HCL.HR

Recenzija

My Time at Sandrock

KAMEN, KRŠ, MASLINA

Zoran Žalac

Kad sam počeo s igranjem My Time at Sandrocka, još smo bili na ljetnom računanju vremena. Igrao sam, igrao, još malo igrao, a igri se nikako nije nazirao kraj. Imala je onaj utješni ritam kuća-poso, kuća-poso, ali u jednom trenutku morao sam prekinuti i reći dosta – inače recenziju ne bih napisao ove godine.

Početna cijena Recenzirana verzija Recenzentski primjerak
35€ PC Ustupio izdavač

My Time at Sandrock je onaj tip igre u kojoj ostvarujete svoj život unutar jednog mjesta i njegove zajednice. Kroz sve je isprepletena priča o odbjeglom razbojniku pa povremeno ima i akcije. Svaki dan se nešto događa, roditelji vam pišu pisma, pred nosom vam trčkara zgodna kolegica Mi An, a u dubinama leže tragovi i ruševine starog svijeta, nestalog nakon apokalipse.

Možda zvuči dinamično i zanimljivo, što u suštini i jest, kad se prepustite činjenici da je sve u Sandrocku vrlo… umjetno i nabacano? Od starta imate dojam da se likovi u ovom svijetu ne susreću s pravim životnim dramama, ali vas neki nastoje uvjeriti da je tako. Trudio sam se dati im šansu, ali na kraju su mi bili totalno nezanimljivi. Tek je misterij razbojnika Logana imao nekakav učinak kod mene. Karakterno mi likovi ostavljaju dojam kao da su ih pisali za domaće sitcom serije Nove TV.

Karakterno mi likovi ostavljaju dojam kao da su ih pisali za domaće sitcom serije.

Možda zvučim prestrogo za jednu igru crtić estetike, no stvarno sam imao dojam da tu ima više kvantitete nego kvalitete. Čujem da igra traje oko stotinu sati i za takvu količinu podarenog vremena ipak želim likove s kojima će mi biti drago komunicirati. U Sandrocku me ta komunikacija samo smarala ispraznim rečenicama i dosadnom naracijom.

Evo za primjer jedna situacija. Dogovori se društvo da izađe van i da sudjeluje u raznim igrama, a jedna osoba je party breaker te ismijava odabir zabave. Na kraju se ispostavi da je nepotrebno gunđala jer joj je to zapravo zabavno i hvala nama što smo joj pomogli da to shvati. Ma nema na čemu! Eto, na takvoj su vam razini dramske situacije u ovoj igri.

Za razliku od prethodnog grada Portije, pustinjski Sandrock ima svoje specifičnosti pa donosi “zelenu” notu: promovira štedljivost te brigu o vodi, a i drveće unutar grada ima zaštićen status. Umjesto motornih vozila koriste se životinje (deve, konji, itd.), što je posljedica snažnog utjecaja religijske zajednice Sandrocka koja se protivi korištenju tehnologije. Sve u svemu, grad ima svoj imidž i dizajniran je tako da bude pamtljiv kao mjesto, više nego njegovi žitelji.

Grad ima svoj imidž i dizajniran je tako da bude pamtljiv kao mjesto.

Gameplay se kao i u prošloj igri svodi na graditeljske zadatke. Vi ste novi graditelj koji nasljeđuje posao i uzimate tzv. komisije kako biste renovirali sam grad i unaprijedili njegovu infrastrukturu. Svakog dana možete si s oglasne ploče uzeti po jedan zadatak, a onda kreće rintanje. Nađi X resurs koji ćeš obraditi u Y stvar i postaviti u Z objekt. Trebaju ti nacrti, alati, stolovi, voda, novac… I da, treba sve to rintanje izdržati i svakog dana poći na počinak na vrijeme, da sutra u ranu zoru možeš krenuti ispočetka.

Petlja je to koja dobro funkcionira, prvenstveno jer Sandrock ima ogromnu količinu stvari kojima vas zaokupi. Gomila različitih resursa, hrpa prerađenih stvari, masu spajanja jednog s drugim, itd. I onda povrh toga imate sporedne aktivnosti bavljenja farmom, dekoriranja kuće, traženja supružnika, itd. Praktički nemate mjesta za dosadu, ali se te aktivnosti često ponavljaju i toliko se rastegnu da vas neki veći projekt može iscrpiti dok skupite, obradite i složite sve sitnice potrebne za izradu željenog objekta.

Veći vas projekt može iscrpiti dok skupite, obradite i složite sve sitnice potrebne za izradu željenog objekta.

Tu i tamo igra ima akcijske segmente, odnosno borbu s životinjskim protivnicima. Time se primjerice razlikuje od sličnih igara ovoga tipa. Nažalost, sustav borbe je jako plitak. Mehanika se svodi na mlaćenje po jednoj te istoj tipki što brže. Istina je da protivnicima morate razbiti gard te se povremeno izmaknuti njihovom napadu, ali u većini slučajeva to od vas ne traži nikakvu posebnu reakciju. Možete se provući i samim time da slijepo stišćete jednu tipku za napad.

Prošle su četiri godine od izlaska My Time at Portia i ovaj je nastavak evoluirao izgledom i produkcijski. Sandrock izgleda lijepo, ima dosta detalja i likovi su zgodno animirani. Puno je više cutscena i glasovne glume, iako nisu svi dijalozi ozvučeni. Igra se izvodi dovoljno dobro i na Steam Decku, jedino su joj učitavanja prilično dugotrajna za današnje standarde.

Kako HCL ocjenjuje igre?

My Time at Sandrock definitivno ima potencijal da vas zarazi na više od stotinu sati. Uvijek vam servira nešto novo, uvijek vas drži zaokupljenim. Međutim, definitivno je to igra koja nije trebala baš toliko sadržaja i osobno bi mi bila privlačnija da su developeri više pažnje posvetili kvaliteti priče i likova. Sandrock je lijepo mjesto za posjetiti, no trebate znati da ondje dolazite da biste radili, a ne da uživate u okolišu. Vjerujem da se preko jednostavnog sustava borbe može prijeći jer ovakve igre ionako ne igramo zbog toga. Na kraju zato druženje u Sandrocku preporučujem, ali samo pod uvjetom da od njega ne očekujete nešto nezaboravno.

Igra u kojoj kvantiteta prevladava nad kvalitetom. Nezahtjevna publika vjerojatno će uživati u lijepom okruženju grada Sandrocka te u gomili događanja na njegovim ulicama.

70 Naša ocjena
  • gameplay vas lako zaokupi
  • Sandrock je interesantan grad, izgledom i lokacijom
  • vizualni napredak naspram prošle igre
  • likovi su toliko umiljati da su smor
  • borba je i dalje bazična

Zoran Žalac

Dežurni urednik. Voli kad igre filozofiraju, gunđa oko estetskih rješenja u sučeljima. Preferira fantaziju nad fikcijom, framerate nad rezolucijom.

Komentari (4)

  • John_Constantine

    14.12.2023 - 21:31

    Bar likovi konačno na nešto liče, ali da su loše napisani, jesu. Borba je malo bolja. Lokacija dobro izgleda s pregršt novosti. Ono guštam u igri tako da mi nije dosadno.

  • mokrEE

    15.12.2023 - 02:20

    My time at Portia mi je vise legla. imala mi je “ono nesto” u povezanosti sa glavnim likom, njegovom pricom i drugim stanovnicima grada. Ovo je vise kao DLC sa time da mi grad nekako nema onaj stimung kao prethodna igra.

  • manic_saltshaker

    15.12.2023 - 08:39

    Ja jos igram My Time at Portia, pri kraju sam igre (imam vise od 150 sati) ali sam napravila duzu pauzu jer me malo umorilo to grindanje za resursima. Sada povremeno upalim da bi prikupila materijale ili stavila prikupljeno u razno razne uredaje za preradu u nove materijale pa sastavljanje prema nacrtima itd. Moram priznati da mi se vise svida opustajuce zelenilo u Portiji nego ovaj pijesak ali cu kad napokon zavrsim prvu igru, ipak probati ovu novu. Koliko god bilo grindanja, nekad mi bas pase takva igra za odvracanje paznje. 🙂

  • BloodyM

    16.12.2023 - 08:14

    bitno da je super mario pun životnih drama

Komentirati mogu samo prijavljeni korisnici
PRIJAVI SE ili REGISTRIRAJ i ostavi svoj komentar!

Privacy Preference Center

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?