod Weird Westa, pogotovo kad se uzme u obzir što ovo nije naslov s troznamenkastim milijunskim budžetom, jest kvalitetna tehnička strana. Istina, govor likova nije snimljen, no vizualni segment uz pomoć glazbene podloge pruža fantastičnu atmosferu. Isto tako, igra je poprilično stabilna pa nema previše bugova koji umanjuju iskustvo igranja pogotovo kad se pogleda koliko elemenata se krije ispod površine.

U svakom slučaju, ovo je naslov koji ima značajnu dozu unikatnosti zbog kombinacije izometrijskog pristupa immersive sim elementima. Još kad se na to nadoveže zanimljiva radnja koja odlično uklapa pet priča u jednu neobičnu i čudnu avanturu, Weird West je ugodno osvježenje na gaming sceni.

Weird West pokazuje kako izometrijski pogled može funkcionirati u sklopu immersive sim žanra. Neovisno o perspektivi, divlje se i čudne mogućnosti kriju u ovom zanimljivom svijetu.

81 Naša ocjena
  • šarolike mogućnosti i sloboda pristupa rješavanja problema